Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 28 órája 0 0 16318

Örülök ha segítettem :) 

 

Egyébként az összes szervíz levan szerződve az Unix-Bárdi duóval. Egyszerű a történet: mindent duppla tripla áron ad ez a két kereskedő cég, ezért ha szervízbe viszed meg kell fizetni a horror alkatrész árat, mert vitt alkatrészből nem dolgoznak. A különbözetet meg elfelezi a kereskedő meg a szervíz... Én magamnak szerelem így kijövök a szerviz árának a harmadából... 

 

 

 

Előzmény: Bandi232 (16317)
Bandi232 Creative Commons License 3 napja 0 0 16317

Hát én ezt eddig csak 80ért láttam, uh imába fogom foglalni a neved, köszönöm :)!

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16316)
Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 3 napja 0 0 16316

https://evoauto.hu/autoalkatreszek/suzuki/liana/1.3-rh-413-66kw/rugozas-csillapitas/lengescsillapito?productId=470036

 

 

Találtam neked olyat ami kell, de hívd fel őket hogy van-e párban...

 

Én mindent innen veszek már 10 éve, nagyon korrektek és árban is verhetetlenek. 

 

evoauto.hu 

Előzmény: Bandi232 (16315)
Bandi232 Creative Commons License 4 napja 0 0 16315

Szia!

 

Köszönöm! Teszünk ezzel is egy próbát, gátlóval viszont gondban vagyok, mert egyelőre csak aranyárban találtam olyat, amin megvan a helye a stabpálcának.

 

Olyan van minden nagykerben hegyekben, amiben nincs (lenne is egy Kayaba-m áron alul eladó, mert azt nem vették vissza, csak a párját ami bontatlan volt), nem tudtok esetleg vmi tippet, honnan lehetne normális áron szerezni? 70-80/darabért találtam, de az egész autó ér 500at szóval két gátlóért nem adnék ennyit. Első gátló, stabrudas autóhoz.

 

Köszi!

 

 

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16314)
Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 6 napja 0 0 16314

Szia!

 

90% esélyes hogy a toronycsapágyad vagy a toronyszilented cserés. Mindkettő ugyanazt jelenti csak van aki így ismeri van aki meg úgy.

 

A szelephézaghoz nem értek, Liana motorról nem hallottam még olyat, hogy meg kellett bontani...

Előzmény: Bandi232 (16313)
Bandi232 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 16313

Sziasztok!

 

2004-es, 1.3-as, (M13A) Lianához a szelephézag biztos forrásból megvan esetleg vkinek? Neten ezt találtam, de nyugodtabb lennék, ha valaki esetleg tudná ezt validálni: https://www.engine-specs.net/suzuki/m13a.html

 

Ill. ugyanide még két kérdés, hátha vkinél már előfordult:

130 körül elkezd rázni vmi a futóműben, se előtte, se utána, teljesen random. Tavaly kétszer külön helyen is centiroztattam a kerekeket, ugyanaz. A gátlókon kivül minden volt már cserélve, azokat most fogjuk.

 

Az elejében kisebb kanyarokban vmi marhára nyöszörög. Féltengelyek jók, ahogy irtam a gátlókon kivül minden ki volt cserélve de csak nem akarja abbahagyni. Nem lóg, nem mászik le az ivről, csak marhára zavar, hátha vkinek már volt.

 

Köszi előre is!

Peska Creative Commons License 2021.01.11 0 0 16312

Sziasztok!

Külső hőmérséklet érzékelő hol található a Lianán? 2004-es, ráncfelvart modell. Valami lehet vele, -1 foknál nem mutat hidegebbet.

Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 2021.01.04 0 0 16311

SZIASZTOK!

 

BÚÉK 2021

 

A   Spuri  csökkenti az égéshőt, amiatt nem lesz hengerfejes a kocsi. 

