Keresés

Részletes keresés

t04cdb Creative Commons License 1 napja 0 0 9792

Egy múlt heti videó a Samuról, ahogy megérkezik Győrbe. Üdvözlöm a vezért, ha magára ismer a kitakarás ellenére is. :)

https://youtu.be/yDGskqpxdD4?si=SyV5CW9-MIVpChZw

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.05.15 0 0 9791

Én pedig a 017-ről nem tudtam, kösz!

Előzmény: cafvillamos (9790)
cafvillamos Creative Commons License 2025.05.15 0 0 9790

A 017-es vezérlő nem 007 lesz?

 

Mindkettő, ha jól tudom a 007 volt a második, a 017 meg a harmadik új színtervű. Pontosítom a listát, köszönöm, hogy szóltál:

 

Vezérlőkocsik

 

Átfestve az új színterv szerint:

8005 009, MÁV-START logóval

8005 007, MÁV-START logóval

8005 017, MÁV-START logóval

8005 001, új MÁV logóval

8005 008, új MÁV logóval

 

Egyébként pont a 007-es vezérlő eddig az egyetlen, amelyik már volt kiadva forgalomba.

Előzmény: Alexander Pistoletov (9789)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.05.14 0 0 9789

A 017-es vezérlő nem 007 lesz?

Előzmény: cafvillamos (9788)
cafvillamos Creative Commons License 2025.05.13 0 3 9788

Lassacskán halad a működőképes BDV motorkocsik és vezérlőkocsik átfestése az új színterv szerint. Eddig hét járművet festettek át (egyikük a hagyományos színét kapta vissza), és előkészítés alatt van a nyolcadik is.

A lista:

 

Motorkocsik

 

Újrafestve a hagyományos színterv szerint:

414 001, MÁV-START logóval

 

Átfestve az új színterv szerint:

414 009, MÁV-START logóval

414 007, új MÁV logóval

 

Festésre előkészítés alatt:

414 010

 

Vezérlőkocsik

 

Átfestve az új színterv szerint:

8005 009, MÁV-START logóval

8005 017, MÁV-START logóval

8005 001, új MÁV logóval

8005 008, új MÁV logóval

torokb2 Creative Commons License 2025.03.02 0 1 9787

Helyett.

Előzmény: Tractron (9786)
Tractron Creative Commons License 2025.03.02 0 0 9786

Kérdés visszaolvasás alapján (#8787 stb):

A moduláció a taktuson belüli áramszabályozás (TBA) mellett vagy helyett van alkalmazva?

GaGe Creative Commons License 2025.02.20 0 1 9785

Nem vagyok tisztában a jelenlegi parancskönyvekkel, már semmi közöm a Mávhoz, csak annyi, hogy az általuk üzemeltetett pályákon közlekedek.

Előzmény: Tractron (9784)
Tractron Creative Commons License 2025.02.20 0 0 9784

Ezek szerint tulajdonképpen akár most is használhatnák a villanyféket, nincs konkrétan megtiltva / ellehetetlenítve?

GaGe Creative Commons License 2025.02.19 0 2 9783

Akkor a kisebbséghez tartozom, mert nálam folyamatosan be volt iktatva.

Sőt azt az eretnekséget is elkövettem, hogy lassújelre alapjeladóval tisztán villanyfékkel fékeztem a lassújelekre. Ha nem reszelgettél a D5-el, akkor nagyon nagyon ritkán esett ki a villanyfék. Persze az előfordult, hogy vezérlőről nem alakult ki a villamos fékhatás, de akkor ott nyílván ki lett iktatva. 

Előzmény: torokb2 (9781)
GaGe Creative Commons License 2025.02.19 -1 1 9782

 "Ma villanyfék, holnap egy motor".

 

Igen, ha balfaszkodsz. Plusz alapvetés, hogy ha a villanyfék be van iktatva, akkor a szellőzőt csak addig kapcsoljuk ki, amíg vezetőállást cserélünk.

Előzmény: Domi-V63-138 (9780)
torokb2 Creative Commons License 2025.02.18 0 7 9781

 

A villamosfék a budapesti időszakban is folyamatosan ki volt iktatva.

 

Természetesen voltak kalandvágyóbb / érdeklődőbb / tájékozottabb mozdonyvezetők akik használták, de ez egyértelműen a kisebbség volt.

 

Jellemzően a villamosfék nem volt működésképtelen, inkább arról volt szó hogy 1000 fékezésből mondjuk 9 esetben nem állt fel a villanyfék (hanem belépett a levegős), 1 esetben meg elment egy tirisztor. Mármost a mozdonyvezető nagyon szereti tudni hogy pontosan mi fog történni fékezéskor. Tirisztorból meg sokszor volt hiány.

Előzmény: GaGe (9779)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2025.02.18 0 3 9780

Azért hamis romantikát ne keltsük, IVT sem volt sokszor a helyzet magaslatán. S az ovis mondóka is Bp-en keletkezett, miszerint: "Ma villanyfék, holnap egy motor".

A BDV-ket nagyon gondosan-odafigyelve kellett hajtani, és ez mellé még egy vagonnyi szerencse is kellett. Viszont tény, hogy a napi kiadás messze felűlmúlta a miskolcit.

Előzmény: GaGe (9779)
GaGe Creative Commons License 2025.02.18 -1 2 9779

Mechanikai (kardántengely terhelés?) vagy elektronikai oka van a selejtezésének?

