Keresés

Részletes keresés

Lipooth Creative Commons License 2019.09.29 0 0 30877

Nah, egyszerre... Amúgy még annyit hozzá, hogy az M4-en, mivel nincsenek bejárati jelzők, a kijárati jelzőkhöz tartoznak az ismétlőjelzők (és a laikust meg is téveszti, a bejárati jelző helye környékén lévő ismétlőjelző)

Előzmény: Lipooth (30876)
Lipooth Creative Commons License 2019.09.29 0 0 30876

M2-n és M4-en is olyan (főleg bejárati, de térközjelzők előtt is, ahol nincs meg kellő rálátási távolság, van ismétlőjelző. Ugyanúgy néz ki, mint a hozzá tartozó főjelző, csak a vörös helyett sárga optika van rajta. És a legszebb, hogy az M4 bal vágányán lévő egyetlen térközjelző előtt bizony kettő is van belőle. (ja és a számozása is más, mint a főjelzőé, valamint sárga táblája van).
Az M3-on pedig emlékeim szerint van hármas előjelzés is... ;)

Előzmény: BaGira-79 (30874)
LoviGabi Creative Commons License 2019.09.29 0 2 30875

Ami a Kettesen annak tűnik, mert pl fehér és zöld, az, ha jól tudom, csak annyit mutat, hogy le van zárva a vágányút vagy vmi ilyesmi.

Zöld és alatta egy fehér fény – „A menetengedély határ a jelző mögött van”.

A jelző meghaladása kommunikáló vonattal engedélyezett
- automatikusan AM,
- vagy ellenőrzött kézi vezetéssel ATPM üzemmódban a vonatvezetői kijelzőn (TOD) jelzett sebességhatáron belüli sebességgel.
A jelző fénye a CBTC rendszerben a dinamikus követési rendet jelzi a mőködő fedélzeti berendezéssel rendelkező, kommunikáló vonat számára, amely a TOD képernyő üzemmódnak megfelelő azonos információjával együttesen jelenti a továbbhaladási engedélyt. (Menetengedély határ továbbiakban MAL)
A fel nem szerelt, illetve nem kommunikáló vonat személyzete számára kétes jelzésként értelmezendő.


Nem ismétlőjelző. Mit akarsz ismételni azon a három jelzőn? 😁

Pedig létezik :)

Ismétlő jelző
Az ismétlő jelzőkre vonatkozó rendelkezések

Az ismétlőjelzők a K–Ny-i metró vonalon alkalmazott háromoptikás jelzők. Zöld, sárga és fehér optikával rendelkeznek.
Az ismétlőjelző nem abszolút fogalmú jelző, valamint jelzési képéhez sebességérték nem tartozik. Az ismétlő jelző azt jelzi, hogy a hozzá tartozó főjelzőn továbbhaladást tiltó vagy engedélyező jelzés van.
Ismétlő jelzőt akkor kell alkalmazni, ha a rálátási távolságból (a szabadlátás korlátozottsága miatt) a főjelző jelzési képe nem látható.
Az ismétlő jelzőt a hozzá tartozó főjelzőhöz az ATPR-40 üzemmódnak megfelelően 40 km/h sebességhez tartozó rálátási távolsághoz kell kitűzni.
Az ismétlő jelző jelzőfényeinek hiányában meghaladható
- AM, vagy ATPM járművezetési üzemmódban az automatikus üzemnek megfelelően,
- CBTC-vel felszerelt vonattal szabad kézi vezetés esetén ATPR, ATC By üzemmódban, illetve nem a vonalnak megfelelő fedélzeti berendezéssel felszerelt, vagy fel nem szerelt vonattal a sárga jelzési képének megfelelő módon.

Az ismétlő jelzők jelzései a következők:

Zöld és alatta egy fehér fény – Az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelző „A menetengedély határ a jelző mögött van” jelzést jelez
Az ismétlő jelző mellett a kommunikáló vonat elhaladhat
- automatikusan AM,
- vagy ellenőrzött kézi vezetéssel ATPM üzemmódban a vonatvezetői kijelzőn (TOD) jelzett sebességhatáron belüli sebességgel.
A menetengedély határ (MAL) az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelző mögött van. A jelző fénye a CBTC rendszerben a hozzá tartozó főjelző dinamikus követési rendet jelző jelzési képét ismétli a felszerelt, kommunikáló vonat számára, amely a TOD képernyő üzemmódnak megfelelő azonos információjával együttesen jelenti a továbbhaladási engedélyt.
A fel nem szerelt, illetve nem kommunikáló vonat személyzete számára kétes jelzésként értelmezendő.

