A transzparencia az üzletben mindig korlátozott, nem csak a Trónok harca miatt, hanem a viszonylag bonyolult üzleti titok kategória miatt. Nem lehet mindig mindent nyilvánosan elmondani. A férfiember a feleségének is úgy mesél el eseményeket, hogy alapvetően szinte az igazat mondja, csak kisebb korrekciókkal: nem pont az történt, nem pont akkor, nem pont ott, nem pont azok voltak ott, különben is, drágám, szinte alig ittam, csak férfiak voltak a társaságban, te képzeld, drágám, ezen a helyen a felszolgálólány is 60 éves. A Pista, na, az nagyon berúgott, hazavittem hogy nehogy valami baja essen utána meg hajnali 3-ig lelkizett nekem, alig bírtam eljönni... A kerettörténet színigaz elemekből áll: elmentem, iszogattam társaságban, 3-kor hazajöttem. Na az üzleti kommunikáció pontosan ilyen.
Tehát az én aktivitásom mindössze annyi, hogy én itt inkább kedvtelésből, FLIRT és KISS témában, meg ami még jön hozzá, magánvéleményemet írom meg, némi szükséges öncenzúrával. Fontos, hogy magánvéleményemet, nem a cég hivatalos álláspontját.
Rendkívül tiszteltreméltó az Ön itteni aktivitása Dunai úr, pedig mi csak közvetve vagyunk az Önök ügyfelei, célközönsége. Milyen kár, hogy MINDEN más vasúti téma információs monopoliumok egymás közötti Trónok harcában veszik el, bármiféle transzparencia nélkül. Persze nyilván Önnek könnyű: vállalható a terméke és szolgáltatása is. Ezt Önökön kívül néhány kisebb biztosítóberendezéses "műhely" mondhatja csak el magáról az iparágban, akik viszont egyáltalán nincsennek szem előtt.
Ismerem. Most nem a kormányzati célprojekt, hanem a piac szemszögéből nézve joggal merül fel, hogy érdemes-e teljesen újba vágni vagy helyette egy meglévő, alacsony kihasználtságú létesítményt felfejleszteni. Erre utaltam.
A tesztpálya megvalósítására létrehoztak egy állami vállalatot, még 2017-ben. https://vmvzrt.hu/letesitmenyek/ Ebben mellesleg én is Felügyelő Bizottsági tag vagyok.
A projekt ott áll, hogy vagy ad rá az állam pénzt (százmilliárdos a nagyságrend), vagy előbb-utóbb végleg ejteni kell a témát, mert most már másfél éve toporgunk egy helyben.
Pedig különösen érdekes lenne annak fényében hogy Faureiben igencsak szellős a naptár. Hacsaknem arról van szó hogy az új komplexum mondjuk több nyomtávot is tudna, nem egyértelmű hogy mi piaca lenne egy újabb komplexumnak. Illetve az a piac (az a gyártó), valóban eltartaná.
Nyunyóka néni mondta, hogy a szemedhez se érj hozzá. Meg azt is mondta, hogy a mikroméretű vírusocskák az apró cseppekkel sok méterre eljutnak. Ha kigyütt a szelepes maszkból, vagy elszállt a tokamaszk felett, vagy begyütt az ablakon kintről, és mivel nincs dunsztosüvegben a fejed, landol a szenedben, akkor is annyi...
Tévedés. A környezetedet az általad kiköhögött, tüsszentett dolgoktól bizony védi nem elhanyagolható mértékben, ezek sokkal kisebb mennyiségben kerülnek így a felületekre a levegőbe. Ezeknek a maszkok erre vannak kitalálva, nem egyéni védelemre. Az egyéni védelemre való, légszűrős maszkok viszont gyakran ezt a funkciót nem tudják, mert a kilélegzett levegőt sok típusuk egyáltalán nem szűri. Ezért szvsz ezek viselése általánosságban inkább ellenjavallt azoknak, akik nem olyan környezetben dolgoznak.
Sok ázsiai országban nem most kezdtek maszkokat hordani, hanem a légúti betegségek szezonjában már régóta megszokott dolog ez.
pláne nem napokig ugyanazt viselve,
Itthon inden szolgálatban több maszkot használhatsz el, annyit kapsz, amennyire szükséged van+gumikesztyűt, kéz és felületfertőtlenítőt valamint a használt eszközök tárolására zárható műanyag tasakot is vihetsz. És van ezek gyűjtésére dedikált szemetes.
Voltam mérővonaton pilóta, 4-5 fő a vezetőálláson.
Mondtam, hogy felveszem a maszkot nagyon szívesen, ez esetben várhatóan 4-5 percet fogunk menni. Aztán bepárásodik a szemüvegem, és akkor megállunk. Aztán hozathatnak másik pilótát, éjjel fél egykor, valahogy.
A harmadik hete újra utaznak gyakornokok.
Kérdezte a prezídium, hogy vállalok-e.
Persze.
Jött az írás, hogy talpig kotonban kell lennünk a vezetőálláson.
Visszaírtam, hogy ebben az esetben nem vállalom.
Írni semmit nem írtak, viszont "élőszóban" nagyn cifra körmondatban azt közölték, hogy az aspiránssal kötött ad-hoc megállapodás kérdése, hogy milyen frinc-francot aggatunk magunkra a kabinban.
A napi munka során számtalan algoritmust végigpróbáltam arra, hogy izolálhassam magam a mások által így-vagy úgy leköhöghető felületektől, tárgyaktól. Egész egyszerűen nem kivitelezhető.
A papírmaszk semmit sem ér, pláne nem napokig ugyanazt viselve, meg ilyen-olyan kézzel megérintve.
Szóval én elengedtem ezt a kérdést, viselem ahol előírt, nyilvános helyen, tudván tudva, hogy még placebo hatása sincs (eleve nem steril maszkokat kapni, eleve nem csomagoltan, stb...).
Mint vezető, nyilván adni kell arra, milyen a kirakat, de lássuk be, tömegüzemekben, meg a közlekedésben csak a szerencsére számíthatunk.
Másra nem.
Ahogy a korona-időkön kívül sincs ez másképp (ebola, rota, madár, sertés, anthrax, van még bőven a kínálatban).
A kettő egymástól független. A flottaegységesítés nem sok hatással van a K5 nagyjavításra, a K5 szerinti munkamennyiséget végezzük/fogjuk elvégezni rajtuk (forgóváz főjavítás, ajtó, kimozduló lépcső revízió, légkondi nagyjavítás, fékkompresszor revízió, mozd.vez ülés meg ilyenek). Ez 2,4 millió kilométernél esedékes. Ezekből a flottaegységesítésnél semmihez nem kell nyúlni.
Viszont ha már Flirt, és az első 60 piros, akkor ez a most következő felújítás során mennyire lesznek szétkapva a motorvonatok? Csak a szükséges mértékig (kopó dolgok cseréje, festés, meg a megrendelt extrák), vagy, úgy, ahogy mondjuk egy V5-ön szokták szétkapni a gépeket (tehát vázig)?