Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Most az app kedvezményes helyjegyet ad a 3 dunántúli fürdős (Fenyves, Lesence, Tanúhegy) vonatra. Viszont a Pécs-Kaposvár viszonylaton az IR-ra (Desiro) normál helyjegyet (előszezontól).
Egy kis segítségre lenne szükségem: A Székesfehérvár-Budapest vonalon mikor járnak emeletes vonatok? Mai nap lenne elsődlegesen érdekes, mindkét írányban.
Két áprilisi hétvégén, 6-án és 7-én, valamint 13-án és 14-én a Déli pályaudvaron komplex karbantartást végeznek, ezért akkor az állomás nem indít és nem fogad vonatokat, ugyanakkor a pénztárcsarnok a lezárás ideje alatt is megközelíthető marad - közölte a Mávinform szerdán a vasúttársaság honlapján.
Kellene 20:35-kor induló vonat, mert így hiányos az órás ütem a Déliből, plusz az elő-és utószezonban ez adna csatlakozást a Fehérvárról 21:26-kor Balatonfüredre induló vonathoz is, ami így pont ebben az időszakban hiányzik.
Elő-és utószezonban a 18598-as Déli-Parti indulhatna a Déliből 20:05 helyett 20:35-kor, akkor gyorsabban tudna Siófokra is leérni, mivel a jelenlegi menetrendjében Fehérvártól rengeteg a tartalék, Lepsényig 24 perc, ami az IC-knek csak 18 (tehát 6 perc van betartalékolva) + Lepsényben vár 3 percet a páratlan IC-re, ezek mind kiküszöbölődnének, ha a páratlan IC-vel Szabadbattyánnál a kétvágányú részen találkozna. Így a "Déli-parti" vonatok megállási rendje szerint Aliga-Szabadifürdő között mindenütt megállva is odaérne Siófokra kb. 22:04-kor, innen szintén mindenütt megállva, a 8531-gyel Boglár helyett Lelle-felsőn keresztezve 23:03-kor érkezne Fonyódra (tehát a Délitől idáig 15 perccel rövidülne a menetideje). Fonyódról másnap délelőtt 11:02-kor a 18495-ös Déli-Partiba fordulna (legalábbis a tavalyi utószezoni fordában így fordult).
Mivel az elő-és utószezonban a nyári vonatkínálat még elsősorban a hétvégékre korlátozódik (a 18598-as is csak hétvégéken közlekedik), ezért hétfőtől-csütörtökig az IC1878 indulhatna még a Déliből 20:35-kor, és csak péntek-szombat-vasárnap 21:35-kor. Tehát hétközben az IC, hétvégén a Déli parti indulna a Déliből 20:35-kor.
A nyár az egy kicsit más, mert akkor a 18598-as (akkori száma 18608) Déli-Parti nem Fonyódig, hanem Keszthelyig közlekedik, és ott a 23:48-as Bagolyvonatba fordul, akkor tehát a Déliből mindenképpen 20:05-kor kell indulnia. Viszont akkor a 19748-as 20:30-kor a Déliből indul Füredre, így az az oldal nem probléma, a déli oldalon pedig hát akkor 20:05-ös és 21:35-ös indulások vannak, naponta.
Örülök az előszezoni és utószezoni étteremkocsinak, de azt nem gondoltam, hogy ez csak úgy lehetséges, ha leszedik a bécsi nem átlós vonatokról
Sajnos ez várható volt. Hiába áll 6db 2G étkező fővizsgára várva (és akkor a szentesi kocsikat nem is említettem), erre nem akart forrást adni a minisztérium. Sajnos már egy rendkívüli takarításra, nyomtatópapírra, síncsavarra is minisztériumi engedély szükséges. Nyilván, hogy ilyen "úri huncutságokra" mint a 84-44-es 2G étkezők már nem adtak engedélyt.
(Szinte hallom bizonyos Startos(!) vezetők beszólásait: "Különben is a francnak akar a parasztja a vonaton zabálni. Örüljön, hogy van valami a segge alatt, nem még majd étterem a sok bunkónak. Menjen autóval vagy busszal, de a legjobb ha marad a seggén)
Ez vajon a sima "gyorsvonatos" nyári 300 ftos helyjegy, vagy a rendes IC helyjegy?
Nyilván kedvezményes lesz, lévén nincs IC minőségű kocsi ezekre a vonatokra.
Az a pletyka járja, hogy a pécsi Helikon rövidesen Csörgős lesz, a Fenyves meg stabilan retro festésű Classic Csörgővel lesz kiadva, ami most készül Dombováron.
Nézegetem az 1-es pótlékkal bevezetett új menetrendet nyárra a déli partra.
Én minden kínálatnövelésnek örülök, de nem tudom szükséges-e még plusz bagolyvonat.
Ha már új vonat, én akkor 20:35-kor indítanék egy ütemes IC-t a Déliből, ahol párjaként pedig 21:48-kor Keszthelyről, mint régen.
Örülök az előszezoni és utószezoni étteremkocsinak, de azt nem gondoltam, hogy ez csak úgy lehetséges, ha leszedik a bécsi nem átlós vonatokról.
Nem örülök, hogy a 3 dunántúli fürdős (Fenyves, Lesence, Tanúhegy) helyjegyes lesz. Ez vajon a sima "gyorsvonatos" nyári 300 ftos helyjegy, vagy a rendes IC helyjegy?
Földvár és Szárszó közt helyenként friss zúzottkő van a pályán. Elképzelhető összefüggés azzal, hogy a M61 006 dozátoros kocsikkal dekkolt pénteken Lepsényben? :-) Milyen munkák lesznek a szakaszon?