Igen, ezt említettem már az előző hozzászólásomban, csak ismét átsiklottunk felette...,mint mindig.
Ha tuningboxról van szó, akkor MINDIG ezzel és egy másik, régebbi totalcaros méréssel példálóznak.
A gond ezzel az, hogy nem erről a fajta tuningboxról beszélgetünk már egy jó ideje.Én legalábbis egyértelműen nem erről. Mégis, az ellen példa ismét ez a teszt. :-)
A totalcaros tesztekben egy VAG csoportos PDTDIszerepel és egy olyan tuningbox, ami a befecskendezés IDEJÉT növeli meg.IGEN, ezek a boxok hoznak teljesítmény és aránylag jól működnek. Nálunk is volt ilyen a fékpadon és nagyjából hozta a várt teljesítményt. Az más kérdés, hogy ez mennyire tekinthető precíz beállításnak, de az kétségtelen, hogy a teljesítmény megközelítőleg ott volt. (Ne keverd össze a motorhőfok körébe csatolt boxokkal!)
Amiről én beszélek az a befecskendezés NYOMÁSÁT emeli meg!
(Figyelem! a CR rendszereknél is létezik olyan tuningbox, ami nem a nyomást emeli, hanem a befecskendezett időt. A csatlakoztatás helyétől tudod megkülönböztetni. Ha minden egyes porlasztóra megy kábel, akkor általában a befecskendezés idejét emelik (ezek jóval drágább dobozok is, cserébe valamivel jobban működnek!), ha viszont csak egy kábel megy a nagynyomású rendszerre, akkor az a nyomást emeli, amiről én is beszélek!)
A teljesítménymérésből kiderül ugyan, hogy mekkora erőnövekedést sikerült elérni - akár chiptuningról akár tuningboxról van szó - de az hogy a motor mennyire lesz tartós, csak valós körülmények között, tartós használat során fog kiderülni. Van már egy ládányi tuningboxom, amit ügyfelek autóiból kellett kiszerelnem különböző hibajelenségek miatt, ugyanakkor sok olyan autó is megfordult már nálunk, amin más által készített rossz chiptuningot kellett javítani. Érdemes a minőséget választani, mert hosszú távon ez megtérül.
Csak annak, aki nem ért hozzá. Nehogy félrevezessék! :) Csakhogy ne egyféle mérés legyen itt reklámozva. Vannak ugyanis boxokról pozitív mérések is. Már persze ha valaki véletlenül idetéved, mint annak idején én....
"Kedves fórumtárs! Részemről a személyeskedést mellőzőm...." Én csak erre reagáltam, de úgy látszik nem jött le, hogy nem leszel szimpatikusabb itt senkinek, ha "fórumtárs-nak" hívsz! :) Tudom, hogy én személyeskedtem, de unom ezt a közhelyet! Nem lehet személyeskedés nélkül elmenni olyan ember mellett, aki ilyen szakmaiság nélküli tuningboxra ráállós fikázást folytat, a tények ismertetése nélkül. Itt nem a mérési eredményekre gondolok!
"Én nem állítottam egyik tuningboxról sem, hogy sz@r,"
Azért mert egy szót nem írsz le, de körül írod, attól az még azt jelenti!
A témától egyáltalán nem távolodtunk el már megint terelsz! Semmire nem reagáltál! A tuningboxot nem veszi észre az autó! Kamu. Azt tudja loggolni, hogy nagyon eltérő érték volt és erre megpróbálhatják ráfogni, hogy box volt benne. Vagy ha darabokra szedik az autót, akkor bizonyos kopásokból lehet következtetni arra, hogy növelt teljesítményen használták. Bizonyíték azonban nem lesz rá!
Az, hogy egy nagynyomású rendszer még feljebb tekeri magát, ez addig igaz, amíg a vezérlőelektronika nem teszi fel a kezét, hogy ekkora eltérés nem lehet. Vagyis az megint hülyeség, hogy a box tönkreteszi az autót. Csak annyira mint minden tuning, ahol nagyobb teljesítményen használod az autót!
Röviden: Olyanokat állítasz a tuninboxról, ami nem igaz!
"Tudom, hogy sokan nem szívesen látják a tényeket mérés formájában, de ettől még nem kell felháborodni."
