> Ami aggasztó, hogy ON is legyen, a diesel vontatás terén eme topic címét adó két típus is újnak és korszerűnek mondható, nem csak Magyarországi viszonylatban és ezek is a szemünk láttára tűnnek el a szemünk elől..
Ha a Desirókra gondolsz itt, akkor egy pár dologra felhívnám a figyelmedet:
1. A konstrukció maga 21 éves, a hazai példányok 14-18 évesek.
2. A konstrukciót a DB (Regio) igényei alapján fejlesztették ki, ezen igények között szerepelt, hogy olcsó legyen, olcsóbb mint a DB 628 sorozata. Ennek alapján számos, a közúti járművekben járatos alkatrész/részegység került beépítésre és mint tudjuk, a közúti járműveket rövid élettartamra tervezik, mint a vasútiakat.
3. Anno a Desiro bemutatásakor leírásra került, hogy 20 éves gazdasági amortizációval számoltak.
4. Bizonyos részegységek beszállítója megszűnt, illetve más cégekbe olvadt be. Egy ilyen váltás nem szokott jót tenni az alkatrész-ellátásnak.
5. Bizonyos alkatrészek gyártása az évek során óhatatlanul kifut, helyettesítő termék nem mindig van. Jól jelzi ezt, hogy a DB már kénytelen volt elkezdeni a típusba tartozó járművei fékrendszerének komolyabb léptékű átépítését, egyszerűen azért, hogy azok továbbra is üzemben tarthatóak legyenek. És ez a járműnek csak az egyik rendszere...
6. Nem csak erre a gyártóra és típusra igaz, hanem általánosságban és manapság is: sajnálatosan kevéssé közismert, de roppant tanulságos utánanézni, hogy a járműgyártók a járművek leszállításától számítva hány évig garantálják az alkatrész-ellátást...
***
A KT írásának többi részével kapcsolatban pár szóban itt már írtam.