Huhhh... Nagy mázli, hogy elolvastam ezeket a kommenteket, még mielőtt tőlük rendeltem volna meg az új tv-t. Sajnos ezek szerint még mindig igaz a mondás, "olcsó húsnak híg a leve". Köszöntem!
A lentebb látható negatív véleményekre szeretnénk röviden reagálni. Cégünk nem tartozik a legnagyobb áruházak közé, nem tartunk milliárdos raktárkészletet, nem bérlünk hatalmas üzleteket a legnagyobb plázákban, nem tudunk országos médiakampányokat folytatni.
Viszont igyekszünk az általunk kezelhető legnagyobb választékot kínálni azoknak a vásárlóknak, akik nem szeretnék a fentebb felsorolt költségeket a megvásárolt termékek árába beépítve megfizetni. Röviden: a konkurenseknél olcsóbban kínáljuk termékeinket. Televíziókból kifejezetten nagy raktárkészletet tartunk, háztartási eszközökből, kis és nagy konyhai gépekből is jelentős készlettel rendelkezünk. Kínálatunk egyharmada zuglói boltunkban azonnal átvehető, a többit néhány nap (max. 2 hét) alatt leszállítjuk.
Nálunk is emberek dolgoznak, néha hibázunk is. De nem szeretnénk hogy néhány rosszul sikerült eladás után, vélt vagy valós sérelmeiktől fűtött névtelen fórumozók (az eladások számához képest elenyésző mennyiségű) véleménye alapján alkosson bárki is negatív képet rólunk. Vitás ügyekben lehet velünk beszélni, igyekszünk megoldást találni az adott problémára.
Boltunk részt vesz az egyik legnagyobb árösszehasonlító oldal Megbízható Bolt programjában, vásárlóink ott nagy számban pozitív visszajelzéseket adnak munkánkról, ami megerősít bennünket abban a meggyőződésünkben, hogy munkánkat jól végezzük. Kérjük ott is ellenőrizzék le a vásárlói véleményeket, és az alapján alkossanak véleményt rólunk.
Raktárkészleten túl is értesítenek és aki kapja marja... Felesleges megy oda az ember. Ha pedig elfogyott, akkor rád próbálnak erőszakolni egy másik terméket.
Simán elképzelhető, hogy ez az üzleti "modelljük".
Kezdjük ott, hogy lehetséges, hogy egy készletnyilvántartó negatívba menjen és küldözgesse az áru megérkezett mailt? Szánalmas banda, ostoba szoftverfejlesztő!
Karácsonyi ajándékként kaptunk egy e-book-ot. Sajnos több napi töltés után sem működott, ezért karácsony utáni első munkanapkor bevittük személyesen, ahol felgmán közölték hogy lejárt a 72 óra ezért nem veszik vissza.
Ráadásul a kiküldött csomagban se számla se garancia jegy nem volt, amit persze letagadtak.
Több napi levelezés zajlik jelenleg is , de mindent támadnak, elutasítanak, a számla másolatát kitudják nyomtatni újra de pénzösszeg ellenében, de a garancia jeggyel kapcsolatban azt közölték hogy a forgalmazóhoz (aki megjegyzem külföldi cég AMAZON) forduljunk és tőlük kérjük be.
Jelenleg a fogyasztóvédelemhez fordulunk a problémával kapcsolatban, de ahogy olvasom az előttem lévő hozzászólásokat nem sok sikerrel fogunk járni, és kukába fog landolni a kapott termék is így :(
Csatlakoznék az előttem hozzászóló véleményéhez. Vettem náluk egy elektromos fogkefét, személyes átvétellel. Előttem kibontotta a dobozt az eladó és mutatta a tartalmát, de a doboz állapota és a benne lévő dolgok helyzete alapján valahogy gyanús volt hogy ez talán már ki volt bontva. Megvolt minden, de azért rákérdeztem hogy ez biztos hogy szűz? Az eladó szemrebbenés nélkül, meglepetttséget színlelve hazudta hogy természetesen. Nem voltam biztos a dolgomban, siettem volna haza, így végül kifizettem.
