A Dácsiával foglalkozó Indóház Extrában (2011/3.) van egy írás az M47 átépítésekről, remotorizációkról.
A 8PA4 motorral felszerelt M47 mozdonyok energetikai vizsgálata 1985-ben megtörtént. A 2023 gépben csak a motort cserélték, a hajtómű az eredeti maradt. A kut. jelentés szerint a 8PA4 motor gyárilag 1200LE-t ad le 1500-as fordulaton. Ebben a mozdonyban tehát részterheléssel dolgozik, hiszen kb. 900LE a legnagyobb teljesítmény, amivel a hajtómű + fűtés + segédüzem leterheli.
A 2157 és 2162 már sehol sincs, ha jól tudom remot mind a kettő.
A linkelt hozzászólás sem aktuális, ugyanis a 2023-ban egy Ganz-Mávag eredetű, M41-eshez hasonló, de azzal nem azonos hajtómű van, a 2032-ben pedig a mostani remotokkal azonos, vagy közel azonos típus.
Jó napot! Az eredeti kivitelű dácsiák (LDH45 M43 1000, LDH70 M47 1000, LDH95 M47 2000) teljesítményéről tudom, hogy elvileg csak a típusjelben levő szám ×10 lóerő.
(450 LE, 700 LE, 950 LE)
A remot teljesítményekről viszont nem sokat tudok:
- Pielstick motoros M47 2023 és 2032 (150 lóerő/hengerenként, mint a csörgőknél (Öszz 1200 LE), vagy csökkentett?) - 438.2 ? - 478.2 és 478.3 ? Infókat köszönök.
Tegnap pont a környéken jártam, és szinte mindegyik vonatnál az volt, hogy a kék kocsiban volt az utasok 90%-a (álló utasokkal), a "régi" pirosban meg alig valaki....
2041-2070 eredeti (két eltérő szállítás, a 20 70-nek már szellőzőkopoltyús a kipufogó feletti kiemelkedés)
2023 Pielstick, a 80-as évekbeli remotorizációnak megfelelő (Ganz hajtómű, 8 hengeres Pielstick motor BBC vtr feltöltővel, mechanikus regulátorral)
2032 Szintén a 80-as években remotorizálták, de később átépítésre került, így már az újabb kisturbós, elektronikus fordulatszám szabályozású motorral szerelt, Voith hajtóművel.
Küllemre a 2041 és 2070 majdnem megegyezik, a 2023 és 2032 teljesen különböznek az eredetiektől és egyméstól is (géptér ajtók osztása).
Ami nem maradt azok a 2100-as pályxaszámcsoportba sorolt gépek, ezek megint másképp néztek ki.