Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 21 órája 0 0 32566

Egy összeállítás mutathat akármekkora eltérést, az előfordulhat.

Előzmény: akóR (32565)
akóR Creative Commons License 21 órája 0 2 32565

" Kizárt " ... " az előfordulhat " :-) :-)

Tetézem a bajt :

 - H a a 41, 2123 tolt, a Vk-n hatvannal mentünk.., a gépen meg csak 50 km/ó rajzolt :-)

 

Báttya ! ..., én a tapasztalataimat írom le, minden fórumon. Jóegészséget ! :-)

Előzmény: Vendégsín (32564)
Vendégsín Creative Commons License 2 napja -1 2 32564

...ez a Jószág ment elől 60-nal..., a mögöttes gépek 72 körül mutattak...

 

Kizárt. Ha esetleg egy összeállítás mutatott 20 % eltérést, az előfordulhat, de rendszerszerűen nincs ilyen.

 

Előzmény: akóR (32563)
akóR Creative Commons License 2 napja 0 3 32563

Ma már csak szavakban bizonyítható, de az M 41, 2123-on olyan Teloc adó volt, hogy amikor ez a Jószág ment elől 60-nal..., a mögöttes gépek 72 körül mutattak !

   S ezzel a géppel értem egyszer Szeged - Rendezőről 51 perc alatt gépmenet  Kecskemétre :-)

Előzmény: r1232 (32560)
Vendégsín Creative Commons License 2 napja 0 3 32562

A vas-hidrogén izzó helyetti hagyományos, alapvetően nem befolyásolja a mért sebességet.

 

Ez így tulajdonképpen nem helytálló. A túl nagy ellenállás miatti kicsi áramerősség okán a vevőmotor kiesik a szinkronból, lassulni kezd, csökken az állórészen az ellenindukált feszültség, így a motornyomaték nő, azaz a vevő rotorja bőven nem szinkronban forog az állórész mezőjével. Nem véletlenül volt ott a vas-hidrogén lámpa, amit széles határok közt változó ellenállásával tényleg be lehet lőni egy terheléstől és akkufesztől független állandó áramra...

 

Előzmény: r1232 (32560)
PanzerMk5 Creative Commons License 2 napja 0 3 32561

Mióta megjelent az MFB nem nagyon van gyorshajtás, mert mindenki azt lesi.

Előzmény: 1047 005-2 (32546)
r1232 Creative Commons License 3 napja 0 1 32560

Még olyan is volt, mikor nem a típusnak megfelelő tengelyvégjeladó volt felszerelve,, de az nem normális állapot. A vas-hidrogén izzó helyetti hagyományos, alapvetően nem befolyásolja a mért sebességet.

Előzmény: segélyvonókészülék (32552)
eric35 Creative Commons License 3 napja 0 2 32559

A V43-asnak eredetileg 130 km/h volt az engedélyezett sebessége - és ezt a próbafutásokon 10 százalékkal túl kellett lépni, ez 143 km/h-ra jön ki.

Innentől kezdve egy jó karban tartott mozdonynál simán elképzelhető a 144-150 km/h.

Előzmény: John Howard (32542)
akóR Creative Commons License 3 napja 0 0 32558

Nem mellékesen az Olvtárs által leírt időkben a 140-es végig igen szar, max. 100-as pálya volt .

Az más kérdés, hogy a Samuk itteni regnálása alatt nem volt olyan, hogy az IC sima Szeged - Budapest gyorsot előzön bárhol is. 

Az viszont biztos, hogy az IC Szeged - Budapest között olyan rövid idő alatt mint akkor, azóta sem ért végig :-)

..., nem is állt meg -, ha jól rémlik -, csak Kecskeméten.

