Keresés

Részletes keresés

harpokratesz Creative Commons License 2007.06.11 0 0 189
Olórin Creative Commons License 2006.07.26 0 0 188
btw időközben beszereztem és megnéztem a Ma Wuval közösen forgatott, Shakespeare Lear királyának gengszterfilmes átiratát, a Just Heroest (1989), ami nem teljesen véletlenül tűnt el a süllyesztőben. Sajnos szinte mindaz hiányzik belőle, ami a többi, azóta legendás filmjeit többé tette látványos akciómoziknál: a jól megírt karakterek, a köztük lévő kapcsolatok kibontása, az emberi értékek kihangsúlyozása, a sztori morális oldala, a motivációk pontos bemutatása - ráadásul a forgatókönyv kissé összecsapottnak tűnik. Maradnak a fantasztikusan megkoreografált lövöldözések, amik végülis megmentik a filmet a teljes kudarctól, de ez így akkor sem jobb erős közepesnél, még az A Better Tomorrow-ra való vicceskedő visszautalásokkal együtt sem.
Olórin Creative Commons License 2006.07.26 0 0 187
Nem jó hír... de legalább készülget, foglakoznak a szkripttel, ez is valami. Viszont most nézem az imdb-n, hogy szerencsére az akciószemetektől megszabadult, és nagyjából értelmesnek tűnő projektekben van most benne a keze (hogy ezekből mi valósul meg, az más kérdés, két filmje 2006-ra van előirányozva, dacára, hogy még előkészületei sem folynak, ami nonszensz, és ez ritkán jelent jót). Anno a Hegylakó 5 (!!!!) kapcsán is szóba került a neve. Jesszus, még csak az hiányzott volna...
Előzmény: el mariachi_ (186)
el mariachi_ Creative Commons License 2006.05.09 0 0 186

Tovább késik sajnos a red cliff, csak 2007-ben kezd forogni és valszeg csak 2008-ban kerül bemutatásra, miután a forgatókönyvel is sorozatos problémák voltak/vannak.
 

 


CRIENGLISH have reported that John Woo's upcoming historical drama "The Battle of Red Cliff " will not start filming until 2007, according to producer Terence Chang, with the aim of releasing it just before the Beijing Olympic Games in 2008.

The film is now on its eighth script draft, with "Crouching Tiger, Hidden Dragon" writer Wang Hui-Ling having recently joined the team. So far, the only confirmed casting is that of Chow Yun-Fat, though Liu Ye, recently in "Jasmine Women" is apparently in talks to join the film after producers were impressed not only with his acting skills, but with his height (1.86 meters).

A few details have emerged regarding the film's planned battle sequences, which are said to include "the burning of 2,000 boats with horses jumping around on them" and another sequence involving "a booby-trapped battleship".

With his name still attached to a number of other projetcs, including an adaptation of the "Spyhunter" videogame franchise, it is unclear whether "Red Cliff" will be Woo's next film proper, though whatever happens, it seems fans will have a while to wait before his trademark slo-mo blood and heroism hit the big screen again. (KFCC)

 

 

Előzmény: Olórin (185)
Olórin Creative Commons License 2005.06.30 0 0 185
A Rainbow Six után Woo a The Rock-féle Spy Hunterből is kiszállt mint rendező, állítólag időegyztetési gondok miatt - ami nem csoda, mert a köv két évre még mindíg 4 filmje van bejelentve, egyik sajnos a He-Man, egy másik viszont a reménykeltő The War of the Red Cliff. Producerként jegyez még egy eddig címtelen akicódrámát is, melyben egy amerikai keveredik bele a kínai kormány és az alvilág küzdelmébe. Ezt is Kínában forgatják, egyelőre nincs rendezője: lehet hogy majd Woo vállalja el, és visszatér gyökereihez? MEgjött volna az esze?
Olórin Creative Commons License 2005.06.29 0 0 184
Még én sem láttam boltban, csak tékában - iszonyúan szar, rajzolt borítóval.
Előzmény: e_dora (183)
e_dora Creative Commons License 2005.06.28 0 0 183
Látta már vki a Killert boltban? nemhogy csak a kölcsönzői jött ki?
harpokratesz Creative Commons License 2005.06.16 0 0 182

 

Prison on Fire a héten a Film+-on.
Olórin Creative Commons License 2005.06.15 0 0 181
hát ez érdekes lesz...
Woo megcsinálja a Hard Boiled folytatását... számítógépes játék formájában. Chow Yun Fat hangjával, digitális énjével, vérontásokkal, mexican standoffal, meg amit akartok.
info itt
el mariachi_ Creative Commons License 2005.06.01 0 0 180
Ha jól látom ma meg lesz a ONCE A THIEF a film+-on
Olórin Creative Commons License 2005.06.01 0 0 179
Érdekes, hogy a Better Tomorrowt tartják Woo legjobb filmjének. A kritikusok többnyire a The Killertől és a Bullet in the Headtől vannak a legjobban elszállva - bár ezek a közönség szempontjából végülis megbuktak annak idején. Másrészt az imdb-n is a The Killer viszi a prímet. Más kérdés, hogy ott nem csak a hong kongiak döntenek.
Előzmény: el mariachi_ (176)
harpokratesz Creative Commons License 2005.05.31 0 0 178

most látom, ez csak hongkongi felmérés. így érthető, miért Leslie Cheung a legnépszerűbb a sok kiváló színész közül, persze megérdemelten. Gorgor ma már egy legenda, imádták és imádják ma is a hk-iak, annak ellenére, hogy nyíltan felvállalta homoszexualitását. nem mellesleg popbálványként is tevékenykedett, sok filmjében ő énekel.

 

Előzmény: harpokratesz (177)
harpokratesz Creative Commons License 2005.05.31 0 0 177

Isten veled, ágyasom!-at még nem sikerült látnom, az említett korai Kar-wai filmet sem. de hogy Woo legjobb filmje a Better Tomorrow, azt kétlem, bár tényleg jó, főleg az első rész. egyébként most megy mind a két része a film+ csatin. Maggie Cheung-gal, mint legjobb színésznő, teljesen egyetértek. egyedülállóan a legjobb HK-ból, egy istennő, Anita Mui volt a másik, aki nemrég meghalt. Leslie Cheung-gal szintén egyetértek, zseniális színész volt (csak nem kiszédült a szálloda ablakán, hanem kiugrott), de Chow Yun-Fat, vagy Andy Lau, vagy Tony Leung is az elsők között van. Jackie Chan és Jet Li - ők nem szorulnak magyarázatra. vili, hogy ők a legnépszerűbb kínaiak:) 

 

Előzmény: el mariachi_ (176)
el mariachi_ Creative Commons License 2005.05.31 0 0 176

gondolom egy ilyen felmérésnek nincs sok értelme, de azért érdekességnek elmegy az a cikk amire az előbb bukkantam:

 

http://www.odeon.hu/hir.phtml?id=1841

Olórin Creative Commons License 2005.05.31 0 0 175
Ezzel egyet kell értenem.
Előzmény: harpokratesz (174)
harpokratesz Creative Commons License 2005.05.31 0 0 174
a The Killer minden szempontból remekmű.
Előzmény: Olórin (173)
Olórin Creative Commons License 2005.05.31 0 0 173
Bizony ez így van. És Sasha sem véletlenül tartotta távol (már amennyire tudta) a gyereket ettől az életformától, és nem véletlenül felejtette el közölni Troyjal, hogy ő az apa.

Egyébként szerintem a kerszetény szimbolika használatát Woo a The Killerben űzte a legmesteribb szinten. Ott a leghangsúlyosabb és legszebb.
Előzmény: harpokratesz (172)
harpokratesz Creative Commons License 2005.05.31 0 0 172

értem a problémádat a gyerekkel, csak gondolj bele, egy embert nem a szülei alapján ítélünk meg, pláne nem egy gyereket. mit tehet arról adott esetben Troy kisfia, hogy apja, anyja kegyetlen terrorista, többszörös gyilkos. ő egy gyerek, aki még nem tudja megítélni a világot, de ha felnő, lehet, hogy utálni fogja a szüleit, talán még meg is tagadja őket, vagy olyan lesz mint ők. az alternatívák adottak számára, most még egy tiszta lélek. számomra ezért nem meglepő, hogy Archer-ék örökbefogadják a kisfiút, ez a film dramaturgiájából következik. épp az lett volna a furcsa, ha a kölökről megfeledkeznek a film alkotói. nincs ebbe semmi szirup, simán Archer jelleméből fakad. minden normális, jóérzésű ember így cselekedne, egy ilyen megélt sztori után. Archer a film végén jön rá, hogy mennyire kiszolgáltatott tud lenni egy kisgyerek, álljon bármelyik oldalon a szülei által.

 

Woo nem véletlen használ keresztény szimbólumokat (galambok, templombelső, oltár stb.), érzületben is életre kelnek ezek a jelképek, nem öncélúak, csak mert olyan jól mutatnak.

 

 

Előzmény: riddick21 (164)
Olórin Creative Commons License 2005.05.31 0 0 171
Pont ezt mondtam én is:) De ez nem jelenti azt, hogy rossz film. Csak más kezében is tudott volna működni. A szereplők közti kapcsolat ugyanis sekélyes egy Woo-filmhez, az akciójelenetek közül sem lehet mindből ráismerni a stílusára. Kb. annyira Woo-stílusú mint a Paycheck
Előzmény: el mariachi_ (169)
Olórin Creative Commons License 2005.05.31 0 0 170
:)... ahogy szűri a szavakat a fogai közt...:)
Előzmény: riddick21 (168)
el mariachi_ Creative Commons License 2005.05.31 0 0 169

Én sem mondom, hogy annyira rossz:) Egyébként is mindig próbálok a pozitívumokra koncentrálni, nem szeretem apró darabkákra szedni a filmet (főleg ha csak egyszer nézem meg)

De pont elmondtad a varázsszavakat a filmről : "más rendező kezében ugyanilyen jó (vagy talán jobb is) lehetett volna"

 

egyetértek, és itt el is érkeztünk arra a pontra, hogy hova helyezhető ez a film. Tisztességes, meglepetésektől mentes kiszámítható iparosmunka. Egyszer nézhető, élvezhető akciófilm.persze szvsz

 

 

Előzmény: Olórin (166)
riddick21 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 168
"Hányszor mondjam még, bazd meg? Nem lövöldözünk termonukleáris fegyverekre!"

:))))))
Előzmény: Olórin (166)
Olórin Creative Commons License 2005.05.31 0 0 167
Azért a forgatókönyvírók elég érdekesek: Leginkább Tomb Raider és Darkman III szárad a lelkükön. Vagyis soha a büdös életben nem csináltak értékelhető filmet az Ál/Arcon kívül:) Bár még úgy egy éve úgy volt, hogy a Land of Destiny kapcsán (ami azóta kútba esett) újra Wooval dolgoznak majd... Kár hogy az nem valósult meg...
Előzmény: riddick21 (164)
Olórin Creative Commons License 2005.05.31 0 0 166
Szerintem sem rossz film a Rés a pajzson, csak mint Riddick is írja, nem kellett volna hozzá Woo. Gyakorlatilag más rendező kezében ugyanilyen jó (vagy talán jobb is) lehetett volna, bár a Mester stílusjegyei azért itt-ott még így is erősen felismerhetőek. Amúgy bár Slater valóban nagyon halovány volt, azért szerintem Travolta itt is kitett magáért.
Előzmény: el mariachi_ (163)
riddick21 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 165
Szerintem viszont nem rossz film a Rés a pajzson, csak nem sok köze van Woo-hoz. Egyedül talán a két főhős kapcsolata sejtet valamit, de ebben ki is merül. Viszont hollywoodi viszonylatban még így is messze veri a rutinos iparosmunkákat, ráadásul az idő is neki dolgozik. A jó akciófilmek egyik utolsó zászlóvivője...

