Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 5 napja 0 3 31997

Herceghalom vizsgálati iratai a mai napig nem kerültek elő, de Biatorbágyról is alig van hivatalos irat, talán megsemmisültek valamikor. Amit tudni lehet főleg Herceghalomról, azt jórészt a korabeli napilapokból, akkori szakmai sajtóból, néhány részletet valamelyen szakmai kiadványból - könyvre gondolok - lehet tudni. Biatorbággyal kicsit jobb a helyzet, bár az egytelen, a balesettel foglalkozó hivatalos jegyzőkönyv egy nemrégiben elhunyt vasutasnak köszönheti meglétét, ő ugyanis még azelőtt lemásolta az akkori irattárban meglévő iratot, mielőtt az a filmesek kezén a Viadukt c. filmhez folytatott anyaggyűjtés során végleg eltűnt. Ez a jegyzőkönyv fellehető a biatorbágyi könyvtárban és a MÁV Archívumban is. 

Előzmény: V63 018 (31995)
Bárdos Imre Creative Commons License 5 napja 0 2 31996

Még előkerülhet akár a korabeli napilapokból, akár valamilyen irat formájában a MÁV, vagy más levéltárból. Sokszor aránylag komoly balesetekről egy só szem szerepelt az újságokban, máskor meg minden apródágról beszámolták. Ennek okát a mai napig sem sikerült megfejtenem. Ugyanígy, a nagy anyagi kárral, személyi sérüléssel, halálesettel járó, tömeges vagy közfeltünést keltő események iratain kívül a MÁV selejtezési utasítása szerint az ügyirat selejtezhető. Ennek ellenére sokszor bukkanok piszlicsáré, a fentiek egyikének sem megfelelő ügyek irataira, komolyabb ügyekről meg semmit sem találok. Szerencsére, mióta létezik a MÁV központi irattár - MÁV Archívum most a hivatalos neve és tavasszal ittunk pezsgőt a 20. születésnapján az "ünnepelt" egészségére -, sokkal jobb a helyzet, de csodát tenni ők sem tudnak. De nem kell feladni a reményt, egyszer talán előkerül valami erről az esetről is. 

Előzmény: V63 018 (31995)
V63 018 Creative Commons License 6 napja -1 0 31995

Hát nem volt egy Mende vagy egy Herceghalom (még szerencse, mert ezekből egy is sok volt), úgyhogy végül is nem meglepő, hogy nem hagyott nyomot maga után az eset.

Előzmény: Bárdos Imre (31993)
V63 018 Creative Commons License 6 napja 0 0 31994

Wow, megint tanultam valamit.

Köszönöm.

Előzmény: John Howard (31992)
Bárdos Imre Creative Commons License 6 napja 0 0 31993

Nem tudok róla semmit. 

Előzmény: V63 018 (31988)
John Howard Creative Commons License 6 napja 0 3 31992

1. Kattints itt a nevedre - kiadja az "Adatlap"-odat;

2. Kattints a "Hozzászólások (131)"-re;

3. A kiadott "Keresés" lapon kattints a "Cím" oszlop megfelelő sorában (ahol ennek a topiknak a címe van) a jobb oldalon a "Találat" (most éppen 12) számára -> kiírja az összes (12) hozzászólásodat, a számával, dátummal, stb. együtt...

 

Előzmény: V63 018 (31990)
Snake-Mojzi Creative Commons License 6 napja 0 0 31991

Köszönöm az infót!

Előzmény: Bárdos Imre (31987)
V63 018 Creative Commons License 6 napja 0 0 31990

Zsííír... Ezt hogy találtad meg? Nekem a részletes keresés is csak egy számot adott (12), listát nem. Persze 500 hsz-onként végig lehetne menni a >30000-es topikon és a nickre keresni...  :D   (De közben hómofiszban dolgozni is kellene...  :D  )

Előzmény: ajm (31989)
ajm Creative Commons License 6 napja 0 0 31989
Előzmény: V63 018 (31988)
V63 018 Creative Commons License 6 napja 0 1 31988

Szervusz Imre!

