Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kopter87 Creative Commons License 7 órája 0 0 15984

Szia!

 

Fogyasztáshoz szólva:

Mi  napi 80 km ingázáshoz használjuk összkerekes  Analínket. 50% város (Debrecen), 40% országút, 10% pálya. fogyasztása így jelenleg: 7,5 liter

Tavaly még délutánonként nem pályáztunk hanem döcögtünk a városban, akkor a fogyasztása: 8,2 liter (60% város, 40% országút)

 

Hosszabb úton  simán lehet hozni a 6,2 literes fogyasztást.

Én azt vettem észre, hogy ha hamarabb kapcsolsz fel akkor többet eszik. pl : városban csak akkor kapcsolok 4.be ha sebességem eléri az 54 km/h és ha engedi a forgalom is.

 

Üdv.

Előzmény: Ja, aha (15983)
Ja, aha Creative Commons License 12 órája 0 0 15983

Köszi az elmélkedést. Az én autóm volt az országúton 6,2 literes, de nem én vezettem és mértem.

 

Szóval igazából az a kérdés, hogy elfogadható e városban a 10 körüli fogyasztás, kb. egyforma a két tábor .

Kopter87 Creative Commons License 2 napja 0 0 15982

Helló!

 

Akkor a Lángnál, de most már 1 éve a Kovács alkatrésznél vásárolok. (Szeged)

Előzmény: Veber77 (15979)
Veteran070 Creative Commons License 2 napja 0 0 15981

Izzó: szerintem arra is kell figyelni, hogy mennyivel tér el esetleg hőterhelésre a gyáritól, mert kinyírhatja belülről a búrát, foncsort...Nekem szerencsém volt, mert barátom és szerelőkollégái által már kipróbált izzó került beépítésre, így nem volt jelentős eltérés az alap "H"-s izzóhoz képest. 

A ledes helyzetjelző jó, nálam is bevált, igaz hidegebb fényűt vettem, mint a tompított, de nem néz ki bénábban, mint az új autóknál a gyári nappali vakító menetfény és mellette a halványsárga tompított.

 

Fogyasztás: azért ez nem egy űrtechnika, kell legyen egy szerelőbácsi, aki szépen végigmegy a rendszeren, kicsit mér, diagnosztizál, fizikailag és vizuálisan is átnézi, felméri a technikát a gyújtás- szívó- kipufogórendszer elemeire, lerakódásokra std. nézve és megtalálja a túlzott fogyasztás okát - amennyiben ez tényleg fennáll. 

Mert mi van pl., ha valami korábbi tulaj hurkagyurka elvitte az autódat egy nagy"szakértelmű csiptunying" műhelybe, ahol a gyári adatokba sikeresen beléptek és jól átírták "optimalizálás" vagy "teljesítménynövelés" címszóval a gép kis agyát, és azt produkálja, amit...Én is voltam ilyen "raliversenyzőjelölt" első import autóm egyikével, de mázlim volt, egész jól sikerült az optimalizálás, de a két végponton - szívó és  auspuff oldalon is belenyúltunk, hogy legyen is valami értelme...

 

Most nem volt egyértelmű, hogy a Te autód produkálja-e a 6.2 l országúton, vagy korábbi esetpélda volt, de pl. ez teljesen jó érték, főleg, ha siet az ember és 10%-on 140-145 körül nyomom neki. Ekkor már forog rendesen a 6. gang híján a kis 1.6-os.

 

Városban, - az utóbbi 5 évben 40 ezer km körül mentem csak bp-en évente, dízel és benzines autókkal vegyesen - a brutális dugók és a nem megfelelően megválasztott útvonal miatt, vagy csak azért, mert egyszerűen túl sok egy emberes autó van a fővárosban és megy a bénázás meg a másik szivatása és sokszor csak szar, vagy nagyon szar kerülőutak vannak, bármilyen gépkultúra fogyasztása meg fog nőni, már csak a ledolgozott üzemóra és nem a megtett út miatt.

 

Bocsánat, hogy ilyen hosszan, nem szeretnék okoskának sem tűnni, csak hangosan agyalok, s bár a 10 l / 100 km tényleg sok a Lianával, ( az állandó összkerekes, automata Grand Vitarám e-körül eszik, ha ésszel járok vele ) de nem biztos, hogy elképzelhetetlen...

 

 

 

Előzmény: Ja, aha (15980)
Ja, aha Creative Commons License 2 napja 0 0 15980

Én vettem fényszóróba olyan Tungsram izzót, ami teljesítménynövelt. Az alap izzó nálam is "kiverte a biztosítékot" - hogy stílusos legyek. Városi szórt fényben nem láttam a kátyúkat, nem adott több fényt mint az utcai lámpák. Most valamivel jobb. Decemberben vettem, az egyik parkolófény most kipurcant, ledes lett helyette.

