Keresés

Részletes keresés

andudi Creative Commons License 2005.03.27 0 0 52
Bocs,a fele lemaradt:irtak olyanok is akik már felnöttek és ezzel a módszerrel tanultak,és nagyon jól megállták a helyüket a komolyabb felső iskolákban,a tanár örült mikor megmondták ,hogy ilyen módszerrel tanultak.Állitólag sok is,a képességfejlesztés és a müvészeteken keresztüli oktatás és folyamatosan felzárkoztatják a lemaradozókat.
Előzmény: Törölt nick (49)
andudi Creative Commons License 2005.03.27 0 0 51
Na itt vagyok,tehát az volt a vélemény ,hogy nagyon fontos apedagógus elhivatottsága,felkészültsége ,egy fejlesztőpedagogus szerint az egyik legkiméletesebb modszer . A részletek itt találhatók:http://www.nlcafe.hu/forumkifejt.php?bw=&forumid=44376&forumuser=&id=57&page=1&step=2
Előzmény: Törölt nick (49)
andudi Creative Commons License 2005.03.27 0 0 50
Ott többen támogatták,mint ellenezték,de az volt a fő vélemény ,hogy a tanitónéni személye fontosabb mint az,hogy milyen módszer szerint tanit.De majd mindjárt átfutom ujra és visszajövök:))
Előzmény: Törölt nick (49)
andudi Creative Commons License 2005.03.27 0 0 48
Sziasztok!Az én kisfiam is most lesz elsős és én is Zsolnay-s iskolába szeretném iratni.Nekem a barátnőm ajánlotta a tanitó nénit,a kislánya most negyedikes nála,ő indit első osztályt szeptemberben.Nagyon meg van elégedve a tanitó nénivel,bár az kislány kifejezetten jóképességű ,remélem nekünk is beválik majd a kicsit szétszórt fiamnál.A nyilt napon megnéztünk a kisfiammal egy magyar órát,a gyerekeken látszott,hogy élvezik az órát,nagyon aktivak voltak és szépen dolgoztak.Amugy az nlcafe-n én is inditottam régebben erről a támáról egy topikot.
csodibogi Creative Commons License 2005.03.25 0 0 46
Butaság sztem, hogy itt az olvasás miatt hibáztatjátok a módszert. Attol, hogy egy gyerek zsolnais, még tökéletesen megtanulhat olvasni...
Csakata Creative Commons License 2005.03.24 0 0 45

Hát igen, a lecke miatt a sok könyvet haza kell vinni, a szekrényben (biztonsági záras! Tudjátok mennyi hozzá egy kulcs?...) legfeljebb az énekfüzet meg a tornacsuka hagyható.

Mindig az a füzet, stb. maradt a suliban, amelyikben épp a lecke volt, azt mondtam, hozd haza fiam, mindet, az a biztos. Kissé megnyugtatott, mikor láttam, a többi szülô is erre a következtetésre jutott.

 

 

Előzmény: GameBoy (42)
Csakata Creative Commons License 2005.03.24 0 0 44

A gyerekemnek kellett szótagolni, elég hosszú ideig. De mondták is, hogy nem tisztán Zsolnai, akkor lehet, hogy ezért? Mondjuk, tudnak is olvasni rendesen.

 

Előzmény: GameBoy (37)
Csakata Creative Commons License 2005.03.24 0 0 43

És akkor most le is buktam, mert a múlt évben, tehát másodikban nem tünt fel, pár hete láttam:)))

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (40)
GameBoy Creative Commons License 2005.03.24 0 0 42

Igen-igen... A gyereknek szerintem ettől elaprózódik a figyelme. Ebből ő nem állít fel magában rendszert. Átláthatatlanná teszi, hogy hova is akar eljutni a tanárnéni ezzel a sok papírtömeggel.

 

Meg, ugye a gyerek gerince bánja a sok cipekedést...

Előzmény: Csakata (16)
GameBoy Creative Commons License 2005.03.24 0 0 38
Azért szívvel lélekkel való oktatás nem a módszertől függ. Nyelvészetileg meg a szótagolásosnak van értelme. A szóképolvasás az angolhoz kell. A magyarban kifejezetten szükséged van a szótagolásra, szerintem. Különben hogyan is tanulánd meg a szótöveidet?
Előzmény: csodibogi (11)
GameBoy Creative Commons License 2005.03.24 0 0 37

Azt szeretném hozzátenni, így átolvasatlanul, hogy senki ne engedje a gyerekét Zsolnay módszerrel tanulni. - Nagyon rossz.

 

Egész évekkel maradnak le az olvasási írási és egyéb tanulási készségek terén a kisdiákok.

 

Nekem két öcsém vesztett rajta éveket. Nem jó. Azért van a szótagolva olvasás, hogy a gyerek megtanulja a helyesírást. Hogy a szavakat végig olvassa. A Zsolnay miatt "a szóvégek eltűnnek a gyerek szeme elől" és nem tanul meg helyesen írni.