Előzmény: VoltKatona(Lee) (16310)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2021.01.01 0 0 16310

Benzinszürö:egybe van epitve a benzines liananal a tapszivattyuval, nekem 1,6os 2002 lianam is van.Ahhoz ki kell szerelni a tankot, a hatso ulest is hogy hozza ferj, vagy felhajtani, vagy kell emelo szereloakna alulrol levenni, ennyire nem tudom 100 szazalekra.En nem foglalkoztam a E10 et tankoltam neha, az leold dolgokat, az alkohol, vki a spurira eskuszik, de azzal vigyazni kell mert ha vki sokat adagol hengerfejes lehet a motor(A spuri megnoveli az eges homersekletet)+mar volt olyan mitsubishi lancer evo nal, hogy le akartak venni a tankot, rozsda miatt, de kozbe letortek az uzemanyagbetolto csovet, utangyartott nincs csak original, darabja 110ezer HUF, ennyi.A tapszivattyu feladja hamar a harcot ha mindig keves uzemanyag van a tankba, mert tulmelegszik.De ez minden elektornikus befecskendezesre igaz, mert az el nem hasznalt meleg uzemanyag visszafolyik a tankba, melegiti a tankba levot, igy télen jön a kondenzviz, az meg ad a kis villanymotornak.Legalabb legyen mindig felig a tank.

A pollenszuro beszerelheto utolag, en is beszereltem, iszonyat hogy mennyi port megfog-3havonta kiszedem, kiporszivozom, kiszaritom-aakinek van ozon generator az kifertotleniti vegleg. Az mennyisegu por eddig siman bement kivulrol.Nem ertem , mert tapetavagoval ki lehet vagni, ott van a helye, el se lehet hibazni.Utana meg kell venni a keretet, plussz a szurot.

A lianam(van benne 300ezer km) sebessegfuggo, olajfogyasztas szempontjabol, mivel 5sebesseges haladashoz kell a fordulat, ha megyek haza, 1000 km alatt olyan 1litert kapott be, kis temponal semmit(110 km max, vagy alatta).A regi japán motorok, régi:2000 elötti fejlesztesu motorokkat sokszor 7500km es olajcseret irtak elo, lasd toyota carina e 1,6 osa, vagy nissan vanette ősrégi dízeljeaz 2,3as osztott égésterű motorja, nincsenek tulhuzva, ezert sokat el tudnak menni.A 20ezer km intervallum marketingfogas, mert meg kell nezni mennyi olaj megy bele a kartellba.Az 1,3 swiftbe bement 3,8 liter, az 1,6 os swiftbe is, az 1,6 os lianaba azt hiszem 4,2 liter olaj, most van 2,4es benzines outlanderem, abba megy 4,5 liter, tehat nem erdemes 10000 km föle menni....

 

Előzmény: petyu-liana (16305)
petyu-liana Creative Commons License 2020.12.24 0 0 16309

Sziasztok!

 

Köszönöm a tanácsokat, ismét sokat segítettek! Karácsonyi ajándékként már meg is kapta Lianánk a gyári keretes pollenszűrőt, tényleg nem volt nehéz beleapplikálni.

Akkor a benzinszűrővel és a szárítószűrővel sem foglalkozom - igazából eddig nem vettem észre problémát sem az üzemanyag-ellátással, sem a klíma működésével kapcsolatban, csak az ember olvas ezt-azt, ezért támadtak kétségeim, hogy utóbbiakat kell-e cserélni időnként.

És akkor az olajfogyasztás sem baj. Megnyugodtam!

 

Boldog karácsonyt mindenkinek! :-)

Veteran070 Creative Commons License 2020.12.23 0 0 16308

Szia ! 

Pollenszűrőnek csinálsz helyet egy erősebb szikével, már nem emlékszem, mikor kivágtam, de adta magát a vágási méret ! 