 

Fogyasztásra visszatérve: országúton állítólag 6,2 lett. Nem én mértem. Viszont városban továbbra is 8 fölött van jóval.

 

Mindenki mást mond akár hozzáértő akár nem.

 

"Rövid távokon nulla fok körül simán lehet tíz, sőt több"

"A 10 azért az sok, hiába 1600-os motor"

"Nem szabad 2000 fölé vinni a fordulatszámot, azért fogyaszt annyit, mert erre nem figyelek. 20-nál kettes, 30-nál hármas... 50-nél ötös" (Na, nekem ettől nem javult a fogyasztás)

"Majd nyáron lemegy nyolcra"

"A Suzukik jellemzően nagyobb fogyasztásúak"

"Ha országúton 6,2 volt, s menet közben nem hűlt vissza a motor, akkor termosztát nem hibás, az automata szivató miatt rövid távon viszont tényleg nagyon megugrik a fogyasztás"

"Valószínű aki használta előttem, úgy használta, hogy nem pörgette soha, sok a koromlerakódás , lefojtott a motor"

"Még csak azt ne, hogy nem pörgetem fel soha a motort, belassul csak. Meg erőlködik a kis nyomaték miatt. Az ötöst 70-80 között érdemes leghamarabb kapcsolni.

 

 

 

Szóval lehet hallani mindenfélét. Még a radiátort is említették, hogy eltömődhet.

 

A Lambda szonda az állapota alapján már cserére került. Ettől függetlenül, arra gyanakszom, mi marad más? Kipufogó rendben, de nem vagyok nyugodt. Lehet, elviszem máshoz is. Rokonom Opeljánál negyedik ötödik szakember volt, aki rájött, mitől viselkedik nem normálisan a motor...

 

A legjobb hírem a tetőcsomagtartó: 15-ért újonnan van magyar gyártmányú, a drága csomagtartókhoz képest elfogadható, hasonló kiépítésű. Ha nem is divatos, és egyszerű anyagból egyszerű megmunkálással. Aki alkalmilag használja, mint én, annak tökéletes. Sport Klim Bt. a gyártó.

Veber77 Creative Commons License 3 napja 0 0 15979

hi

 

Na ez jó Hír, elvleg egy fajta nipparts betét van benne, te hol vetted a betétet? 

Előzmény: Kopter87 (15978)
Kopter87 Creative Commons License 3 napja 0 0 15978

Helló!

 

első fékbetétem Nipparts. nincs vele semmi gond. már 45 ezer km van benne de még mindig 6 mm vastagságú.

Bár figyelni kell mert a márkán belül több minőségű is van. Elvileg  a miénkben a drágább van benne.

 

Üdv.

Előzmény: Veber77 (15977)
Veber77 Creative Commons License 3 napja 0 0 15977

Hi

 

 

Nipparts fék cuccot rakot már valaki lianába?

Veteran070 Creative Commons License 4 napja 0 0 15976

Nyilván, ez alap.

Egy barátomnak valahogyan egy apró fémszemcse került a klímakörbe, - más típus, de most az mind1 - és konkrétan szétbombázott mindent nyomás alatt. Nagyon apró nem lehetett, de nem találták meg. Minden csere, újra, és akkor se vedd meg a noname kínai meg koreai utángyártott alkatrészt, mert 1 év után jönnek a problémák. 300E felett volt vége...

Szóval igen, óvatosan a bontott / használt cuccosokkal...

Előzmény: VoltKatona(Lee) (15975)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 4 napja 0 0 15975

A bontott kompresszort nagyon at kell tisztitani-mosni, mosobenzinnel, klima rendszerbe nagy tisztasag kell.

Előzmény: Veteran070 (15970)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 4 napja 0 0 15974

Nekem felpoliroztak a fenyszorot, kapott lakk bevonatot es nagyon sokat jelentett itt, most van benn osram night breaker, mait csereltem osram cool blue intense t ez mar jjooban feherebben vilagit.

Van jo izzo meg, azt hiszem tungsram megalight, philips night race es az nem is draga.Az osram nagyon draga, szerintem tularazott.

Előzmény: Bandi232 (15971)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.02.14 0 0 15973

A klimakompresszor csere utan ujbol fel kell tolteni gazzal a klimarendszert, ilyenkor kap uj olajat is, az sokat szamit.En 4 eve toltettem fel a rendszert, de meg mindig fuj hideget, a lenyeget, 1 honapba be kell 2 szer haromszor bekapcsolni.

Előzmény: Veteran070 (15970)
Veteran070 Creative Commons License 2019.02.13 0 1 15972

Mi is azt tapasztaljuk, hogy égő fajtától függetlenül kicsit gyengébb az átlagnál a bevilágítása. 

