A Bz-s topikban valaki azt mondta, hogy már csak az Usgyik topikja hiányzik. Ezért most ezt a hiányt pótolom. De mivel ez egy viszonylag új járműtípus, ezért összevontam a 2-esen közlekedő, kedvelt Siemens Deisirokkal. Tehát: 6341-s és 6342-es barátok ide!
Hát, a jelenlegi fejleményeket látva nekem úgy tűnik, a tulajdonos legnagyobb problémája a járgányokkal a rokkantlift hiánya :)) Szerencsére hamarosan megoldódik a probléma.
A MÁV meglévő példányainak is 3 éven belül lángvágó alá kellene menniük...
Első körben kiegyeznénk egy alapos felújítással, inkluzíve motorcsere, fékberendezés, járművezérlés korszerűsítés, nagyobb teljesítményű, szabályozható klímaberendezés. Úgy még 15-20 évet eldöcögnének.
Ugyan DB-ssel már rég nem találkoztam, de a magánvasutak magyarnál idősebb Desirói a vállalhatatlan és a roncstelepi állapotok között helyezkednek el. Ha azokból bárki idehoz egy darabot is, az semmit nem értett meg a korszerű vasút jellemzői közül. A MÁV meglévő példányainak is 3 éven belül lángvágó alá kellene menniük...
Nincsennek, egy balesetes (642.172) és az ECO trainnek átépített 642.028 van jelenleg fenntartásból kivpnt állapotban. Ellenben a konkurencia termékeiből szép hosszú a leálltott járművek listája...
> Ami aggasztó, hogy ON is legyen, a diesel vontatás terén eme topic címét adó két típus is újnak és korszerűnek mondható, nem csak Magyarországi viszonylatban és ezek is a szemünk láttára tűnnek el a szemünk elől..
Ha a Desirókra gondolsz itt, akkor egy pár dologra felhívnám a figyelmedet:
1. A konstrukció maga 21 éves, a hazai példányok 14-18 évesek.
2. A konstrukciót a DB (Regio) igényei alapján fejlesztették ki, ezen igények között szerepelt, hogy olcsó legyen, olcsóbb mint a DB 628 sorozata. Ennek alapján számos, a közúti járművekben járatos alkatrész/részegység került beépítésre és mint tudjuk, a közúti járműveket rövid élettartamra tervezik, mint a vasútiakat.
3. Anno a Desiro bemutatásakor leírásra került, hogy 20 éves gazdasági amortizációval számoltak.
4. Bizonyos részegységek beszállítója megszűnt, illetve más cégekbe olvadt be. Egy ilyen váltás nem szokott jót tenni az alkatrész-ellátásnak.
5. Bizonyos alkatrészek gyártása az évek során óhatatlanul kifut, helyettesítő termék nem mindig van. Jól jelzi ezt, hogy a DB már kénytelen volt elkezdeni a típusba tartozó járművei fékrendszerének komolyabb léptékű átépítését, egyszerűen azért, hogy azok továbbra is üzemben tarthatóak legyenek. És ez a járműnek csak az egyik rendszere...
6. Nem csak erre a gyártóra és típusra igaz, hanem általánosságban és manapság is: sajnálatosan kevéssé közismert, de roppant tanulságos utánanézni, hogy a járműgyártók a járművek leszállításától számítva hány évig garantálják az alkatrész-ellátást...
***
A KT írásának többi részével kapcsolatban pár szóban itt már írtam.
A 30+ éves álló kocsik közel annyi munkát igényelnenek mint IC pluszt építeni ujan, tehát az a része hatalmas baromság.... A Desiro Usgyi viszont azért még nem kéne hogy pusztuljon.
Valószínűnek tartom nem a linken olvasható nyílt levél tartalma miatt világosodott meg az Igazgató Úr.
Gyanítható, hogy ez csak a jéghegy csúcsa és a háttérben sokkal többről van szó mint arról, hogy korszerűnek számító de használhatatlan kocsikból van a kerítés - ország szerte - minden nagyobb pályaudvaron.
Ami aggasztó, hogy ON is legyen, a diesel vontatás terén eme topic címét adó két típus is újnak és korszerűnek mondható, nem csak Magyarországi viszonylatban és ezek is a szemünk láttára tűnnek el a szemünk elől..
A 40 év körüli hugyos BHv-hez képest - ami a 81-esen jár "helyette" - mindenképpen új és komfortosabb, még akkor is ha a magukat fanatikus vasút barátnak nevezők a Bhv-ból kiállított szerelvényt nevezik "igazi vonatnak" az Uzsgyi-t pedig csak nemes egyszerűséggel puszta metrónak.
Bár a jó oldalát nézve:
- pár éve kicsit nyugatabbra, egy Bhv-hez hasonló színvonalú kocsikból kiállított vonatot nosztalgia járatként közlekedtettek az amúgy is borsos árú vasúti személy szállítás mértékéhez képest közel dupla felárral.
Nézhetjük a jó oldalát, nálunk normál tarifával közlekedik.
Nyilván most nem én vagyok a Mártír akit agyon kell sajnálni, mert ez jutott, tudom, hogy máshol ezek nem csak kisegítésként hanem napi rendszerességgel járnak. Sajnos ott sem kellene már... de a semmitől ez is jobb!