Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 5 napja -2 0 34113

Kocsiszámokkal:

Előzmény: Wrecker-Wrecker (34100)
alkotasu Creative Commons License 5 napja -2 1 34112

Jelen esetben oda biztos nem, legfeljebb 1968-ig, mert a forgóvázas favázas kocsikat akkor vonták ki a közforgalomból. Acélvázas kocsinak meg nincs feszítőműve.

Előzmény: Prestonpans (34106)
Borsoscska Creative Commons License 6 napja 0 0 34111

Bárdos Imre köszönöm a választ.

Bárdos Imre Creative Commons License 2024.04.10 0 2 34110

Az újságban látható gép - ez nem derül ki az üzembiztonsági jelentésből - a V43 1020 volt.

 

Előzmény: f_k (34108)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.04.10 0 3 34109

Előzmény: Borsoscska (34107)
f_k Creative Commons License 2024.04.10 0 0 34108

1972.11.04

Borsoscska Creative Commons License 2024.04.10 0 0 34107

Sziasztok!Érdeklődni szeretnék amikor 1972-ben Tolnanémedinél kisiklott m61 020 milyen tipusú kocsi volt mögötte.Előre is köszönöm a választ.

Prestonpans Creative Commons License 2024.04.10 -2 4 34106

És hová rakja fel a deszkát, mert nem rémlik ilyen lehetőség a kocsik alján..?

 

        

 

 

       railroad, hobos - Keresés Képek (bing.com)

 

 

 

 

Előzmény: r1232 (34044)
f_k Creative Commons License 2024.04.06 0 0 34105

https://www.heol.hu/helyi-kek-hirek/2024/04/egymassal-szemben-haladt-ket-vonat#google_vignette

 

A mulasztást elkövető, több évtizedes munkaviszonya alatt súlyos hibát először vétő, majd a balesetet végül elhárító forgalmi szolgálattevővel szemben az Egri Járási Ügyészség a büntetőeljárás feltételes ügyészi felfüggesztéséről hozott határozatot a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indult bűnügyben

kina01 Creative Commons License 2024.04.01 -6 0 34104

Én egy nem mostani történetet hozok elő:

2004 körül( tehát 20 éve lesz ) Salgótarjánban egy helyis busszal(CCV 535)utaztunk haza mikor egy belvárosi vasúti atjaróban a soronpó rácsukódott a buszra, máig nem tudom hogy..a busznak nem tört be a szélvédője,de a sorompó nem lehetett mozdítani,  de úgy maradtunk benne a buszban  pár percig..végül el tudtunk menni.Habar emlékszik a fene már..lényeg hogy nagyobb baj nem.lett ebből.Tarjanban Szerencsére amúgy se volt átjárós baleset amiről tudok.

Remélem országosan is csökken a számuk a halálesetek nek meg pláne.Kellő odafigyeléssel elkerülhetű az ilyen balesetek zöme.

zut2020 Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 34103

Frissült a KBSZ weblapja, felkerült pár idei ÜTV eset:
http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes

joe962 Creative Commons License 2024.03.31 0 1 34102

Nagy az Isten ..................!

Előzmény: sssey (34101)
sssey Creative Commons License 2024.03.30 0 0 34101

Szerencsére csak majdnem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=AYqW57m7MQc

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2024.03.16 -1 1 34100

Fizolti Creative Commons License 2024.03.15 0 0 34099

Erre is írtam, hogy Lehet vitázni azzal, hogy ez így jól van-e. 

Előzmény: _Nyuszi (34097)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.15 0 2 34098

Főleg,hogy sikerült odáig süllyedni,hogy egy vonat ha akarom vonat,ha akarom  nem vonat a szolgálatihelyen menetrendszerinti időben ácsorogva.

Előzmény: _Nyuszi (34097)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.03.15 -2 2 34097

Az érdekessége ennek a definíciónak, hogy biztosítóberendezési értelemben a vágányút fogalma eltér ettől, a forgalmi értelemben vett vágányúttól.

Előzmény: Fizolti (34096)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.15 -2 0 34096

Az újradefiniálást arra szituációra értettem, amikor valami definiálva van. Lehet vitázni azzal, hogy ez így jól van-e, de a Vágányútnak van definíciója. Az eddigiek alapján leginkább ez van közel ahhoz, amt keresel. 

 

1.2.137. Vágányút Vonatközlekedés közben az a vágányrész, amelyen:

 az érkező vonat a szolgálati helyet fedező jelzőtől a megállás helyéig (vágányút ellenőrzésnél az első kijárati váltóig vagy a vágány végét lezáró ütközőbakig),

 az áthaladó vonat a teljes áthaladásig (a szolgálati helyet mindkét irányból fedező jelzők között),

 az induló vonat az indulás helyétől a szolgálati helyet ellenkező irányból fedező jelző elhagyásáig haladni fog.

 

Tolatás közben az a vágányrész, amelyen a tolatás történik.

 

Amennyiben nem, akkor azt is el tudom képzelni egy olyan fogalom/kifejezés, ami ma magyarul nem nem létezik.

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (34095)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.14 -3 2 34095

Anschließender Weichenbereich, szóval egy jelzős szerkezet.

