Keresés

Részletes keresés

andrasimre Creative Commons License 3 napja 0 0 23853

Köszönöm! Nagyon érdekes, hogy a vonatok nagy része csak a Kisállomásig közlekedett. Bár Debrecen belvárosában volt (nagy érvágás is volt a megszüntetése), a 100-as vonalú csatlakozások terén hátrányt jelentett.

Előzmény: f_k (23852)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 0 23852

Előzmény: andrasimre (23843)
M41 2175 Creative Commons License 4 napja 0 0 23851

Annyival kiegészíteném ha minden igaz az 50-60 ás években abmot járt nádaskára. De amit biztosan tudok hogy a 70-es években a nádaskai vonalon gőzösből a 424 dolgozott sőt a kétévig Jósvafőre közlekedő közvetlen vonatot is gőzös vitte az. Gömöri Ecseg között a csörgős vonat és a bz is 70/80-al közlekedik Nádaskára és ez így volt az ütemes előtt a 98-ig közlekedő hétvégi vonatot az utolsó 3-4 évben Bz vitte a többi mozdonyok volt. Ha nem jutott csörgő akkor 20xx és M47 is vitt vonatokat akkor. Állandó jelleggel bz a 2001/2002 menetrendtől közlekedik ott. Az itt bevezetéséig az egyik pár bz a másik csörgős volt.

. Esetleg az 1988/89 évi 80 és 92 vonali menetrendjét láthatnánk meg köszönnénk ill az 1989/90-es 80 vonalait megköszönnénk.

Előzmény: f_k (23847)
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 0 23850

Szia!

 S azóta csináltak vele valamit

 

 

Mert akkor a régiek nagyon jól dolgoztak.

Előzmény: Komlósfecskés (23849)
Komlósfecskés Creative Commons License 4 napja 0 1 23849

1963-ra készült el nádaskai átépítése, akkortól lett közvetlen vonat, és akkor lett Szinből Jósvafő-Aggtelek.

Előzmény: alex_86 (23848)
alex_86 Creative Commons License 4 napja 0 2 23848

Ez a Borsod Expressz közvetlen kocsicsoportja volt hétvégén, majd nyáron minden nap. 2-3 kocsiról volt szó, rövid ideig az étkezőt is feljáratták. Dokumentumot, fotót nem láttam arról, mi vontatta, de valószínűsíthetően Bobo, mivel nagyjából akkori indult a szolgáltatás, amikor Miskolcra érkeztek (60-as évek közepe). Népszerű járatnak számított, mivel kedvezményes hétvégi kirándulójeggyel is igénybe vehető volt.

Előzmény: timetable (23844)
f_k Creative Commons License 5 napja 0 0 23847

94 esen én 4.00 Nádaskai indulásra és 5.25 ös Tiszais érkezésre emlékszek ez volt a legjobb menetidő talán kb 2008-2009 és 2013 és 2015 között amire fejből emlékszem.

Miskolc Gömöri Sajóecseg 100 km/h Sajóecseg Boldva sajnos csak 40 km/h , míg Boldva Tornanadaska 60 km/h

1970 es évek végén kb.  1977-től már jól haladt a dízelesítés. Ez átmenetileg sokat segített.

1990 után az utasvesztés okai: Nehézipar Digép , Diósgyőr, stb bezárása a bányák bezárása munkanélküliség nagyban rontott a helyzeten.

3 műszakba se lehetett bejárni kb. 1994 -től, mert az utolsó vonat indulását előrehozták...

Előzmény: Atis57 (23846)
Atis57 Creative Commons License 5 napja -1 0 23846

Szia!

 Ez 1980 előttre igaz.

A gőzvontatás után ----azért M43 ,M47 és M41  néha M44 is  vontatott.Akkor még 4-5 kocsival jártak, a személyvonatok . Secsegig tömve.

Ezután 1994? beütött a fejlesztés  Bzmot +pót. Na innen elfogytak az utasok is.

 S azelőtt is 1óra volt a 40km megtétele , de ez még tovább nőtt !

