Nekem is, de mostanában volt. De ott az volt a sztori, hogy nem késés volt, hanem a 100a vonal helyett a 120a-n mentem Szolnokra, mert közben gázolás volt, és nem kockáztattam. Kértem a 120a-n a vjv-től igazolást, mondván ott utazok a gyorsvonattal, de nem adott, mert szerinte úgyis visszafizetik. És igaza lett. Elektronikus (appos) helyjegy volt.
Jó lenne ha felkapná már ezt a témát valami jogvédő szervezet, hogy mégis milyen alapon szarrágóznak ezzel az 1000 Ft.-os határral?
Ennyi erővel én is bemehetek a boltba, veszek ezt-azt, aztán azt mondom, hogy én 1000 Ft. alatt nem fizetem ki. Majd ha legközelebb arra járok és túllépem az 1000-et, akkor fizetek.
Persze. Lázár úgy "kivéreztette" a fővárost, hogy most már ugyanazzal a 14 éve változatlan árú bérlettel egész Pest megyében is közlekedhetsz, vannak éjszakai bulijáratok, bulivonatok Vác, Szolnok és Esztergom felé meg minden.
Sajnos a többi várost nem akarta "kivéreztetni", pedig ők is szerették volna.
Nekem nem azzal van a problémám, hogy menetiránynak háttal kell utazni, sőt úgy szeretek is... hanem főleg azzal, hogy télen-nyáron megy a szemszárítás, ablakot nem nyithatsz kb. soha.
De leginkább a heringparti zavar.
amivel még Budapesten olyan helyi közlekedést kapsz, hogy a 150-200 ezres megyeszékhelyeinken nappal jóval ritkábban jár minden, mint ott éjszaka.
Ehhez még "extraként jár", hogy összesen 3 településen vehető igénybe helyi járatokon a megye- és országbérlet. Budapest, Zalaegerszeg meg tán Esztergom. Slussz.
Gondolom a helyi tömegközlekedések üzemeltetőinek eszük ágában sincs megegyezni a kormánnyal, hogy ezt a településlistát bővítsék.
Bár én MÁV alkalmazásból vásárlok jegyet, de amikor az utazás előtt kb. egy órával veszek helyjegyet a Hernád-Zemplén IC-re, akkor a kerékpár tárolósat szoktam kifogni.
Nyilván azért sokallja az ember az ezrest, mert nem jár érte semmi, ez egyértelmű. Miközben ugyanarra a vonatra más simán felszállhat és leülhet, te egy ezresért keressed a nyomorék menetiránynak háttal szóló helyedet, álld végig, amíg mindenki végigbalf*szkodja magát a gurulós banyatankjával, meg vitatkozzál a helyeden ülőkkel.
Közben meg pl. egy KISS-es zónázón, ami simán összemérhető megállókihagyásban egy IC-vel, sima személyvonati tarifával utazhatsz a 9500 Ft.-os vármegyebérleteddel, amivel még Budapesten olyan helyi közlekedést kapsz, hogy a 150-200 ezres megyeszékhelyeinken nappal jóval ritkábban jár minden, mint ott éjszaka.
Arról meg még szó sem esett, hogy az IC+ Armz kocsit kivéve az 1. osztály is mennyire nem ad semmit. Pl. a szlovák Aeer kocsi konkrétan ugyanolyan 6 fős fülkékből áll mint a Beer, vagy pl. egy légjavítós 10-44-es Apee mennyivel gagyibb mint a 2. osztályú IC+ Bbdpmz.
Szlovák fülkés. És a poén, hogy a Keleti automatái rendszeresen azt csinálják, hogy listában az ár 990, de közvetlenül fizetés előtt már módosítja 300-ra.
Ez dettó ugyanaz, mint amikor ki van írva egy boltban, hogy ez ennyibe kerül, de a pénztárnál már kevesebbe. (amúgy szokott ilyen is lenni, nemcsak mindig a lehúzás megy)
De a vonatjegy az nem "szezonális" termék meg nem változik olyan gyakran az ára, mint az élelmiszereké, tehát érthetetlen, hogy az automata miért csinálja ezt.