Raktam bele egy ledes helyzetjelzőt - tök sötétben önmagában is elég jó, kékes/hidegfehér fényt ad, garázsból, udvarról simán kiállok vele - ill. a hagyományosnál egy kicsit hidegebb H-valamit (most nem tom, mi a gyárija)...kb. ennyit tudtam tenni az ügy érdekében, vélhetően ennyit tud a gyári rendszer.

Előzmény: Bandi232 (15971)
Bandi232 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 15971

Sziasztok! 

 

Fényszóró teljesítményről szeretnék kérdezni, ki, hogy van vele megelégedve? Mivel éjjel nem igazán láttam ki a kocsiból elvittem beállíttatni + kapott két normális nagy fényerejű izzót, de még mindig nem érzem az igazinak (a beállítást végigmutogatta a szaki el is volt állítva). Valahogy olyan mintha maga elé bandzsítana, akárhova állítom a magasságot, pedig elvileg minden stimmt (a régi Swiftem érzésre sokkal messzebb világított). A búrák jók, kicsit kezdenek mattulni de még bőven áttetsző egy polírózást azért majd kapnak, de nem hinném h ez a gond.

 

Köszi előre is, ha megosztjátok, hogy nálatok volt-e hasonló, vagy mit tapasztaltatok, esetleg, hogy ez alapból ilyen-e?

Veteran070 Creative Commons License 2019.02.12 0 0 15970

Igen, kompresszor  az cserés szokott lenni. évekkel ezelőtt - amikor még fiatalok voltak a Lianák, és nem nagyon volt bontott, meg mindeféle jó minőségű utángyártott alkatrész - még lengőkart vettem pl. a suzuminn-nál, gyárit, kevés km-es, törött Lianából, és mai napig ok. Akár kompresszort is ki lehet fogni, ha jól emlékszem, anno kérdeztem és 40 körül volt az ára - ez persze csak beépítési garis.

Ha újat veszel, sok helyen kérhetik a kiszerelt darabot - a leadásig betétdíjat számolnak fel - és ahogy nézem, kedvezménnyel, mely cégenként, kapcsolatonként változó - 50-80 körül lehet kb. az új/felújított ára - ezek persze garisak, de tök mind1, úgyse 1 éven belül kezdenek el döglődni...

 

Előzmény: Sulu (15968)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.02.11 0 0 15969

Szerintem komplett csere segit csak a kompresszornal, megbontani nem erdmes.

A kormanyszervoba automata valto olaj kell-szinre vilagospiros, 1 liter kering benne, de ha csinaltok atmosast, akar erdmes 3 vagy litert venni, ugy lehet cirkulacioval kijaratni a regi fekete szutykot.

A kupplung rasegito fekolajos, erdmees azt is cserelni, lesz utana kulonbseg.

Előzmény: Sulu (15968)
Sulu Creative Commons License 2019.02.10 0 0 15968

Sziasztok!

 

2003-as 1.6-os (73Kw/103Le  M16A motorszámú)Lianám van!Klímakompresszor csapágyas lett de sehol nem találom milyen kell bele!Esetleg tud valaki segíteni?

Illetve milyen márkájú szíjakat érdemes venni  és a szervóba milyen olaj szükséges vagy milyet ajánlanátok?Most lesz benne 200 ezer Km és nagy generál következik!

 

Előre is Köszönöm a segítséget!

Bandi232 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 15967

Sziasztok! Szeretnék érdeklődni, hogy valakinél lapul-e esetleg egy megunt szett felni? Lemez, alu tökmind1, ha esetleg nyárigumi is van rajta az maga lenne a csoda :)

 

Köszi előre is!

Ja, aha Creative Commons License 2019.02.06 0 0 15966

Látom melyik az, köszi.

Schnitt Creative Commons License 2019.02.05 0 0 15965

Nekem Totus márkájú van, nem a gyári helyekre megy, hanem van gumitappancsa ami a tetőn támaszkodik, és van ilyen lenyúló karomszerű rész, ami a tető szélébe kapaszkodik, ahova az ajtó csukódik.

Nincs fenn állandóra, mert annyit nem szállítok, de nem volt vele gond sosem. Vittem vele szekrényt, építőfát, ajtót, bicikliket, mindig stabilan tartott.

Előzmény: Ja, aha (15964)
Ja, aha Creative Commons License 2019.02.05 0 0 15964

Suzuki bontóban újat ígértek 15 ezerért, ahogy látom ez igen versenyképes ár. Megnézték milyen autóknak van azonos kialakítású rögzítési pontja, de nem tudom melyik márka lett a nyerő. Mindenesetre ez már elég elfogadható. De azért érdekel, van-e valakinek tapasztalata.

Ja, aha Creative Commons License 2019.02.05 0 0 15963

Sziasztok, a fogyasztásporbléma témakörben még zajlik a kaland.