De egyszerűbb, ha előbb berendelsz egy pollenszűrőt + házat ( lehetőleg egy típust, egy dobozban kell legyen, alvázszám szerint a tuti, nipparts / japanparts minőség minimum ) és akkor már látod a méretet. Behelyezésnél fontos, hogy a szűrő az áramlási iránynak megfelelően kerüljön be... általában nyilak jelzik! Ha tényleg fontos az egészség, van értelme az aktívszenes szűrőbetétnek, de elég ritkán kapni...és azért drágább.

 

Szárítószűrő ? Gond van a klímával, vagy fura hangok vannak, vagy miért merült fel ez a rendszer alkatrész? Kompresszor felújítás/csere után javasolt a cseréje, egyébként karban tartott klímánál nem...szerintem  ( kvázi megfelelő nyomás / megfelelő minőségű töltet, gyorsan párátlanít télen, jól hűt nyáron, nem büdös kikapcsolás után és kész vagyunk :-))  ) 

Javasolt a klímát minden használat végén kicsit átszellőztetni...r-go mikor tudod, mindjárt hazaérsz és aznap már nem használod a klímát, kikapcsolod az AC-t, és csak ventilátor üzemmódban kicsit megjáratod, átszellőzteted ! Nekünk sosem volt büdös a klíma, 260E km alatt kétszer kellett kicsit rátölteni és kb. ennyi. Érdemes télen is használni párátlanításra, hogy a rendszer megkapja a kenését hideg időben is ! 

 

Olajfogyasztás nem gáz, mint a márkatárs írta, mienk is kb. 220-230 után elkezdett kicsit csipegetni...1 - 1.5 L / 12000km.

 

Én is 2. tulaj vagyok, 60Ekm rel vettük, de inkább az autó állapotát figyeld, nem nagyon számít a papírozás, ha itthoni a gép, azért, ha meg import, akkor azért. 

 

95 extra vagy 100-as benzint meghálálja...nem kopog, nem kajál, csendes, megy, mint gonyó...... :-))

Előzmény: petyu-liana (16305)
Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 2020.12.22 0 1 16307

Szia!

 

Benzinszűrőt azért nem cseréltek, mert nincs benne. Az üzemanyag tartályban a szivattyúban van egy akkora szűrő, amit élethosszra terveztek.

A szárítószűrőt nem tudom mi.... biztos van más neve is, akkor talán tudok válaszolni.

Olajcserével kapcsolatban a saját tapasztalataim. Ez az M16A jelű motor elpusztithatatlan. Nekem 300.000 van benne és eddig 25 olajcserén vagyok túl. Olyan 12 ezrenként jön ki átlagban a csereperiódusom. Volt 10 ezres meg volt 15 ezres ciklusom is. Városban soha nem használtam a kocsit, elenyésző a városi kilométerek száma , maximum 10 ezer a 300-ból. Az én olajfogyasztásom 230.000 táján megugrott egy kicsit. Addig minimálisan kellett egy ciklusban maximum egy litert utánatölteni, mostanság már egy ciklusban 1,5-2 litert töltök utána. Egyáltalán nem gond az olajfogyasztásod, az a motor kiszolgálna két karosszériát is, szóval örök életre lett tervezve. :)

 

Pollenszűrő házat én nem vettem bele, csak egy betétet. 2003-ban még nagyon drága volt, most már biztos csak fillérekbe kerül, azt mindenképp vegyél. Én megoldottam, csak a szűrőt aplikáltam be anno, azóta is minden évben a szűrőt cserélem. A funkcióját ellátja így is...

Előzmény: petyu-liana (16305)
cicesz98 Creative Commons License 2020.12.20 0 0 16306

Véleményem szerint a pollenszűrő beépítése nemhogy ajánlott de kötelező ha esetleg beépíted meg fogod látni hogy egy év alatt koromfekete lesz a szűrő és ezt a koszt nem neked kell beszívni és családodnak hanem a szűrő fogja helyetted végezni. Olajcserét én évente elvégzem km től függetlenül.