A három szlovák + a 21-es IC minőségű, a többi 300 Ft-os. A 21-es kocsi viszonylag gyakran hiányzik, általában posta helyettesíti. Ha elővételben veszed a jegyet, valószínűleg ez a tény (még) nem ismert, szóval IC minőségért fizetsz. De a különbözetet visszakérheted.
De nem is az ezressel van a baj, hanem, hogy összevissza áraz. Mindkét irányban ugyanolyan kocsiban utaztam, de csak Pest felé került 350-nel többe. :D
Tokaj IC esetén, ha Miskolcról akarsz Nyíregyházára vagy Debrecenre menni, akkor az IC másodosztályú helyjegy ára szintén csak 300 forint, függetlenül attól, hogy mikor vetted. :D
Boldog-boldogtalan ingyen utazik már, jobb esetben vármegyebérletet vesz. Szóval nem sokallom azt az ezrest, viszont cserébe MINŐSÉG eljutást kellene garantálni, ami a hatvani, szerencsi, püspökladányi felármentesek kizárásával illetve korlátozásával lenne javítható.
A posta nem minőségi, nem is kérnek rá rendes felárat. A választás lehetőségét valóban jó lenne biztosítani, pl vasárnap (a tömegben) inkább utazom a szellős, NEM IC minőségű kocsiban, mint órákon át nyomorogjak 77 utastársammal egy kocsiban, menetiránnyal szemben.
Valamennyire kulturaltabb körülmények lennének az IC kocsiban is, bár üzemeltetői szempontból ez nem gazdaságos.
Vicc ez az egész helyjegy-rendszer, csak erre a nyomorult Hernád IC-re vagy hatféle tarifa érvényes.
Van az elővételben megváltott 650 Ft.-os helyjegy, van az utazás előtti normál 990 Ft.-os, illetve a 300 Ft.-os a gyorsvonati Schlieren, Bdmpee kocsikba. Itt egy érdekesség, bár valószínűleg soha nem fordul elő, hogy mi van, ha már elővételben is csak a gyorsvonati kocsikba kapsz jegyet? Gondolom arra nincs külön tarifa, az ígyis-úgyis 300 Ft.
Aztán ehhez hozzájön még, hogy a hatvanig utazó elővárosiaknak nem kell helyjegy, így ők nyugodtan leseggelhetnek a helyedre páros irányban, aztán vitatkozhatsz velük. Aztán ugye a nemzetközi utasoknak sem kötelező a helyjegy, így páratlanban meg a kassai utasok foglalhatják el a helyedet. Emellé még hozzájön, hogy a Miskolc-Hidasnémeti szakaszon személyvonatot pótol, így ott sem kell helyjegy.
Akkor már mi a büdös jó istenért nem lehet teljesen eltörölni rá a helyjegyet és gyorsvonatnak nevezni? Csak az szopja meg az egészet, aki Miskolcról vagy Mezőkövesdről utazna Budapestre.
Más kérdés, hogy ha rajta múlna, az összes vonatra el lenne törölve ez a katonás, diktatórikus helyosztás, és mindenki oda ülne, ahova akar. A létszámproblémát lehet kezelni egyrészt normális mennyiségű kocsival, másrészt meg a kiadott jegyek számának korlátozásával, de nem kell ahhoz helyeket osztani.
Aztán nem győzek okoskodni a vonat fantasztikus "előnyeiről", minthogy tudsz dolgozni, laptopozni, WC-re menni rajta...stb. Na ebből kb. már egyik sem valósul meg, csak a fosadék helyen való nyomorgás és fulladozás a levegőtlen kocsikban, megfűszerezve a cigányzene bömbölésével.
Logikusnak tűnne, csak a múltkor meg indulás előtt kevesebb, mint egy órával vettem helyjegyet, szintén Hernád-Zemplénre és akkor a Miskolc-Bp. táv hirtelen már 990 volt.
