Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Érdnél inkább az volt az ok, hogy a Szent István úti híd külön, később épült, addigra a vasút kész volt, szerintem simán elfelejtődött a téma. Ott valóban, a Vörösmarty (40a) és az Esküdt utcai (30a) átjárót meg lehetne szüntetni. Tétényben melyik átjáró lehetne bezárható?
érden és nagytétényben is ugyanez van, nem zártak le egy átjárót sem, pedig a legtöbb mellé/közelébe épült alul/felüljáró, ott a megközelítéses rész sem játszik
ez "csúcsidei" járat volt péntek vagy vasárnap, lehet az egyik 1. osztály 2. osztályt pótolt, vagy erősítés volt, egy 2. osztály kevés ide, legalább 2-3 van ekkor általában
egyébként csak 1. osztály és 1+ osztály az alap, még ekkor is a legtöbb vonatban
A megszüntetéshez meg kell oldani a telkek megközelítését. A látszólag egységesnek tűnő mezőgazdasági terület is lehet csomó telek, és papíron mindhez el kell tudni jutni, még akkor is, ha egyben szántják be az egészet. Az eljutásnak két módja van: kiszabályozott dűlőút vagy szolgalmi megállapodás a tulajdonosok között. Elvben, aztán a valóságban pedig egy teljes katyvasz az egész.
Szóval az átjárók bezárásának nagyon is lenne helye, csak a MÁV nem tudja rendezni ezeket a viszonyokat, a településeket pedig nem érdekli az egész.
Jogszabályi változással lenne kezelhető a dolog, ha a településeknek kötelezően módosítani kellene a szabályozásukat az Állam kezdeményezésére ilyen esetben. De szerintem soha az életben nem fogja elérni a kérdés az ingerküszöböt.
Úgy tudom a MÁV kézzel-lábbal küzd ezek ellen amikor csak tud, leginkább projektek előkészítésekor. De ez a helyi önkormányzatok hozzáállásán is múlik.
Bedobnék egy témát, kíváncsi volnék mások véleményére:
Mennyire van értelme egyes, alig használt szintbeli vasút-közúti (főleg mezőgazdasági) átjáróknak egyes fővonalakon akkor, ha van/lenne alternatív útvonal is?
Mondok egy példát:
A 30a vonal Pest felől Fehérvár felé haladva az M7 alatti ív végén van egy mezőgazdasági átjáró, fénysorompóval, bizber-rel védve. Ez mostanáig azért kellett, mert a 30a-44-M7-Fehérvár közötti területet (szántóföld) csak itt lehetett megközelíteni.
Most, hogy elkészült a déli elkerülő út, van róla egy lehajtó erre a területre és végig vezet egy földút a 30a bal oldalán.
Vagyis az a néhány kombájn, ami nagy ritkán erre a területre megy, használhatná ezt az "alternatív" utat, így meg lehetne szüntetni azt a fent említett átjárót (eggyel kevesebb lehetséges hibaforrás).
Hasonló eset a Baracska és Pettend közötti egyik átjáró (itt gyakran van bizber hiba). Itt is lenne alternatív útvonal.
Biztos vagyok benne, hogy az országban máshol, más fővonalakon is van még számtalan olyan átjáró, ami kis túlzással teljesen felesleges.
Másik érv, hogy főleg a mezőgazdasági átjáróknál kerül ki nagyon sok lassújel az évek alatt, mert a traktorok ráhordják a földről a sarat, amit az eső bemos az ágyazatba.
Szóval mi a véleményetek a fent leírtakkal kapcsolatban?
A héten valamelyik nap (talán szerdán) ez a 18:12-kor induló Mecsek IC-n egy 2. osztályú IC kocsi, két 1. osztályú és egy 1+. osztályú kocsi volt (meg vagy 5 halbi). Ilyen nagy lenne a kereslet az 1. osztályú helyekért?
A Budapest-Kelenföldről 18:12-kor Pécsre elindult Mecsek IC (IC 808) Dombóvártól a 20:06-kor Pécsre induló személyvonat (8068) menetrendje szerint közlekedik.
Aki a vasúton dolgozik eleve nem minden nap jár. 13-15 szolgálat/hó, ha nem kérsz szabadságot.
Régebben minden alkalommal megvettem, mióta az off Hortobágy nem áll meg nálunk, hanem lett helyette másik vonat csak alkalmanként veszem meg ha elérem a szintén off Hargitát hazafelé.
A Szabadság utcán akkora parkoló van, hogy az állomáson parkoló autómennyiség vígan elférne, még maradna is hely. A Békét már tudatos városfejlesztés mentén építették.
Ettől függetlenül ilyen változtatás soha nem lesz Dunában, és talán nem is baj. Ma már nem elsődleges szempont az állomás hol léte, aki vonatozni akar az vonatozni fog. És ahol normális (legalább 60 perces) követési idejű gyors, klímás modern szerelvények vannak oda bizony mennek az utasok, autóról is átülve.