Itthon kibontva és közelebbről szemügyre véve megerősítést nyert a gyanúm. Magyar nyelvű leírás és garanciajegy sehol, a dobozra meg rá van írva több nyelven (kivéve magyarul) hogy "Csak dentálhigiéniás szakembereknek készült, tesztelési célra". Vagyis nem új (a dobozon 2010 van), és nem is használatlan készüléket vettem. Mindenesetre működik, ugyanazt tudja mint egy "normális" üzletben vásárolt készülék, csak éppen átverve érzem magam. A neten fellelhető panaszok alapján kb nulla % esélyem van arra hogy visszavegyék, így nem is bosszantom és fárasztom magam ezzel. Tanultam az esetből, soha többet nem vásárolok tőlük és mindenkit óvok attól hogy szóba álljon ezzel a csaló társasággal. legközelebb inkább veszek "rendes" üzletből még ha drágább is úgy, a nyugalmam megér ennyit. Sajnos általában csak utólag okos az ember...
Elképesztően inkorrekt, becstelen cég. A törvényeket, semmibe veszik, a fogyasztóvédelemtől se félnek, szerintük az is rosszul tudja a törvényt, ezért a véleménye nem mérvadó.
Interneten rendeltem tőlük, otthon kibontva derült ki, hogy a termék használt, meg van rongálva. Visszavittem, de se visszavenni, se kicserélni nem voltak hajlandók, megtagadták az elállási jogomat. Beírtam a panaszkönyvbe, a válaszban összevissza hazudoztak, meghamisítva idézték a törvényt, és a végén majdhogynem rám fogták, hogy én okoztam a sérüléseket, holott már amikor kibontottam, látszott, hogy a csomagolás is hiányos, sérült.
Az internet tele van a velük kapcsolatos panaszokkal, elkeseredett véleményekkel. Egyszerűen nem értem, hogy tud egy ilyen cég Magyarországon működni.
A Grandon az óránként egyszer leüthető átverést is ők csinálták. Az AV P telefonos hölgye vigyorogva mondta, hogy ez az akció csak egy hétig tartott és aki megszerezte a tévéjüket az biztosan állandóan kattintgatott a tévére. Én is próbáltam órákon keresztül kattintgatni, de sosem jött össze, ráadásul az sem derült ki sehonnét, hogy egy hetes akció volt, mert még most is fenn van a hirdetésük.
Ma már sem a Grando, sem az AVP nem tud olyat akájlani, ami miatt rájuk kattintanék. Remélem, azért a hatóságok ki fogják vizsgálni ezt az aljas átverést. Szégyelljék magukat, hogy a szegény embereket karácsony előtt így hülyítették!!!
A bolttal eddig nekem semmi bajom nem volt, egészen addig, amíg egy termékük meg nem hibásodott. Innentől kezdve felejtős az egész üzlet, minősíthetetlen az eljárás, hetekig tartó javítások, másik országba küldött termékek, kompromisszum képtelenség, és sorolhatnám tovább. Szóval ha valaki nem számít rá, hogy hibás terméket vásárol, akkor ajánlom az üzletet, de ha garanciát is szeretnétek a termékre, akkor messziről kerüljétek ezt a helyet. Jelenleg is fut egy fogyasztóvédelmi eljárásom velük szemben, ha már a náluk vásárolt 100 ezer ft-os terméket kb. el is buktam, legalább remélem megbüntetik őket.
A többszöri telefonos egyeztetés ellenére becsaptak, és több kollegájuk is olyan hangnemben, és arroganciával beszélt velem, amit nem engedhetne meg egy ilyen elárusító hely.
Mindenkinek csak azt tudom javasolni, hogy kerülje el őket.
A nevezett bolt pár utcányira van tőlem, egy időben gyakran nézegettem a honlapjukat, kellett ez-az... A kínálat még hagyján (bár a netdepo.hu sokkal jobb, széleskörűbb), de az áraik már középgagyik. Nem náluk vettem meg. Sufnivállalkozás. És a történeted önmagáért beszél, kommentálni felesleges.
