Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 5 órája -1 0 30534

Megnéztem a szolnoki jelzőmeghaladások könyvében, de ott nem szerepel sem ez a mozdony, sem ez az esemény. Ez persze nem zárja ki azt, hogy megtörtént. 

 

Előzmény: VR5000 (30533)
VR5000 Creative Commons License 7 órája -2 0 30533

A pontos dátumra már nem emlékszem, de talán nem is ez a lényeg. Valóban a 100-as Szergej első útjának mesélték annak idején a szolnoki fth.-nál. A jelzőt "elnéző" mv. is az itteni létszámba tartozott. Nekünk, akkori gyakornokoknak oktatták, és később mi is a hozzánk beosztott, vagy csak vonalismeret céljából velünk utazó kollégáknak is intő példa volt az említett baleset. A fővonali, illetve a deltához tartozó akkor még alakjelzők "összecseréléseben" döntő tényező volt az, hogy a két említett jelző szerencsétlen elhelyezkedése miatt a deltában haladó részére a  fővonali (ekkor szabadot mutató) folyamatosan jobbra állt, majd kb. 100 méterre az íves vonalvezetés miatti rálátási szög változása okán a két jelző hirtelen "felcserélődött". Ez persze nem ad felmentést a mv. részére, ugyanis az alak előjelző biztosan Megállj! jelzésre utalt. Lehet, hogy még a reggel 9 óra körüli időpont is közrejátszhatott, mert télen ilyenkor a Nap még elég alacsonyan jár, és itt pont kelet felé gurultak. Nagy balesetnek nem nevezném, igaz, hogy anyagi károk voltak, de senki sem sérült meg. A Szergej és néhány kocsi a földkúpon túlcsúszva siklott.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (30531)
Bárdos Imre Creative Commons License 5 napja -1 1 30532

Utánanéztem. Sok mindent egyelőre nem tudok, amit viszont igen, az részben ellentmond a visszaemlékezőnek. A gépet 1967.12.30-án, más forrás szerint 1968.01.03-án vette állagba a MÁV, ünnepélyes átadását 1968. 01.08-án a Budapest Nyugati pályaudvaron tartották, nem Szolnokon. A helyszín biztos, beszámoltak róla a vezető napilapok. Első állomásítási helye nagy valószínűséggel Budapest Ferencváros volt. A balesetről nem találtam semmit, ha rábukkanok valamire, jelzem. 

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (30531)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 5 napja 0 1 30531

Kedves Imre!

 

Egy visszaemlékezésből van pár sorom, ami egy balesetet ír le:

1967 telén, de lehet, hogy '68 elején történt egy eléggé súlyos és érdekes vasúti baleset. A pontos napra nem emlékszem, de az előző napon Szolnok állomáson ünnepélyesen átadott 100-as pályaszámú M62-es (Szergej) első útja Hatvan állomásra vezetett. A személypályaudvarra érkezett (ha jól tudom gépmenetként), majd a rendezőből - az akkor már meglévő kisdeltán át tehervonatot vitt Szolnok felé. Reggel, úgy 9 óra körül érkezett a deltából az elágazáshoz, ahol azonban elnézték a jelzőt (ez utóbbi a Hatvan - Szolnok között közlekedő személyvonatnak "állt" - s mire észrevették a tévedést, késő volt,s a gép a biztonsági csonka földkúpját széttúrva a sorompók között állt meg.

Van ilyen balesetről adatod, esetleg részletesebb információd? Köszönöm szépen.

Bárdos Imre Creative Commons License 6 napja 0 0 30530

Köszönöm!

Előzmény: alkotasu (30528)
gumidani Creative Commons License 2019.02.10 -1 1 30529

alkotasu Creative Commons License 2019.02.10 -1 0 30528

Imrének, ha nem ismerné ezt a képet a keszthelyi balesetről:

https://mandadb.hu/common/file-servlet/document/410554/default/doc_url/5489.jpg

alkotasu Creative Commons License 2019.01.23 -1 1 30527

Annakidején beültem a cimborám Kispolszkijába hátulra... Na, az olyan volt, mint 8-10 ember lehetett a Moszkvicsban... :-)

Előzmény: Töck Jenő (30526)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.01.22 0 1 30526

Annak idején sportot űztünk belőle, egy 408-as Moszkvicsba "beültünk" 10-12-en is rövid utakra. 

Előzmény: V.Gy. (30525)
V.Gy. Creative Commons License 2019.01.22 0 1 30525

a négyszemélyes autóban a sofőrön kívül heten utaztak, ráadásul mind felnőttek

 

Szerintem ilyesmire a mi korunkban is van példa a hírekben. Nem túl gyakran, de azért hallani. Ha lenne még Lánglovagok.hu, ott biztos volna példa rá az archívumban a baleseteknél. Az etnikumnál meg amúgy ma is alap, hogy 8-9-en egy ötszemélyesben, ez tapasztalat, nem feltevés.

Előzmény: Bárdos Imre (30524)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.01.20 -1 1 30524

Ezt én sem értem, de az újságokban is azt írták, hogy a négyszemélyes autóban a sofőrön kívül heten utaztak, ráadásul mind felnőttek. 

Előzmény: alkotasu (30523)
alkotasu Creative Commons License 2019.01.20 -2 0 30523

Köszönöm!

 

Azért érdekes, hogy fértek el abban az autóban 8-an...

