Keresés

Részletes keresés

Zsivany3 Creative Commons License 13 órája -1 2 25618

Ideteszem a másikat is, mielőtt kérdés lesz.

Előzmény: Zsivany3 (25617)
Zsivany3 Creative Commons License 13 órája -1 2 25617

Zsivany3 Creative Commons License 13 órája -1 1 25616

1023

Előzmény: Düsseldorfi (25615)
Düsseldorfi Creative Commons License 15 órája 0 1 25615

Köszönöm szépen!

 Ha jól sejtem a fehéres oldal szín meg a Ral 9002 lenne?

Esetleg az sárga ajtóknak RAlját még megtudnád mondani? :)

Előzmény: Domi-V63-138 (25614)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2 napja 0 1 25614

A Flirten 2 féle kék van, az egyik 5010, a másik 5004.

Előzmény: Düsseldorfi (25613)
Düsseldorfi Creative Commons License 3 napja -1 2 25613

Sziasztok!

 

Esetleg valaki megtudná mondani a Flirt kék színének a Ral kódját?

Előre is köszönöm!

Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.11.11 0 6 25612

El is kezdtem gyűjteni a település neveket.

Ha a gyűjtés élménye fontos, akkor nem rontom el a játékodat. Viszont ha kéred, akkor meg tudom adni a FLIRT listát.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (25610)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2024.11.09 0 1 25611

Bakker....

Természetesen nem a kulcsokon vannak a város nevek, hanem a kártyákon. Elnézést, elírtam, jobban megszokott szóhasználat miatt.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (25610)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2024.11.09 0 1 25610

Nagyon szépen köszönöm! :)

 

Jó ötletnek tartom az elnevezéseket. Esztétikusabbak így a kulcsok, valóban. Meg jó gondolat az egész sztori. :)

 

El is kezdtem gyűjteni a település neveket. Már találtam is furaságot, eddig fel sem tűnt nekem.

A 123-as kulcsán Siedlce szerepel. Mondom, ezt elírták, lemaradt egy i betű. (Ahogy Te is írtad, az Siedlice.)

Hát nem....Mind a 2 település létezik Lengyelországba, csak az egyik város, a másik egy kis falu. A város a Siedlce ( i betű nélkül), tehát jó a kulcson lévő felirat. :)

Előzmény: Domi-V63-138 (25607)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.11.04 0 2 25609

Így van!

Előzmény: _nyunyuka (25608)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.11.04 -1 2 25608

Alacsonyabb frekire alkalmas trafó jó a magasabbra is, fordítva nem! (Azonos vaskeresztmetszet és lemezvastagság esetén.) Az áttétel a menetszámtól függ! 

Előzmény: segélyvonókészülék (25606)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.11.04 0 7 25607

Ehhez kicsit messzebbről kell indulni.

 

Az a története, hogy a 060-as Flirt volt az ETCS próba, amivel a leszállítandó kék Flirteknek műszakilag egyenértékűnek kellett lennie. 

Annak a kártyájába bele volt karcolva praktikusan, de felettébb igénytelenül egy hatalmas 60-as szám.

 

Az új kártyáknak szebb élet lett szánva, minthogy random mv karcolja össze. Ezért az ötlet az volt, hogy előzzük meg, és legyen rajta egy akkora szám amit messzebbről is könnyebb felismerni (ugye a másik oldalán rajta van a teljes psz., de csak kb. 3mm-es betűnagysággal).

 

Viszont a puszta szám, így nagyon puritán lett volna, emiatt -a Gigantok példáját követve- településnév és címer is rákerült a hátlapra.

 

Első körben a leendő karbantartó személyzet (szerelők-reszortosok) lett meginterjúvolva kedvenc városairól, majd a beszerzési projektben résztvevő műszaki átvevők, a próbafutásokon résztvevő mv-k, és a műszaki felügyelet.

 

Mivel tudvalevő volt a szándék, hogy a BDV-k (is) leváltva lesznek, ebből adódóan emlékül a 061 mindenképp Vác. 

 

A három nem magyar település a 42 sorozat vége, és a 21 sor. utolsó darabja tiszteleg a gyártó előtt. (Bussnang, Erlen; Siedlice)

Előzmény: hol_itt_hol_ott (25605)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.11.04 0 2 25606

Ismereteim szerint a trafó alkalmas mindkét frekvenciára, nem szerezetek be külön típust. Legalábbis az alacsonyfrekis vonatok egészen könnyen, és rövid idő alatt alkalmassá tehetők a 25kV/50Hz-es üzemre (nyilván, ott elég nagy a vastest), csak a megfelelő (létező) megcsapolást kell bekötni és a rendszerátkapcsolót kell beépíteni, illetve a szoftveresen engedélyezni.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (25602)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2024.11.02 0 0 25605

Urak!