 

Balfaszkodás az oka. Istvántelken ment az összesen, érdekes.

Előzmény: Tractron (9777)
Tractron Creative Commons License 2025.02.17 0 1 9778

Amúgy ez tudtommal semmi olyan információt nem tartalmaz, ami itt nem látszik: BDV motor mágneses mező (youtube)
De azért jól esett megpróbálni és legalább ennyit látni saját kütyüvel. :)

Előzmény: Tractron (9777)
Tractron Creative Commons License 2025.02.17 0 4 9777

Egy spektrogram kép egy elindulás felvételéről. A transzformátor mezője kedves és 50 Hz páratlan többszöröseit (50,150,250...) jelöli vízszintes vonalakkal.
Azért valamennyi látszik a motor mezőjéből is, látszik egy modulációs szakasz a kép bal harmadában, utána már csak szekvenciálisan kapcsolja a fázisokat (vagy valami, még nem értem teljesen)...
A transzformátor és egyéb zaj miatt a felvétel sajnos egyébként nagyon gagyi, láthatóan ez a spektrogramos cucc is nehezen küzd meg vele.
Illetve nagyon sajnálom, hogy villamos fékezés nincs. Mechanikai (kardántengely terhelés?) vagy elektronikai oka van a selejtezésének?

Előzmény: Tractron (9773)
Alien Angel Creative Commons License 2025.02.11 0 0 9776

Én egyetlen egyszer tapasztaltam villamosfékezést BDV-n, amikor még a 71-esen jártak, de a mágneses mező mérése nélkül is hallható volt a terhelt fogaskerékhajtás hangjából.

Előzmény: Tractron (9773)
GaGe Creative Commons License 2025.02.11 0 0 9775

És miért?

Előzmény: tejesember21 (9774)
tejesember21 Creative Commons License 2025.02.09 0 0 9774

Már régóta ki van iktatva a villanyfék!

Előzmény: Tractron (9773)
Tractron Creative Commons License 2025.02.09 0 1 9773

Visszatáplálást, vagy egyáltalán villanyféket manapság használnak bármelyik BDV-n?
Próbáltam mágneses mezőt felvenni a 001-es B végi motorjánál, de fékezéskor nem volt semmi, csak gyorsításkor, és azt is nagyrészt elnyomta a közel levő transzformátor mezője.

Train79 Creative Commons License 2025.01.15 0 2 9772

1992-1993 között készültek a 21-05 100-as középszámú Bmx-ek, már osztott üléssel a BVhmot motorkocsik betétkocsijaként. Ezek jártak V43-as vontatással Szeged felé a 90'-es években, és a kocsik járnak a Vizipók sebesekben meg a Kékhullámokban nyáron a Balaton felé. Valamint ezekből készültek a Bdmpee sorozatú kerékpárszállító kocsik is.

Előzmény: Tractron (9770)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2025.01.15 0 1 9771

A BDV, Bmx, Bmxt kocsik azonos ülésekkel jöttek ki a gyárból. A homokszürke, kemény, kényelmetlen és szűk padokkal. Kb a '90-es évek közepén lettek átalakítva.

Előzmény: Tractron (9770)
Tractron Creative Commons License 2025.01.13 0 0 9770

Régi képeken kétféle ülést is látok BDV / Hernyó másodosztály utastérből. Valamely pályaszám felett osztatlan, műbőrös ülésekről osztott ülésekre váltottak? Esetleg a motorkocsi más üléseket kapott, mint a többi kocsi?
+ A "fecskésítős" felújítások mikor történtek?

Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.09.27 0 1 9769

Egy téveszme rágta be magát a döntéshozatalba, amire észérvekkel sem lehetett hatni...

Előzmény: torokb2 (9768)
torokb2 Creative Commons License 2024.09.26 0 0 9768

BSI helyett nem szereltek fel 50 pólusú csatlást ha erre gondolsz.

 

Szerelvények között már nagyon régóta nem használtak szinkronüzemet.

 

Annak idején a táltosított motorkocsik közül is volt ahol azt kérték hogy a BSI felől érkező köteget ne kössük vissza a szereléskor.

Előzmény: Tractron (9767)
Tractron Creative Commons License 2024.09.25 0 0 9767

A csavarkapcsosított hernyóknál sehogy nem vezetik ki a távvezérlést az A végre? Soha nem lesz többé szinkronüzem?

Tractron Creative Commons License 2024.09.21 0 0 9766

Oh, köszönöm. Nem vagyok otthon szaknyelvben, úgyhogy én a "kétfokozatú hajtómű" kifejezést csak valamiféle sebváltónak tudtam értelmezni.

MTU-890 Creative Commons License 2024.09.18 0 0 9765

Egy elvi ábra a hajtásról:

A kétfokozatú tengelyhajtómű teljes áttétele: 2,214 x 2,238 = 4,956.

 

A maximális, 120km/h-nál a motor és a behajtó főkardán fordulatszáma: 3600 1/min, az összekötő kardán fordulatszáma pedig 1625 1/min (3600/2,214).

 

Előzmény: Tractron (9761)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.09.18 0 0 9764

Így képzeld el:

Előzmény: Tractron (9761)
torokb2 Creative Commons License 2024.09.17 0 0 9763

A tengelyhajtómű teljes áttétele: 4.956

Ez a vontatómotor (és hosszú kardán) illetve a járműtengely fordulatszámának aránya.

Előzmény: Tractron (9761)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!