 

Előzmény: f_k (23845)
f_k Creative Commons License 5 napja 0 0 23845

A pályaállapot talán jobb volt Sajóecseg és Jósvafő-Aggtelek között mint onnan Tornanádaskáig, illetve javarészt gőzös vontatás lehetett kisebb mozdonyokkal , gondolom 375, 376, 275, 377 etc.

Gőzösnél vizet vettek szenet rámoltak tüzet picoltak etc.

Vasárnapi vonatot gondolom dízel vihette...

Előzmény: timetable (23844)
timetable Creative Commons License 5 napja 0 0 23844

Érdekes a 94-es, gyakorlatilag lassúbb menetidővel közlekedtek a járatok mint ma, viszont a Jósvafő-Aggtelekig menő vasárnapi gyorsított vonat kevesebb mint egy óra alatt végigért, ami kb. még jobb pályaállapotokat is feltételez, mint ma. Milyen járművek lehettek beosztva akkoriban, ahol a menettulajdonságok ennyire meghatározták a járatok menetidejét?

Előzmény: f_k (23841)
andrasimre Creative Commons License 6 napja 0 0 23843

Esetleg a 108-as vonalon menetrendjét fel tudod tölteni a vonal topicjába? Köszönöm!

Előzmény: f_k (23840)
M41 2175 Creative Commons License 6 napja 0 0 23842

Köszönöm szépen 

Előzmény: f_k (23841)
f_k Creative Commons License 6 napja 0 1 23841

1974_3

 

 

 

 

 

 

f_k Creative Commons License 6 napja 0 0 23840

1974-II.

 

 

f_k Creative Commons License 6 napja 0 0 23839

1974

 

f_k Creative Commons License 2024.04.10 0 0 23838

100 kilométeres sebességgel Füzesabony és Eger között

 

1972.11.23.


Bevált az állomások körzetesítése Új vasúti megálló Makiár néven

 


Négy esztendeje is elmúlt már, hogy a kisforgalmú vasútvonalak és állomások megszüntetésének megyei elképzeléseit megtárgyalta annak idején a megyei tanács. E program keretében, a vasút korszerűsítése, a forgalom gyorsítása és nem utolsósorban az ésszerű takarékosság jegyében megszűnt a Tarnaszentmiklós—’ Pély közötti 13 kilométer hosszú kisvasúti vonal, valamint a Selyp—Kisbágyon közötti 23 kilométer hosszú vonal. Mindkét megszűnt vasútvonal által érintett települések lakóinak közlekedése a sűrített autóbuszjáratok és a megépített, feljavított országutak segítségével megoldottnak tekinthető.
Ugyancsak helyesnek bizonyult Heves megyében is a vasúti forgalom okszerű
körzetesítése. A megyében eddig öt vasútállomás áruforgalmát terelték át, így Szihalom állomás áruforgalmát Füzesabony, a lőrincit Selyp, az adácsit Vámosgyörk, a nagyútit Kál-Kápolna, míg a maklári vasútállomás áruforgalmát ugyancsak Füzesabony vasútállomása vette át, — s ahol szükségesnek bizonyult, ott a községek között szélesítették és erősítették az országutakat a megnövekvő forgalom lebonyolítása miatt.
További elképzelés, hogy 1973. január 1-én Szarvaskő és Nagyvisnyó vasúti áruforgalmát szüntetik meg, a felnémeti vasútállomásra terelve azt. Igaz, hogy mind a két állomás ügyében a termelőszövetkezetek kifogásokkal éltek, ugyanakkor el kell fogadni a MÁV álláspontját
is, hiszen az egyik állomás áruforgalma sem érte. el még a napi egy vagon forgalmi szintet sem.
A távlatokban elképzelhető Egerfarmos és Kétútköz vasútállomásainak megszüntetése, sőt a karácsondi vasútállomásé is, ám mindehhez az szükséges, hogy Egerfarmos és Mezőtárkány, illetően Karácsond és Ludas között megfelelő és , korszerű út épüljön meg. Miután ennek jelenleg még nincsenek meg az anyagi feltételei ezeknek az állomásoknak a megszüntetése meglehetősen a távoli jövőre tartozik.
A jövő feladata, bár nem a távoli évtizedeké, Eger város pályaudvarának korszerű és célszerű átépítése. A Budapest—Füzesabony—
Eger—Putnok közötti átszállásokkal tarkított közlekedés és teheráru-forgalom aligha mondható szerencsésnek, s ezen már csak azért is szükséges változtatni, hisz a Bélapátfalvi Cementgyár nagyarányú rekonstrukciója 23 tonna tengelynyomású vasútvonal kiépítését igényli.
A tervek, a felmérések „születőiéiben” vannak és mint utal tünk rá, »ha nem is a közeljövőben, de előreláthatólag a következő ötéves terv második felében talán már formát is kezdenek ölteni az elképzelések.
Ezzel összefüggően, illetően mégis ettől függetlenül jelentősen korszerűsítik az eger—füzesabonyi vasútvonalat, a személyforgalom körzetesítése tekintetében is. A lényeg, hogy e vasútvonalon megszűnjön a jelenlegi Makiár és Nagytálya megállóhely és a kettő között Makiár névén új vasúti megállóhely létesüljön. Az. Eger—Füzesabony közötti, egy megállóhely es vasúti szakasz lehetővé tenné, hogy 100 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedjenek a vonatok és így a 28—30 perc helyett 15 percre csökkenne a menetidő. A tervek itt is előrehaladottak, bár a tárgyalások még folynak, hiszen a vasút korszerűsítésével párhuzamosan éppen Nagytálya, Andornaktálya községek számára lenne szükséges az autóbuszvonalak megnyújtása Egerből, illetőleg Egerbe.
A közlekedés napjaink társadalmi és gazdasági életének fő ütőerét jelenti, s örvendetes, hogy ez az „ér” Heves megyének is új és frissebb vért szállít majd.