OFF [CF kártya mizéria avagy AV-Planet Kft suxx, part 2]
Nos, ma elmentem kicseréltetni a pénteken kapott használt kártyát immáron vadonat újra. Természetesen azzal kezdtem (normális stílusban), hogy szeretném ezt a kátyát kicserélni egy becsomagolt vadonatújra, mert ez bizony használt, amit gariba kaptam és bizonyára csak "véletlen" lehetett, hogy ilyet kaptam :-) . Előkerült a pénteki eladó és kérdezte, honnan tudom, hogy használt. Mondtam neki, hogy onnan, hogy nem volt becsomagolva és a kártyán képek vannak, melyeket egy programmal visszaállítottunk. Erre elővett egy aktatáska méretű tárolódobozt és onnan kivett még néhány darab 'meztelen' (valszeg használt) CF kártyát. Ismét mondtam (abszolúte normálisan), hogy elnézést, de csomagoltat kérek, ha nem olyat kapok, úgyis ellenőrzöm itthon. Erre a pali a polcról savanyú pofavágások közepette levett egy originál, sértetlen csomagolású CF kártyát. Kérdésemre, hogy akkor 1 év gari? csak a vállát vonogatta, de mivel a gyári csomagoláson a "Liftime warranty" felirat van, ezért azt veszem irányadónak. Aránylag normálisan zajlott a dolog, a szépséghiba az újabb lehúzás-bepróbálkozásban volt, pedig elég lett volna a szó nélküli csere és egy "Bocsánatot kérünk!". Ehelyett azonban erősen a fazon arcára volt írva amit gondol. Mindegy én mosolyogva kommunikáltam, erkölcsi győzelmem rulez! Eltekintek a FVF-nek való írástól... Oda sem megyek többet, ez viszont bizonyos. Sajnos. ON
Sziasztok a Digitális fényképezés topikba írtam, de ide is beírom, tanulságként szolgáljon!
[CF kártya mizéria avagy AV-Planet Kft suxx ]
Na akkor én is leírom mai tapasztalatom az AV-Planet (XIV. ker. Telepes u. 2.) nevű társasággal. Vettem náluk egy fényképezőgépet CF kártyával és plusz vettem egy Kingston 256 Megás kártyát. A Kingston tönkrement, először R-Studio FAT-tal visszaállítottuk a fileokat így megmentettük a képeket, sőt még sokkal régebbi - rég letörölt - képek is előjöttek, volt olyan sorozat, ami kétszer is. Másodszor is meghibásodott a kártya, s mivel még garis, gondoltam visszaviszem cserére, amely a következők szerint zajlott:
Boltba be, mondom mi a gáz. OK, hoznak egy másikat. A másik kártyát az eladó csomagolatlanul egy másik helyiségből hozta, azzal a felkiáltással, hogy tegyük bele a gépembe, jó-e. Megnéztem, működik. Mondom jó, de nekem Kingston nem kell, adjanak másikat ráfizetéssel elviszem, ha drágább. Na azt nem lehet. Jó, mondom, akkor erre a kártyára ugye él az egy év garancia ismét, mivel ugye ez új. Az eladó nemet mond. (Én magamban "anyád!"-at.) Megkérdezem, alá kell-e írni vmi papírt, hogy átvettem az új kártyát s ők visszavették a régit. "Persze" nem kellett. Na ekkor kezdett gyanússá válni a dolog, de jobb ötlet híjján az "új" kártyámmal eljöttem.
Itthon kártyaolvasóba be, ráeresztettük a R-Studio FAT-et és lááám! A kártyán képek és avik vannak! Sőt, a kártya első tulajának neve, telefonszáma (ezt nem tudom, hogy került bele, de az exif infoknál megtaláltuk a ZoomBrowserben!). Először felhívtam az AV Planet üzletvezetőjét. Mikor meghallotta miről van szó, közölte, hogy ő nem tudja hogy került oda a kép és ők "így kapják a kártyákat ömlesztve, csak nem képzelem, hogy ő fotózgatott rá?". Mondom nem hiszem, de biztos vagyok benne, hogy ez egy használt CF kártya és ez nekem nem kell. Erre kezdett lerázni, hogy menjek vissza, cseréljem ki. Közöltem, hogy igen, mielőtt a Fogyasztóvédelemhez fordulnék, jó lenne egy zsír új, csomagolt kártya (amit csakazértis ellenőrizni fogok itthon! Ki tudja nem csalnak-e ezel is.). Szóval hétfőn harcolhatok. Felhívtam a kártya eredeti tulaját az infokban talált számon. Ő mondta, hogy igen, tönkrement a kártyája és neki is így cserélték ki - csomagolás nélküli, kiszámíthatatlan származású valamire. Az övé volt a kártya, mert megbeszéltük mit látok a képeken, egyeznek, és meg is fogja őket kapni, továbbá támogatott az AV Planet elleni mindenféle tanúskodásban, ha erre szükség lenne.
Hát én szeretek ilyesmibe keveredni, de ez a pofátlan kihasználás és átverés azért gusztustalan. Persze ebből élnek, meg, de harcolni fogok az új kártyámért. Átvetetem velük a régit, átveszem papíron az újat, természetesen 1 év garival, vagy továbbviszem a dolgot. Tudjátok nem a pénz számít, hanem az elv!
