Keresés

Részletes keresés

Áthaladójelző Creative Commons License 19 órája 0 1 30721

Ha tiltott kezeléssel a mozdony oldali részegységet kiiktatják, attól még a biztber és a vb. pályaoldali eleme működik...

Előzmény: Ashi Valkoinen (30718)
Bozonth Creative Commons License 21 órája 0 0 30720
Előzmény: Bozonth (30719)
Bozonth Creative Commons License 21 órája 0 0 30719

Galgaguta, 2015, de ott nincs bizber és vonatbefolyásoló. Az egyik vonat személyzete nem olvasta el a rendelkezést a kereszt áthelyezéséről.

Ercsi? 2015? Egy Katica sebesvonat foglalt vágányon akartak áthaladtatni, de a vonat meg tudott állni.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 21 órája 0 0 30718

Köszönöm szépen!

 

2008. augusztus, ez már 11 éves. Ha valaki emlékszik, vagy tud ettől később történt, ütközéssel járó vasúti balesetet, amely megfelelően üzemelő biztosítóberendezés és vonatbefolyásolás mellett zajlott, ne tartsa magában. :)

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (30717)
Komlósfecskés Creative Commons License 24 órája -1 1 30717

Szerintem az FMK-002 esetére gondolt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (30716)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 26 órája 0 1 30716

"A baleset előzménye az volt, hogy egy Budapestről Ceglédre tartó személyvonat mozdonya a Budai út megállóhelyen műszaki hiba miatt leállt, s a forgalom lebonyolításáért felelős személyzet úgy döntött, hogy a szerelvényt a személyvonat mögött érkező, Záhonyba tartó InterCity tolja be a hat és fél kilométerre található ceglédi állomásra. Ezt követően az InterCity a személyvonat mögé állt, ám a két szerelvényt nem kapcsolták össze. A vonatbefolyásoló berendezést a mozdonyvezetők mindkét szerelvényen abba az üzemmódba kapcsolták, amely legfeljebb óránkénti 40 kilométeres sebességet engedélyez, majd az InterCity tolni kezdte az elromlott szerelvényt Cegléd felé."

 

Tolatoba volt kapcsolva mindketto.

Előzmény: SÜNÖCSKe (30715)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 26 órája 0 1 30715

"Nálunk mikor volt az utolsó olyan ütközéssel járó esemény, ami működő biztosítóberendezés és vonatbefolyásolás mellett történt (tehát volt jelfeladás, nem tolatóba volt rakva az egyik vagy mindkét résztvevő, nem volt kábel elvágva, hívóval ide-oda mászkálás, stb)?"

 

Ceglédbercel-Cserő?

Előzmény: Ashi Valkoinen (30696)
bontomromt Creative Commons License 28 órája 0 0 30714

Ott volt valami a biztberrel is nem?

Előzmény: sssey (30712)
sssey Creative Commons License 28 órája 0 0 30713
Előzmény: bontomromt (30710)
sssey Creative Commons License 28 órája 0 0 30712

8 éve

Előzmény: bontomromt (30710)
CsP50k Creative Commons License 28 órája 0 0 30711

Nem volt felhatalmazás? Vagy miért?

(Eddig csak fszt érintettségről hallottam.)

Előzmény: r1232 (30709)
bontomromt Creative Commons License 28 órája 0 0 30710

Aszód-Tura ott mi volt a helyzet. Az sem volt olyan régen.

Előzmény: 1047 005-2 (30706)
r1232 Creative Commons License 28 órája 0 0 30709
Már a kijárati jelzőig sem jutott volna el, ha a szabályok szerint cselekszik..
Előzmény: CsP50k (30708)
CsP50k Creative Commons License 1 napja 0 2 30708

Mit idézett elő a mozdonyvezető?

 

(Hort-Csánynál hamis foglaltság + helytelen biztber kezelés volt a "kiváltó ok", nem?)

Előzmény: 1047 005-2 (30707)
1047 005-2 Creative Commons License 2 napja -2 5 30707

"Hort-Csány esetében a mozdonyvezető avatkozott közbe."

 

 

Először azzal,hogy előidézte.

Előzmény: sssey (30700)
1047 005-2 Creative Commons License 2 napja 0 0 30706

"A közös a négy eseményben, meg azokban, amelyeket linkeltem, hogy a biztosítóberendezés mindegyik esetben üzemelt."