 

Előzmény: v43-1342 (32557)
v43-1342 Creative Commons License 3 napja 0 4 32557

A vonatok fontossági sorrendje miatt álltatok félre. Mivel mérted a vonat sebességét ami előzött? Egy laikusnak 120 is qurvasok, ha egy vonat zúg el mellette. Simán hihetted, hogy többel ment. Persze most jön majd te megtudod állapítani, de sokszor még azok is mellé lőnek akik ezt évek óta csinálják.

Előzmény: benbe (32554)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja 0 3 32556

"A BVmot kb. 150-160-nal tépett el mellettünk."

 

 

 

Persze.

 

 

 

 

"Akkoriban bármit lehetett."

 

 

Bizonyos embereknek vagy telephelyeken sok mindent,de nem bármit.

Előzmény: benbe (32554)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja 0 1 32555

"Ettől még a két egymástól "független" mérés ugyanazt mutatta"

 

 

 

Akkor ott szándékos volt a gyorshajtás és nyoma van több helyen is.

 

 

 

"mennyire "biztonságos"?"

 

 

Ugyanannyira,mint a 120 km/h.

Előzmény: vino-et-veritas (32551)
benbe Creative Commons License 4 napja -9 2 32554

A kilencvenes években a 140-esen félreálltunk a pesti gyorssal az IC elől. A BVmot kb. 150-160-nal tépett el mellettünk. Kiskunfélegyháza előtt. Akkoriban bármit lehetett.

Előzmény: segélyvonókészülék (32553)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 2 32553

Figyi, 1980-ban simán megrántották még 120 fölé, sok helyen nem balhéztak ilyesmiért.

Több helyen később se.

Őrzök szalagokat otthon én is, amik nem lettek leadva...

Előzmény: _nyunyuka (32549)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 2 32552

Hát, volt egy bobó, abban a vas-hidrogén lámpa helyett volt kb. egy negyvenes izzó, 32-t mutatott, amikor negyvennel ment.

Előzmény: r1232 (32550)
vino-et-veritas Creative Commons License 4 napja 0 1 32551

Valószínűleg a kérdés erősen amatőrre sikeredett.

 

Talán pontosabb lett volna így fogalmazni: szinte folyamatosan vagy nyílt pályán, stb.

 

Ettől még a két egymástól "független" mérés ugyanazt mutatta és ugyanaz marad a kéréds, mennyire "biztonságos"?

 

Üdv, Vino

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (32546)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 2 32550

a mérő egyéb pontatlanságával és működési sajátosságából adódóan simán összejöhet.

 

Nem jöhet össze. Hidd el, gyakran van "ellenőrizve". Kb.128 ilyenkor a GPS szerinti max, de akkor már felülről simogatja a mutató a Telocon a 120-t.

Előzmény: _nyunyuka (32549)
_nyunyuka Creative Commons License 5 napja -3 3 32549

Itt konkrétan másról van szó. A TELOC-ot közepértékre kopott kerékátmérőre kalibrálják. Az említett gépnek új abroncsai voltak akkor (UD fvcs.), a mérő egyéb pontatlanságával és működési sajátosságából adódóan simán összejöhet. Miközben a mozdonyvezető 100%-ban pontosan betartja a sebességhatárokat.

 

Az említett topiktárs meg igen részletes kiselőadást tartott a vasúti sebességmérő és - regisztráló készülékekről, n3ki hiszek 🙂. 

Előzmény: juxx (32548)
juxx Creative Commons License 5 napja 0 2 32548

Biztinság: +10%-nál elvileg nem kell félni, a futópróbákat a megengedett sebesség fölött 10%-kal tartják. Aztán majd  többiek elmondják, miért kellhet esetleg mégis félni :)

Előzmény: vino-et-veritas (32539)
_nyunyuka Creative Commons License 5 napja -2 1 32547

Megvan még a "szalag", avagy a track. Vendégsín topiktárs ezt anno elmagyarázta és kiszámolta. 

Előzmény: r1232 (32544)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 0 32546

"A múltkor Kméttől Ceglédig (nyílt pályán) gyakorlatilag 130-cal (néha kicsit többel) ment folyamatosan a vonat."