Szegedpapa: Hát engem sajnos az "AV-planet" (talán Peti?) már cserben hagyott. Ígért valamit, amire máig várok. Gyakorlatilag úgy jártam velük, mint Te az extremmel. Tettek a fejemre. De hogy ne zavarjam senki nyugalmát, én többet nem hánytorgatok ebben a témában, csak ha kérdeznek. Persze azért kicsit örülök, hogy itt, ebben a topicban akár off, akár on módon ez a dolog megemlítésre került. Az érem két oldala.
Ja, és "AV-planet" (talán Peti?) válaszát, vagy a magyarnyelvűt, amit ígértek, továbbra is tisztelettel várom.
Zekinek meg csak annyit: Nem a leírásról van szó, hanem arról, hogy tesznek az ember fejére. Mint azt bizonyára olvastad is - de ha nem, most elmondom - beszereztem már egy angolnyelvű leírást a netről, amivel jól elvagyok. Nem is lett volna ezzel semmi gondom, ha nem ígérgetnek mindenfélét hónapokon át.
Szerintem is ez a magyar leírásozás kataton ismételgetése elfed lassan mindent.
Pedig ha már átvilágítjuk a kérdést teljes, érdemi szélességében, akkor sokkal izgalmasabb lenne a kérdéskör azon része, hogy hogyan lehetünk még mindig "Csák Máték földje", azaz miért nem fogad el nálunk, EU-s országban EU garancialevelet pl. a Canon Hungária, hogyan képes kiskirályságát/monopóliumát fenntartani pocsék szervízháttérrel is, hogya kis importőröket megölje, stb. ...
Én nem védeni akarom az AV-t (de igen akarom:P, pedig csak vásárló vagyok én is), de én már nem 1x vásároltam náluk, és még soha nem okoztak csalódást! Volt, hogy várnom kellet a cuccosra, de mindig meghozták (elfutározták), és mindig fillérre a megrendeléskor áron, ahogy azt kell (ami normális lenne, csak néhol ezt is lexarják)!
"AV-planet" (Peti) pedig még soha nem hagyott válasz nélkül, még csak vacak emilben feltett kérdésekben sem. Gyorsan, és korrekt módon válaszolt. (Küldött magyar használatit vásárlás előtt, pedig nem tudta, hogy ténylek vásárolok-e, stb...)
Még egy off: mindenkinek vannak rossz tapasztalati üzletekkel (szürkék/fehérek/feketék). Én az extremtől rendeltem már 2x, de még soha nem kaptam meg semmit (túl jól megy a bolt). Válaszra is csak 1x méltattak (mert felhívtam őket), hogy "talán 3 hét múlva...". Mások istenítik őket. Én anyázom.
on
Asszem épp' elég butaság elhangzott már ebben a topicban, offtopic módon. Jó lenne visszatérni a normális mederbe!
Amikor beindult a 350D vásárlási láz, akkor úgy tudom, hogy az AV-Planet volt az egytelen szürke, aki a gép mellé fullos magyar manuált adott!
Ráadásul azoknak is adott, akik kérték de nem tőlük vették a gépet (ahogy látom az a használati még most is sokakhoz eljut).
Más:
Ha jól látom ez az AV Planet ... topic, kár, hogy a hozzászólásokban ez már egyre kevésbé látszik (igyekeztem finoman fogalmazni).
Szerintem érdemes lenne inkább nyitni egy olyan topicot, ami a hazai kereskedők, szürkék és egyéb beszerzési lehetőségek kapcsán szerzett tapasztalatokat taglalná.
Csak azért tettem fel a sztorit ebbe a topikba, mert végre szóba került ez a kérdés. Szerintem fontos, hogy az ember tisztában legyen vele, hogy mit vállal (szürke import, avagy nem) és ez ne akkor derüljön ki, amikor otthon kibontja a csomagot, és ne kelljen a botban árgus szemekkel figyelnie, hogy akkor milyen garit és használatit tesznek be a dobozba, ha már egyszer az a bolt a Canon Hungária honlapján a forgalmazók között van feltüntetve.
Az a véleményem, hogy beszéljünk még erről a leírás dologról, ne hagyjuk abba. Minnél nagyobb nyilvánosságot kap ugyanis a dolog, annál többen olvassák majd el, és ahelyett, hogy a vásárló erre azt mondaná, hogy nem lép fel az adott bolt ellen, mert az egész túl sok macera, és amúgy sem érdemes, mert amíg a gép garanciális, rájuk van utalva,
ahelyett majd azt mondja, hogy inkább nem is megyek oda.
