Keresés

Részletes keresés

dojcstomi Creative Commons License 4 napja 0 0 23876

Ja akkor nekem is az volt.

 

Konkrétan: automata valami hiányos jegyet adott, megvettem a pénztárban újra, a hiányos cuccot meg visszatéríttettem.

Előzmény: H_CS (23875)
H_CS Creative Commons License 5 napja 0 0 23875

A jegyvisszaváltás és a kártérítés nem ugyanaz a kategória. Előbbinél nincs értékhatár. Utóbbinál van.

 

Előzmény: PLACI (23874)
PLACI Creative Commons License 6 napja 0 0 23874

Nekem is, de mostanában volt. De ott az volt a sztori, hogy nem késés volt, hanem a 100a vonal helyett a 120a-n mentem Szolnokra, mert közben gázolás volt, és nem kockáztattam. Kértem a 120a-n a vjv-től igazolást, mondván ott utazok a gyorsvonattal, de nem adott, mert szerinte úgyis visszafizetik. És igaza lett. Elektronikus (appos) helyjegy volt.

Előzmény: dojcstomi (23872)
Plagueis Creative Commons License 6 napja 0 1 23873
dojcstomi Creative Commons License 2024.05.03 0 0 23872

Nekem kifizették az 1000 alatti összeget is (szintén helyjegy mizéria), bár az tán 2 éve volt.

Előzmény: jbaal (23871)
jbaal Creative Commons License 2024.05.03 -2 5 23871

Jó lenne ha felkapná már ezt a témát valami jogvédő szervezet, hogy mégis milyen alapon szarrágóznak ezzel az 1000 Ft.-os határral?

Ennyi erővel én is bemehetek a boltba, veszek ezt-azt, aztán azt mondom, hogy én 1000 Ft. alatt nem fizetem ki. Majd ha legközelebb arra járok és túllépem az 1000-et, akkor fizetek.

Előzmény: H_CS (23870)
H_CS Creative Commons License 2024.05.03 0 0 23870

Ha elővételben veszed a jegyet, valószínűleg ez a tény (még) nem ismert, szóval IC minőségért fizetsz. De a különbözetet visszakérheted.

 

Visszakérheted, de nem fizetik ki - mert csak 690 forintot kell kifizetni, ami kevesebb, mint 1000 forint.

Előzmény: alex_86 (23862)
jbaal Creative Commons License 2024.04.30 -4 5 23869

Persze. Lázár úgy "kivéreztette" a fővárost, hogy most már ugyanazzal a 14 éve változatlan árú bérlettel egész Pest megyében is közlekedhetsz, vannak éjszakai bulijáratok, bulivonatok Vác, Szolnok és Esztergom felé meg minden.

Sajnos a többi várost nem akarta "kivéreztetni", pedig ők is szerették volna.

Előzmény: dojcstomi (23867)
nememlexemki Creative Commons License 2024.04.29 0 0 23868

+ érd

 

battán is jó szvsz

Előzmény: dojcstomi (23867)
dojcstomi Creative Commons License 2024.04.29 -1 0 23867

Nekem nem azzal van a problémám, hogy menetiránynak háttal kell utazni, sőt úgy szeretek is... hanem főleg azzal, hogy télen-nyáron megy a szemszárítás, ablakot nem nyithatsz kb. soha.

 

De leginkább a heringparti zavar.

 

amivel még Budapesten olyan helyi közlekedést kapsz, hogy a 150-200 ezres megyeszékhelyeinken nappal jóval ritkábban jár minden, mint ott éjszaka.

 

Ehhez még "extraként jár", hogy összesen 3 településen vehető igénybe helyi járatokon a megye- és országbérlet. Budapest, Zalaegerszeg meg tán Esztergom. Slussz.

 

Gondolom a helyi tömegközlekedések üzemeltetőinek eszük ágában sincs megegyezni a kormánnyal, hogy ezt a településlistát bővítsék.

Előzmény: jbaal (23864)
NickUser Creative Commons License 2024.04.28 0 0 23866

Bár én MÁV alkalmazásból vásárlok jegyet, de amikor az utazás előtt kb. egy órával veszek helyjegyet a Hernád-Zemplén IC-re, akkor a kerékpár tárolósat szoktam kifogni.

