Ki, milyen tapasztalatokkal rendelkezik az MLM rendszerekkel kapcsolatban?
Akik sikeresek: Mennyi idő? Mennyi munka? Milyen szint? (nem pénz érdekel!!!) Esetleg pár jótanács azoknak, akik most kezdik.
Akik sikertelenek: Mennyi idő? Mennyi munka? Milyen szinten hagytad abba? Anyagilag, hogyan jöttél ki? Esetleg pár jótanács azoknak, akik most kezdik.
És ezen tapasztalatokról, kinek mi a véleménye?
Kérem KÍMÉLJENEK azok, akik már hallotak olyan embert, aki már látott olyan embert. Ez vélemény!!!
A topik címébe is beleírtam: TAPASZTALAT!
De bizony, meg van határozva hogy miket mondhatok és az is, miket nem.
Viszont lendüljünk át ezen és maradjunk egy pillanatra a hitednél, ami szerint írásban nincs rögzítve, hogyan és miként toborozzunk. Akkor hogyan van megadva?
Nem hiszem, hogy a szerződésvben benne lenne hogyan kell toboroznod. Gondolom az van benne, hogy mi jár neked, általános szövegek és hasonlók. Kétlem, hogy benne lenne, mit kell mondanod.
Hát persze, felsoroltam néhány lehetőséget az azonosíthatóságra. Persze lemehetünk arra a szintre, hogy majd úgy írom neked: "név és/vagy aláírás és/vagy pecsét". Elmagyarázzam a "." és a "," jelentését is?
A lényeg hogy pontosan lehet tudni, ki adott utasítást és mire.
A kérdésem pedig arra vonatkozott, hogy milyen módon utasítja az ügynököket egy cég, hogy az ügynök mit mondjon? Már tegnap is ezt kérdeztem.
Csak hát erre kétlem hogy választ kapnánk, mivel még ott tartasz, hogy a "képviselőin keresztül".
Nem zavar téged, hogy nem azt kédeztem, "kiken keresztül", hanem hogy "milyen módon".
Már azt is kétlem, hogy értenéd a különbséget a kettő között.
Egy céget nem csak a vezetője képvisel. Kevered a képviseletet a jogi képviselettel, leszűkíted
Az egy dolog, hogy pl. ki rendelkezik a Lidl bankszámlája felett, ki hoz döntéseket a cég nevében, az meg egész más, hogy mit csinál a Lidl: te mint vásárló akkor is a Lidl céggel lépsz kapcsolatba, amikor bemész egy Lidl-üzletbe, s ott kiszolgál téged a polcrendező és a pénztáros.
Logikád alapján ha egy Lidl-üzletben megpofoz téged a pénztáros, akkor nem a Lidl a hibás, hiszen a pénztáros nem kapott utasítást felpofozásodra a Lild vezérigazgatójától.
"Pedig ez a valós helyzet: minden jogi személy így működik."
Nem. A jogi személy úgy működik, hogy a cég adott pozíciójában lévő valós személy ad utasítást (név, aláírás, pecsét). És nem valami "láthatatlan kéz, amit senki nem ér el". A kérdésem pedig arra vonatkozott, hogy milyen módon utasítja az ügynököket egy cég, hogy az ügynök mit mondjon.
Atótl meg végképp messze vagyunk, hogy az ügynök és a cég kapcsolatáról beszéljünk.
Az Amway pl. fenntartott képzést is, ahol a tagokat oktatják, hogyan lehet hatékonyan toborozni. Sőt, egy időben az volt a szöveg, hogy aki ezeken a képzéseken nem vesz részt, az képtelen üzletet építeni.
S ezeken a képzéseken bizony elhangzottak átverős tanácsok, pl. "ne mondd, hogy mlm, mert az emberek mást értenek alatta".
Egyébként ilyen normál cégeknél is van: trükkök ismertetése, hogyan lehet hatékonyan fellépni.
Még a nem-ügynöki típusú munkáknál is van ilyen. Az én 2007 óta végzett munkaterületemen - ügyfélszolgálat - is van képzés, kb. "hogyan rázzuk le a kellemetlen ügyfelet?" témában, s hasonlók.
Meg eleve az egész keret a cégektől van. A pálmafás tengerpart képét én személyesen láttam Amway, FLP, s LRI brosúrában is. De egy csomó mlm-es videóba is benne van ez mint a jövebeli passzív jövedelem ígérete.
De mindez mindegy. A józan eszű ember magától is rájön, hogy mit kell mondani egy sikeres mlm-toborzáson. Az elég nyilváénvaló, hogy ha az igazat mondom, nem fog belépni senki.
Olyan ez, mint minden reklám. Ki kell emeleni a pozitívat, s elhallgatni a negatívat. Cska az mlm-ben valójában nincs pozitívum.
A "céges tanácsot" nem tudtad bizonyítani semmivel.
Épp elég közvetett bizonyíték az, hogy az ország legtávolabbi végeiben, és egy adott cég egymástól független al-networkjeiben ugyanazokat a bullshiteket hangoztatják a toborzók, meg az ügynökök. Kizárt, hogy saját maguk alkotta marketingszöveg, amihez a CÉGnek semmi köze!
Egyszerűen egyrészt mással is foglalkozom a számítógépen, nem ez a fórum az egyetlen dolgom. Fenntartok honlapot, rendszeresen írok, nézek, hallgatok dolgokat, olvasok, s még munkahelyi feladataim is vannak.
Másrészt, bár nagyon sokat vagyok gép előtt, jellemzően napi 12 órában, de mégsem a nap 24 órájában.
Pedig ez a valós helyzet: minden jogi személy így működik.
Cégek is, szervezetek is.
Mondtam a példát, mit jelent az, hogy pl. "a Fidesz azt mondja"? Megszólal egy jogi személy? Nem tud, hiszen nem tud beszélni. Valójában van a Fidesznek egy szervezete, egy képviseleti rendszere, s ennek alapján EMBEREK szólalnak meg helyette.
A te logikádat alapul véve:
- hogyan beszél a Fidesz Orbánnal,
- mi a bizonyíték, hogy Orbán azt mondja, amit a Fidesz akar mondani,
- stb.
Ezek mind ostoba kérdések azonban. Mindenki tudja, hogy a cégek, szervezetek, pártok a képviselőiken keresztül beszélnek.