Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vidi313 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 35
Mi történt, hogy az utolsó vélemény beírása 2006. márc. 04 - én volt????????
vidi313 Creative Commons License 2006.03.04 0 0 34
Számomra az az elbűvölő, ha egy gyár képes olcsón, jó minőségű, flexibilis belsővel rendelkező, nagyon jól használható kisautót készíteni, nem pedig a több tízmilliós autócsodák. Ennyiért készíteni valami jót már kötelező!
Nem véletlenül említettem a padló alatti motorelhelyezést. A gyárak a rendkívül magas vételár miatt rontják el ebben a szegmensben a piacot (Smart), és nem igaz, hogy ilyen építési módú autókra nincs igénye a vásárlóknak. Kinek ne kellene azon az elven épült modern megnagyobbított kiskocsi, mint amilyen pl. a FIAT 126 Bis volt? Csak a belső flexibilitás érzékeltetésére egy szélsőséges példa: adva van egy 3 méter és 5 cm hosszúságú miniautó padló alatti motorral. (ez az említett típus). Adva van mellette 150 kg. 15 cm széles és 220!!! cm. hosszúságú faburkolólap mennyiség. Vajon ezt a hosszúságot ebben a mennyiségben bele lehet e pakolni egy ilyen miniautóba úgy, hogy még a hátsó ajtót is lecsukom. A válasz: IGEN!! Jobb oldali első ülés ki, 10 másodperc – hátsó üléstámla előre hajt, 5 másodperc. Ez az anyagmennyiség be, hátsó ajtó lecsuk. Kész! A kérdést meg lehet úgy is közelíteni, hogy vajon egy Opel Omega Karavánba 15 másodpercnyi átalakítással hogyan lehetne berakni ezt a 220 cm hosszúságú anyagmennyiséget úgy, hogy ott is lecsukni a hátsó ajtót? Tehát nagyon sok érték rejlik ebben az építési módban.
Előzmény: Lente (33)
Lente Creative Commons License 2006.02.28 0 0 33

kicsit off

vidi313:

"Nem értem az autógyárakat, miért nem nyúlnak ehhez a formai kialakításhoz?"

A Smartnak pont így van, hátul a padló alatt a motorja, igaz, hogy az nem fekvő mint a fityóban. A Fiat nemrég bemutatott egy ilyen törpeautót, 2 rendes, és 2 hátsó pótüléssel, padló alatti farmotorral, de a trepniunot fogják inkább gyártani, mert ez a piaci igény. Én reménykedtem pedig, sőt annó az eco-basic ultraolcsó legószerű kisfiatban is, de egyik sem lesz.

 

Előzmény: vidi313 (31)
tomi271 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 32

Sziasztok!

A Matiz-om elkezdte elfolyatni a hűtővízet..:( tudtok esetleg Bp-n egy jó szervízt ahol megvizsgálnák mi lehet a baj?

 

thx

vidi313 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 31
Az elmúlt időszakban több sikeres kifutott példánynak jelent meg a nosztalgia változata, több kevesebb sikerrel. Ilyen a VW bogár modernizált változata, vagy a hamarosan megjelenő Trepiuno is, ami megjelenését illetően a régi FIAT 500 – as formavilágára emlékeztet. A ma megjelenő autók mindegyikéről elmondható, hogy magas áraik mellett a régiek tükrében nagy fejlődésen mentek át, és mindegyik sokkal jobb, mint pl. 20 évvel korábbi elődeik voltak.
A mini autók világában is látni a törekvést, az adott méreteken belüli minél tágasabb, kényelmesebb, praktikusabb beltér kialakítására. Az újonnan kibocsátott nosztalgia autókról az jut az eszembe, hogy magam is szívesen látnék egy ma már nem járatos, viszont praktikumban, használhatóságban ma is utolérhetetlennek számító kialakítási módot. Ez pedig a padló alatti motorelhelyezés. Ennek mintapéldája volt a FIAT 126 Bis, ami itt Magyarországon igen kevéssé ismert. Akinek volt, vagy van még ilyen, annak nem kell magyarázni, hogy mit jelent ez a kialakítási mód a beltéri tágasságot, flexibilitást, használhatóságot, praktikumot illetően egy adott méretkategórián belül. Ma egy ilyen kialakítási mód, mondjuk a 3,5 méteres kategóriában, olyan nagyságú, és praktikumú belteret eredményezne, amivel a mai legmodernebb gyártmányok egyike sem rendelkezik ebben a méretkategóriában!! Nem értem az autógyárakat, miért nem nyúlnak ehhez a formai kialakításhoz?
Opelfan Creative Commons License 2006.02.05 0 0 30
Fiat Trepiuno