Ezzel megint nem azt mondod, hogy szar a box. Ja, de !:)
Az, hogy folyamatosan leírod, hogy a chiptuning jobb ugyancsak mutatja, hogy nem érdekel ki mit ír le. Én is leírtam, hogy jobb. Aki kicsit is műszaki tudja, hogy jobb. De amikor nagy az esélye a garanciavesztésnek, akkor ott nem jobb és ez tény!
Nyugodj meg, hogy aki kicsit visszaolvas és tud értelmezni, az látni fogja, hogy egyetlen szakmai kérdésre nem reagálsz, csak megsértődsz. Mondjuk ezt meg is értem!
"Részemről innentől kezdve nem látom értelmét a további ( a témától egyre távolodó), szakmaiatlan válaszolgatásnak..."
Aki nem válaszolt eme csodálatos hozzászólásában semmi szakmai dologra az te voltál. Ergo szakmaiatlan csak te vagy.
Egy hozzászólás nem attól lesz személyeskedő, hogy valakit a nevén szólítasz, hanem magától az érvelés stílusától! :-) Google...
Csak ismételni tudom magamat. Én nem állítottam egyik tuningboxról sem, hogy sz@r, ezt csak a te hozzászólásaidban látni.
Csupán az általam tesztelt és mért eredményeket közöltem. Természetesen mindenkinek adott a lehetőség, hogy lemérje előtte-utána és itt publikálja az eredményt, hogy aki ilyet szeretne az autójába, az lássa, melyik, milyen eredménnyel szerepel. Mert nem mindegyik egyforma.
Tudom, hogy sokan nem szívesen látják a tényeket mérés formájában, de ettől még nem kell felháborodni.
Vannak sokan, akik enélkül is elégedettek a tuningdobozzal, ők valószínűleg a későbbiekben is ezt választják és nem az alapján fognak dönteni, amit itt olvasnak.
Részemről innentől kezdve nem látom értelmét a további ( a témától egyre távolodó), szakmaiatlan válaszolgatásnak...
Na akkor sorban :) Azért mert a njck nevem szólítasz nem személyeskedsz.
Nem, nem vállalok garanciát az egész autóra, de valószínűleg senkit nem fogsz találni, aki ezt megteszi. (Persze tudom, "szoftver garancia" és egyéb érdekes dolgok). Gondolom az autószerelők is vállalnak a 20 éves autóra garanciát egy gyertya csere után..
Természetesen arra a részre, amivel dolgozok, azaz a motorvezérlőre vállalok garanciát, ha a munka során valami történne, teljes egészében állom. A beállításoknál minden esetben a megbízhatóság a fő szempont, még ha ez az elvárt teljesítménynövekedés rovására is megy. "A kevesebb néha több."
Már ne is haragudj, de ha olyan dolog füstöl el, ami visszavezethető a motorvezérlőre, akkor az mióta nem a te hibád? Az autószerelő hasonlat nagyon gyenge és rohadtul nem illik ide. Nem a kesztyűtartó ajtóra gondoltam, de ezt te is tudod!
Ez nagyon remek, örülök. :-) Velős és szakmai reagálás. Ennek mi értelme volt? :)
Ezért írtam a cikket, hogy tisztán lássuk a működését. Javaslom, olvasd el ismét. Nem tilt le túl magas jelnél, mert a box pont ezt a jelet változtatja, azaz, ha pl. a nagynyomású rendszeren 1800bar van a valóságban, akkor az ECU csak 1600bar-t lát és vígan dolgozik tovább.
Hát az enyém, ilyen jelbe nem avatkozik be. Pl. Turbószenzoron, meg nem igazán ül a reláció!
Ezt azért sokan cáfolnák, akik már optimalizáltatták az autójukat. Többek között az a sok kamionos cég is akik kifejezetten a fogyasztás csökkenés miatt jöttek el.
Esetleg ha végig olvasnád, az általad is beszúrt mondatomat. A legtöbb ember - kamionnal jönni példának. Biztos a legtöbb tuningoltató kamionos itt :) - teljesítmény miatt tuningoltat.
Ezt sajnos rosszul tudod. Van nagyon sok olyan új autó, ami már észreveszi a tuningboxot is! Igen a kiszerelés után is!...,de gondolom erről tájékoztatnak mielőtt megveszed.