Tehát igazából semmi logika nincs benne. De valójában a helyfoglaláskor egyszerűen kiírhatná az automata, hogy ezen a szerelvényen vegyesen vannak kocsik, ezért megkérdezhetné milyen típusú helyjegyet kérek.
Vagy legjobb lenne ezt az egész meghatározzuk melyik kocsiba és melyik helyre ülhetsz cirkuszt abbahagyni. Legyen egy fix ára a helyjegynek (max. az számítson, hogy mikor veszed) és létszámtól függjön, hogy kiad-e még rá helyjegyet.
Ez miért nem járható út?
Így igazából semmilyen észérvet nem tudok mondani arra, hogy ugyanaz egyik pillanatban miért 990 másik pillanatban miért 300.
Ugyanis a jegyvizsgáló sem szól egy szót sem, ha a 300 Ft-os jeggyel IC minőségű kocsiban ülök. És nyilván fordított esetben sem szól, ha a szerintük nem IC minőségűbe ülök 990 Ft-os jeggyel.
Azonkívül szerintem az utasnak max. azzal kéne foglalkozni, hogy 1. vagy 2. osztályra ül, hogy aztán a 2. osztályon belül egy kocsi IC minőségű-e vagy sem, azzal hadd ne az utasnak kelljen már foglalkoznia.
Köszönöm! Nagyon érdekes, hogy a vonatok nagy része csak a Kisállomásig közlekedett. Bár Debrecen belvárosában volt (nagy érvágás is volt a megszüntetése), a 100-as vonalú csatlakozások terén hátrányt jelentett.
Annyival kiegészíteném ha minden igaz az 50-60 ás években abmot járt nádaskára. De amit biztosan tudok hogy a 70-es években a nádaskai vonalon gőzösből a 424 dolgozott sőt a kétévig Jósvafőre közlekedő közvetlen vonatot is gőzös vitte az. Gömöri Ecseg között a csörgős vonat és a bz is 70/80-al közlekedik Nádaskára és ez így volt az ütemes előtt a 98-ig közlekedő hétvégi vonatot az utolsó 3-4 évben Bz vitte a többi mozdonyok volt. Ha nem jutott csörgő akkor 20xx és M47 is vitt vonatokat akkor. Állandó jelleggel bz a 2001/2002 menetrendtől közlekedik ott. Az itt bevezetéséig az egyik pár bz a másik csörgős volt.
. Esetleg az 1988/89 évi 80 és 92 vonali menetrendjét láthatnánk meg köszönnénk ill az 1989/90-es 80 vonalait megköszönnénk.
Ez a Borsod Expressz közvetlen kocsicsoportja volt hétvégén, majd nyáron minden nap. 2-3 kocsiról volt szó, rövid ideig az étkezőt is feljáratták. Dokumentumot, fotót nem láttam arról, mi vontatta, de valószínűsíthetően Bobo, mivel nagyjából akkori indult a szolgáltatás, amikor Miskolcra érkeztek (60-as évek közepe). Népszerű járatnak számított, mivel kedvezményes hétvégi kirándulójeggyel is igénybe vehető volt.
94 esen én 4.00 Nádaskai indulásra és 5.25 ös Tiszais érkezésre emlékszek ez volt a legjobb menetidő talán kb 2008-2009 és 2013 és 2015 között amire fejből emlékszem.
Miskolc Gömöri Sajóecseg 100 km/h Sajóecseg Boldva sajnos csak 40 km/h , míg Boldva Tornanadaska 60 km/h
1970 es évek végén kb. 1977-től már jól haladt a dízelesítés. Ez átmenetileg sokat segített.
1990 után az utasvesztés okai: Nehézipar Digép , Diósgyőr, stb bezárása a bányák bezárása munkanélküliség nagyban rontott a helyzeten.
3 műszakba se lehetett bejárni kb. 1994 -től, mert az utolsó vonat indulását előrehozták...