 

 

Az egyik esetben Hívó volt a kijáratijelzőn.

Előzmény: Ashi Valkoinen (30696)
Bárdos Imre Creative Commons License 2 napja -1 4 30705

Páros személy jelzőkezeléssel bement egy peron nélküli vágányra, a páratlan mozdonyvezetője viszont éppen a gépen utazó pályamesterrel veszekedett, így elment a vörös bj. mellett, 107-el (ha jól emlékszem) kitérőbe. Kis híján felborult, de szerencsére nem. A VB fékezett és megállt a személyvonattal szemben. 

Előzmény: Rollende Landstrasse (30697)
Bárdos Imre Creative Commons License 2 napja -1 3 30704

Hort-Csánynál a biztber tiltott kezelése okozta a bajt, ennek következménye volt a váltók átállása, aminek láttán a páros mozdonyvezetője megállt. A páratlant az irányító állította meg a térközben. Herceghalomnál a bizberrel nem volt gond, a vonat nem volt megfékezve.

Előzmény: sssey (30700)
sssey Creative Commons License 2 napja 0 0 30703

Ashi Valkoinen

 

Szerintem működött.

 

Herceghalom esetében a fékkel volt gond. A jelzőt valóban meghaladta, de a bizber semmit sem ért. Ha gyorsabb az RCH, akkor komolyabb gond van, hiába működik a bizber

Hort-Csány esetében, ha a bizber tökéletesen működött, akkor hogyan kapott szabad utat a vonat? Ott a mozdonyvezető vette észre, hogy valami gond van és inkább megállt.

Dunakeszi esetében csak az egyik vonatot állította meg a bizber, de ezt elfogadom.

Kóny és Pécel OK.

Miskolc részleteire nem emlékszem.

 

...bár most ez a 4, most már 5 esemény...

 

Szerintem már hatnál tartunk.

 

sssey

Előzmény: Ashi Valkoinen (30701)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2 napja -1 6 30702

Más a vonatsűrűség, más az infrastruktúra, mások az elvek.

Itt megy a fél kilométeres megcsúszási távolság, ott meg ugyanarra a vágányra bejárhat szembe két vonat egy vágányt megosztó jelzőre szabad fénnyel, 17mm megcsúszási távolsággal.

A mi előírásaink mentén azt a forgalmat lezavarni olyan szűk helxen, ami van, nem lehet.

 

Akkor is írtuk, most is írjuk, érdekes lenne fajlagosan, azaz a közlekedő vonatok száma szerint is vizsgálni ezt a kérdést.

Ha valakinek van türelme statisztikákat bogarászni, tegye meg, megköszönjük.

 

Arról azért érdemes beszélni, hogy pl. a Meidlingi eset kapcsán egy toljelző áthelyezését egy váltóval "visszább" már eleve szükségesnek tartotta mindenki (az infra akkor kötötte az ebet, hogy azt nem lehet, az úgy jó), ha az a toli egy váltóval hátrébb van, semmi sem történik.

Azóta egy váltóval hátrébb van. Egyébként épp a tolatási mozgás az, ahol nincs ami megállítsa a tilosban járó göncöket.

 

A nicklasdorfi ügy az, ami előtt mindenki értetlenül áll, bár egy plusz mágnessel ott is megelőzhető, vagy legalábbis komolyan akadályozható lett volna a tiltott mozgás.

 

Ahogy a világon mindenütt, úgy a sógornál is igaz, hogy két legyet akarnak egyszerre  olcsón is, meg biztonságosat is.

Az nem megy.

A kiépítési hiányosságok, a bennehagyott lyukak nem a rendszer elvét cáfolják, hanem a tervezés, kivitelezés minőségét, netán a szándékot minősítik.

Alapvetően az is elmondható, hogy sok újonnan épített berendezés készül annyira ellentmondva a tapasztalatoknak, és a logikának, mondvacsinált okokból, hogy az hajmeresztő. Mintha az üzemi, praktikus szempontokat bárminek is alá lehetne, vagy kellene rendelni. Pedig alárendelik.

Aztán persze megy a tátogás.

De azt gondolom, ez a jelenség általánosítható, földrajzilag is, meg tárgyát tekinntve is, szóval  nem csak a vasút, vagy a közlekedés érintett, és nem csak a vala volt monarchia területén.