Hogyan veszi észre? Amúgy mi rá a bizonyíték, ha éppen nincs ott. Kicsit nehezebb megvonni úgy a garanciát....
A vásárlók felnőtt emberek, tájékozódnak, kérdeznek, olvasnak a döntés előtt és eltudják dönteni, hogy melyik "ordenáré b@rmoságot" választják.
Nagyon pofátlan megjegyzés, amikor tőled csak azt hallják, hogy a box szar. Te nem választási lehetőséget adsz nekik, hanem rábeszéled őket az ECU átprogramozásra.
Százéves bejegyzésemre sem reagált senki. Most jutott eszedbe ez a frappáns "ki vállal egy egész autóra garanciát" duma?
Szánalmas és sunyi propaganda amit itt folytattok. Tényleg egy ilyen fórumról kell kuncsaft? Nagyon rosszul mehet.
Sokkal korrektebb lenne, ha elmondanátok, hogy a legtöbb esetben jobb a chiptuning, de néha a box a megoldás.
Részemről a személyeskedést mellőzőm, szerintem egy fórumnak nem erről kellene szólnia, anélkül is leírhatod a véleményedet. Röviden válaszolnék néhány, általad felvetett gondolatra:
", de arra te sem reagálsz, hogy vállalsz rá garanciát? Mármint az egész autóra!""
Nem, nem vállalok garanciát az egész autóra, de valószínűleg senkit nem fogsz találni, aki ezt megteszi. (Persze tudom, "szoftver garancia" és egyéb érdekes dolgok). Gondolom az autószerelők is vállalnak a 20 éves autóra garanciát egy gyertya csere után..
Természetesen arra a részre, amivel dolgozok, azaz a motorvezérlőre vállalok garanciát, ha a munka során valami történne, teljes egészében állom. A beállításoknál minden esetben a megbízhatóság a fő szempont, még ha ez az elvárt teljesítménynövekedés rovására is megy. "A kevesebb néha több."
"Érdekes módon az én boxom teljesítmény növekedést okozott. Megmérték padon is, de az OBD-n keresztül mért adatok is nagyon erősen ezt mutatják. (- 0.5 másodperc 100-ra)."
Ez nagyon remek, örülök. :-)
"Még azt is megkérdezném, hogy - az oldaladon írod -, hogyan veszélyezteti egy box az autót "túlvezérléssel", ha a box a vezérlő "előtt" van? Túl magas értékeknél, vagy valószínűtlen jelnél a vezérlő tilt, vagy visszaszabályoz."
Ezért írtam a cikket, hogy tisztán lássuk a működését. Javaslom, olvasd el ismét. Nem tilt le túl magas jelnél, mert a box pont ezt a jelet változtatja, azaz, ha pl. a nagynyomású rendszeren 1800bar van a valóságban, akkor az ECU csak 1600bar-t lát és vígan dolgozik tovább.
"A chiptuninggal lehet kárt okozni ha egy idióta csinálja!"
Igen, lehet.
"A fogyasztáscsökkenést meg hagyjuk már a fenébe. Aki chiptuningot csináltat, az ki is fogja használni és emiatt nem, hogy kevesebbet fog fogyasztani, hanem többet! Aki "kis gyenge optimalizálást" kér, annál esetleg, talán....."
Ezt azért sokan cáfolnák, akik már optimalizáltatták az autójukat. Többek között az a sok kamionos cég is akik kifejezetten a fogyasztás csökkenés miatt jöttek el.
"Biztos sok embert meg lehet így fogni, hogy csupa szar terméket szembe állítasz egy ECU átírással"
Látod, én nem állítottam, hogy ezek a termékek "sz@rok", csak egyszerűen mértem és az eredményeket közöltem és nem általánosan minden boxról, csak azokról, amik kiszerelésre érkeztek hozzánk. Vannak kifejezetten jól működő tuningboxok is Piggyback kategóriában. Tudom, most jön majd a válasz, hogy a neten is van fent sok mérés, még Totalcar-os is, ahol igenis jók az eredmények. Ha eltekintünk attól, hogy csak a befecskendezett üzemanyag mennyiségét növelik, akkor igen.
