A második eresztésű eleve kék Flirt-ek és a Kiss-ek, miért pont ezeket a település neveket kapták? Mi alapján választották ki pont ezeket a településeket?
> A 15kV 16 2/3 Hz és a 25kV 50Hz Flirtek között tényleg/lényegében csak szoftveres különbség van?
A háromszor alacsonyabb AC frekvencia miatt a vontatási trafó tömege sokkal nagyobb a német-skandináv nyelvterületen használatos 16.7 Hz-es rendszerben, mozdonynál ez talán 5 tonna pluszt jelent. Másik lehetőség, hogy a mozdony / motorvonat csak 50Hz-en tudja kifejteni a tervezett max. teljesítményét.
Amcsiknál ami kicsi vasút-villamosítás van, ott is érzik ezt a hatást 25kV/60Hz és 11kV/25Hz vegyes üzem miatt, de náluk 188t-tól kezdődik a mozdony, nincs akkora jelentősége.
Nem, mert az egy baseli egység volt, ahol - akkor még csak tervezték, hogy így lesz - az S-Bahnok egy része átjár a franciákhoz is. Így előkészítve elő volt a 25 KV-ra.
A DC link névleges feszültsége 750 V, emiatt keményebb dió volt a 3 kV-os hálózatra illeszteni. Módosítás nélkül egyébként 15 kV trafóval 25 kV hálózaton 1250 V, fordítva pedig 450 V lenne a DC link feszültsége (+/- feszültségingadozás a hálózatban).
Off: egyéb 15 kV 16⅓ Hz járműveknél elképzelhetőnek tartom, hogy a szigetelése nincsen minősítve/nem alkalmas 25 kV alatti üzemre.
Tudja valaki, hogy tegnap miért csereberélték a Déliben a Flirteket és estére miért jártak helyettük Győr felé az S10-esen mozdonyos posta-fecske Bhv-k?
A MÁV újabban már fanyalodni is csak arra fanyalodhat, amire Lázár megengedi. A Stadler sem a barátunk egyelőre, legalábbis nem úgy ahogy hosszú ideig volt...
Én is így gondoltam. Egyébként az Indóház honlapján olvasható ez a zseniális felfedezés a "Tízévesek a GYSEV Flirtjei" c. cikkben. A Stadler Flirt villamos motorvonatok tulajdonságai, előnyei között elsőként sorolják fel. :-))
A kizárólag saját beszerzésre vonatkozó elképzelés helyett immár a nagyobb mozgásteret kínáló bérlés és a rendelkezésreállás-alapú karbantartás is a beszerzés tárgya lesz. Így a korábbi EPK-tartalom érthetően szűkké, illetve több meghatározó pontján meghaladottá vált: új EPK megfogalmazása vált indokolttá – írták. Ezt 95 regionális motorvonatra fogják kiírni, ezzel pedig nemcsak a belföldi, de a határ menti nemzetközi regionális közlekedésben is jelentős minőségjavulás várható a MÁV szerint.