 

 

Sajnos kilistázni nem tudom az e topikbeli hozzászólásaimat (csak azt látom, hogy 12 db), így nem lehetetlen, hogy korábban már feltettem neked a kérdést. Ha igen, akkor elnézést...

 

Valamikor a '90 évek első felében szemtanúja voltam egy szerencsés kimenetelű (csak némi anyagi kár volt) Dacia-gázolásnak a Hajdúnánás-Tedej állomásépület melletti (akkor még) földutas átjáróban (47.902692, 21.404118). A Debrecen - Tiszalök viszonylat MD-je (szokás szerint) gyengélkedett és ezért egy Csörgő volt a vezérlőkocsi elé akasztva. Én a vezérlőkocsiban ültem a jobb egyes páholyban az ablak mellett, menetirányban, azaz egyenes adásban láttam mindent. Erről a balesetről van hivatalos infód?

Előzmény: Bárdos Imre (31987)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.07.19 -1 2 31987

Az M62 190 balesetéről előkerült ügyirat, eszerint 1985.03.06-án 22.19-kor Kiscséripuszta - Szabadbattyán között, az AS821-ben (az első, földutas átjáró Kiscséripuszta után) fogott 87 km/h sebességgel orosz tankot a 14851 sz. postavonatot továbbító M62 190. A gép 3 tengellyel siklott, "B" végének jobb oldala súlyosan megrongálódott, a mozdonyvezető és 2 orosz katona könnyebben megsérült. A tankok egymás után haladtak át az átjárón balról jobbra, a fénysorompó piros jelzése ellenére. Három átment gond nélkül, a 4. viszont 35-40 méterre lemaradt a többitől. Személyzete látta a pirosan villogó fénysorompót, ezért lassítani kezdett, de mivel a vonatot nem vették észre, ismét gyorsítottak és már lefelé haladtak a sínekről, mikor mozdony jobb első sarka elkapta őket. 

 

A Púpos balesetéről azóta ismét kaptam megerősítést, valóban megtörtént, de több infóm sajnos nincs róla. 

Előzmény: Snake-Mojzi (31986)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2021.07.18 0 0 31986

Elsősorban Imréhez szólna a kérdés, de minden választ örömmel veszek:

 

A Google-lel előcsalható félmondatokon kívül van valami konkrét információd az M62 190-es harckocsigálozásáról és az M40 229 1981-es BMP-s gázolásáról?

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.07.13 0 1 31985
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.07.04 -1 0 31984

Megnéztem, sajnos egyik kocsiról sem tudok semmit. :(

 

Előzmény: alkotasu (31983)
alkotasu Creative Commons License 2021.07.04 -2 0 31983

Bárdos Imre!

Nem tudsz egy olyan balesetről, ami 1958-ban, vagy nem sokkal előtte történt, és a BCa 3586-os pályaszámú kocsi volt az egyik résztvevő?

Ami miatt feltételezem a balesetet: ez a kocsi eredetileg a Ca 5063-as volt (Lovász Gy. adata). Feltehetőleg a háborúban komolyabban megsérülhetett, hogy a felépítményt más fülkekiosztással készíthették el, tehát ez kb. 10 éves lehetett, amikor selejtezték a kocsit, és a Merénylet c. film (1959) egyik szereplője lett, a kocsit a rézsűre daruzták.

 

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-alpYcFlvTFhLbHRTdGhabU05eFhkZz09

Volt még ezen kívül pár kocsi, amit 1958-ban selejteztek, és amik a filmben valószínűleg láthatók, csak nem tudom beazonosítani őket:

Ba 3013”, Ba 3020”, Ca 5022

 

A film releváns része itt található meg:

https://ok.ru/video/1746231691928?fromTime=789

division by zero Creative Commons License 2021.07.02 -1 1 31982
D F T Creative Commons License 2021.06.19 0 1 31981

Anno a80-as évek végén vagy a 90-es évek elején (pontos dátumra már nem emlékszem), amikor megégett a bizber kábel Klf és Fc között ott is látra közlekedés volt vagy 2-3 napig. Igaz, max. 15 km/h és 200 méteres követési távolság volt.

Előzmény: LoviGabi (31975)
ovarnet Creative Commons License 2021.06.19 -2 0 31980

De ezt a menetet vajh hogy látta és/vagy kezelte a bizt.ber/vonatbefolyásoló?

