Keresés

Részletes keresés

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 1 napja 0 0 25605

Urak!

 

A második eresztésű eleve kék Flirt-ek és a Kiss-ek, miért pont ezeket a település neveket kapták? Mi alapján választották ki pont ezeket a településeket?

trebront Creative Commons License 2024.09.09 0 0 25604

annyira nincs pénz, hogy csak az opciónak csak a felére kaptak jóváhagyást: +4 helyett csak +2, azt is csak akkor, ha olyan a csillagjárás

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (25603)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.09.09 0 0 25603
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.09.09 0 2 25602

> A 15kV 16 2/3 Hz és a 25kV 50Hz Flirtek között tényleg/lényegében csak szoftveres különbség van?

 

A háromszor alacsonyabb AC frekvencia miatt a vontatási trafó tömege sokkal nagyobb a német-skandináv nyelvterületen használatos 16.7 Hz-es rendszerben, mozdonynál ez talán 5 tonna pluszt jelent. Másik lehetőség, hogy a mozdony / motorvonat csak 50Hz-en tudja kifejteni a tervezett max. teljesítményét.

 

Amcsiknál ami kicsi vasút-villamosítás van, ott is érzik ezt a hatást 25kV/60Hz és 11kV/25Hz vegyes üzem miatt, de náluk 188t-tól kezdődik a mozdony, nincs akkora jelentősége.

Előzmény: TorzónBorzAlom (25598)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.09.08 0 3 25601

Nem, mert az egy baseli egység volt, ahol - akkor még csak tervezték, hogy így lesz - az S-Bahnok egy része átjár a franciákhoz is. Így előkészítve elő volt a 25 KV-ra. 

Előzmény: V63-017 (25600)
V63-017 Creative Commons License 2024.09.08 0 2 25600

Off: egyéb 15 kV 16⅓ Hz járműveknél elképzelhetőnek tartom, hogy a szigetelése nincsen minősítve/nem alkalmas 25 kV alatti üzemre.

 

Anno a bemutatásra hozott svájci motorvonatot nem hinném hogy jelentősen átépítették volna, hogy tudjon nálunk önerőből is mozogni.

Arra emlékszem, hogy a vonalfeszmérő 20kV-nál ki volt akadva.

Előzmény: feri97119 (25599)
feri97119 Creative Commons License 2024.09.07 0 1 25599

A német nyelvű Wikipédia szerint extra megcsapolás is szükséges, amire az összes fel van készítve: https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Flirt#Technik

 

A DC link névleges feszültsége 750 V, emiatt keményebb dió volt a 3 kV-os hálózatra illeszteni. Módosítás nélkül egyébként 15 kV trafóval 25 kV hálózaton 1250 V, fordítva pedig 450 V lenne a DC link feszültsége (+/- feszültségingadozás a hálózatban).

 

Off: egyéb 15 kV 16⅓ Hz járműveknél elképzelhetőnek tartom, hogy a szigetelése nincsen minősítve/nem alkalmas 25 kV alatti üzemre.

Előzmény: TorzónBorzAlom (25598)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.09.07 0 0 25598

A 15kV 16 2/3 Hz és a 25kV 50Hz Flirtek között tényleg/lényegében csak szoftveres különbség van?

95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.09.03 0 1 25597

VIAS, pont egy hete, a Rajna-völgyében:

 

https://flickr.com/photos/es64u2064/53967557992/in/dateposted/

Technee Creative Commons License 2024.07.31 -1 4 25596

Ma Kelenföldön:

  

rezgaras Creative Commons License 2024.07.20 -1 0 25595

A 18:25-os posta-fecske volt, a 19:25-ös Flirt, a 20:25-ös megint posta-fecske.

Előzmény: r1232 (25594)
r1232 Creative Commons License 2024.07.20 0 0 25594

Biztos, hogy nem toltak ki egy Flirtöt sem.

Előzmény: rezgaras (25593)
rezgaras Creative Commons License 2024.07.20 -1 0 25593

Volt közöttük Flirt is. Nyilván valahogy azokat is kitolták...