Kapcsolódó váltókörzet.

 

Nem tudok újra definiálni valamit, ami nincs (forgalmi szempontból) definiálva.

Előzmény: Fizolti (34094)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.13 -3 1 34094

Arra jutottam, hogy nem a váltókörzetet akarod (újra) definiálni, hanem a valami mást, ami nekem leginkább a Vágányút-nak tűnik. 

 

 szerintetek meg jól van az úgy, ahogy van, majd írunk egy hatvanadik francia bekezdést - Alapvetően pont ezt szeretnénk elkerülni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (34092)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.03.13 0 1 34093

Semmit sem tudok róla, csak azt, hogy leégett, állítólag 1998-ban. 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (34089)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.13 -4 0 34092

Attól függ, mi a cél?

Akarjuk definiálni?

Akkor lehet.

Nem látok olyan szolgálati helyet, ahol ez nem megvalósítható.

 

Amiben nagyon nem értünk egyet, és aminek a részemről történő megfogalmazását nehezményezted, az az, hogy itt - hogy is fogalmazzak, hogy ne a formával, hanem a tartalommal törődjetek? - van valami, ahhoz csinálnak szabályt, ahelyett, hogy a struktúrának megfelelően epitkeznének.

 

Ami le van írva, jelzők jelölése, hasonlók, azt senki se gondolja komolyan.

 

Az alapvető különbség a nézőpontunkban az, hogy szerintem az egységesség alapvető közlekedésbiztonsági követelmény, szerintetek meg jól van az úgy, ahogy van, majd írunk egy hatvanadik francia bekezdést, hogy adott helyen miért kell mashogy közlekedni, mint mindenhol máshol.

 

Szoval akkor hogy is vannak Sopronban azok a "külső jelzők", hogy maradjunk konkrét eseteknél, ahogy kérted?

 

Milyen helyszíni kiépítést mondatnál, ahol a kapcsolódó váltókörzet nem definiálható?

Előzmény: Fizolti (34090)
Vendégsín Creative Commons License 2024.03.13 -2 1 34091

Amilyen a mátészalkai megfutamodás vizsgálati jelentése, annak alapján nincs nagy kár emiatt...

Előzmény: FOMA (34085)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.13 -2 1 34090

Ütközetetni kéne az érveket, csak hát az egyik fél nem igazán érvel.

 

Például: Ugyan miért nem? Dehogynem! - Amikor már a hozzászólásból az jön le, hogy teljesen mindegy, hogy lesz-e rá válasz, te már eldöntötted hogy ignorálni fogod. De ha nagyon ragaszkodsz ehhez, lehet folytatni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (34084)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2024.03.12 -1 0 34089

Azóta volt pár eset, amelynél minimum bekérik az Üzembetartói Vizsgálat dokumentumait. Ha más nem, ilyen a múlt heti 223-as Bz leégése.
Ezzel kapcsolatban a jármű csoportjában adódott egy kérdés amely engemet is érdekel, Bárdos Imrét hívom segítségül, szerintem tud válaszolni az alábbi kérdésre:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166555487&t=9121626

Előzmény: scsabi (34088)
scsabi Creative Commons License 2024.03.12 0 0 34088

Volt már ilyen, példának okáért 2015.01.19-2015.04.05, vagy 2007.03.11.-2007.06.17.

 

Amúgy meg ha kötelezően vizsgálandó baleset (2005:CLXXXIV tv. 7. § ac) és 2. § j)) nem volt, akkor nincs ebben semmi különös.

Előzmény: sssey (34081)
Pályaőr Creative Commons License 2024.03.12 -2 3 34087

Az volt az, amikor meg akarta enni az ötven töltött káposztát.

Mondjuk, India, ha igaz, 1,4 milliárdnál tart népességben, ha nem a humánus szempontokat vesszük, hanem a statisztikait, mondhatni, nem tétel. Amint, hogy Kínában évente átlag 1500 bányász hal meg, egyszer kiszámolták, hogy az Magyarországon évi négynek felelne meg. (Avval együtt, hogy itt évi négy is sok lenne, meg már nem is igen vannak.)

Előzmény: alkotasu (34086)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.12 -2 3 34086

Sokszor hullanak le ott az emberek a vonatról ilyen-olyan okból, de ott ez nem hírértékű, meg szinte fel sem tűnik.

(Mint - azt hiszem Móricz Zs. novellájában - Kis János esete: fel sem tűnt senkinek, hogy kiment, hogy meghalt, sőt, az sem hogy élt.)

Előzmény: Pályaőr (34083)
FOMA Creative Commons License 2024.03.12 0 2 34085

Talán, mert nincs aki frissítse. Fogyatkoznak a vasúti balesetvizsgálók a KBSZ-nél.

Előzmény: sssey (34081)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.12 -5 4 34084

A válaszából ez megsem derült ki.

A kérdésére citált konkrét esetet azóta is ignorálja.

Az oké, hogy képben van, a nézeteivel vitatkozom, nem a tudásával.

Ütközetetni kéne az érveket, csak hát az egyik fél nem igazán érvel.

Előzmény: nazareth (34082)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!