Divrotcé Creative Commons License 2024.04.10 0 2 23837

Nem egyenértékű és nem egyforma funkciójú a két vágány. És soha nem is volt az.

Tehát értelmetlen a vonalat kétvágányúnak nevezni.

 

Valóban, nem voltak egyenértékűek. Az egyik volt a páros vonatok vágánya, a másik a páratlan vonatok vágánya. Aztán rájöttek, hogy  páros vonatok vágánya kitűnő vontatóvágány lenne, és lőn Á és Bé.

Előzmény: H_CS (23834)
alex_86 Creative Commons License 2024.04.10 0 1 23836

Mivel a B vágány közvetlenül érinti Berente Rendezőt, így a megállóhelynél némileg eltávolodik az A vágánytól. De felüljárón át ugyan úgy megközelíthető. Valaha egyenértékűként szolgált, gyorsvonatok is megálltak itt, melyet külön jelölt a menetrend. Lebutítva Érd alsó/Felső esete. De mára teljesen más a helyzet, a kilencvenes évek közepén a B vágány már nem épült át a fővágánnyal és a felsővezetéket is elbontották. Műszakilag eléggé gatya.

Előzmény: H_CS (23834)
balint36 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 23835

Az érdekes, hogy ki van zárva, mert a BorsodChem átépítette az egykori szénpályaudvart, azóta pedig ők használják a B vágányt.

Előzmény: H_CS (23834)
H_CS Creative Commons License 2024.04.10 0 2 23834

+Ms Gömöri Sajószentpéter között megépült a második vágány."

 Szerintem tovább is Kazincbarcikáig --csak Sszentpéter után A és B vágánynak hivták

 

Nem egyenértékű és nem egyforma funkciójú a két vágány. És soha nem is volt az.

Tehát értelmetlen a vonalat kétvágányúnak nevezni.

HÜSZ szerint is két külön vonal van Sajószentpéter és Kazincbarcika között.: 92 és 92K. A 92K  ki van zárva a forgalomból.

Előzmény: Atis57 (23833)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.08 -2 0 23833

Szia!

+Ms Gömöri Sajószentpéter között megépült a második vágány."

 Szerintem tovább is Kazincbarcikáig --csak Sszentpéter után A és B vágánynak hivták

 

De a lényege ,-még mennyi mindent igértek?S nem lett belőle semmi.

 

Ma meg csak a légvárak , és bezárjuk, egyszerűsitjük,módot váltunk....

Előzmény: f_k (23832)
f_k Creative Commons License 2024.04.08 0 3 23832

Ms Gömöri Sajószentpéter között megépült a második vágány.