Előzmény: ajm (25592)
ajm Creative Commons License 2024.07.20 0 0 25592

Állomási feszmentesítéseknél szoktak így eljárni, hogy a vonatok kitolása megoldható legyen. 

Előzmény: rezgaras (25591)
rezgaras Creative Commons License 2024.07.20 -1 0 25591

Tudja valaki, hogy tegnap miért csereberélték a Déliben a Flirteket és estére miért jártak helyettük Győr felé az S10-esen mozdonyos posta-fecske Bhv-k?

paca664 Creative Commons License 2024.04.03 -1 3 25590

A MÁV újabban már fanyalodni is csak arra fanyalodhat, amire Lázár megengedi. A Stadler sem a barátunk egyelőre, legalábbis nem úgy ahogy hosszú ideig volt...

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (25589)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2024.03.27 0 0 25589
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.06 0 4 25588

Oda pont jó így...

Előzmény: ismét1435mm (25587)
ismét1435mm Creative Commons License 2023.12.06 0 2 25587

Én is így gondoltam. Egyébként az Indóház honlapján olvasható ez a zseniális felfedezés a "Tízévesek a GYSEV Flirtjei" c. cikkben. A Stadler Flirt villamos motorvonatok tulajdonságai, előnyei között elsőként sorolják fel. :-))

Előzmény: Vendégsín (25586)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.05 -1 5 25586

(25 kilovolt ötven hertzes egyenáram)" Ez meg mi???

 

Ami a három fázisú váltóáramú akkumulátorból jön...

 

Előzmény: ismét1435mm (25585)
ismét1435mm Creative Commons License 2023.12.05 0 5 25585

Mindig tanul az ember! Idézet:

"A Stadler Flirt villamos motorvonatok tulajdonságai, előnyei:

egyáramnemű (25 kilovolt ötven hertzes egyenáram)" Ez meg mi???

Vendégsín Creative Commons License 2023.12.02 0 0 25584

Nie.

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (25583)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.12.02 0 0 25583

RS1-re gondolsz?

Előzmény: Vendégsín (25582)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.02 0 0 25582

Ano.

Előzmény: r1232 (25581)
r1232 Creative Commons License 2023.12.02 0 0 25581
Előzmény: Vendégsín (25580)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.02 0 0 25580

A (nálunk újabb) régibb Stadler termék határon belüli megjelenéséről semmi hír?

paca664 Creative Commons License 2023.11.14 0 3 25579

Ha már egyszer nem jön a pénz az állíccsukmegbrüsszelből... :(

Előzmény: király2644 (25577)
tothgun modells Creative Commons License 2023.11.13 0 1 25578

Üdvözletem!

 

Szeptember végén már benne volt a kék Flirt szelleme...

Bp. - Déli pu., 2023.09.22.

 

Üdv, tothgun

Előzmény: HBweb hu (25564)
király2644 Creative Commons License 2023.11.13 -3 3 25577

A kizárólag saját beszerzésre vonatkozó elképzelés helyett immár a nagyobb mozgásteret kínáló bérlés és a rendelkezésreállás-alapú karbantartás is a beszerzés tárgya lesz. Így a korábbi EPK-tartalom érthetően szűkké, illetve több meghatározó pontján meghaladottá vált: új EPK megfogalmazása vált indokolttá – írták. Ezt 95 regionális motorvonatra fogják kiírni, ezzel pedig nemcsak a belföldi, de a határ menti nemzetközi regionális közlekedésben is jelentős minőségjavulás várható a MÁV szerint.

 

https://index.hu/belfold/2023/11/11/mav-start-vonat-jarmu-jarmubeszerzes-lazar-janos-vasut/

 

 

 

tehát majd lölőke vagy valami haver megveszi, mi meg béreljük tőle...jár a keksz, vagyis a taps..szemét férgek...

Előzmény: Aladár46 (25570)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.10 0 1 25576

Van rá megfelelő technológia.

Előzmény: Velaro407 (25569)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!