Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2006.09.17 0 0 1964

Ezek a képek hol készültek?

 

Köszi

Előzmény: Szili_V43 330 (1933)
m61-008 maki Creative Commons License 2006.09.17 0 0 1963

Közel sincs hozzá.

Előzmény: varjan01 (1959)
varjan01 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 1962
Bocsánat!
Természetesen M43 és M47ről van szó a kérdésemben!
Előzmény: varjan01 (1961)
varjan01 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 1961
Félig OFF
Érkezett Mo-ra olyan gép ami nem került a MÁV állagába és 1ből vállalatokhoz ill. cégekhez került iparmozdonyként?
varjan01 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 1960
Mail ment!
Előzmény: peti 19 (1949)
varjan01 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 1959
Üzemképes a gép?
Előzmény: Nohabf (1955)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.17 0 0 1958

M47-2023:98.08.04 C Sm

 

M47-2032:99.06.09 C Sm

 

És volt még a 2033,de azt 2005-ben átépítették 1300-ra

 

M47-2033:95.03.05 C+K Sm

Előzmény: peti 19 (1930)
Nohabf Creative Commons License 2006.09.16 0 0 1957
Csak ide sikerült besessennünk de ahogy elhagytuk a helyszínt már csukták is be az ajtót utánunk.
Előzmény: V43 1346 (1956)
V43 1346 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 1956
Mégiscsak bejutottatok? :O
Előzmény: Nohabf (1955)
Nohabf Creative Commons License 2006.09.16 0 0 1955

Üdv!

 

Már  a Füstiben pihen az M47 1001-es gép is:

cs1014 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1954
Azt hogyan?

Másik hajtómű, vagy csak módosított áttétel.

Kisdákó nem 60-as csak?
Előzmény: KÖNIGNORBI (1897)
peti 19 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1953

Köszi

 

És ezek melyikekből lettek?

Előzmény: V43-1145 (1950)
laleszka Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1952
Köszi.

Előzmény: peti 19 (1927)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1951

"Ha az én írásaimat ennek vélted,akkor elnézést kérek."

Nincs miért! Nem veled van/volt gondom. Véleményem inkább általános kérés, smile-val a végén :-)

 

Előzmény: Törölt nick (1938)
V43-1145 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1950
+ 1233, 1234
Előzmény: peti 19 (1949)
peti 19 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1949
Sziasztok

 

Hol tart jelenleg a remotosítás? Én itt tartok, lehet, hogy enyhén le vagyok maradva: :-)

 

 

M47 1201

M47 1202

M47 1203

M47 1204

M47 1205

M47 1206

M47 1207

M47 1208

M47 1209

M47 1210

M47 1211

M47 1212

M47 1213

M47 1214

M47 1215

M47 1216

M47 1217

M47 1218

M47 1219

M47 1220

M47 1221

M47 1222

M47 1223

M47 1224

M47 1225

M47 1226

M47 1227

M47 1228

M47 1230

M47 1231

M47 1232

M47 1235

M47 1236

M47 1238

M47 1301

M47 1302

M47 1303

M47 1304

M47 1305

M47 1306

M47 1307

M47 1308

M47 1309

M47 1310

M47 1311

M47 1312

M47 1313

M47 1314

M47 1315

M47 1316

M47 1317

M47 1318

M47 1319

m61-008 maki Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1948
Köszönöm az információt.
Előzmény: szanthoa (1946)
tom sawyer Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1947

Valószínűleg biztos:-)

 

Előzmény: szanthoa (1941)
szanthoa Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1946
Most a fűtőház 30-as vágányán van. SZERINTEM helyben hozzák rendbe (gondolom festés, külső alkatrészek pótlása stb.).
Előzmény: m61-008 maki (1942)
peti 19 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1945
Olvasssssss!!!
Előzmény: Andreesh (1944)
Andreesh Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1944
Nem tudom, de jól fel van túrva minden.
Előzmény: laleszka (1907)
peti 19 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1943

Lehet. De szerintem a kisujjadból kirázod. :-)

 

Előre is köszönöm.

Előzmény: 7578 (1940)
m61-008 maki Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1942
Pontosan melyik részén? Hol hozzák rendbe és kb. mikorra lesz kész?
Előzmény: szanthoa (1941)
szanthoa Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1941

Nem tudom, hogy volt-e már, de a Vasúttörténeti Parkban van az M47 1001.

Valószínűleg szoborgép lesz.

7578 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1940
Te aztán feladtad a leckét nekem-:)))
Előzmény: peti 19 (1939)
peti 19 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1939

Üdv

 

Mail megy.

Előzmény: 7578 (1934)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1938

Napokon át kontrázhatnánk... :-)

 

ÁÁÁ, nincs annyi szerelő:-))

 

mindenféle lealacsonyító, kioktató, piszkálódó megjegyzés nélkül :-)

 

Ha az én írásaimat ennek vélted,akkor elnézést kérek.

Előzmény: M62 187 (1926)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1937

"A keletkezett veszteséghő elvezetésének határai miatt."

Ezt elfogadom, én is így tudtam...

