Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Picit OFF kérés: Pálköve és Ábrahámhegy közt, az ábrahámi ív előtt, úgy tudom, épül az új kerékpárút nyomvonal átjárója. Egy képet és pontos hely megjelölést tudna valaki, aki a vonalon jár? Előre is kösz.
"A Kiss-ek közvetlenül jórészt a Fecskéket váltották de az a hangoztatott "befecskésedik a vidék" sem igazán történt meg, nagyon nagy részt ugyanazok a kocsik vannak forgalomban mint eddig."
A 70-esre és a 100-asra vették az első 19 db emeletest, ehhez képest az esztergomi oldalba próbálkoznak minél többet benyomni. 100-ason 5 db jár csak, de most már a fecske helyett a halbivezérlős-BDV betétkocsis ingát raknak azokra, amire nem akarnak emeletest.
Vajon hány emeletest visznek el nyáron a Balatonra, akár a 100-ról, akár a 120-ról?
A 142-esen már ma is csak egy tollvonás lenne, hogy csak a három vezérlő maradjon csapdosós. Azok helyett pedig vagy lesz majd 400-as, vagy visszatérnek a váltott gépes rendszerre. Ha szükséges egyáltalán.
Persze, hogy ki lett vonva a nagy része. Mivel évekkel ezelőtt érkezett 300 német kocsi, 50 körüli osztrák és nem mellesleg 123 Flirt. A KISS-ekkel meg hamarabb számoltak, csak a Covid miatt megcsúsztak. De az azok által közvetve kiváltott kocsik addigra leálltak.
Celldömölkön más okból voltak Fecskék. Azért nem látod őket, mert egy sincs ott. De emiatt ne aggódj, őszre kikopik majdnem az összes 29-05-ös.
Az általad emlegetett kocsik nagy része évekkel ezelőtt ki lett sorolva a forgalomból.
A Kiss-ek közvetlenül jórészt a Fecskéket váltották de az a hangoztatott "befecskésedik a vidék" sem igazán történt meg, nagyon nagy részt ugyanazok a kocsik vannak forgalomban mint eddig.
Pl Celldömölkön is megjelent mutatóba pár fecske kocsi, de szinte nem is látni őket a 10-11 en...
Nem tudom mi a határidő, de központi ajtózár vagy automata ajtó nélküli kocsik nem járhatnak a hálózaton. Alighanem az idén év végétől.
Emellett persze a karban(nem)tartás, a tökéletlen vagy épp nem létező alkatrész utánpótlás (miért is van teletömve minden nap Debrecen hetekig, hónapokig ácsorgó fecskékkel miközben a 100-as vonali vonatok nagy része szolnoki kocsikkal van kiadva...), és úgy amblokk az impotens kocsiga(ráz)dálkodási irányítás bizony fog a nyáron és máskor is nagyon csúnya jelenetekkel szórakoztatni minket.
Hol van az a qrwasok 20-07, 20-17, 20-37, 29-05-ös kocsi amik helyett a Fecskék járnak? És miért gondolja bárki, hogy a Flirt-ök, KISS-ek által kiváltott kocsik üzemképesen várják a bevetést? Azok leállítását is biztosan vastagon beszámolták a megtérülési mutatókba.
Én pedig elismerem, hogy igazad van, csak nem tudom, hogyan kéne ezt a terelést végezni. Sajnos nem emlékszem pontosan a tavalyi díjszabásra, de úgy rémlik, hogy a sebesre 100 (100+0), az IC-re 800 (100+700) Forint volt a kerékpárt felvinni. Ezen kívül az IC-re még a halbiba is kellett helyjegy. Ez elvileg elég jelentős árkülönbséget okozott, a terelés első lépcsőfokaként.
Másodsorban a kötelező kerékpárhelyjegy miatt elvileg nem is szállhatott volna fel az IC-re nyolcnál több bringás. Lehet, hogy csak én vagyok túl szabálykövető, de azért én nem szívesen szállnék fel oda, ahonnan "le vagyok tiltva". Most tekintsünk el attól, hogy összeborul a közlekedés, kimarad a vonatom, vagy már a harmadik megy el úgy, hogy nem kapok rá helyjegyet. Ennek ellenére rendszeresen volt 20-30 drótszamár ezeken a vonatokon.
Sajnos/szerencsére már nem abban a korban vagyunk, hogy kell egy pakli a 18502 - 18503 sz. vonatokra és ha akar menni a kerékpáros, menjen ezzel.
Ezzel együtt eljutottunk oda, hogy már kocsi sem jutna a sebesekre. És nem csak kerékpáros... :(
A páros IC-knél csak akkor van gond, ha Kelenföldön akar felszállni 30 biciklis egyszerre....mert annyi eszük nincs, hogy a Déliben pakoljanak fel a vonatra, ahol van idő erre.
A páratlan IC-knél van a gond visszafelé. Mert ugyebár a biciklis várja a vonatot a peron egyik végénél, a pakli meg az érkező vonat másik végén van! És ekkor kezdődik a rohangálás, biciklizés a peronon a vonat mellett. Így lesz az egy perces állásidőből három-négy perc. (Mondjuk ugyanezt eljátsszák az IC pótjegyes utasok is bicikli nélkül is.)