" soha sem lesz semmi . " Remélik is az ott lakók !! A Béke lakótelep egy része ' 78 -- 82 - ben épült, ott voltam katona :-) Amúgy mit szólna -, hova tennéd -, a napközben ott parkoló több száz autóhoz a Lakótelep Népe ??
Nincs szar helyen az,csak az épületet kellene áttenni a másik oldalra,teher/személy oldal megcserél,és máris a Béke közepén lenne az állomás...de nyilván ebből sohasem lesz semmi.
Miért ne tudnák?Venni kell helyjegyet rá...én is ic-vel járok munkába arcképes mellé megveszem,senki nem fizeti mondván mehetnék személlyel is,csak az napi plusz másfél óra a szabadidőmből...
Igen, erről én is hallottam. Nyilván ez azzal fog járni, hogy idővel a termelés volumenében is szükségszerű visszaesés lesz, a jelenlegi nagyolvasztós kombinált acélkészítési eljáráshoz képest. És erre jön még rá, amit te is mondtál, hogy ehhez nem kell már vasérc sem, miután újrahasznosított hulladékvasból oldják meg az olvasztást. Ami pedig a kokszolót illeti, elég régóta veszteséges amennyire tudom, ha nem lenne ez a minimál nagyolvasztói kapacitás, akkor gondolom már bezárták volna ezt is. (Ugye ha egy kokszolót leállítanak, akkor az kvázi örökre leáll, nem lehet már újraindítani.) Európában már olyan kevés acélmű igényel nagy mennyiségben kokszolt szenet, hogy konkrétan túltermelés van belőle, így például a környék régebbi típusú (kombinált) művei egyre több helyen csinálják azt, hogy a helyi kokszolót leállítják, és inkább a csehektől (Ostrava) és/vagy lengyelektől (Katowice környéke) rendelnek be fix mennyiségű kokszolt szenet. (Sziléziában megéri megtermelni, mert kb az utolsó vidék Kelet-Közép Európában, ahol még van szénbányászat.) Ez a tendencia látszik a most már közös tulajdonban álló galac-i acélműnél is, és nyilvánvalóan ezt Dunaújvárosnál is meg fogja lépni a Liberty, mégpedig valószínűleg rövid időn belül. És mindez még abszolút a jobbik eset; rosszabb esetben a Liberty fogja az újonnan megszerzett cuccokat, a termelőegységeket esetleg átviszi máshova, és szépen bezárja az egészet. "Nem tűnik ésszerűnek. Bár az egész vasmű nem tűnt ésszerűnek sosem"Az egész szocialista-iparosítási kísérlet erről az ésszerűtlenségről szólt, hogy alapvetően agráripari-szerkezetű államként legyünk a "vas és acél országa".. Akkor is nyilvánvaló volt, hogy ez mekkora hülyeség, de az 'elvtársakat' nem igazán érdekelte holmi logika, egyszerűen volt a "szovjet minta" és kész, azt kellett követni. Akárhogy is, akkor Dunaújvárosban a jövőben is csak egyre csökkenő tehervonatszámokkal kell majd számolni, úgy tűnik.
Voltak pótlók az állomás előtt? Mert ahhoz a Citadella "csatlakozik" ami ha késve jött be, akkor késhetett a busz is, s Szentgyörgyön a vonat nem vár rá, mondván 1 óra és megy a következő...
Persze lehet arról mar leszoktak az egerszegiek a késések miatt, de múltkor hétközben is volt 20 hátizsákos rá délelőtt ami meg várakozáson felüli (pénteki csúcsban volt némelyiknél 50 feletti amihez már kellett valóban második busz,máskor felesleges, tény.)
Abból, hogy megosztasz egy azaz 1 db vonatról egy adatot semmilyen következtetést nem lehet levonni. (Székesfehérváron, Hatvanban, Szobon, Cegléden stb, vajon eléri a 20%-os telítettséget az érkező utasszám? Csak nagyon zárójelben: jó esetben, bizonyos nagyon kihasznált vonatokon).
Arról nem is beszélve, hogy a nyári menetrendben a Balaton/Tópart IC-k egész szerelvényben helyjegykötelesek, így az országbérletes ingázók azokat nem fogják tudni használni, így délutánonként nekik marad az óra:30-as vonat lefelé.
Csak ha az előtte kivett veszprémi miatt mondjuk egy sima kedden is állni kell rajta Fehérvárig, az nem sokakat vígasztal.
Ráadásul a 25-ös vonali kizárás miatt a zalaegerszegi utasok is Balatonszentgyörgy fele vannak terelve, mint leggyorsabb eljutás, az is érződik most a Balaton ICken...