Ja egyébként meg senki nem tartja furcsának, hogy mielőtt ezt az egész témát felvetettem, az "AV Planet" nevű felhasználó néhány naponta benézett ide, és hozá-hozászólt a topichoz. Érdekes módon azóta viszont igen nagy a hallgatás.
Csak egy utolsó dolog a magyar nyelvű leírás és a szürke import dologhoz:
Mi van akkor, ha az illető boltot (nevét nem írom le) a Canon Hungária a forgalmazók között tünteti fel. Aztán amikor a delikvens bemegy vásárolni jó esetben kiderül, hogy ők nem is forgalmazók, de valószínűbb, hogy ez csak akkor fog kiderülni, amikor otthon elkezdi áttanulmányozni az e boltban vett cuccot, és meglepődve tapasztalja, hogy sem magyar nyelvű használati dokumentációt, sem pedig Canon Hungáriás garit nem kapott (pedig a canon hungária honlapja pont azzal van kitapétázva, hogy ezt minden, a forgalmazók között feltüntetett boltnak kötelező adnia), csak bolti garit (ez még rendben van) meg valami használatinak nevezet izét (ami kb 10 oldal az eredeti 170 oldalassal szemben).
De tegyük fel, hogy a delikvens - aki így tudtán kívül vásárolt szürke importból mert a boltban nem nézte meg milyen garit és használatit tettek a dobozba - beszél angolul, akár jól, de más idegen nyelven azonban nem, megrántja a vállát (hogy majd az angol is jó lesz) és megnézi az idegen nyelvű használatikat és azzal szembesül, hogy csak német francia és olasz leírás van a géphez. Ilyenkor mi van?
Ha felhívja a boltot azt mondják hogy ők nem állnak semmilyen jogviszonban a Canon Hungáriával, nem is állították magukról soha és az hogy a Canon Hungária mit csinál az nem az ő dolguk, és bizony a gépet Németországból hozták. Ha a Canonnál próbálkozik azt mondják, hogy a kedves delivenssel - bár nagyon jól tette, hogy Canon terméket vásárolt - de semmilyen jogviszonyban nem állnak, a kedves delikvens kizárólag a bolttal áll jogviszonyban (és ez igaz is), de nagyon sajnálják, ha esetleg bármilyen próblémát okoztak, az adott gépet meg tényleg nem ők hozták be az országba.
A delikvens erre azt mondja, hogy végül is mázlia volt, mert egyfelől megtévesztették, másfelől "becsapták", de a leírást innen-onnan megszerezte. Felléphetne a fenti cégek ellen (pl.: fogyasztóvédők), de az egész túl sok macera, a bolttal szemben nem fog, mert amíg a gép garanciális rájuk van utalva (akár tetszik akár nem)
Isten ments, hogy kizárjam ezt a réteget, márcsak azért sem, mert magamat is ide sorolnám... :)
Egyébként attól, hogy teljes terjedelmű és azonos tartalmú egy magyar leírás, még korántsem biztos, hogy tényleg használható - jómagam pl. elő sem szoktam venni, maradok az angolnál, ill. szükség szerint a németnél.
A problémát inkább abban látom, hogy "magyar statisztikai átlagvásárló" árérzékenysége magasabb, mint a "fogyasztói önérzete". Ettől a kereskedő úgy cselekszik, ahogy: nem tesz eleget törvényi kötelezettségének, a vásárló ebbe belemegy, aztán legfeljebb a kereskedő ígérget. Ez kevés esetben némi problémához vezet, de általában nem. Így aztán tulajdonképpen azt teszik, amit akarnak.
A szürkeimportőr egyébként nyilván nem a magyar nyelvű leíráson takarítja meg azt, ami miatt utóbb valamivel alacsonyabb áron tud értékesíteni, de legalábbis nem így kellene működnie a dolognak.
De mindegy is: a versenyfeltételekbe beletartoznak a jogszabályi előírások is. Tessék betartani, aztán kezdődhet az árverseny. Egyébiránt pont a Canon Hungária áraival nem nehéz versenyre kelni (elég szétnézni a többi EU-ország árai között...)
Mellesleg: az vajon miért van, hogy objektívek terén nincs ez a roppant kiélezett árharc? Mert ott aztán tényleg brutális különbségek vannak még akkor is, ha a szürkeimportőr árakat hasonlítjuk össze akár a Lajtán túli belvárosi üzletekével. Komolyabb árfekvésben 30% feletti eltérések mutathatók ki. És itt még a kezelői útmutatók is elég rövidkék, nem kellene beleszakadni a teljesértékű fordításba sem. No, mindegy, majd megyünk Bécsbe vásárolni... :))