Felhívom a figyelmeteket - amikor majd hallotok infrasturkturális és közműfejlesztési elképzeléseket mostantól a választásokig, vagy amikor olyan összegeket fordítanak pl. Sulinetre, hogy 60 mrd forint (eddig) -, hogy egy Duna-híd Komáromnál 10, másutt 20 mrd forintos nagyságrend!
Ehhez képest van Pesttől Délre az új Szekszárdival együtt 3 Duna-híd. Ehhez képest nincs kész még mindig az M0 és fuldokol a teljes Róbert K-Hungária krt- Könyves K. krt körüli nem csekély népesség (sőt mostmár Buda egy jó része is, és az M5 csatlakozás beljebbhozatala miatt a JA lakótelep is) a katasztrofális túlzsúfoltsága miatt.
Az M0-nak mindenek előtti prioritást kellene kapnia, pl. magánérdekek itt réges-régen nem is rúghatnának labdába - normális világokban. (Kérdés pl.: mire ment volna az M0 a Sulinet 60 mrdjával.)
Teherautókkal és markolókkal nyitja meg és veszi használatba a XVI. kerület a Rákospalotai határutat, ha azt kedd reggel nyolc óráig nem adja át a forgalomnak a főváros - közölte Kurucz Péter, a XVI. kerületi polgármesteri hivatal sajtóreferense. A kerület kedd reggelig adott haladékot a fővárosnak.
Kovács Péter, a XVI. kerület polgármestere pénteken nyílt levelet írt Demszky Gábornak, melyben három napot adott neki az út megnyitására. A három hónapja elkészült utat azért nem adták még át a forgalomnak, mivel nem tudták eldönteni, hogy ki üzemeltesse és fedezze ennek ötmillió forintos költségét. A polgármester levelében leszögezte: türelmük elfogyott.
Kurucz Péter sajtóreferens elmondta, hogy a XVI. kerületi önkormányzat vállalja az úthasználat üzemeltetését és költségeit is.
A Főpolgármesteri Hivatal mostanáig nem nyilatkozott az ügyben.
A Rákospalotai határutat még májusban zárta le bizonytalan időre a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., arra hivatkozva, hogy a főváros nem veszi át üzemeltetésre a létesítményt, pedig az az ő tulajdona. A Fővárosi Önkormányzat válaszul közölte, hogy nem tulajdonosa az útnak, és annak az ingatlannak sem, amelyen az megépült, ezért nem is veheti át.
A Zrt. azonban úgy nyilatkozott: a főváros előírására-követelésére épült meg az út, ennek ellenére mégsem veszik át. Hozzátették: a 2009-ben megkezdett beruházás a szerződéses határidőre, április végére elkészült, a forgalomba helyezés elmaradása pedig nem a vállalkozó hibája.
Fényes nappal megkéselték a Colas Hungaria autópálya igazgatóját Budapesten. Információink szerint az ügy hátterében egy alvállalkozó ki nem fizetése állhat. A könnyebb sérüléseket elszenvedett cégvezető nem kívánt a történtekkel kapcsolatban a hvg.hu-nak nyilatkozni.
a keleti szektorról írtam 1/3-ig kész az építés, minden telek kisajátítva, civilekkel megegyezve, 10.-én igérték, hamarosan folytatjuk 18 nap telt el, és semmi nyoma a folytatásnak pedig az unió 85%-ban állná a számlát ha elkészülne időre
Marhára remélem, hogy igazad lesz, mert ha elkészül az út, akkor naponta egy oda-vissza útra használnám. Hacsak nem jön be Gépész fórumtárs jóslata (dugó-dugó hátán). Egyébként a Gyál-Vecsési szakasznál érzem - ahol teherautóval is járok - , hogy kissé hangosabb az a zakatolós zaj, amit a beton elemek közötti hézagok okoznak. Bár erre nem innék hypót, lehet csak a rossz M7-es emlékek dolgoznak :-)
Az nem a zöldek hibája, hogy a déli szektort Antallék félmegoldása óta nagy ívben leszarták a politikusok, holott minden épeszű ember látta, hogy ha meglesz az összeköttetés az M3-mal, akkor fog totálisan összeomlani a régi M0, ami így is a határon üzemel. Egyszerre kellett volna elkészülni a szélesítésnek és a folytatásnak, nem több éves különbséggel (ha minden OK lesz, akkor mondjuk 3 év).