Az viszont érdekes, hogy mindig egy VAG csoportos TDI, vagy PDTDI az alany. Nem láttam még, hogy CR boxot teszteltek volna. Mármint azt a fajtát, ami csak az üzemanyag nyomást emeli, ami a mi tesztjeinkben is szerepel, azt meg végképp nem, hogy valaki műszerrel mérte volna a nyomást.
"A chiptuning jobb, ha van rá lehetőség, de a box is lehet alternatíva pl. a garancia miatt."
"vállalsz rá garanciát? Mármint az egész autóra! Amennyiben visszavonja róla a gyártó, amikor a szervizben észreveszik!"
"A chiptuning jobb, ha van rá lehetőség, de a box is lehet alternatíva pl. a garancia miatt."
Ezt sajnos rosszul tudod. Van nagyon sok olyan új autó, ami már észreveszi a tuningboxot is! Igen a kiszerelés után is!...,de gondolom erről tájékoztatnak mielőtt megveszed.
"Jó lenne, ha a kedves tuningos szakemberek, már végre a vásárlók érdekeit is szem előtt tartanák!"
"Ordenáré baromságokat nem kellene irkálni!"
A vásárlók felnőtt emberek, tájékozódnak, kérdeznek, olvasnak a döntés előtt és eltudják dönteni, hogy melyik "ordenáré b@rmoságot" választják.
Részemről ennyi.
További értelmetlen szájkaratéban nem vennék részt.
Biztos sok embert meg lehet így fogni, hogy csupa szar terméket szembe állítasz egy ECU átírással, de arra te sem reagálsz, hogy vállalsz rá garanciát? Mármint az egész autóra! Amennyiben visszavonja róla a gyártó, amikor a szervizben észreveszik!
Érdekes módon az én boxom teljesítmény növekedést okozott. Megmérték padon is, de az OBD-n keresztül mért adatok is nagyon erősen ezt mutatják. (- 0.5 másodperc 100-ra).
Még azt is megkérdezném, hogy - az oldaladon írod -, hogyan veszélyezteti egy box az autót "túlvezérléssel", ha a box a vezérlő "előtt" van? Túl magas értékeknél, vagy valószínűtlen jelnél a vezérlő tilt, vagy visszaszabályoz. Ordenáré baromságokat nem kellene irkálni!
A chiptuninggal lehet kárt okozni ha egy idióta csinálja!
A chiptuning jobb, ha van rá lehetőség, de a box is lehet alternatíva pl. a garancia miatt.
A fogyasztáscsökkenést meg hagyjuk már a fenébe. Aki chiptuningot csináltat, az ki is fogja használni és emiatt nem, hogy kevesebbet fog fogyasztani, hanem többet! Aki "kis gyenge optimalizálást" kér, annál esetleg, talán.....
Jó lenne, ha a kedves tuningos szakemberek, már végre a vásárlók érdekeit is szem előtt tartanák!
Fórumokon dicsérik a DTUK boxait, végre bekerült a kínálatukba a legújabb 85 kW-os 1,6 CRTDI-hez való. Nem olcsó, 360-380 angol font az ára, de szerintem megérhet annyit. Várok róla pár visszajelzést és megrendelem.
Gyönyörűen foglaltad össze. Nem csak fekete-fehér a téma.
Egyértelmű, hogy a tuti egy jól megírt remap. Pont.
Box mellett a legnagyobb érv, hogy nem bolygatja a gyári ECU-t. Kiveszem amikor akarom, viszlát. Senki sem szívesen vállalja be, garanciaidő alatt, hogy bármely nem várt dolog miatt (akár gyári hibás alkatrész stb) aminek egyébként semmi köze nem lenne a chippeléshez, ugorjon a gari. Ha megáll a technika Piripócsfalván vagy külföldiában, nem fog expressz sebességgel loholni a tuner, hogy visszatöltse a gyári programot. Lehet felesleges is úgyis nyoma marad(t). Csöcs.
Én is tök bekajáltam ezt a chip az isten dolgot, a box az semmit sem ér. Mikor fejembe ötlött, hogy bizony motoroknál is előszeretettel alkalmazott Power Commander (III-V USB) is egy rohadt BOX. És aki csak berakatja, lepadoztatja, az örül, mint majom a farkának :) Legyen szó az akár közel 200 Le literteljesítményű , tizensokezeret pörgő, kihegyezett versenytechnikáról. Össze sem hasonlítható egy átlagos, de akár átlag feletti autóval motorikusan ÉÉÉÉÉÉÉÉS (dobpergés) érdekes módon MŰKÖDIK a dolog. Nem hallani róla, hogy tömegesen vetetnék ki, átkoznák el, átégett dugók, szelepek, meghajlott hajtókarok miatt.