Előzmény: dojcstomi (23863)
NickUser Creative Commons License 2024.04.28 -2 1 23865

Hernad IC's Beer is the only beer that we love to hate... :/

Előzmény: jbaal (23864)
jbaal Creative Commons License 2024.04.28 -1 2 23864

Nyilván azért sokallja az ember az ezrest, mert nem jár érte semmi, ez egyértelmű. Miközben ugyanarra a vonatra más simán felszállhat és leülhet, te egy ezresért keressed a nyomorék menetiránynak háttal szóló helyedet, álld végig, amíg mindenki végigbalf*szkodja magát a gurulós banyatankjával, meg vitatkozzál a helyeden ülőkkel.

 

Közben meg pl. egy KISS-es zónázón, ami simán összemérhető megállókihagyásban egy IC-vel, sima személyvonati tarifával utazhatsz a 9500 Ft.-os vármegyebérleteddel, amivel még Budapesten olyan helyi közlekedést kapsz, hogy a 150-200 ezres megyeszékhelyeinken nappal jóval ritkábban jár minden, mint ott éjszaka.

 

Arról meg még szó sem esett, hogy az IC+ Armz kocsit kivéve az 1. osztály is mennyire nem ad semmit. Pl. a szlovák Aeer kocsi konkrétan ugyanolyan 6 fős fülkékből áll mint a Beer, vagy pl. egy légjavítós 10-44-es Apee mennyivel gagyibb mint a 2. osztályú IC+ Bbdpmz.

Előzmény: alex_86 (23858)
dojcstomi Creative Commons License 2024.04.28 0 0 23863

Szlovák fülkés. És a poén, hogy a Keleti automatái rendszeresen azt csinálják, hogy listában az ár 990, de közvetlenül fizetés előtt már módosítja 300-ra.

 

Ez dettó ugyanaz, mint amikor ki van írva egy boltban, hogy ez ennyibe kerül, de a pénztárnál már kevesebbe. (amúgy szokott ilyen is lenni, nemcsak mindig a lehúzás megy)

 

De a vonatjegy az nem "szezonális" termék meg nem változik olyan gyakran az ára, mint az élelmiszereké, tehát érthetetlen, hogy az automata miért csinálja ezt.

Előzmény: alex_86 (23862)
alex_86 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 23862

Milyen kocsiról volt szó?

A három szlovák + a 21-es IC minőségű, a többi 300 Ft-os. A 21-es kocsi viszonylag gyakran hiányzik, általában posta helyettesíti. Ha elővételben veszed a jegyet, valószínűleg ez a tény (még) nem ismert, szóval IC minőségért fizetsz. De a különbözetet visszakérheted.

Előzmény: dojcstomi (23860)
dojcstomi Creative Commons License 2024.04.26 -2 0 23861

Igen, ezt is meg akartam említeni példaként. Hogy akkor lehet, hogy az a trükk, hogy ha nem Pest felé mégy akkor kevesebbe kerül?

 

De ez miért csak ilyen hallgatólagos infó? Tehát hogy ezt miért csak tapasztalatokra alapozva tudhatja az ember?

Előzmény: NickUser (23859)
dojcstomi Creative Commons License 2024.04.26 -1 0 23860

De nem is az ezressel van a baj, hanem, hogy összevissza áraz. Mindkét irányban ugyanolyan kocsiban utaztam, de csak Pest felé került 350-nel többe. :D

Előzmény: alex_86 (23858)
NickUser Creative Commons License 2024.04.26 0 0 23859

Tokaj IC esetén, ha Miskolcról akarsz Nyíregyházára vagy Debrecenre menni, akkor az IC másodosztályú helyjegy ára szintén csak 300 forint, függetlenül attól, hogy mikor vetted. :D

Előzmény: jbaal (23857)
alex_86 Creative Commons License 2024.04.26 -1 1 23858

Boldog-boldogtalan ingyen utazik már, jobb esetben vármegyebérletet vesz. Szóval nem sokallom azt az ezrest, viszont cserébe MINŐSÉG eljutást kellene garantálni, ami a hatvani, szerencsi, püspökladányi felármentesek kizárásával illetve korlátozásával lenne javítható.