Várhatóan jövő januárban érkezik, az 500-as Fiat frissített változata. Szerintem aranyos, és komolyabb is mint a Seicento, mellesleg kapható lesz hozzá az 1.3-as zsebdízel vmelyik változata :)

Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 29
Hát ja. Én is sajnálom a mai napig a kis zöldet. Ha beleférne egy második autó fenttartása, akkor mindenképpen lenne egy. Szép is volt, jó is volt.
Előzmény: Detonátor (25)
szpsz911 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 28

Hello!

 

Köszönöm a tippet. Időközben lehet, hogy új Swift lesz belőle.

A Sparkról sok jót én sem hallottam.

Előzmény: Opelfan (27)
Opelfan Creative Commons License 2006.01.22 0 0 27
Szia!

Mennyiért kínálják a Sparkot? Én a neten 1 779 000-ért láttam akcióban. Ha megakarjátok venni akkor mindenképpen próbáljátok ki, mielőtt rábolintotok, és ha egy tanácsot elfogadsz akkor a (neten lévő ár szerint) 1 749 900 -ért kapható alap Picantóval hasonlítsátok össze. Nem akarok hülyeséget mondani de nyilván 1.699.000-re ment le az ára az alap típusnak (legalábbis mi Hódmezővásárhelyen 400.000-rel olcsóbban vettük a Picantót a lista árnál (persze ez nem alap kivitel)).
Ennyi pénzért szerintem érdemes lenne megnézni a konkurencia Picanto-t mivel azért nagyságrenddel jobb kocsi mint a Spark. (Az Autó Kettő összehasonlításban is hasonló olvasható.) Én kipróbáltam a Sparkot is annak idején amikor kisautót akartunk venni, és engem nem igazán győzött meg, tényleg kicsi. Ezzel szembe a Picanto volánjánál ülve, de akár hátsó ülésen is egyáltalán nem kisautós érzést kapsz, holott külsőre tényleg nem nagy. :)
Előzmény: szpsz911 (26)
szpsz911 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 26

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem.

A barátnőm nagyon belezúgott a Chevrolet Sparkba. Én megrögzött németautós először bizarrnak tartottam az öletet, de a szalonban megnéztük, egész pofás kis jószág, tényleg jó áron.

Nem vezettük. Csak olvasgattuk a cikkeket.

Sok cikk elismerőn nyilatkozik, hogy mennyivel jobb, mint a Daewoo Matiz, komolyabb, kisebb fogyasztás, jobb minőség stb.

Az A5 honlap meg lehúzza, hogy szar, minden mást, csak azt ne.

 

Keresek olyan embert, akinek van tapasztalata Spark ügyben.

A párom nem versenyezni akar, pusztán agglomerációs lakhelyünkön helyben dolgozni járni, bevásárolni meg néha-néha Pestre beszaladni vele. Esetleg röidebb túrákat tenni.

 

Ugyanakkor a kedves A5 szakember szídja a borulékonyságot, lassúságot, belteret stb, stb.Ő egy Bogárból ülne át, ami szintén nem egy Lamborghini.

 

Vélemény? Tapasztalat? Esetleg akinek ilyen van?