 

 

Nem hihető.

Előzmény: vino-et-veritas (32539)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 0 32545

"Melyik szegedi IC volt, amiben 200-as kocsi közlekedik?"

 

 

Semelyik manapság.Max. az IC fél plusz kinézetű  első osztályra gondolhatott.

Előzmény: sssey (32540)
r1232 Creative Commons License 5 napja 0 0 32544

Nem kell kamuzni, legnagyobb kerékátmérővel, 120 km/h-nál a GPS szerinti sebesség 125 km/h, kb.

Előzmény: _nyunyuka (32543)
_nyunyuka Creative Commons License 5 napja -2 1 32543

Simán lehet. A V43 1012 az IC802 szinte stabil, "levakarhatatlan" gépe volt, míg üzemelt. A TELOC 120km/h-t mutatott, a GPS szerint 136-138km/h-val mentünk. (MFB még nem volt!) Mindig volt csatlakozás mindenhol, nem volt késés!

 

(mindezt szabályosan) 

Előzmény: vino-et-veritas (32539)
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 1 32542

Az időpont 1980 december közepe, 20-a körül. Szörnyű hóesés zúdult az országra; én éppen Miskolcra igyekeztem vissza, az egyetemre. A reggel valamikor induló expressz késve indult, mint később kiderült, egy éppen akkor beérkező másik expressz szerelvénye lett hirtelen kiállítva, aminek még előző nap este kellett volna megérkeznie a Keletibe. A "külső" végére gyorsan rátoltak egy Szilit, és máris indult, kábé másfél óra késéssel...

 

Izgatott voltam, mert délután már vizsgám lett volna (meg is volt), és addig még oda is kell érni, mínusz húsz fokban, hófúvásban. Valahol félút körül, éppen a peronon dohányoztam (tudom, "beteg" dolog), feltűnt, hogy jó gyorsan megyünk. Mivel az utolsó kocsiban voltam, az átjáróból figyeltem az elhagyott tájat. Jól látszottak a szelvénykarók, mértem az időt. Egy kilométerre 24-25 másodperc jött ki, sok-sok percen keresztül. Ez bizony 144-150 km/h sebességnek felel meg. 1980-ban...

Előzmény: vino-et-veritas (32539)
vino-et-veritas Creative Commons License 5 napja 0 0 32541

Nem 100 %, de legközelebb dokumentálok is...

Előzmény: sssey (32540)
sssey Creative Commons License 5 napja 0 2 32540

vino-et-veritas

 

A kocsiállomány vegyes: 200-as IC

 

Melyik szegedi IC volt, amiben 200-as kocsi közlekedik?

 

sssey

Előzmény: vino-et-veritas (32539)
vino-et-veritas Creative Commons License 5 napja -2 0 32539

Bocsánat az amatőr kérdésért.

 

Már régóta nem utaztam vonaton (főleg a pandémia miatt inkább autózom), de mostanában volt néhány utam a 140-esen, BP-Kecskemét viszonylatban.

 

A múltkor Kméttől Ceglédig (nyílt pályán) gyakorlatilag 130-cal (néha kicsit többel) ment folyamatosan a vonat.

Ezt mutatta az IC tájékoztató képernyője, aztán ránéztem a telefon GPS-ére is, amin ugyanaz volt.

A mozdony egy V43-as volt (a pályaszámot elfelejtettem megnézni).

A kocsiállomány vegyes: 200-as IC, 140-es, 120-as vagonok.

 

Mennyire biztonsági kérdés az ilyesmi?

Egyáltalán az-e?

 

Üdv, Vino

segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.05.17 0 1 32538
Előzmény: doncike (32516)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2022.05.16 0 0 32537

A MÁV facebookos posztban van kép róla, a bal eleje sérült, a légtömlők el vannak hajolva oldalra.

Előzmény: Bárdos Imre (32535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!