 

"Hogy nem tartozik ide? Szerinted. Szerintem meg nagyon is."

Ha magáról a hidraulikáról szólt volna a vita, akkor biztosan, de így szerintem csak felületesen...

 

"A hajtómű túlmelegedése miatt az iv. is túlmelegszik, mivel elég nagy felületen szoros, fémes kapcsolatban állnak egymással."

Ez típustól függ, így erre hivatkozva első körben azt sugallni, hogy a hidraulikus járművekre ezért van megállapítva korlátozás, csúsztatás. Pl. a Bz esetében ez egyáltalán nem állja meg a helyét.

 

"A túlmelegedett olaj kenési tulajdonságaival kivánságodra később bővebben is foglalkozhatunk."

Nem szükséges. Az ember azt gondolná, hogy a hidraulika olajat és a kenőolajat külön hőcserélő hűti, így a kettő hőfoka között nem törvényszerű a szoros kapcsolat.

 

"... A 700 LE-s DIESELHIDRAULIKUS MOZDONY KARBANTARTÁSI ÉS ÜZEMELTETÉSI UTASÍTÁSA címűt tartom mérvadónak."

Ez ennyire szubjektív? Ki mit tart mérvadónak? És mit kértek számon az üzemeltetésen?

 

"A mozdony gyártó szíveskedtek azt is leírni, hogy a tolatási műveleteket 200 – 600 tonna terheléssel célszerű végezni, 600 – 1200 tonna között pedig az elegyet célszerű több részre osztani, ekkora tömeggel csak bejárásos tolatást szabad végezni."

Ez jól hangzik, de...

Hol jelenik ez meg követelményként? Sehol.

Eleve nonszensznek tartom, hogy kihúzás előtt a tolatócsapat terhelést számolgasson, arról nem is beszélve, hogy pl. egy 2000 tonnás elegyet ugyan át lehet fordítani (kb. 4-szer vagy inkább többször annyi idő alatt) 4 részletben egy másik vágányra, de közben a kocsik sorrendje is jelentősen megváltozik, a dolog teljesen értelmetlenné válik. Amelyik tolatómozdonnyal egy rendes terhelésű vonat egyszerre nem fogható, annak szerintem semmi keresnivalója az állomásokon!!!

 

"... sem a Menetrendfüggelékkel..."

Olyan már nincs...

 

"Viszont ha az utasítások készítői elolvasták volna a gyári előírásokat, valószínűleg most sokkal jobb véleménnyel lennénk a Dácsiákról."

Hm... Ha elolvasták volna, akkor a Dácsiákat legfeljebb vontatási telepi rendezésre használhatnánk...

 

"600 lóerő pl az előbbi könyvbe, de rá van írva az irányváltóra is, igaz csak „hozzáértők” számára..."

Én nem azt kérdeztem, hogy ez hova van leírva, hanem hogy hol hozták a mi (mozdonyvezetők) tudomásunkra!?

 

"Én ilyet nem állítottam..."

Én sem állítottam, hogy állítod. :-) Azt írtam, hogy kérdéseid ezt sugallják...

 

"... hogy téged is próbáltalak helyesbíteni, (csavar – rotációs) a reakcióból leszürve minimális sikerrel."

Szerintem rosszul érzékeled. Azóta tudom, hiába állítottak előtted mások mást, hogy az rotációs és nem csavar :-) Viszont nem fogadtam el tőled azt, hogy a plusz 6 tonna tömeg csak jelentéktelen hatással van a fékezésre...

 

"Azért aki bemegy a malomba az csak lisztes lesz előbb utóbb nem?"

De... ezek szerint rám is ragadt már ez-az, igaz? :-))

 

"Mivel nem értünk egyet abban mi az üzemszerű nincs min vitatkoznunk."

:-))) No! Egyetértünk abban is, hogy nem értünk egyett! Viszont érdemes lenne, ha végre konkrétan meghatározná valaki, vagy valakik, hogy mi számít üzemszerű igénybevételnek, ehhez hozzáigazítanák a velünk szemben támasztott elvárásokat is, és a felelősségre vonások, számonkérések következetesen ezek alapján történnének. Mert biztos vagyok benne, hogy amíg ez nem így lesz, a főnököm hülyét kap, ha bejelentenek, hogy 600 tonnánál nehezebb elegyet nem voltam hajlandó megmozdítani :-)

 

"Remélem kellőképpen kioktató, lekezelő stb. voltam, ez volt minden célom."

