A Bz-s topikban valaki azt mondta, hogy már csak az Usgyik topikja hiányzik. Ezért most ezt a hiányt pótolom. De mivel ez egy viszonylag új járműtípus, ezért összevontam a 2-esen közlekedő, kedvelt Siemens Deisirokkal. Tehát: 6341-s és 6342-es barátok ide!
Tudna valaki segíteni egy Uzsgyi használható méretezett jellegrajzzal?Állítólag a Vasútgépészet 2002/2 számában van--sajna a nyomtatott és az internetes verziót sem tudom előkeríteni :(
" manapság a Metrovagonmash termékek nagyon kelendőek itthon "
Erről a kelendőségről jut eszembe: nem tudja valaki véletlenül hogy mikor kezdték el anno a tárgyalásokat az Usgyi-beszerzésről az oroszokkal? (Konkrétan: '98 elött vagy után?)
Picit eljátszva azzal a gondolattal ,hogy manapság a Metrovagonmash termékek nagyon kelendőek itthon vajon milyen sikere lenne itthon ha beszerezne a start néhány olyan uzsgyit mint ami a szerbeknek van?
Én meg arra, hányszor fog késve indulni a Gemenc a Déliből, mert a beforgatott Dezső nem ért vissza a katicázásból, vagy nem volt idő üríteni/tölteni, mert éppen hogy csak.
Itt off:
Azért megér egy misét a menetrend változás indoklása: "a fehérvári állomás átépítése miatt". Ja. Meg a fecskék szárnycsapásainak változása a globális felmelegedés miatt. Kb. ugyanaz. ;)
Dög. Úgy tudom, hogy nincs benne motor, vagy mi. Állítólag azért nem vitték Istvántelekre, hogy ne használják alkatrészbányának. De - szintén állítólag - azért is használják, még ha furgonnal is kell idejönni a cuccokért. ;)
Uzsgyi a vámospércsi állomáson, ma este fél nyolc körül. Szemből a Csíksomlyó Expressz/Székely gyors érkezett, így a személyt a harmadik vágányra járatták be.
és a tervek szerint ebből mennyi megy nyáron az északi partra, és mennyi marad az esztergomi vonalon? és a nagy kérdés: marad-e valamennyi a lajosi vonalra a nyárra? (ha egyáltalán lesz vonatközlekedés errefelé)
"inkább a dezsö gyenge menet teljesitménye miatt nem merik a feszeseb menet rendet"
Bár nem félelmetes a teljesítmény, azért 10-15 percet egy csuklós busszal is simán lehetne hozni a menetidőn...a 80-as, 100-as részeken sem kell nagyon 60-70 fölé húzni, mert akkor másfél-két percet kell állni a megállóban.
A hajtóműveket (nevezzük váltónak_5 sebességes bolygóműves, hidrodinamikus tengelykapcsolóval) külön hajtóművezérlő vezérli a sok beérkező adatnak megfelelően. Ezeket kártyák szedik össze (van közöttük analóg és digitális paraméter is). Pl. a motor adatainak megfelelően fogja a váltásokat elvégezni a hajtóművezérlő az adatoknak megfelelően. Ergo előfordulhat, hogy ha pl. a kártya rossz, rossz időben fog váltani. Ekkor az egyik felvált már (mert az úgy gondolja, hogy most eljött az idő), másik pedig még nem. Emiatt fogja az egyik húzni a másikat, ekkor érződik a rángás. (A rángatás nemcsak emiatt van, hanem a vonórúd szilent miatt is lehet) Nemcsak a kártya lehet rossz, hanem pl. az alaplap is, amiben ezek a kártyák el vannak helyezve. Persze a váltó is rosszalkodhat. Pl. a fojtószelepek is meghibásodhatnak (mágnestekercs leég, ilyesmi). A fojtószelepek hatására történik a fogaskerekek mozgatása. Ennél persze sokkal bonyolultabb a folyamat.