Előzmény: petyu-liana (16305)
petyu-liana Creative Commons License 2020.12.19 0 0 16305

Sziasztok!

 

Bocsánat, de még lenne pár kérdésem. A mi Lianánkban (2. tulajdonosai vagyunk, de megkaptuk az összes szervizszámlát és a vezetett szervizkönyvet) még sosem volt cserélve a benzinszűrő és a szárítószűrő, valamint pollenszűrő gyárilag nincs beépítve. Szerintetek érdemes lenne ezeket cseréltetni / beépíttetni 15 év és kb. 200000 km után?

(Egy megkérdezett márkaszerviz szerint a benzinpumpával egybeépített benzinszűrőt nem kell cserélni, de a műszaki leírás szerint 105000 km a csereperiódusa. Egy másik szerelő szerint nem kell pollenszűrő, ha gyárilag se volt. Én azért szkeptikus vagyok.)

 

Plusz ti milyen olajfogyasztást tapasztaltatok a Lianánál? Nálunk kb. 7350 km alatt 1 l volt az előző etapban (2*0,5 l -t töltöttem utána). A műszaki leírás akár 1 l / 1000 km értéket is elfogadhatónak tart...

Vajon az mennyire baj, hogy az előző tulajdonos időnként megvárta a 20000 km-t is a következő olajcseréig, a javasolt 15000 km helyett? (Mi már jóval többet használjuk városban, ezért a 10000 km-t sem vártuk meg.)

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

petyu-liana Creative Commons License 2020.12.13 0 0 16304

Köszönöm a gyors válaszokat, tanácsokat és a bátorítást. Ha nem írjátok, biztos nem hiszem el, hogy oda be kell, hogy férjen az ember keze, és még ki is tudja csavarni a foglalatot... De tényleg! És lám, sikerült is! :-)

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2020.12.11 0 0 16303

Kicsi kéz kell hozzá, meg ha vki kicsi kézzel benyúl tudnia kell jó irányba tekerni, én is próbáltam nem ment be a kezem.Kell fejlámpa is lefelé világítani.

Előzmény: Veteran070 (16302)
Veteran070 Creative Commons License 2020.12.11 0 0 16302

hát igen..elvileg ilyen egyszerű !

DE ha nem kicsi japán, törékeny szerelőbácsi méretű kacsód van, hanem mondjuk egy jó magyar henteslegény vagy és esetleg lapát méretű a tenyered, akkor már mindjárt bonyolódik a dolog :-)) 

Lényeg a lényeg, valamelyik oldalon szivacs, már nem tudom, mert régen cseréltem és led-est raktam be, az meg bírja ! 

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16301)
Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 2020.12.11 0 0 16301

Szia!

 

A helyzetjelző izzó cseréhez nem kell csavarokat kivenni. Semmilyen izzó cseréhez nem kell a lámpatestet elmozdítani, csavarokat kitekerni. Nagyon könnyen cserélhetőek a Liana izzói, főleg a jobb oldalon, mert ott nincs akksi. Védőgumi le, és már látod is a többi műveletet.

 

 

 

 

Előzmény: petyu-liana (16300)
petyu-liana Creative Commons License 2020.12.10 0 0 16300

Sziasztok!

 

Jobb első helyzetjelző izzót cserélnék a 2005-ös évjáratú Lianánkon. Esetleg tudtok linket, leírást, ahonnan informálódhatnék, hogyan álljak neki? A kezem nem fér be, de látom, hogy (minimum) 3 csavar rögzíti a lámpatestet. Azokat kicsavarom, kihúzom a lámpát, és ennyi?

 

Köszönöm!

gs55 Creative Commons License 2020.12.09 0 0 16299

Elkelt!

Előzmény: gs55 (16293)
PJ Proby Creative Commons License 2020.12.02 0 0 16298

Köszi az ötleteket, pillanatnyilag a jelzett helyeken sincs.