Előzmény: Bárdos Imre (30522)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.01.20 -1 2 30522

Közben egyik, baleseteket (is) kutató barátom megoldotta a rejtélyt. A következőket írta: "1941.02.24. Zalaszentgrót – Türje a 3/4 számú szelvényben a 7625 számú motorvonat BCmot 401 az OH-017 frszú Fiat gépkocsit elgázolta. Annak nyolc utasából három meghalt, a többi megsérült. Az autó teljesen összeroncsolódott, a motorkocsi két tengelyével siklott."

 

Köszi, Endre! 

Előzmény: Bárdos Imre (30521)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.01.19 -1 0 30521

A 401-nek nem tudok ilyen balesetéről. 

Előzmény: alkotasu (30515)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.01.18 0 1 30520

"(A motorkocsi jobb oldali ütközője alatti részen lenne az áldozat? Vagy az valami más?)"

Szerintem más.

Előzmény: alkotasu (30519)
alkotasu Creative Commons License 2019.01.18 -1 2 30519

Meg akkoriban az emberek halálhoz való viszonyulása is más volt. Ma nekünk ez nagyon szokatlan, de a természethez népeknél (generációknál) nincs akkora félelem a haláltól, valahogy az élet részének tekintik/tekintették.

 

(A motorkocsi jobb oldali ütközője alatti részen lenne az áldozat? Vagy az valami más?)

Előzmény: _Nyuszi (30517)
RhB Creative Commons License 2019.01.18 0 2 30518

Láttál te már balesetes fotót a múlt század (értsd 1900-as évek) elejéről? Na ahhoz mit szólnál? Néha tucatnyi ember pózol a roncsokon, mint egy elejtett zsákmányon. De ez minden fotón így volt, egy sima állomási képen is mindenki beállt egy pózba és a kamera felé néz.

 

Szerintem ez a kép jóval az esemény után készült, akkor már nem annyira "gáz", mint egy frissen a történés után, amikor menteni kellene.

Előzmény: koling (30516)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.01.17 -1 1 30517

Szerintem meg abban az időben, ha bárki bárhol bármit fényképezett, igyekeztek az emberek szerepelni a képen. Egy fényképen meg pózolni illik, ugye.

Az, hogy hullával nem fotózkodunk, pláne nem pózolunk, később jelenhetett meg, amikor a fényképezés már megszokottá vált.

(Ettől persze lehet, hogy tényleg az volt, ezt nem tudhatjuk.)

Előzmény: koling (30516)
koling Creative Commons License 2019.01.17 -2 0 30516

Azért jó nagy tapló lehetett ez a pasi. Bár nem ez az egyetlen kép, ahol egy szerencsétlenség következményei előtt fényképezkednek, mint a nagy vadász a lelőtt vaddal.

alkotasu Creative Commons License 2019.01.17 -1 0 30515
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.01.12 0 0 30514

Elírtam, természetesen! :)

Előzmény: alkotasu (30512)
Pályaőr Creative Commons License 2019.01.12 -1 0 30513

Köszönet mindenkinek! :-)

Előzmény: Bárdos Imre (30511)
alkotasu Creative Commons License 2019.01.12 0 4 30512

"csak rossz szokásomnak megfelelően elittam a rendszámot"

 

Nem kéne annyit kocsmába járni... :-))

Előzmény: Bárdos Imre (30511)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.01.12 0 1 30511

Jól látod, csak rossz szokásomnak megfelelően elittam a rendszámot. :( Helyesbítve: A MÁV AKT-07 és a Volánbusz Budapest GF-05-95 frsz. IK 266-os ütközése és a pft. gép siklása Kecskéscsárdánál, 1977. szeptember 13-án. 

Előzmény: hol_itt_hol_ott (30509)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2019.01.11 0 0 30510

Jó a szemed. Ezt támasztja alá az is, hogy a GF 05-35 a 10. sz. VOLÁN Szeged kocsija volt, míg a GF 05-95 a 20. sz. VOLÁN Budapest állományába tartozott.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (30509)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2019.01.11 -1 1 30509

Bocsánat, nem kekeckedés képpen, de én Pályaőr bemásolt fotóján GF-05-95-nek látom a busz rendszámát. Lehet csak rossz a szemem, akkor elnézést:)

Előzmény: Bárdos Imre (30508)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.01.11 0 1 30508

1977.09.13. Kecskéscsárda. MÁV AKT-07 és Volánbusz Bp, GF-05-35 frsz. Ik 266 ütközése, a pft. gép siklása. Ezen kívül csak a két járművezető nevét ismerem, semmi többet. 

 

Előzmény: Pályaőr (30501)
sssey Creative Commons License 2019.01.11 0 0 30507

Így rendben és az őrház is jó helyen van! :-)))

A Cegléd felől "érkező" Google kép zavart össze. (Úgy vettem, hogy ugyanaz a nézőpontja a két képnek.)

 

sssey

Előzmény: koling (30505)
Pályaőr Creative Commons License 2019.01.11 -2 0 30506
Előzmény: koling (30502)
koling Creative Commons License 2019.01.11 0 0 30505

Azt hiszem, hogy az őrház a bozótos helyén volt. A busz Abony felől Cegléd felé, az AKT-07 pedig Ceglédről Abony felé haladhatott. A betett guglis képen az átjáró a Cegléd felől érkező szemével látható. Ha odaképzelem a szereplőket, akkor az AKT a mai készülékszekrény helyén állhatott meg, a busz pedig velünk szemben a hozzánk közelebbi sorompó alatt. 

   http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/1/0/9/IMG_0015427109.jpg

De, mindez csak az én elképzelésem.

Előzmény: sssey (30503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!