 

A posta nem minőségi, nem is kérnek rá rendes felárat. A választás lehetőségét valóban jó lenne biztosítani, pl vasárnap (a tömegben) inkább utazom a szellős, NEM IC minőségű kocsiban, mint órákon át nyomorogjak 77 utastársammal egy kocsiban, menetiránnyal szemben.

Valamennyire kulturaltabb körülmények lennének az IC kocsiban is, bár üzemeltetői szempontból ez nem gazdaságos.

Előzmény: jbaal (23857)
jbaal Creative Commons License 2024.04.26 0 1 23857

Vicc ez az egész helyjegy-rendszer, csak erre a nyomorult Hernád IC-re vagy hatféle tarifa érvényes.

Van az elővételben megváltott 650 Ft.-os helyjegy, van az utazás előtti normál 990 Ft.-os, illetve a 300 Ft.-os a gyorsvonati Schlieren, Bdmpee kocsikba. Itt egy érdekesség, bár valószínűleg soha nem fordul elő, hogy mi van, ha már elővételben is csak a gyorsvonati kocsikba kapsz jegyet? Gondolom arra nincs külön tarifa, az ígyis-úgyis 300 Ft.

Aztán ehhez hozzájön még, hogy a hatvanig utazó elővárosiaknak nem kell helyjegy, így ők nyugodtan leseggelhetnek a helyedre páros irányban, aztán vitatkozhatsz velük. Aztán ugye a nemzetközi utasoknak sem kötelező a helyjegy, így páratlanban meg a kassai utasok foglalhatják el a helyedet. Emellé még hozzájön, hogy a Miskolc-Hidasnémeti szakaszon személyvonatot pótol, így ott sem kell helyjegy.

 

Akkor már mi a büdös jó istenért nem lehet teljesen eltörölni rá a helyjegyet és gyorsvonatnak nevezni? Csak az szopja meg az egészet, aki Miskolcról vagy Mezőkövesdről utazna Budapestre.

Más kérdés, hogy ha rajta múlna, az összes vonatra el lenne törölve ez a katonás, diktatórikus helyosztás, és mindenki oda ülne, ahova akar. A létszámproblémát lehet kezelni egyrészt normális mennyiségű kocsival, másrészt meg a kiadott jegyek számának korlátozásával, de nem kell ahhoz helyeket osztani.

Aztán nem győzek okoskodni a vonat fantasztikus "előnyeiről", minthogy tudsz dolgozni, laptopozni, WC-re menni rajta...stb. Na ebből kb. már egyik sem valósul meg, csak a fosadék helyen való nyomorgás és fulladozás a levegőtlen kocsikban, megfűszerezve a cigányzene bömbölésével.

Előzmény: dojcstomi (23856)
dojcstomi Creative Commons License 2024.04.26 -1 1 23856

Logikusnak tűnne, csak a múltkor meg indulás előtt kevesebb, mint egy órával vettem helyjegyet, szintén Hernád-Zemplénre és akkor a Miskolc-Bp. táv hirtelen már 990 volt.

 

Tehát igazából semmi logika nincs benne. De valójában a helyfoglaláskor egyszerűen kiírhatná az automata, hogy ezen a szerelvényen vegyesen vannak kocsik, ezért megkérdezhetné milyen típusú helyjegyet kérek.

 

Vagy legjobb lenne ezt az egész meghatározzuk melyik kocsiba és melyik helyre ülhetsz cirkuszt abbahagyni. Legyen egy fix ára a helyjegynek (max. az számítson, hogy mikor veszed) és létszámtól függjön, hogy kiad-e még rá helyjegyet.

 

Ez miért nem járható út?

 

Így igazából semmilyen észérvet nem tudok mondani arra, hogy ugyanaz egyik pillanatban miért 990 másik pillanatban miért 300.

Ugyanis a jegyvizsgáló sem szól egy szót sem, ha a 300 Ft-os jeggyel IC minőségű kocsiban ülök. És nyilván fordított esetben sem szól, ha a szerintük nem IC minőségűbe ülök 990 Ft-os jeggyel.

 

Azonkívül szerintem az utasnak max. azzal kéne foglalkozni, hogy 1. vagy 2. osztályra ül, hogy aztán a 2. osztályon belül egy kocsi IC minőségű-e vagy sem, azzal hadd ne az utasnak kelljen már foglalkoznia.