80 as fejlesztései megvalósultak.

Bánrévei delta is megépült az ózdi gyors mellett a Bém ún." meleg" rakományát is erre vitték, azzal gyorsan le kellett érni Ózdra...

Előzmény: Atis57 (23828)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.07 -3 0 23831

Szia!

 Ez még a WC szünettel megfejelve ! Az IR87 ma  Bp felé Hatvanban, Eger felé Vámosgyörkön tartott

 

 szünetet. ( Nem volt idő napok óta szippantani? )

 Igy értünk pontos indulással 45 perc késéssel Füzesabonyba...

Előzmény: martinaxe7 (23830)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 23830

Rákos és Pécel között csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok, mert felsővezetékhiba miatt letört két vonat áramszedője. A miskolci fővonalon délután 30-60 perccel hosszabb menetidőre, járatkimaradásokra kell számítani

M41 2180 Creative Commons License 2024.04.05 0 2 23829

Ez egész sokáig komoly terv volt. A delta meg is épült, és a gyorsvonatok is használták.

Viszont már a 70-es évek közepétől a legfelsőbb körökben tudták, hogy Ózd előtt nem áll nagy jövő. Minden cselekvés (vagy épp semmittevés) ezt támasztja alá, mihelyt ideológiailag vállalhatóvá vált a dolog, ki is mondták az ítéletet.

Előzmény: f_k (23827)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.04 -2 0 23828

Szia!

 

ilyeneket kereshetnél ,mert tele van a padlás velük. 

 

--Miskolcon tengeri hajó kikötő a Sajó torkolatban

--2x2 sávos  autó ut (később autópálya, --gyorsforgalmi ut )Miskolc- Ózd között.

--20 perces Helikopter járat Miskolc-Ózd között  !!!!

--Olefin Express vonat Tiszaújváros /leninváros--Budapest között.

-- XX Express vonat  Kazincbarcika--Budapest között.

--Borsodban libegő  kb 10 helyen?

 

stb.... Igy lehet hinni a firkásznak...(politikusnak)

Előzmény: f_k (23827)
f_k Creative Commons License 2024.04.04 0 3 23827

István Gyuri Creative Commons License 2024.04.01 0 0 23826

Abymot: az 588-asnak miért kell 

Miért baj, ha van egy kis tartalékideje?

Szerintem irreális irány a jelenlegi (és a várható) pályaállapotok alapján (még tovább) feszíteni a rendszert.

Előzmény: Abymot (23824)
Abymot Creative Commons License 2024.04.01 0 1 23825

Talán apróság, de ami még zavar engem a 80-as vonali módosításoknál, hogy ha a 108-as vonal új üteme szerint Füzesabonyba 21:22-kor fog érkezni Debrecen felől az utolsó vonat, akkor a megfelelő átszállási idő érdekében miért nem tették át az 5011-es Miskolc-Bp-Keleti személy indulását Füzesabonyban óra:25-ről az Agria-ütem szerinti óra:27-re.

Előzmény: Abymot (23824)
Abymot Creative Commons License 2024.04.01 0 0 23824

Ahogy azt már a 128-as vonalnál (meg egyébként egyes más vonatoknál) is tapasztalhattuk, az elvirában az 508-as IC-re más menetrendet töltöttek fel május 1-től mint ami a pótlékban van, aszerint Miskolc-Szerencs között nem fog korábban közlekedni, viszont utána Tokajba (és aztán Nyíregyházára is) hat perccel később érkezik majd, ami azt sejteti, hogy ez fogja megvárni Mezőzomboron az 588-ast.

Viszont akkor azt nem értem, hogy az 588-asnak miért kell majd 15 perc Tokajtól Szerencsig, mivel tarcali megállás nélkül 12 perc a többi IC menetideje. (Igaz, hogy jelenleg a tarcali megállás miatt kigyorsítási többletidőkkel is számoltak, de ha levonom a menetrendábra szerinti ottani nettó 7 perc tartózkodás idejét a jelenlegi menetidejéből, akkor is csak 14 perc marad.)

Előzmény: István Gyuri (23821)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!