Csakata Creative Commons License 2005.03.24 0 0 36

Nem is értem, hogy ugyanaz a t.néni, aki Móra Ferenc szókincsét tartja követendő példának, az hogy diktálhat ilyen szót a füzetbe?:)))

 

A fő, hogy a gyerek tudja miről van szó. Én már nem megyek azért egyetemre, hogy a harmadikba járó kölköm füzetét olvasgassam.

Előzmény: Törölt nick (35)
Csakata Creative Commons License 2005.03.24 0 0 34
Konkrétan ezt a szót, hogy "predikatív", ezt láttam leírva harmadikas gyerekem nyelvtanfüzetében...:)))
Előzmény: Törölt nick (33)
Zsuzsó Creative Commons License 2005.03.24 0 0 32

Csakata: mailtem...

 

Safi: köszönöm a hsz-odat, nyitott szemmel és füllel fogok járni, ha lesznek nyilt délelőttök, meglátogatom őket.

 

Zsuzsó

csodibogi Creative Commons License 2005.03.23 0 0 31
Tényleg sakk ez volt a rémálmunk a suliban:)no meg a barkácsolás... a tankönyvek meg a hozzájuk tarozó Képes vagyok rá (?) cimű füzetecske is ismerős, bár némely könyv színvonala tényleg túllő egy kicsit a célon, de egy jó tanitónő tud belőle szortirozni. Én bizony érettségi előtt is előszedtem az alsós nyelvtankönyvem, mert hihetetlenül jól benne volt az anyag! A természetismeret könyvet meg az író -állítolag- a főiskolai jegyzeteiböl ollózta össze, hááát hetedikben én is az orvos anyukám segítségével kellett, hogy ezt-azt megértsek belőle...:)
Csakata Creative Commons License 2005.03.23 0 0 30

Én kiváncsi lennék, hogyan jutalmaz egy t.néni. Találkoztunk ilyennel: "megvan a 10. pirospont? De sajnos elfogyott a matricám, most nem kapsz".  Vagy másik t. néni kék tollal adta a "pirospontot" én meg (kis túlzással) majdnem megnyúztam a gyereket. Később odaírta, hogy "ez piros":)))

Arról meg, hogy valaki hogyan büntet, ne is beszéljünk. De ezt csak gyerektől lehet megtudni... Pl. Szamárpad, elsőben, októberben... Kiközösítés : t.néni megtiltja a többieknek, hogy X (6 éves!!!) gyerekhez szóljanak...Ezek nagyon durva dolgok, és nem csak arra a gyerekre nézve, aki a szamárpadban ül...

 

Na, Kata néne rémmeséit abba is hagyom.

Csakata Creative Commons License 2005.03.23 0 0 26

Hát nem tudom... De nincs NYIK, meg KVK, vagy vizuális izé. Magyar, rajz, természetismeret. Dráma órán játszanak, gyakran a levegőn. Olyasmi játékokat, amiket nagy cégeknél nagy pénzekért csapatfejlesztő-tréningnek adnak el.

Azt látom, hogy a gyerekek harmadikban tanulják gyakorlatilag a teljes magyar nyelvtani szabályrendszert. Ezt pl. sokallom. Az olvasmány sokszor történelmi tárgyú. Ez nekem nem tetszik, de a fiamnak igen. És véletlenül se haladnának sorban:)))

 

Na, ha vége lesz a szünetnek, mert nálunk már egész héten szünet van, akkor utána járok, hogy is van ez?

Előzmény: Törölt nick (19)
Zsuzsó Creative Commons License 2005.03.23 0 0 25

Csakata: :-)  később mailek, most mennem kell a kicsivel vonatozni:-)

 

Zsuzsó

Előzmény: Csakata (24)
Csakata Creative Commons License 2005.03.23 0 0 24
Én is.
Előzmény: Zsuzsó (23)
Zsuzsó Creative Commons License 2005.03.23 0 0 23

Igen.

Előzmény: Csakata (22)
Csakata Creative Commons License 2005.03.23 0 0 22
Zsuzsó, győri vagy?
Előzmény: Zsuzsó (20)
Csakata Creative Commons License 2005.03.23 0 0 21

Szóval, azt akarom még mondani, hogy szerintem nem az számít, hogy egy iskola milyen rendszerű, Zsolnay-s, vagy napköziotthonos, vagy akármilyen. Hanem, hogy hogyan érzik ott magukat a gyerekek, hogy bánnak velük, hogy kezelik a lemaradókat, vagy a rendetleneket.

 

Én sajnos nagyon elszúrtam az iskolaválasztást, pedig annyi mindent figyelembe vettem...

Ha másként csinálhatnám, meghallgatnám a pletykákat. Keresnék olyanokat, akiket X, vagy Y tanított, beszélgetnék szülőkkel, akik most járnak oda ( ill. a gyerekük) és olyanokkal is, akik már túl vannak adott tanerőn. Jó a kis osztálylétszám, de pl. azért már gyanús lenne, ha a párhuzamos osztályok 30 felettiek, az egyik meg 22. Mondom utólag:(((

 

 

Mikor félévkor másik iskolát kerestem a fiamnak és itt ezt a fél-Zsolnay-t  említették, engem legkevésbé ez érdekelt, azóta sem tudom, mit jelent...A gyerekem tud írni, olvasni, számolni, és többnyire jól érzi magát.