 

Egy másik kérdésem lenne viszont, hogy a 2002-es ferdehátú (kombi) -hoz ahogy próbálok utánanézni elé speciális tetőcsomagtartó jó csak. Van ugye négy kipattintható téglalap alakú műanyag fedél a tetőn, kb 2*8 cm-es lyukakat takar a tetőkarosszériában.

 

Elgondolásom sincs, hogy ebbe hogy illeszkedik tetőcsomagtartó, de nem is ez a lényeg. Nézegettem, s elvétve lehet kapni olyan olcsóbb készletet, amiben nincs keresztrúd, csak tartótalp (ami mindig több részből áll össze). Állítólag ez nagyon autóspecifikus cucc, s kérdés az is hogy milyen keresztrúd való hozzá.

 

Ráadásul az olcsóbb megoldások - lásd univerzális csomagtartók - balesetveszélyesek, s a tetőt is leformázzák jó esetben.

 

Ennek tudatában érdekelnének jótanácsok, hogy mit lehet / érdemes venni/kipróbálni.  Keresztvasat a legkönnyebb szerintem gyártatni lakatos ismerősömmel, ha van egy megfelelő talp.

 

Érdekelne, ha valaki konkrét linket, típust tud tanácsolni.

 

Előre is köszi.

Veber77 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 15962

Hi

 

 

Nézesd meg, de gyanús ennek annyi, volt a jofogason egy eladó.

 

Előzmény: Riska Rider (15961)
Riska Rider Creative Commons License 2019.02.04 0 0 15961

Sziasztok!

 

Szeretett Liana-m rádiós fejegysége megadta magát. Egyik nap annyit írt ki OFF. De ezt újraindításokkal lehetett orvosolni és a gombok is működtek. Aztán legutóbb csak Am et hozott be és még a cd-t tudta lejátszani, de ezen kívül semmire se reagált. Se a gombokra se a kormány vezérlése nem reagál csak a 2 tekerőre és a Cd kiadó gombra. Gondolom ennyi ami fizikális. próbáltam 1 estére levenni a sarut nem segített, legutóbb azt olvastam egy fórumon vegyem ki várjak 1 percet és tegyem vissza, megtettem ezt is, de nem javul a helyzet. Ahogy néztem nincs rajta semmilyen biztosíték vagy bármi külsérelmi nyom. Remélem tudtok valami tanácsot adni és nem kell beszereznem egy újat. Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Ja, aha Creative Commons License 2019.02.01 0 0 15960

Egyre érdekesebb. Én is hegyi móc vagyok, de kb. 3 perc alatt le érek Budafokon  Alapvetően 0 fok alatt nem voltam elégedett a tapasztaltakkal. 

Schnitt Creative Commons License 2019.02.01 0 0 15959

Megerősítem az elhangzottakat, nekem is ilyen van, 2 led a normál hőfok. 

Én a harmadikat még nem láttam kivillanni, jó a hűtőrendszer, termosztát, meg a két bivaly ventillátor, még nyáron, klímával sem megy fel 3 ledig a víz.

Az viszont számít, honnan indulsz hidegen, mert pl mikor a Svábhegyen van dolgom télen, és elindulok lefelé hideg autóval, előtte szoktam járatni hogy melegedjen, de mire leérek a Délihez, hidegebb jóval, mert lejtőnek végig motorfékkel jövök, nincs ami melegítse. Legutóbb obd scannerrel figyeltem, 80 fokos előmelegített motor a Déli pályaudvarnál 64 fokosra visszahűlt.

Előzmény: Ja, aha (15954)
Ja, aha Creative Commons License 2019.01.31 0 0 15958

Köszi. Ajánlották azt is amit Warangynál is megjatszottam, a fél hűtő elé kartonpapir rövid téli utakra. Vérbeli 21 századi Magyar virtus biotechnológia  

Liana 1.6 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 15957

Kérdés, hogy mennyi idő alatt megy fel a normál tartományba. Nekem kb 5 perc alatt van jó fűtésem. 

Menni lehet a kocsival, nyugodtan használd. 

Előzmény: Ja, aha (15956)
Ja, aha Creative Commons License 2019.01.31 0 0 15956

Ez a kép keresős ötleted nagyon tetszik.

 

Akkor úgy néz ki hogy a motor melegedéssel nincs probléma?

 

Hétfőn kéne mennem vele Kb 100 km addig nem jutok el szervizbe

Liana 1.6 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 15955

Nem a skála egész hosszát kell nézni, szerintem ez így jó. Középen kell állnia. Rákerestem  képkeresővelés kettő lednek kell világítani. 

 

https://www.google.com/search?q=liana+m%C5%B1szerfal&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj87IfWyJjgAhXMxqQKHU-9CJEQ_AUIDigB&biw=1366&bih=626#imgrc=FWYsbWjMoWzxqM:

Előzmény: Ja, aha (15954)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!