Jah, remélem az út minősége nem olyan lesz, mint a honlapé. Bár az eddig elkészült Gyál-Vecsés szakasz már akkor gyanús volt, amikor először jártam rajta, de csak nekem tűnik úgy, mintha kezd egy kicsit a felújítás előtti M7-re hasonlítani?
Hogy az M0 úgy áll, ahogy áll elsősorban a kedves zöldek és civil gitt egyletek, továbbá egyes, igen jó zsarolási lehetőséget (pl. elkerülő utat cserébe azért, hogy elálljanak a pertől) felfedező önkormányzatok (Szigetmonosotor, Budakalász, Pomáz, a III. kerület.) tevékenységének köszönhető... az északi híd 5 éven át volt pereskedés tárgya pl.
S akkor még ott a pilisi természetvédelmi terület, azzal nem tudom mi van, de a nyugati rész ott menne át....
Ha a zöldeken múlna sohasem lenne kész az amúgy immáron 60 éve tervezett körgyűrű...
Reménykedjünk, hogy az esetleges magánszemélyek által indított perekben a bíróság nem fogadja el a perindítót ügyfélként, mert ha igen..... akkor a zöldek totál megakadályozhatják az útépítést.... Hiába lenne pénz... Egyenlőre sajna nem a pénzen múlik...
ma ugyebár márc. 27. van az m0 honlapján sok hónap után végre egy hír: márc. 10: hamarosan folytatjuk eltelt 17 nap, és semmi jele a folytatásnak hogy is ez így?
De, meg fog oldani, ha végere elkészül, pl. Észak Budáról fél órával hamarabb el lehet jutni Veszprémbe az anyámékhoz. ehhez kéne az észak nyugati oldal.
Meg aztán az anyósomékhoz el tudnék jutni a XVIII kerületbe 20 perc alatt a mostani 40 helyett, mindezt fele üzemanyagfogyasztással, negyede levegőszennyezéssel.
Milyen problémát generál? Hát, hogy a zöldeknek más programot kell keresniük, ha a többséget hülyeséggel akarják traktálni.
Csúszhat az M0-M6-os közötti szakasz jövő március végi átadása - mondta a Világgazdaságnak Reményik Kálmán, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. elnöke. A problémát az okozza, hogy a nyomvonal által érintett néhány telektulajdonos nem fogadta el a szakértők által a kisajátításért megállapított árat, és a közigazgatási hivatalnál megtámadták a döntést. Így amíg az ügy le nem zárul, a munkaterületet nem tudják átadni a kivitelező Vegyépszernek, és az építési engedélyt sem kapják meg.
Az M0-s csomópontjától az érdi tetőig tartó 11 kilométeres M6-os sztrádaszakasz elkészültéig azonban a semmibe vezetne az M6-os érdi tető-Dunaújváros közötti 56 kilométeres szakasza. Ez utóbbit a tervek szerint szintén 2006. március 31-ig kellene ideiglenesen forgalomba helyezni.
Érdnél kerülnének
A Nemzeti Autópálya Rt. arra az esetre, ha mégsem sikerülne az összekötő út menetrend szerinti átadása, vésztervet dolgozott ki. Ennek értelmében előkészíti az Érd várost tehermentesítő, másfél kilométer hosszú, kétszer egysávos út építését. Ebben Érd önkormányzatának támogatását is megkapták. Az NA Rt. elnöke szerint, ha január közepén át tudják adni az átmeneti megoldásnak szánt beruházáshoz a munkaterületet, akkor március végére elkészülhet az út.
Az M0-M6-os összekötő szakasz az eddigiektől eltérő körülmények között és speciális műszaki tartalommal épül, főként ez okozza a problémákat. Az M6-os városi része végig belterületen halad, s ez megnehezíti az építést. A nyomvonal alatt több kilométernyi közmű-, szénhidrogén-vezeték, víz- és szennyvízvezeték, távközlési építmények és villamos kábelek húzódnak, amelyek kiváltása időigényes előkészítést igényel. A teljes beruházás - egyebek között összességében mintegy 22 kilométernyi különböző önkormányzati út is épül - határideje 2007. február 28.