 

Azért most már benneteket látva kiváncsi lettem:)

 

Zsuzsó Creative Commons License 2005.03.23 0 0 20

Sziasztok!

 

Safi: esetleg a győriről tudsz valamit?

 

Nos én eljutottam akkor oda, hogy megkérdezzem: mik a JÓ tantónéni ismérvei? Gondolom, hogy szereti a gyerekeket, következetes, és valamennyire szigorú.. de pl. a következetesség miből következtethető?  Szóval erről rjatok valamit...

 

Zsuzsó

Előzmény: Törölt nick (19)
Csakata Creative Commons License 2005.03.23 0 0 18

Hát ha még azt is hozzáteszem, hogy elsőben félévkor vittem át máshová:(((

Az első helyen csak 2 t.néni volt, akiket term. megnéztünk a bemutató órán, mégsem bizonyultak megfelelőnek (és akkor most irtóra visszafogtam magam.

Itt meg más tanítja a nyelvet,más a tesit, a sakkot, a könyezetet (ill. annak megfelelő v.mit), az éneket, a drámát. Az of. a magyaros, és egy t.néni matek-logika-technika.

 

Egyébként nem rossz az iskola, a gyerekek bírják, csak bonyolult a sok tanár, mindegyiknél más a rend, vagy szokás, pl. leckefelírás, füzetvezetés, egyiknél ceruza, másiknál toll, harmadiknál isiben cerka - otthon toll, egyiknél minden egyes pontot-jegyet-dátumot aláírni, másiknál  csak hó végén....Így leírva vicces, de nagyon nehezen bírom követni:)))

Amitől meg falnak megyek, az a holnapra kell... c. dolog:)

 

majd még folytatom, most futok...

 

Előzmény: Törölt nick (17)
Csakata Creative Commons License 2005.03.23 0 0 16

Sia Safi:)))

 

A tanító néni személye? Hm...Gyerekemet első-másodikban 6 pedagógus tanította (tény és való, közülük egy kicsit többet), most harmadikban 9-et számoltam.

 

Itt azt moddják, nem teljesen Zsolnaysok, csak részben. Persze, hogy mi Zsolnay és mi nem , azt nem tudom. Tartok tőle, hogy a magyar igen. 5 tankönyv, 3 munkafüzet, 3 füzet + 1 szabályzat + rengeteg fénymásolt cafat papír...

Előzmény: Törölt nick (13)
Ágibági Creative Commons License 2005.03.23 0 0 15

Tegnap felhívtam egy szuper tanító néni rokonunkat is ez ügyben, az ő véleménye is hajszálra megegyezett a Tiétekkel: első a tanító, minden egyéb csak utána jöhet. A jövő héten kezdődnek a nyílt órák. majd beszámolok! :o)

Á.

 

Lovászi Creative Commons License 2005.03.23 0 0 14

Safi, neked való téma!!!

Amúgy minden szavaddal egyetértek, bár az én nagyjaim közül egyik sem volt zsolnais.

Előzmény: Törölt nick (13)
csodibogi Creative Commons License 2005.03.22 0 0 11

Ágibági, kiváncsi vagyok, hogy végülis hogy fogsz döndeni a lurkó iskolájával kapcsolatban, én a helyedben biztos az ÉKP-t választanám!

Az órák hangulata valóban kötetlenebb volt, máig emléxem az elsős angol óráinkra, mikor szines bohocokrol tanultuk a szineket, sok volt az angol dal és játék. Olvasási vagy szótagolási problémákról én nem is tudtam, nálunk az osztályban biztos nem volt ilyen probléma. Az olvasás tényleg szóképolvasás, de ezt lépésről lépésre tanítják, sok olvasásfelmérés is volt, szövegértések.

Valóban tanárfüggö, de ha szívvel-lélekkel és élvezettel oktatja a pedagógus, a gyermeknek csakis előnyére válhat. Az első-második osztály inkább egy játékos átszoktatás az oviból isibe.. Száz szónak is egy a vége, nekem nagyon bejött!

Ágibági Creative Commons License 2005.03.22 0 0 10

Sziasztok!

 

Safi, Százhalombattán lakunk, itt járna a kiskölyök isibe is. Ismered ami itt folyik? :o)

 

á.

Előzmény: Törölt nick (7)
Gabiiiiii Creative Commons License 2005.03.22 0 0 9
Biztos sokminden változott azóta,hogy a most lassan 20 éves lányom megtanult olvasni:) Az elsők között voltak,akiken ezt kipróbálták,biztos finomodott azóta,de ő ezalapján bizony nem tanult volna meg olvasni.
Előzmény: Törölt nick (6)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!