Detonátor Creative Commons License 2006.01.16 0 0 25
Kis autó csak két embernek való. Hogy legyen hátsó gyűrődő zóna. Családosoknak egy picit nagyobb ótó. Nekem is volt Matizom 3 évig. Most is szívesen rohangálnék vele. Sőt sajnálom is, de nagyon megszaporodtunk, úgyhogy bejátszott egy 4,7 méteres Daewoo Espero. :)
Detonátor Creative Commons License 2006.01.16 0 0 24
Próbáltad már másik hátsó kipufógó dobbal?
Előzmény: IF1 (22)
Opelfan Creative Commons License 2006.01.15 0 0 23
Ez egy pont olyan színű Swift ami jól néz ki. Amikor vezettem egyet hát ööö... nem igazán voltam vele elégedett a Nagyon-nagyon... plakátok után kicsit többet reméltem. Túlságosan érzékeny volt a gázpedál, illetve nagyon megszokást igénylő. A tolatás egy rémálom volt mivel nagyon vastag a C oszlop és nagyon pici, már-már börtön ablak nagyságú a hátsó ablak. Nem igazán tetszett a fedélzeti computer sem mert gebeszkedni kell ahhoz, hogy elérjem és amúgy is értékesebb infó csak a pillanatnyi fogyasztás mérő, átlag mérő nincs. Csomagtartó igaz nem nagy de ettől lehetne még praktikus, én túl mélynek találom illetve túl magas a perem, hát ez se sikerült nagyon nagyon. Utána beleültem a kis Picantoba és amint vezettem 1km-t rögtön megértettem miért csak kevéssel olcsóbb a Yung felszereltségű egy kis extrával mint a nála (főként külsőre) nagyobb Swift. Ahogy reklámoztáka Kiát: "a meglepetés erejével", ez biztos igaz mert engem levett a lábamról, sokkal kellemesebb autó volt első benyomásra mint a Swift. Végül is egy 1.0-es Corsat még kipróbáltam de nem volt az igazi az se 3 hengerrel, finomabb volt nála a Kia, végül aztán a Picanto mellett voksoltunk nagyon-nagyon megérte ;), jó kiskocsi, igaz nincs nagy csomagtartó de cserébe el lehet benne férni kényelmesen :). Na szóval nem akartam lehúzni a Swiftet biztos vagyok benne, hogy sok olyan ember van akinek az a kocsi a kedves :).
Előzmény: andzsin (6)
IF1 Creative Commons License 2005.10.06 0 0 22

Köszönöm a választ!

 

Kérhetném magyarul is!

 

Analfabéta vagyok!!!!

 

Köszi

Előzmény: Detonátor (21)
Detonátor Creative Commons License 2005.10.05 0 0 21
Nincsenek szétesve/rohadva a lamellák a hátsó dobban?
Előzmény: IF1 (20)
IF1 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 20

Kollégák!

 

Drága Matildom, mikor leállítom a motort ciripelő, zörgő, kaparós hangot hallat a kipufogó felől.

 

Véleményetek?

 

Továbbá 80-100 között érdekes (mintha a levegő ütközne valamibe) hangot ad a motorház felől!

 

Éljen a Matiz topic!!!!

 

 

-prokee- Creative Commons License 2005.09.18 0 0 19

Hali !

 

Ha esetleg akad itt valaki, aki hasznát vette, vagy ezután fogja:

 

A Daewoo és Suzuki alkatrész-katalógusokat az x3 szerver folyamatos problémái miatt átköltöztettem:

 

http://daewoo.at.hu

 

http://suzuki.at.hu

 

Használjátok egészséggel :)

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.21 0 0 18

Sziasztok, átpasszolnám a kisautóm! (bocsi a kicsit offtopikért)

 

(egyébként hosszú útra -ha nem családosan mész- pont olyan kényelmes mint egy nagy autó, pl Budapest-Split (Horváto.) városban meg hát a legideálisabb! ) :-)))

 

Matiz 0.8SE,2002.06hó, megkímélt műszaki állapot, rendszeresen szervizelt, tulajdonostól hitelátvállalással 200.000- Ft-ért vagy banknak 1,4 MFt-ért eladó. Extrák:klíma, osztott h.ülés, kartámasz, színrefújt lökhárítók, színezett üveg, új gumik, távirányitós centrálzár riasztóval, immobilizer, elektr ablakem,légzsák. Havi törl:~38000.-Casco:6.000.- Ajándék:Siemens telefon+beépített töltő+kihangosító szett a hangszórókra kötve (automata rádiólekapcsolóval) Megtekinthető:Bp-n bármikor 06205444433

hasand Creative Commons License 2005.05.02 0 0 17
Pláne, ha jó a színe!
hasand Creative Commons License 2005.04.24 0 0 16
khmmm...