Berakja a csipszis ember, hogy a 250 lovas Mercin 5 lovat sem hozott a tuningbox, semmit érő kidobandó szar, ugyanakkor beviszik a frissen boxolt technikát leméretik és láss csodát működik a dolog.
Ja és ha chiptuning, akkor az egyik legjobban ajánlható a Superchips. Több millió autót tuningoltak már - vagy Ők, vagy a külföldi képviseleteik. Itthon egy villamosmérnök a dealer - , így valószínűleg értenek hozzá
A gyári program átírása mindenképpen jobb, ez egyértelmű. Már ha nem egy önjelölt szoftverzsonglőr csinálja és több kárt csinál mint hasznot. Viszont van olyan eset, amikor garanciavesztés miatt érdemesebb boxot berakni. A mai boxok, azért már nem egy paramétert "hamisítanak" legalábbis a jobbak. Az meg, hogy egy chiptuningos leírja, hogy nincs garanciavesztés, elég arcátlanság? Amennyiben a szervizben, bármi miatt kíváncsiak lesznek, kiderülhet, hogy van tuning az autóban. Emellett pl. az új Siemens vezérlőknél, nem is kell kíváncsinak lenni, mert ha OBD-n, ha nem azon keresztül csinálták is, jelzi a szoftver módosítását.
Nekem eddig chiptuning volt az autómban, de most, hogy garanciális újat vettem, box lesz. Amennyiben persze valaki papíron vállalja az esetleges garanciavesztésem anyagi következményeit, vele csináltatok "rendes" chiptuningot.
Szerintem nincs baj a reklámmal ha jó dolgot reklámoznak.
Az Audi, a BMW, és sorolhatnám a többi autógyártót is, szintén költ reklámra.
Nem hiszem hogy ettől őket önjelölt királyoknak kellene nevezni, mint ahogy egy közel 20 éve a tuning szakmában dolgozó szakembert sem.
Számomra kissé érthetetlen, hogy néhány héttel ezelőtt regisztráltál stevelubika néven, és eddig összesen van 1 db hozzászólásod, amiben egy több mint 10 évvel ezelőtti hsz-re reagálsz BarG Creative Commons License 2006-11-24 21:06:47 miközben azt nehezményezed, hogy nem azt akarod megtudni hogy hol csináltasd meg a tuningot. ?
A tuningbox alapvető hiányosságokkal rendelkezik, mert nem képes minden motorfunkcióhoz tartozó paraméter egymással összhangban történő módosítására, így a motoroptimalizálásra alkalmatlan eszköz.
Az előző hsz-ben ott a link a részletes és szakmailag alátámasztott összehasonlításról, amit érdemes lenne elolvasni.
Ezen semmit sem változtat az, hogy van időd elmenni egy normális tuningműhelybe vagy nincs.
Ehelyett nyilván kényelmesebb, ha az ember házhozrendel egy tuningboxot, de ha az nem a legjobb megoldás akkor felvetődik a kérdés, hogy van-e értelme?
Mellesleg tapasztalatokról is olvashatsz a weboldalunkon, csak rá kellene kattintani.
Sziasztok ez a topik nagyon reklamszagu,pedig en tapasztelatokat akartam keresni nem azt,hogy kinel csinaljam meg a tuningot! Ket tuning bosz rol kernek velemenyt: http://www.drakebox.co.uk/ vs www.racechip.co.uk igen nem tudok hazamenni es valamalyik onjelolt kiralyal megcsinaltatni ezert kernem ha valakinek van tapasztalata valamelyikkel akkor irja meg!
Egymillió féle van. A csatlakozókból ítélve a rail nyomás érzékelőre kell rákötni, és csak a rail nyomáson tud módosítani. Jó a fotó, mert a kiszerelt állapot látszik rajta. Ha így hagyod akkor nem tud kárt tenni a motorban :-)
A chiptuning és a tuningbox (nem mellékesen szakmailag alátámasztott) működésének különbségeiről a legrészletesebb összehasonlítás itt olvasható:https://autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox/