Pont ez a lényeg, hogy más helyeken (pl Emag, Alza) cégként sem probléma, ha rossz terméket veszel és visszaküldöd, sőt az Emagnál 30 nap van erre. Az AQUA meg külön kérésemre, hogy még drágább terméket vettem volna sem engedte a cserét, mivel cégként vettem. Megjegyzés magamnak: AQUA soha.
Alaplapot rendeltem és céges számlát kértem. Kiderült, hogy nem megfelelő alaplapot vásároltam meg, ezért szerettem volna a bontatlan csomagolású terméket drágábbra cserélni - nyilván ráfizetéssel. Mivel cégként vásároltam, ezért nem minősülök fogyasztatónak, ezért sem a cserét (és az elállást sem) engedték. Jogilag ez rendben van, de más ügyfélbarát cégek esetén nem szokott az ilyen gond lenni. Senkinek nem javaslom, hogy cégként vásároljon vagy ha mégis, legyen nagyon körültekintő!
Keressük az aqua által megkárosított vállalkozásokat/magánszemélyeket, csoportos feljelentés indításához a garanciális feltételekel történő visszaélések kapcsán:
Személy szerint nekem nagyon negatív véleményem van róluk -
Céges számlára rendeltem egy monitort az AQUA webáruházból, de sajnos miután bekapcsoltam, a monitor közepén egy hatalmas függőleges fekete csík volt látható, ami nyilvánvalóan egy hibás terméket jelezett. Azonnal értesítettem a webáruházat, és másnap vissza is vittem a terméket. Sajnos, mivel céges vásárlók voltunk, így nem vagyunk jogosultak 72 órás elállásra, és a jótállásra sem, egyedül szavatosságra.
Bíztam abban, hogy a probléma rendeződik, hiszen egyértelműen hibás terméket kaptunk, amit még használni se volt lehetőségünk. Sajnálatos módon ez nem történt meg. A szervizükben vizsgálták meg a monitort, és közölték, hogy találtak rajta fizikai sérülést, és emiatt nem hajlandók cserélni. Mindez azt jelenti, hogy ~44 ezer forintot vesztettünk, mivel hibás terméket kaptunk, és jogilag semmilyen védelem nem vonatkozik ránk céges vásárlókra, szavatossági garancián kívül, ahol nekünk kellene bizonyítani, hogy a termék hibás volt már vásárlás előtt.
Más boltokban normális módon kezelik az ilyen helyzeteket, de sajnos úgy tűnik, hogy az AQUA webáruház esetében az ügyféllel szembeni tisztességes hozzáállás nélkülözhető. Az én tapasztalatom, és az interneten megtalálható vélemények alapján úgy tűnik, az ügyfeleket jogilag kihasználják, ha tehetik. Ezért azt tanácsolom mindenkinek, hogy kerülje az AQUA webáruházat, inkább pár ezer forintért drágábban vásárolj máshol, vagy ha mégis vásárolnál tőlük, soha ne céges számlára, mivel mint fogyasztó több jogod van, bár sok sikert az érvényesítésükhöz.... Ha hibás a termék, úgy tűnik, nincs más lehetőség, mint a pénzünk elvesztése ennél az áruháznál.
Egy alaplapot vásároltam számlára. Az alaplap kibontásakor tapasztaltam, hogy a processzor foglalat sérült. Telefonon azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot, ami semmire sem való. Írtam levelet, majd visszaküldtem a terméket. 6 hét múlva megírták, hogy mivel számlát kértem és fizikai sérülés található az alaplapon ezért nem áll módjukban sem a csere sem a javítás. Miért nem készítettem kamerafelvételt a kibontásáról (Mert az annyira életszerű) Persze Ők sem készítenek felvételt az áruk elküldéséről. Az alaplap doboza semmivel sem volt lezárva, az alaplap fóliája is csak egy celluxcsíkkal. Felvetettem, hogy valamelyik kollégájuk, vagy a beszállítójuk egy embere kibontotta és megsértette, de szerintük minden kollégájuk korrekt (Mint a pizzafutár aki leeszi a liftben a pizza feltétet), képzelem mennyire utánajártak, hogy ez megtörténhet-e. Több mint 60.000ft-ot buktam rajtuk és 6 hét várakozást. Soha többé nem vásárolok ettől a bolttól! Minden válaszukat úgy kezdik az árúkeresőn, hogy "Tisztelt Ügyfelünk!", de nem tisztelnek ezek semmit csak a pénzt. Tanácsom, hogy ha számlára vásárolsz tőlük, kamera előtt bontsd ki és teszteld amit vettél, mert ha rossz, így jártál!
Nekem eddig nagyon jól ment bármely Aqua Computer vásárlásom: míg vállalkozó nem lettem, magamnak és a munkahelyemnek vásároltam dolgokat, ebből amikor a (fél-Samsonite) laptop hordozó hátitáskát visszavittem mert elszakadt, kicserélték egy másikra ami több éve simán bírja (vagyis nem érdemes a márkára menni, valami American Express volt a felirata de elvileg Samsonite márka alatt futott a weben).
Amióta IT vállalkozó vagyok, elsősorban az Aqua.hu-n vásárlok technikai kütyüket, személyes átvétellel.
Csomagküldéssel több cégnél is megjártam. Azóta olyan boltokban bízom, ahol személyesen át tudok menni a terméket és van reklamációs lehetőség meg szervízhálózat, ahol javítanak és bevizsgálják / visszaküldik a hibás terméket. (Nekem egy Sulinetes kedvezménnyel vett Samsung HDD akadt ki mert a régi 74-es trolin, az elektromágneshez közel állva szállítottam, mert akkor még nem tudtam, micsoda erőtérben állok... aztán visszavittem, a gyártó cserélte és lett egy új HDD-m, mindez persze több hét alatt, még vagy 15 éve.) Szóval régóta vásárlok tőlük és nekem jó a tapasztalatom. Hozzájuk a Rufusz Computer volt BME-közeli cégtől jöttem át, mert helyileg közelebb volt. De még a Rufusz is megy, és nem lehet rossz cég az sem. Az Euronics szerintem drágább mint az említett kettő. A teljesség kedvéért leírom, hogy az EMAG és az ALZA nekem ugyancsak bejött (utóbbi meglepően hosszú csomagküldési idővel).
2 hete kínlódom a számítógéppel, random lefagyásokat produkál, már a hányinger kerülget az egésztől. 25 éve buherálom a gépeimet, nincs pénzem szervizre, főleg hogy mindenhol átvernek, lehúznak. 10+ videokártyát elfogyasztottam, mind bedöglött VRAM hibával. Az otthoni számítógépeket eleve úgy tervezik, hogy minél hamarabb elromoljon és instabil legyen, a cél, hogy évente cserélni kelljen a gépedet. Ezt úgy csinálják, hogy alapból mindent overclockolnak, amit lehetetlen kikapcsolni, garantált a szétsülés.
Ahhoz meg nem mindenki ért, hogy rendszeresen portalanítsa a gépet, pasztázza a CPU-t, tesztelje a tápot, egyesével zárja ki a hibalehetőségeket, biost frissítsen és amúgy is kinek van erre ideje.
Egyetlen lehetőség a Zóna computers, az üzletek egymás után húzzák le a rolót. Ez közel is van nekem, ajánlani tudom. Egyáltalán létezik még szerviz, vagy csak lehúzós magánvállalkozók és Aqua kategória? Egy kisvállalkozó kijött, megnézte a gépet, azt mondta, hogy javíthatatlan, nem csinált semmit, de elkért 6000 Ft kiszállási díjat. Utána elpárolgott.
A zónában még nem vertek át. Nagyon fényezik magukat a weboldalukon, és el kell ismernem, hogy eddig nem csalódtam.
Előrendeltem egy terméket náluk, és többször is kérdeztem tőlük, hogy a megjelenés napján át tudom-e venni. Mindig azt a választ kaptam, hogy igen a megjelenés napján átvehető lesz. Ennek ellenére a megjelenés napján nem tudtam átvenni, mert elfogyott a termék..... és erről még csak nem is küldtek semmilyen értesítést, félúton fordultam vissza mikor a chaten közölték hogy nincs mit átvennem mert elfogyott.....
Az aqua végleg elásta nálam is magát. Nem csak lassú a szerviz de szart sem ér. A bevitt hibás garis billentyűzetet nem javították meg, természetesen pofátlanul behazudták hogy megjavították. Bent a bótban kipróbálásra esély sincs, csiliárdan állnak sorba. Csak azt nem értem ha dilettáns idióták ülnek a szervizben akik semmihez sem értenek, akkor miért nem mondják meg őszintén hogy nem tudjuk megjavítani, legfeljebb kicserélik oszt jóvan. De nem, bebumlizom a városba, fizetem a parkolót, átbasznak és vihetem be újra. Ha megint átvernek behajítom a billentyűzetet a kirakaton. Van olcsóbb közelebb is más bolt mostantól onnan vásárolok. További sok sikert: egy volt vásárló.
Amúgy sem vagyok egy fogyasztáscentrikus "vásárló" vagy "honpolgár", ezt is a kényszer szűlte. Árgép: Nem sok a különbség, de kösz. Bocs, de egyik multiért (vagy kisebb kereskedelemért) sem fogok krokodilkönnyeket hullajtani, akármilyen adók terhelik, én csak azokkal a munkavállalókkal vagyok megértő vagy "szolidáris", akiket ott különböző pozíciókban úgymond kizsákmányolnak. Kíváncsi lennék azért, hogy pl. az Aqua tulajdonosa (tulajdonos köre) milyen körülmények között él és milyen a bérszinvonala azoknak, akik ott "lejjebb" melóznak. (OFF Persze a béregyenlőtlenségből adódó bérfeszültséggel a munkavállalókat is meg lehet osztani, de én mindig azt mondom, hogy a "proliknak" nem egymás zsebében kéne turkálni, hanem a tulaj, a munkaadó zsebében.) :-)
Még vmit... Ha "nem tudják" olcsóbban adni, akkor "legyenek szívesek" (ha, ha, ha!) NE tegyenek fel kamuból olyan terméket, amit nem is lehet kapni, és amely termék többedmagával CSAK azért szerepel, hogy "gazdagnak" tűnjön a termékkínálatuk.
Igen. CD-R-től kezdve a műsoros CD-n, DVD-n és BD-n át a HDD-ig, és szegénykéknek még rárakódik minden más ktg (bérköltség, rezsi, szállítás, esetleg vám) + a haszon. Akkor nagyon önfeláldozók lehettek azok, akik a "Blöff Friday"/"Blöff Weekend" előtt 2-3 nappal levitték az árát 25000-28000 HUF köré ennek a 2017 nyárán piacra dobott modellnek (WDBTLG0010BGY), vszínüleg nagy kockázatot vállalva le is mondtak (volna) a haszonról ha lett volna belőle 3db eladásra szánt mennyiség a részemre (amit telefonon le is egyeztettem velük), most meg persze visszakúszott az ára 31000-34000 HUF-ra. Nincs ezen mit csodálkozni. Nekem elvi kérdés, hogy ennyiért ne vegyem meg, és gyakorlatilag se "tudok" ennyit áldozni rá. És most meg már tényleg úgy tűnik, hogy rugózok ezen a eseten, de hidd el, hogy neeeeem. :-) Úgyis ritkánt veszek ilyen dolgokat, most is csak kb. 1800 (2000) film (avi, mkv, mp4) duplikált tárolásához kéne, mert félek hogy elszáll vmelyik régi vinyóm. Nem baj, majd január végén kint megveszem átszámítva 23000-25000 HUF/db-ért 3 év garival.
2. Igen három kell, mert most van rá pénzem. 1TB-sekben bízok jobban, ennyi...
3. Tényleg?! Nem mondod! ;-)
4. Bécsbe' csak azér' éri meg nekem, mert gyakran megyek.
5. Bécsbe' csak azér' éri meg nekem, mert gyakran megyek. "Teleportálni"..., eccer megpróbáltam, de Bécs helyett, Bratislavaban álltam össze újra (álltak össze az atomjaim, molekuláim, az alkotórészeim, etc). (De ott is olcsóbbak az ilyen kütyük, most voltam októberben, de most vasúton.) ;-)
6. Basszus, ezt nem tudtam. Kösz az infóért!!!
7. Ezt kifelejtettem az előző hosszászólásból: Előző napon még volt belőle (elvileg), telefonos egyeztetés után adtam le a rendelést, direkt rákérdeztem, az árra, a darabszámra. Semmi köze nem volt a "Blöff Weekendhez".
8. Nem kell kéz alatt, eddig is az Aqua.hu-n vettem a HDD-ket. Bár nem vagyok gazdag, de most sem sajnáltam volna rá az összeget. Ha meg Bécsben veszem meg, akkor ott is csak hivatalos helyről..., és még jó, hogy van garancia. Ha hibádzik valami, tudom intézni, érvényesíteni a garit is (mert gyakran megyek).
9. "...bexarik mindörökre odavész", ezér' is érdemes még egy másikon (duplán) tárolni az adatokat, én így teszem.
10. Tuti, hogy kapzsik. Nem "annyira" sürgős, de az akciós ár annyi Mo.-n, mint kint a nem akciós, sőt még kicsit olcsóbb is... Nézz körül, ha nem hiszed! Nem vagyok az a gyakori vásárló, és mér' állnék be a sorba egy iPhone-ért, amúgy is rühellem az ilyet, és amúgy nem is ismersz, és felesleges ilyen konzumidiótának beállítanod. Különben is ezt a rendelést (meghiúsult vásárlást) tesztként fogom fel. Annyira nem érdekel, hogy már bánom is, hogy írtam ide a topikba. Mert kint meg tudom venni, és lesz belőle három. Azé' inkább lesz@rom az egész történetet, minthogy nagyon felizgassam magam, hidd el. ;-)
1. A "gazdag nyugaton" le se xarnak 3x 3750 vagy mennyi forintot, pláne nagyságrendileg 80ezerhez képest, amivel itt most tele(s)írtad a topikot.
2. Egyáltalán minek pont ez a külső lemez, pont három db, és pont egy terra, pont az aquából?
Akinek bármiből rögtön 3db kell, az már nem valami "pistike a sarokról lementi a kis pornógyűjtit" szintű home-dolgot akar,----> akkor valami komolyabb feladat van, arra legyen keret, amiből telljen rá neki.
3. Három kicsi mindig, mindenből sokkal-sokkal drágább, mint egy nagy, egyrészt.
4. Másrészt, ha ki is jön valami utazás(???) bécsbe(!?!?) ennyiből mint az árkülönbözet, (buszon poshasztod magad egy napot ezért a pénzért?)
5. ..jabocs, nem. Az árkülönbség-jegyért, mert annyi a bulin a "haszon" ugyebár. Vagy tudsz teleportálni is, esetleg futva mész bécsig?
6. Normális országban ezalatt mig ide a hülyeséget írod, normális ember dolgozik valamit, és ennek az összegnek a sokszorosát keresi,
7. ...vagy bele sem xarik és pihen, bulizik, relaxál, akármi, nem idegből veri magát, hogy milyen a kereskedő, mert pont az amit ő álmodott, nem volt ott és akkor, amikor ő elképzelte. (csak máshol vagy csak párezerrel drágábban épp)
8. Ennyire rágod a gittet?? Oké, akkor: vedd meg kéz alatt, "használtan", felmész apróra, legmegbizhatóbb emberektől 100% elégedettség, többezer + visszajelzés, (feketén, naná, se áfa, se adózás, se cég, se semmi), 10e alatt(!) vagy akkörül van ilyesmi 1TB külső HDD.
Bontatlan, garantáltan 0 perces, 100%os.
Jahogy garancia is kell??? ...miért, amit bécsből hozol szürkeimportba, arra ki és hogyan ad neked idehaza bármiféle gar-t?
9. (nameg HDD-nél -ami már jövő nyáron kb a fele lesz forintban-, pont a gar és a HDD értéke a lényeg biztos, nem ám a rajta lévő adat, áááá......ami ugye, ha bexarik mindörökre odavész)
10.Szóval lehet ,hogy a kereskedő kapzsi, az biztos ,hogy nem (csak) ott van a probléma ilyen esetben, minden történetnek két oldala van, de ha valami akciós, nem is értem mirét gondolja bárki ,hogy az neki jár akkor és annyiért, azonnalra.
Esetleg ennyi ésszel állj be az uj iphone megjelenésekor a 3000 fős sor végére, (pedig ott nemhogy nem akciós a telefon, sőt!!) ácsorogj ot tpár napot, majd tomboljál ,hogy nem elsőnek, és nem 10.-nek hanem kb. egy hét múlva kerülsz sorra és jutsz telefonhoz.
Aqua.hu: A tegnapi törölt rendelésemhez (amiről utólag kiderült, hogy már nincs készleten, és egyelőre nem beszerezhető ez a vadiúj 2017 nyári modell, annak ellenére SEM, hogy felajánlottam, hogy bár sürgősen szükségem lenne a külső tárolókra, tudok várni pár hetet is, hogy ezen a normálisabb áron megvásárolhassam), ami
3 db --> 1TB WD 2.5" My Passport Ultra külső winchester szürke (WDBTLG0010BGY) (3db x 25.490 Ft = 76.470 Ft)
lett volna, szeretném hozzátenni, hogy a kapzsiságnak és az arcátlan árréspolitikának nincs határa Madzsarisztánban. Lehet, hogy tévedek, de a gyakorlatot ismerve, van egy olyan érzésem, sejtésem, hogy túl olcsón (25490 HUF) rendeltem meg ebből a termékből 3 darabot a "Blöff Weekend" (valahol "Blöff Friday") elindulása előtt és ez sértette az "üzletpolitikájukat". Kíváncsi leszek mennyibe fog ez kerülni az Aqua.hu shopjában, ha újra kapható lesz, kb. 31.000 - 33.000 HUF. Már most látom, egy csomó hasonló terméknél, hogy hogy visszakúsztak az árak a "Blöff Weekendre".
Lásd még alant, hogy a gazdag Nyugaton ez mibe fáj nekik most:
Eddig alapvetően elégedett voltam az Aqua szolgáltatásaival, legalább 600K-t hagytam már ott. Az tény, hogy a szervíz lassú, de ezen kívül nekem minden oké volt mostanáig.
Rendeltem egy terméket, amely aztán nem tetszett, ezért úgy gondoltam élek az elállási jogommal. A terméket és a csomagolást is kifogástalan, tiszta, sérülésmentes, egyszóval makulátlan állapotban vittem vissza. Mivel tudtam, hogy erre sor kerülhet, kicsomagolásnál nagyon vigyáztam mindenre és a termék is éppcsak csak kipróbálva lett.
Amint betértem az üzletbe, és közöltem az eladóval, hogy mit szeretnék, onnan a szervízbe küldtek. Ott a termék rövid vizsgálata után kiszúrták a szemem egy szervíz munkalappal, mondván, hogy nekik is 14 napjuk van visszafizetni a pénzt, mert időbe telik amig ez átmegy az adminisztráción, stb, stb... Adjam meg az elérhetőségem, és majd felhívnak. Rendben mondom, legyen így.
Ezzel alapvetően nem is lenne akkora gondom, de (!) máshol már többször is elálltam a vásárlástól gond nélkül, és azonnal visszaadták a pénzt, nem hivatkoztak semmire. Az Aquához visszavitt termék egyébkénr nem olyan, ami csak úgy szokott lenni, de mire hazaértem, érdekes módon lett belőle az adott üzletben, azonnal átvehető formában.
Ez azért bosszantó, mert vidékről utaztam fel, csak emiatt, és hazaérve azt látom, hogy nagy valószínűséggel azonnal átment a cucc a rostán. Nyilván nem szereztek be az adott termékből egyet csak úgy, hogy vegye meg akinek kedve van. Szóval köszönöm, kíváncsi vagyok, mikor hívnak.
Sajnos nekem is rossz tapasztalatom volt az Aqua computerrel. A szervizben irtó lekezelően bántak velem, mikor egy terméket ráfizetéssel be szerettem volna cserélni. Az óriásira nagyított fotókon addig manipulálták a szabad szemmel alig látható karcokat, amíg aztán ráfogták, hogy sérült. Pedig az általuk mintának bemutatott sérülésmentes példányok is ugyanúgy néztek ki.
Kedves Bilby, gondolom azzal nem vagy tisztában, hogy ha veszel egy ifos cuccot és azt beregisztrálod, akkor annak a garija az apple-nél leállíthatatlanul/visszavonhatatlanul elindul. A kereskedelmi egységeknek full bukó ebből a szempontból az apple cucc.
És mi van ha a te kedvedért berendeltek egy 200ezres cuccot, te elállsz, és kb 6 hónapig nem veszi meg senki?
Addig is ketyeg a garija, és ha valaki 6 hónap múlva megveszi, ugrott 6 hónap a gariból. Te komolyan megvennél teljes áron egy olyan apple cuccot aminek már elindult a garija???
Ugye hogy nem! Az a motyó jó ha a felét éri úgy.
A korábbi hozzászólóknak. Igenis megkövetelheti egy cég elállás esetén, hogy az eredeti csomagolásban szolgáltasd vissza azt amitől el akarsz állni. Ezt még a fogyasztóvédelem is elismeri, az a kritérium, hogy az ÁSZF-ban benne kell lennie, hogy feltétel az eredeti csomagolás. Ez persze bliszteres cuccoknál nem követelmény, de mondjuk egy HiFi-nél fura ha egy zacskóban viszed be, és követeled a teljes vételárat.
Én egy Ipad-et vettem onnan (150eft értékben), amit másnap be akartam cserélni egy 190eft-osra. Minden dumát bedobtak, hogy azt nem lehet, mert az apple termékekre nincs csere stb., totál hülyének néztek. Persze mondom, mert azokra nem érvényesek a magyar törvények, mi?
Addig ütöttem a vasat amíg visszahívtak és közölték, hogy vigyem be bevizsgáltatni. Ott azt mondták, hogy ez olyan mint egy bontatlan, nem lesz gond.
2 hét múlva se hívtak, én hívtam, akkor mondták, hogy mehetek cserélni. Annyi dolguk volt biztos a szervizeseknek...
Nem volt időm, ezért ott vásároltam le, de soha többé Aqua, szívassanak mást 200 e-ért.
Ha valaki vásárol egy terméket nem csomagolást vesz. A gyártó köteles szállítható csomagolásban eladni a termékét. A bolt is köteles ennek eleget tenni. Az ár csak a megvásárolt termék árát tartalmazza. Csere, meghibásodás, elállás esetén nem kérhetnek számon semmiféle csomagolást. Ezért semmilyen költséget nem számolhatnak el. Ezt nem kitalálom, fogyasztó védelmi műsorban hangzott el szakember szájából, kb. 1 hónapja a rádióban. Tehát ha batyuban viszed vissza a terméket, akkor se szólhatnak egyetlen szót sem a csomagoló anyag hiányáért.
Egyébkén nem okoskodni jöttem. Egy mem. kártyát szeretnék vásárolni a közeli aquánál és csak tájékozódni szerettem volna a guggleen a cég kínálatáról... De erre a topik címre felfigyeltem.
Jó lenne ha a fogyasztóvédelem szélesebb körben tájékoztatná a vásárlókat az aktuális fogy. védelmi szabályokról, mert elég beletörődők, lusták és elnyomottak vagyunk. Még nem tanultunk meg utána járni, kiállni és harcolni a jogainkért. A kalmárok meg elég gátlástalanok és kicsinyesek. (tisztelet a kivételnek.)