 

Előzmény: Veteran070 (16297)
Veteran070 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 16297

de érdekes, mert a hátsók korrodálnak jellemzően és ezért keresettebbek, elöl inkább törés miatt...

 

de bontottan is érdemes, akár szín azonost és gyárit is találhatsz,  ( pl. bontopláza ) amit nem "szívás" felrakni a lakatosnak, mert az utángyártottak között előfordul xar minőség is...

 

bye, G. 

Előzmény: PJ Proby (16295)
Veteran070 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 16296

Szia ! Itt keresgélj, kedvezmény nélkül 30E körül...

 

patacsiteam

 

 

autozube

Előzmény: PJ Proby (16295)
PJ Proby Creative Commons License 2020.12.01 0 0 16295

Szevasztok!

Előre is elnézést kérek, hogy abszolút laikusként kérem a tanácsotokat. A szerelőm szerint a 17 éves 1,6-os Lianám bal hátsó sárvédőjét kellene cserélni. Hiába keresgéltem a neten, nem találtam. Tudom, hogy hiánycikk. Javító ívet már láttam a hirdetésekben, de gondolom, hogy az nem elég. Lehet-e valahol legyártatni? Van-e megoldás?

 

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2020.11.27 0 0 16294

Mindenki azt csinal amit akar, de minap volt itt cikk a totalcaron, valsagauto 400ezer forintert:

https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2020/11/26/eladtam_az_autom_a_covid_miatt_majd_elszalltak_az_arak._mi_megy_itt/

https://totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2020/11/23/ketevente_autocsere/

 

https://totalcar.hu/tesztek/2020/11/23/valsagautok_400_ezer_alatt/

 

Én pont ezert nem adom a lianamat, hanem kicsit konzervalom, mert ha melo lesz menni kell vmivel.

A lényeg az utolso cikkbe van, az autogyarak mivel just in time rendszerbe dolgoznak, nem a megrendelt ujautokat gyartjak, hanem azt amihez megvan helybe az alkatresz, igy nő a varakozasi ido az ujra, igy felertekelodnek a regi hasznalt, de megbizhato autok, amivel lehet penzt keresni, munkaba jarni. 

Előzmény: gs55 (16293)
gs55 Creative Commons License 2020.11.03 0 0 16293
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2020.11.01 0 0 16292

Az nagyon kedvező ford.szám tartomány, mennyi olyankor a turbós motor fogyasztása?

A liana fő gondja ez, a motor tudna menni, olyan tartósan 160 km h jó lenne német autópályán, de a futóműve nem olyan stabil, meg a 14es gumik nem szélesek, cserébe olcsó öket cserélni, meg hátul hiányzika tárcsafék.De mindezt leszámitva a legjobb, legtartosabb, autóm volt eddig.

Előzmény: Schnitt (16288)
LionLajos Creative Commons License 2020.10.08 0 0 16291
LionLajos Creative Commons License 2020.10.08 0 0 16290

Ilyen

LionLajos Creative Commons License 2020.10.08 0 0 16289

Sziasztok! 

 

2003-as Lianámhoz hű vagyok: lassan válás lesz asszonnyal, de karambol után ismét tolom lét e gyönyörű jó hátsó fertályú nő ráncfelvarrásába, nem kis lét. Ennek keretében (ahogy az nagyberuházások során elmegy a nagymosásba), kap a drágaszágom szép kerek ködlámpát is.

 

Azonban egy valami böki lakatosmester szemét:

 

kéne - mert nincs meg - az egyik karima - befogadó gyűrű - mindenkimásképphívja :

 

egy műanyag fekete gyűrű, szűkebb karimáján 3 kis foggal - kampóval - bütyökkel - körömmel - mindenkisehogysehívjamert nem tudja bigyóval

 

Tehát nem a szögletes szerelőkeret - konzol, amibe a csavarok mennek, hanem egy különálló gyűrű.

 

Tud valaki segíteni? Vennék....   Előre is köszi!

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!