A legszebb a Picanto.

Csomagtartója meg szinte nincs. Nem azért szeretjük! ;-)
andzsin Creative Commons License 2005.04.18 0 0 15
Én is vennék Corollát vagy Avensist:))) ha tehetném. De a realitás az , hogy két millánál följebb nem tudunk menni, csak ha dupla fizunk lenne, ami nincs. Úgyhogy maradnak a kis autók.
Előzmény: Tom1939 (14)
Tom1939 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 14
Persze hogy elvisz:) Én is utaztam kispolskiban szülőkkel testvérrel hosszabb utat a 80-as években. Bármilyen autó sokkal jobb mint a semmilyen! Hatalmas kényelem növekedés. Persze ahogy egyre jobb jut az embernek egyre jobban elkényelmesedik. Én is így vagyok vele. Kis b corsámmal megjártam franciaországot kétszer és akkor tökéletesen megfelelt:)
Előzmény: andzsin (13)
andzsin Creative Commons License 2005.04.14 0 0 13

Mi még a Ticoval is jártunk külföldön, ugyanúgy elvisz oda elhiszed:))???

 

Érdemes megvenni a májusi A2 magazint és elolvasni azt a horrotörténetet, amit az egyik jóember írt a Ford Mondeóról:(((

 

Japcsi és koreiai autók rulez!

Előzmény: Tom1939 (9)
andzsin Creative Commons License 2005.04.14 0 0 12
Ja aki 100 kiló:)) Arra ott van a traktor:)) Nekem meg nem kell semmit cipelnem a csomagtartómban.
Előzmény: petrovus-spqr (8)
Zak Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11
Sôt van 1 ismerôsöm, aki Matizzal jár Münchenbe :-) persze csak akkor, ha az Omegája lerobban éppen :-)
Előzmény: Zak (10)
Zak Creative Commons License 2005.04.14 0 0 10
Tuggyafene... szerintem el vagyunk kényelmesedve. :-) Anno a 120-as Skodával megjártam Luxemburgot, Párizst, apán kéthavonta Stuttgartot és mindenki túlélte, pedig az is csak 52 LE, 120-nál többet nem lehetett menni vele, csomagtartója se volt sok és nem a hatalmas belsô méreteirôl simert. :-) Ehhez képest mondjuk egy 1.3-as Swifttel vagy egy Mazda2-vel bármikor gondolkodás nélkül neki mernék indulni.
Előzmény: Tom1939 (9)
Tom1939 Creative Commons License 2005.04.14 0 0 9
Az teljesen igaz, hogy csak második autónak jók. A napi 70 kilométert bejárni és az oldalbordának jó lenne a kis fogyi és a könnyű parkolás miatt. Több száz kilométeres utat nem vállalnék én sem ezekben:)
Előzmény: petrovus-spqr (8)
petrovus-spqr Creative Commons License 2005.04.14 0 0 8
Szépek, stílusosak ezek a kis autók, de nekem 2 bajom van velük: nem férek el bennük és nincs csomagtartójuk. Azzal már nem is jövök elő, hogy női autók. :-)
Lonni24 Creative Commons License 2005.04.14 0 0 7
Swift már Clio, 206, Yaris stb. kategória, de a Twingo meg az Alto valóban kimaradt.
Előzmény: andzsin (6)
andzsin Creative Commons License 2005.04.14 0 0 6

...hogy ne mondhassák, hogy nem támogatom a hazai ipart, a mi autónk:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!