Előzmény: Ashi Valkoinen (30701)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 0 30701

Szerintem működött.

 

Az osztrákoknál is, a Cityjet-es koccnál talán még az itteni fórumokon is komoly társalgás alakult ki.

 

Csak arra kívántam rávilágítani, hogy bár most ez a 4, most már 5 esemény elég hirtelen jött idehaza nálunk, de a munkavállalók figyelme, egyes esetekben a kényszerfékezés miatt végül mindegyik "vörösmeghaladás" történet vége az volt, hogy a vonatok valamely távolságra megálltak egymástól. 

 

Az általam linkelt 5 osztrák esetben (melyből a legrégebbi két és fél éves) kocc lett, nem kevés anyagi kárral.

 

 

Előzmény: sssey (30700)
sssey Creative Commons License 2 napja 0 0 30700

Ashi Valkoinen

 

A közös a négy eseményben, meg azokban, amelyeket linkeltem, hogy a biztosítóberendezés mindegyik esetben üzemelt.

 

Biztos?

 

Hort-Csány esetében a mozdonyvezető avatkozott közbe.

Herceghalom esetében meg a biztosítóberendezésnek nem sok köze volt a végeredményhez.

 

sssey

Előzmény: Ashi Valkoinen (30696)
sssey Creative Commons License 2 napja 0 0 30699

5. Miskolc Repülőtér?

 

Előzmény: 1047 005-2 (30695)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 1 30698

"Az eset rövid áttekintése

A 2135 sz. vonat engedély nélkül meghaladta Dunakeszi állomás „Megállj!” állású, bejárati jelzőjét, tovább haladva felvágott egy váltót és a Budapest felől érkező 2364 sz. vonat kijárati vágányútjába kerülve bejárt az állomás VIII. vágányára, ahol szembeközlekedett a 2364 sz. vonattal. A 2135 sz. vonatot a vonatbefolyásoló berendezés, a 2364 sz. vonatot a mozdonyvezető állította meg, egymástól 38 m-re."

 

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2014-720.pdf

Előzmény: Rollende Landstrasse (30697)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2 napja 0 1 30697

Dunakeszi foglaltra járatás. Elő kéne kaparni a részleteket, nem emlékszem mindenre.

Előzmény: Ashi Valkoinen (30696)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 1 30696

Köszi, valóban.

 

A közös a négy eseményben, meg azokban, amelyeket linkeltem, hogy a biztosítóberendezés mindegyik esetben üzemelt.

 

Nálunk mikor volt az utolsó olyan ütközéssel járó esemény, ami működő biztosítóberendezés és vonatbefolyásolás mellett történt (tehát volt jelfeladás, nem tolatóba volt rakva az egyik vagy mindkét résztvevő, nem volt kábel elvágva, hívóval ide-oda mászkálás, stb)?

Előzmény: 1047 005-2 (30695)
1047 005-2 Creative Commons License 2 napja 0 1 30695

"Az nem jó, hogy az elmúlt hetekben volt nálunk a három esemény is (Hort-Csány, Kóny, Pécel)"

 

 

4. Herceghalom.

Előzmény: Ashi Valkoinen (30693)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 1 30694
Előzmény: Ashi Valkoinen (30693)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 3 30693

Mondjuk, ha jól rémlik, akkor a Lajtán túl az elmúlt években történő vörös jelző meghaladások rendre egymást szépen összekarcoló szerelvényekkel végződtek. Az nem jó, hogy az elmúlt hetekben volt nálunk a három esemény is (Hort-Csány, Kóny, Pécel), de a kimenetelük (egymástól megálltak x-száz méterre a szerelvények) lényegesen szerencsésebbek, mint odaát:

 

http://www.regionalbahn.hu/2018/05/OBB-vasutbiztonsag-intezkedeesek.html

 

http://www.regionalbahn.hu/2018/02/Unfall-Niklasdorf.html

 

http://www.regionalbahn.hu/2017/12/Kritzendorf-Unfall.html

 

http://www.regionalbahn.hu/2017/12/NX-Unfall-Meerbusch.html

 

http://www.regionalbahn.hu/2017/08/Linz-Westbahn-Unfall.html

 

Előzmény: frieslander (30681)
ovarzolee Creative Commons License 2 napja 0 0 30692

Kedden a Gyesevnél is volt, Kónyban, de kuss van róla. Az IC-k Hegyeshalom felé kerültek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!