 

A második eresztésű eleve kék Flirt-ek és a Kiss-ek, miért pont ezeket a település neveket kapták? Mi alapján választották ki pont ezeket a településeket?

trebront Creative Commons License 2024.09.09 0 0 25604

annyira nincs pénz, hogy csak az opciónak csak a felére kaptak jóváhagyást: +4 helyett csak +2, azt is csak akkor, ha olyan a csillagjárás

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (25603)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.09.09 0 0 25603
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.09.09 0 3 25602

> A 15kV 16 2/3 Hz és a 25kV 50Hz Flirtek között tényleg/lényegében csak szoftveres különbség van?

 

A háromszor alacsonyabb AC frekvencia miatt a vontatási trafó tömege sokkal nagyobb a német-skandináv nyelvterületen használatos 16.7 Hz-es rendszerben, mozdonynál ez talán 5 tonna pluszt jelent. Másik lehetőség, hogy a mozdony / motorvonat csak 50Hz-en tudja kifejteni a tervezett max. teljesítményét.

 

Amcsiknál ami kicsi vasút-villamosítás van, ott is érzik ezt a hatást 25kV/60Hz és 11kV/25Hz vegyes üzem miatt, de náluk 188t-tól kezdődik a mozdony, nincs akkora jelentősége.

Előzmény: TorzónBorzAlom (25598)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.09.08 0 3 25601

Nem, mert az egy baseli egység volt, ahol - akkor még csak tervezték, hogy így lesz - az S-Bahnok egy része átjár a franciákhoz is. Így előkészítve elő volt a 25 KV-ra. 

Előzmény: V63-017 (25600)
V63-017 Creative Commons License 2024.09.08 0 2 25600

Off: egyéb 15 kV 16⅓ Hz járműveknél elképzelhetőnek tartom, hogy a szigetelése nincsen minősítve/nem alkalmas 25 kV alatti üzemre.

 

Anno a bemutatásra hozott svájci motorvonatot nem hinném hogy jelentősen átépítették volna, hogy tudjon nálunk önerőből is mozogni.

Arra emlékszem, hogy a vonalfeszmérő 20kV-nál ki volt akadva.

Előzmény: feri97119 (25599)
feri97119 Creative Commons License 2024.09.07 0 1 25599

A német nyelvű Wikipédia szerint extra megcsapolás is szükséges, amire az összes fel van készítve: https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Flirt#Technik

 

A DC link névleges feszültsége 750 V, emiatt keményebb dió volt a 3 kV-os hálózatra illeszteni. Módosítás nélkül egyébként 15 kV trafóval 25 kV hálózaton 1250 V, fordítva pedig 450 V lenne a DC link feszültsége (+/- feszültségingadozás a hálózatban).

 

Off: egyéb 15 kV 16⅓ Hz járműveknél elképzelhetőnek tartom, hogy a szigetelése nincsen minősítve/nem alkalmas 25 kV alatti üzemre.

Előzmény: TorzónBorzAlom (25598)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.09.07 0 0 25598

A 15kV 16 2/3 Hz és a 25kV 50Hz Flirtek között tényleg/lényegében csak szoftveres különbség van?

95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.09.03 0 1 25597

VIAS, pont egy hete, a Rajna-völgyében:

 

https://flickr.com/photos/es64u2064/53967557992/in/dateposted/

Technee Creative Commons License 2024.07.31 -1 4 25596

Ma Kelenföldön:

  

rezgaras Creative Commons License 2024.07.20 -1 0 25595

A 18:25-os posta-fecske volt, a 19:25-ös Flirt, a 20:25-ös megint posta-fecske.

Előzmény: r1232 (25594)
r1232 Creative Commons License 2024.07.20 0 0 25594

Biztos, hogy nem toltak ki egy Flirtöt sem.

Előzmény: rezgaras (25593)
rezgaras Creative Commons License 2024.07.20 -1 0 25593

Volt közöttük Flirt is. Nyilván valahogy azokat is kitolták...

Előzmény: ajm (25592)
ajm Creative Commons License 2024.07.20 0 0 25592

Állomási feszmentesítéseknél szoktak így eljárni, hogy a vonatok kitolása megoldható legyen. 

Előzmény: rezgaras (25591)
rezgaras Creative Commons License 2024.07.20 -1 0 25591

Tudja valaki, hogy tegnap miért csereberélték a Déliben a Flirteket és estére miért jártak helyettük Győr felé az S10-esen mozdonyos posta-fecske Bhv-k?

paca664 Creative Commons License 2024.04.03 -1 3 25590

A MÁV újabban már fanyalodni is csak arra fanyalodhat, amire Lázár megengedi. A Stadler sem a barátunk egyelőre, legalábbis nem úgy ahogy hosszú ideig volt...

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (25589)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2024.03.27 0 0 25589

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!