Vigyázz, a vaonweb-en sem 15-től van fent, hanem jede od vyhlášení -> kb. meghirdetéstől fogva közlekedik. A címsorban a menetrendi időszak szerepel a 15.-ei dátummal.
Hegyeshalom állomáson a megállás nélküli határátmenet és a menetidő megtakarítás érdekében megtörtént a vonatbefolyásolási rendszerek összehangolása (az ETCS L1-L2 szintváltás kiépítése) az osztrák és magyar vasúttársaságok közötti műszaki együttműködés eredményeként. A biztosító- és a vonatbefolyásolási rendszer korszerűsítése révén már 100 km/órás sebességgel haladhatnak át a vonatok Hegyeshalom állomáson.
A vagonweb szerint a Transcarpathia 6-8 ukrán kocsival fog közlekedni, ez már lehet, hogy túl sok lenne a Hortobágyra. Másrészt talán Kárpátaljáról is van igény, ahonnan a Hortobágynak nem olyan jó az időfekvése (éjszaka van Csapon).
Szabadkán sikerült jól elsz@rni a csatlakozásokat, Belgrád felől 16:39-re ér fel a REx650, a szegedi meg két perccel előtte elmegy,.. Azért ez nagyon Balkán, 200-as pálya, meg Flirt ide vagy oda...
Vajon mi indokolja új vonat indítását 3 órával az ugyanoda menő Hortobágy után? Ekkora távolságra ez már szinte egyszerre közlekedésnek számít. Olyan sok utas lenne, hogy sok lenne egy vonatba a Bécs-Kiev és a Bp-Kiev hálók, valamint a csopi kocsik?
De "behajtani tilos" táblával, azaz belföldiben nem használható. Érdekes viszont, hogy Záhonyban nem lehet leszállni a hálókocsiból, gondolom csak az útlevélvizsgálat végéig, utána már mehet az utas a dolgára, ha éppen ott kell neki átszállnia.
Hogyan mérik és hogyan számolják el, hogy a nemzetközi vonatok melyik országban mennyi áramot vettek fel?
Ugyanaz a mozdony elviiszi a szerelvényt Bp-Varsó úton, közben helyenként kocsikat kapcsolnak le/fel stb. A vonat tömege változik, nyilván a fogyasztása is. Honnan tudják, hol mennyi áramot fogyasztott? Minden hatrátlépésnél a mondonyvezető leolvassa a fogyasztásmérőt?
Létezik olyan oldal vagy applikáció, ahol több országon keresztülfutó vonatútra lehet egyben jegyet venni? Dániából kellene megszerveznem egy Magyarországra jövő utat, de elakadtam ott, hogy minden társaságnál külön-külön kellene megtalálni a jegyeket :(
Az ÖBB keresőjében már benne vannak a nemzetközi vonatok. Prága felé a Hungária Hamburgig megy július 31-ig (hasonlóan, mint idén). Románia felé felteszem, hogy a Munténia nem csak Lőkösházáig fog járni, de egyelőre csak odáig van menetrendje. Kassa felé kicsit nő a menetidő (Halmaj helyett Szikszón fognak keresztezni). Horvátország felé még nincs meghirdetve közvetlen vonat, de talán az marad.
normál-közeli üzemi indul 10.10-én, viszont a fél óra többletidő miatt lesz változás:
- RJX Bécsben végez, arról a salzburgi RJ (lassú)vonatra lehet átszállni 8 perces átszállással, és valamennyit vár is a csatlakozó Railjet.
- RJX fél órával később megy Münyhen felé Bécsből. A kettő Salzburgban találkozik.
Hamarosan pedig lesz még egy csavar, mert Salzburg után vágány zár lesz, és bizonyos RJX-ek Passau felé terelésről hallucinálnak, de az árvízkárok miatt még labilis a terv.
Az ICE-k Passau felé Linztől vagy Welstől járnak, nem Bécstől.
Az osztrák vasúttársaság a nemzetközi utasok számára az utazáshoz rugalmas jegyhasználatot biztosít, így bármelyik vonatra érvényes a menetjegy minden Ausztriába, illetve onnan és az országon keresztül közlekedő vonatra.
az lenne a kérdésem,hogy a nemzetközi menetjegyemet(vonathoz kotott) felhasználhatom aznap másik járaton is? Október 15.-ei 17:30-as indulással vettem jegyet München Hbf.-Budapest még múlthéten. Ezt a járatot már nem találom a menetrendekben. Az lenne a terv,hogy 17:30 elötti Rj-vel utaznek Salzburgig ott atszallnek ami megy tovabb Becsre. Ezen a ket jaraton igy ervenyes lenne a menetjegyem? Vagy ujat kellene vasarolnom?
Egy csomó appban nem kell német számla, sem német telefonszám sem. Amúgy meg azt is meg lehet kerülni PayPallal. Sima K&H számláról megy a moPla is, magyarként meg úgyis az az app jó, mert nem kell 10.-éig lemondani a következő havit.
Én a Deutschland Ticket -re SZAVAZOK - friss, autentikus tapasztalatból is!
Először is KÖSZÖNÖM azon topiktársaimnak, akik segítettek, ötleteket adtak a DT megvásárlásához.
Minden infó stimmelt egy kivételével:
Aki megvásárolja, annak német bankszámláról kell kifizetni a 49 eurót. (Zuhanyhiradó szerint jövőre 58 euró lesz)
Nekünk német barátaink vették meg, és küldték el a telefonunkra a bérletet.
Idén augusztusban 18 napot voltunk az egykori NDK-ban.
DREZDA – Moritzburg – Pirna - Seiffen – ANNABERG-BUCHHOLZ– PÖHLBERG (832 m) -– Kurort OIberwiesenthal – Fichtelberg (1215 m) - Schneeberg – Aue – LIPCSE– Weimar – Halle - WERNIGERODE –Drei Annen Hohne –Magdeburg - BERLIN – Potsdam – Neubrandenburg.
A 18 nap alatt - a helyi közlekedést leszámítva - 3084 km-t utaztunk 29 vonat, 16 busz, 3 magánvasúttal. A helyi közlekedést (busz, metro, S-Bahn U-Bahn, villamos) 33 alkalommal vettük igénybe.
A magánvasút esetében:
a FICHTELBERGBAHN esetében csak egy 8 euros kiegészítő jegyet kellett vennünk, ami azon a napon korlátlan utazásra adott lehetőséget.
a HARZER SCHMALSPURBAHNENesetében a Wernigerode - Drei Annen Hohne között nem kellett jegyet vennünk!
Csak a kíváncsiság kedvéért minden utazás díját feljegyeztem, összesen 960 eurót (!!) kellett volna fizetnünk az összes közlekedésért.
Spórolás: 911 Euro - cca. 364.400 forintot spóroltunk.
Természetesen már tervezzük a következő évi németországi kirándulást - DDR-2024 helyet NSZK-2025lesz a projektnév.
Közel 10.000 fotó, 7 órányi filmrészlet ( 278 filmecske) készült, melyből a facebook oldalamon sok-sok látható.
Ha valaki kedvet kapott, szívesen segítek a kiváló szálláshelyekkel, tapasztalatokkal, no meg amire kíváncsiak vagytok.