 

A biztosító berendezés foglaltságot érzékel. Ha a segély a beállított menetiránnyal szemben ment ki, akkor a térköz jelzők sötétek. (A kijárat nem kezelhető, legfeljebb hívó) A sorompók esetében vagy irány függőek vagy függetlenek. Visszafelé pedig térközzavar lehetett. Ha szabad az állomásköz, akkor menetirány pörgetéssel ez rendbe jön.

Ha a segély már elindult, akkor meg kell várni, össze kell kapcsolni és így bejönni. 

 

 

LoviGabi Creative Commons License 2021.06.19 -1 0 31979

De ezt a menetet vajh hogy látta és/vagy kezelte a bizt.ber/vonatbefolyásoló?

Előzmény: sssey (31977)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.06.19 -1 0 31978

Bevezették az L3-as szintű ETCS-t? :D

Előzmény: ovarnet (31974)
sssey Creative Commons License 2021.06.18 -2 3 31977

A Csörgőnek kettős szerepe volt:

- egyrészt törte a légellenállást, hogy a Desironak kisebb legyen az ellenállása

- másrészt a Csörgő mögött létrejött szívóhatás segítette a Desirot.

 

Mi ezzel a gond? Használnak ilyet gyorsasági kerékpáros felvezetésnél és a madarak egy része is így vándorol.

 

Komolyabban.

 

Erről ez az eset jutott eszembe:

 

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2017-0004-5.pdf

 

sssey

Előzmény: LoviGabi (31975)
somytomy Creative Commons License 2021.06.18 -1 1 31976

Áh, dehogy, a Magyar Honvédség új, láthatatlan vasúti kocsijait tesztelik éppen :-)

Előzmény: LoviGabi (31975)
LoviGabi Creative Commons License 2021.06.18 -1 1 31975

Látra közlekedés? Mi a f... fene... ilyet se láttam még.

Előzmény: ovarnet (31974)
ovarnet Creative Commons License 2021.06.18 -2 0 31974

Újabb gyöngyszem...

 

link

LipiBubo Creative Commons License 2021.06.18 -1 0 31973

 

Fennakadt egy kamion a vaganyon, reszeg sofor:

 

https://telex.hu/belfold/2021/06/18/kamion-ittas-vezetes-vasut-rendorseg-sor

ovarnet Creative Commons License 2021.06.18 0 0 31972

Ez sem a magyar vasút napja:

10:55A Közlekedésbiztonsági Szervezet és a Mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság munkatársai a helyszíni adatrögzítést megkezdték, a vonatközlekedés bizonytalan ideig szünetel. 2021.06.18. 9:20 körül vasúti közlekedési baleset történt Jánossomorja és Mosonszolnok között. Elsődleges információk alapján egy Csorna felől érkező személyvonat egy vasúti pálya karbantartó géppel ütközött.A vasúti közlekedés Jánossomorja és Rajka között szünetel, vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat.

 

r1232 Creative Commons License 2021.06.17 -1 1 31971

Nem így van.

Előzmény: 1047 005-2 (31969)
r1232 Creative Commons License 2021.06.17 -3 3 31970

Marhaság.

Bár lehet,  hogy hozzátok csak a selejt került,  de erre nem ez a helyzet. És hajlamos vagy megfeledkezni arról,  hogy te is voltál kezdő.

Előzmény: 1047 005-2 (31968)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.17 -3 1 31969

"Van, aki igyekszik és tudja is. Ők nincsenek sokan."

 

 

Már nagy szó ha tanfolyamonként 1 fő az.

 

 

 

"Aztán van, aki igyekszik, de nehezebben megy neki (mint az átlag mv állomány). Ők vannak legtöbben.

És vannak akik nem is igyekeznek és nem is tudják. Ők vannak legkevesebben."

 

 

Fordítva.

Előzmény: r1232 (31967)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.17 -3 0 31968

"Ehhez képest a jelölteknek csak töredékével van igazán probléma, de azoknak a hozzállása is olyan."

 

 

Eddig stimmel.Csak az a töredék 96% körüli.

Előzmény: r1232 (31964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!