+most beugrik pár képsor, ami Woo-ra jellemző: kés vs. pisztoly, mikor a csaj meg Slater találkoznak, kézigránát elkapós+eldobós jelenet, ilyesmi.
Szal nem egy rossz darab ez sem.
Előzmény: el mariachi_ (163)
riddick21 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 164
öhm. nem a film pszichológiai vonalával van bajom, az nagyon rendben van. sőt. woo mester egyedül itt merészkedett messzebbre a szokásos fehérnél és feketénél, egyedül itt tud(nak) jellemeket árnyalni. ez persze travoltának és cagenek is nagyban köszönhető, meg valszeg a forgatókönyvírót sem a tom és jerry stábból szerezték be.

nem is kötözködöm, végülis szép a film vége. (csak fura:D)
Előzmény: harpokratesz (157)
el mariachi_ Creative Commons License 2005.05.31 0 0 163

Mindkét színész láthatóan élvezte az egészet. Viszont a Travolta-Slater párosnak sikerült feszültsémentes játékkal előrukkolni a Rés a pajzsonban. Leginkább Slaternek akit a Tiszta románc óta nem láttam normális szerepben/filmben.

Előzmény: harpokratesz (161)
Olórin Creative Commons License 2005.05.31 0 0 162
Bizony nálam is csont nélkül 100%, azzal együtt, hogy nálam kevesebb mint 10 film érte el eddig ezt az értékelést.
Woo éppen azért írtotta ki belőle a sci-fit, hogy jobban tudjon összpontosítani a drámai elemkre - na meg saját bevallása szerint nem ért ehhez a műfajhoz (ezért állok a mai napig is értetlenül a Paycheck előtt)
A két alakítás pedig szerintem simán megüti azt a színvonalat, amit már Oscarral szoktak honorálni.
Előzmény: harpokratesz (161)
harpokratesz Creative Commons License 2005.05.31 0 0 161

nem is tudtam, hogy sci-finek szánták. jó, hogy nem az lett. szerintem teljesen rendben van a film, jó arányérzékre vall, hogy ilyen lett, pont annyi van a drámából, érzelmekből, amennyi kell, ami pont átélhetővé teszi a történetet. a sztori mondjuk teljesen kiszámítható, de ebben a műfajban természetes. Cage alakításán nem lepődtem meg, ő egy zseniális színész, viszont Travolta-t ebben szerettem meg, ő is tud nagyon jó lenni, ha akar. az biztos, hogy a nagyszerű színészi alakítások sokat nyomnak a latba, e nélkül jóval haloványabb filmet láthatnánk. és hát a zenéje is nagyon ott van. nálam 10/10.

 

 

Előzmény: Olórin (160)
Olórin Creative Commons License 2005.05.31 0 0 160
hát az Ál/Arc ugye eredetileg sci-finek készült, csak mikor Woo bekerült a képbe szépen kiírtotta belőle ezeket az elemeket - nagyon helyesen. Az arccsere maga amúgy kényes jelenete a filmnek, de az egész alkotás annyira zseniális, és magával ragadó, hogy rendre elfelejtem számon kérni rajta ezt az apró gyengeséget.
"Archer pedig nem a megszállott elmebeteg módján üldözte Troyt megnyugvásként simán csak a halálát kívánta"
Na azért... Szerintem a megnyugvást keresbe megszállott elmebetegként üldözte Troyt:) Szóval szerintem elég rendesen ki van hangsúlyozva a megszállottsága a film elején.
"mindkettő kapott kóstolót a másikból"
milyen igaz... az egyik kedvenc jelenetem, mikor Archer a börtönben félig sírva félig röhögve ütlegeli Troy ellenségét. Egyszerűen zseniális... és ahogy Cage eljátssza.
Előzmény: harpokratesz (157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!