Hááát... Rád férne még egy kis gyakorlás, mert ez így csak gyenge közepes :-))

Előzmény: mdbz (1935)
mdbz Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1936
Ez jól összecsúszutt. Próbáld kibogozni, nem szándékos volt.
Előzmény: mdbz (1935)
mdbz Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1935
„És szeretnék a válaszokból tanulni! De komolyan!” Ennek őszintén örülnék, de eddigi eszmecseréink sajnos ennek pont az ellenkezőjét bizonyítják:-( „Tényleg, miért van? A kérdés alapján arra gondolnék, hogy kimondottan a "hidraulikus járművekre" a hidraulika miatt van megadva a legkissebb tartós sebesség – de mi most nem erről beszélünk. Akkor tényleg, miért?” A keletkezett veszteséghő elvezetésének határai miatt. Hogy nem tartozik ide? Szerinted. Szerintem meg nagyon is. A hajtómű túlmelegedése miatt az iv. is túlmelegszik, mivel elég nagy felületen szoros, fémes kapcsolatban állnak egymással. A túlmelegedett olaj kenési tulajdonságaival kivánságodra később bővebben is foglalkozhatunk. "Mennyi ez a Dácsia esetében? Különböző irodalmak szerint más és más. Én az „Augusztus 23” Művek Bukarest, A 700 LE-s DIESELHIDRAULIKUS MOZDONY KARBANTARTÁSI ÉS ÜZEMELTETÉSI UTASÍTÁSA címűt tartom mérvadónak. A 221 oldalon azt írják egy táblázatban hogy tolató fokozatban fokozatban, 0 ezreléken 1200 tonna terhelés esetén 15 km/h 600 lóerő pl az előbbi könyvbe, de rá van írva az irányváltóra is, igaz csak „hozzáértők” számára A tipusjelben olvasható utolsó számjegy x 100 „Tényleg, mennyivel is? Én ugyanis nem 1200 tonnát írtam (1700-at, de ez mindegy)” Én sem figyelmetlenségből írtam 1200-at, ugyanis az előbbi táblázat nem tartalmaz ennél nagyobb számot, tehát az 1700 tonna szerintem jelentős túlterhelés, ráadásul (igaz kicsivel) a kritikus sebesség alatt. „ tolatási mozgásként. És mint ilyenre szerintem nincsenek terhelési korlátozások egyetlen utasításban sem. Ha tévednék, kérlek javíts ki, mert egy hónap múlva vizsgák lesznek, és nem szeretnék ott hamis "biztonságérzettel" megjelenni!” Nos, hamis biztonságérzettel szerintem nem állsz rosszul! A mozdony gyártó szíveskedtek azt is leírni, hogy a tolatási műveleteket 200 – 600 tonna terheléssel célszerű végezni, 600 – 1200 tonna között pedig az elegyet célszerű több részre osztani, ekkora tömeggel csak bejárásos tolatást szabad végezni. Hogy ez nem vág egybe a MÁV utasításokkal? Igaz, sem a Menetrendfüggelékkel, sem a Műszaki Táblázatokkal. Igaz. Viszont ha az utasítások készítői elolvasták volna a gyári előírásokat, valószínűleg most sokkal jobb véleménnyel lennénk a Dácsiákról. „Tényleg, mennyi? Csak nem kevesebb, mint amit a motor be tud vinni? És ezt az értéket hol hoztátok a mi tudomásunkra?” 600 lóerő pl az előbbi könyvbe, de rá van írva az irányváltóra is, igaz csak „hozzáértők” számára A tipusjelben olvasható utolsó számjegy x 100 „A túlterhelés általában mindenre negatív hatással van... :-)” Végre valamiben egyetértünk! Mikor milyen... A sok fakezű mozdonyvezető elkoptatja. Már megint egyetértük::-) „Szétcsúszik! Eltaláltam? :-)” El! És kapaszkodj meg a terhelés hatására! Akár hiszed akár nem! „Soseis próbáltam...” Szerintem meg többször is, csak nem hozták a tudtodra. „Természetesen előfordulhat.” Neeem!:-) „1.) Mi (főleg én) mozdonyvezetők mindent csak elcseszünk (ezért hülyék vagyunk, vagy hülyék vagyunk, és ezért cseszünk el mindent), a műhely meg mindig kiköszörüli a csorbát.” Én ilyet nem állítottam, főleg nem rólad, de tény hogy a vasutas fórumokon néhányszor (az esetek tört részében) próbáltam korrigálni a mozdonyvezetők téveszméit (gyakorlatilag sikertelenül) igen volt hogy téged is próbáltalak helyesbíteni, (csavar – rotációs) a reakcióból leszürve minimális sikerrel. „De nem hiszem, hogy a hozzáértés fokmérője lenne az, hogy hányat rontott, vagy ki hányat javított. „ Azért aki bemegy a malomba az csak lisztes lesz előbb utóbb nem? „(Találkoztam nem kevés olyan szerelővel, aki el tudta mondani, hogy mit csinál, de hogy miért, arról fogalma sem volt.)” Annyi idő sajnos már nincs visza az életemből hogy le tudjam írni én milyen mozdonyvezetőkkel találkoztam! „3.) Annak, hogy a gépek nem bírják az üzemszerű igénybevételt, semmi köze sincs a fenntartás színvonalához, a dolgozók hozzáértéséhez, a felelősség egyértelműen az üzemeltetést terheli...” Mivel nem értünk egyet abban mi az üzemszerű nincs min vitatkoznunk. Remélem kellőképpen kioktató, lekezelő stb. voltam, ez volt minden célom.
Előzmény: M62 187 (1902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!