Előzmény: alex_86 (23855)
alex_86 Creative Commons License 2024.04.26 0 1 23855

Indulás előtt már nem IC minőségű kocsiba ad helyet, amúgy 990 lenne.

Előzmény: dojcstomi (23854)
dojcstomi Creative Commons License 2024.04.26 0 0 23854

Hadd tegyek fel egy technikai kérdést:

 

Hernád-Zemplén IC: Miskolc-Bp. helyjegy 650 Ft (elővétel), ugyanez visszafelé: Bp.-Miskolc helyjegy 300 Ft. (vonat indulása előtt kb. 20 perccel)

 

Ennek mi értelme van?

 

Ráadásul visszafelé gyorsabb, mégis olcsóbb.

andrasimre Creative Commons License 2024.04.21 0 0 23853

Köszönöm! Nagyon érdekes, hogy a vonatok nagy része csak a Kisállomásig közlekedett. Bár Debrecen belvárosában volt (nagy érvágás is volt a megszüntetése), a 100-as vonalú csatlakozások terén hátrányt jelentett.

Előzmény: f_k (23852)
f_k Creative Commons License 2024.04.20 0 1 23852

Előzmény: andrasimre (23843)
M41 2175 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 23851

Annyival kiegészíteném ha minden igaz az 50-60 ás években abmot járt nádaskára. De amit biztosan tudok hogy a 70-es években a nádaskai vonalon gőzösből a 424 dolgozott sőt a kétévig Jósvafőre közlekedő közvetlen vonatot is gőzös vitte az. Gömöri Ecseg között a csörgős vonat és a bz is 70/80-al közlekedik Nádaskára és ez így volt az ütemes előtt a 98-ig közlekedő hétvégi vonatot az utolsó 3-4 évben Bz vitte a többi mozdonyok volt. Ha nem jutott csörgő akkor 20xx és M47 is vitt vonatokat akkor. Állandó jelleggel bz a 2001/2002 menetrendtől közlekedik ott. Az itt bevezetéséig az egyik pár bz a másik csörgős volt.

. Esetleg az 1988/89 évi 80 és 92 vonali menetrendjét láthatnánk meg köszönnénk ill az 1989/90-es 80 vonalait megköszönnénk.

Előzmény: f_k (23847)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 23850

Szia!

 S azóta csináltak vele valamit

 

 

Mert akkor a régiek nagyon jól dolgoztak.

Előzmény: Komlósfecskés (23849)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.04.20 0 1 23849

1963-ra készült el nádaskai átépítése, akkortól lett közvetlen vonat, és akkor lett Szinből Jósvafő-Aggtelek.

Előzmény: alex_86 (23848)
alex_86 Creative Commons License 2024.04.20 0 2 23848

Ez a Borsod Expressz közvetlen kocsicsoportja volt hétvégén, majd nyáron minden nap. 2-3 kocsiról volt szó, rövid ideig az étkezőt is feljáratták. Dokumentumot, fotót nem láttam arról, mi vontatta, de valószínűsíthetően Bobo, mivel nagyjából akkori indult a szolgáltatás, amikor Miskolcra érkeztek (60-as évek közepe). Népszerű járatnak számított, mivel kedvezményes hétvégi kirándulójeggyel is igénybe vehető volt.

Előzmény: timetable (23844)
f_k Creative Commons License 2024.04.19 0 0 23847

94 esen én 4.00 Nádaskai indulásra és 5.25 ös Tiszais érkezésre emlékszek ez volt a legjobb menetidő talán kb 2008-2009 és 2013 és 2015 között amire fejből emlékszem.

Miskolc Gömöri Sajóecseg 100 km/h Sajóecseg Boldva sajnos csak 40 km/h , míg Boldva Tornanadaska 60 km/h

1970 es évek végén kb.  1977-től már jól haladt a dízelesítés. Ez átmenetileg sokat segített.

1990 után az utasvesztés okai: Nehézipar Digép , Diósgyőr, stb bezárása a bányák bezárása munkanélküliség nagyban rontott a helyzeten.

3 műszakba se lehetett bejárni kb. 1994 -től, mert az utolsó vonat indulását előrehozták...

Előzmény: Atis57 (23846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!