Egy zöld fény – „Az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelzőn Szabad a továbbhaladás jelzés van”
ATPR üzemmódban, vagy nem kommunikáló vonattal az ismétlő jelző a vonatnál alkalmazható sebességgel meghaladható. A következő főjelzőn továbbhaladást engedélyező jelzés van.

Egy sárga fény – „Az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelzőn Megállj! jelzés van”
Az ismétlő jelző meghaladható. Az ismétlő jelzőhöz tartozó következő főjelzőn „Megállj!” jelzés, vagy „Hívójelzés” van.
„Megállj!” jelzés esetén AM üzemmódban az ATC-nek automatikusan, vagy ATPM üzemmódban a TOD képernyőn megjelenő sebességhatáron belül haladva a járművezetőnek kell a MAL pontnál a vonatot megállítania.
Automatikus járműtovábbítási üzemmódokban „Hívójelzés” esetén a járművezető a TOD képernyőn megjelenő információk alapján a K–Ny-i metróvonal F.2. Forgalmi Utasítás „Hívójelzés esetén követendő eljárás” című fejezetében előírtaknak megfelelően köteles az ismétlő jelzőhöz tartozó főjelző előtt megállni, vagy a képernyőn megjelenő sebességhatáron belül haladva meghaladni a „Hívójelzés”-t.
Csökkentett járművezetési üzemmódban, vagy nem kommunikáló vonattal az ismétlő jelző meghaladható. Szabad a továbbhaladás sebességcsökkentéssel, úgy hogy a következő főjelző „Megállj!” jelzése esetén a jármű feltétlenül megállítható legyen.

Előzmény: BaGira-79 (30874)
BaGira-79 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 30874

Ami a Kettesen annak tűnik, mert pl fehér és zöld, az, ha jól tudom, csak annyit mutat, hogy le van zárva a vágányút vagy vmi ilyesmi. Nem ismétlőjelző. Mit akarsz ismételni azon a három jelzőn? 😁

Előzmény: Fizolti (30870)
BaGira-79 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 30873

Nekem viszont nem csak rémlik, elég éberen él. Pedig eljöttem régen. 

 

Annyi még, hogy lehet kettős előjelzés is: 60-50-0 vagy 50-40-0. Ezt, sok mással együtt, hiányolom a HÉV-nél néha. 

Előzmény: Fizolti (30872)
Fizolti Creative Commons License 2019.09.29 0 0 30872

Nekem is ez rémlik. 

Előzmény: BaGira-79 (30871)
BaGira-79 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 30871

Nincs. 

Ott a jelzőkhöz tartozik sebesség (max-60-50-40), előttes jelző mindig ad előjelzést, kettős is lehet, így szükségtelen az ismétlőjelző. 

Előzmény: Fizolti (30870)
Fizolti Creative Commons License 2019.09.28 0 0 30870

A 3-as metró vonalán, utasításrendszerében van ismétlőjelző? 

A 2-es vonalon rémlik, hogy van ilyen is, ami ugye nem lehet főjelző, de fényjelző. 

Előzmény: LoviGabi (30863)
Áthaladójelző Creative Commons License 2019.09.28 0 0 30869

Köszi, hasonló állásponton vagyok én is. :-)

Előzmény: _Nyuszi (30855)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.09.28 0 0 30868

Technikailag:

I60R és felette 45km/h felett kényszerfékez (germániában használhatatlan jelző mellett legfeljebb 40, látra közlekedés esetén 30 engedélyezett, plusz tolerancia).

A régebbieknél nincs korlát (anno a látra közlekedésnek nem volt diszkrét sebességhatára).

 

Előírás szerint: nyilván amit a hatályos utasítások megszabnak.

Előzmény: _Nyuszi (30867)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.09.28 0 0 30867

*lenne

 

Ez kimaradt, valóban. GySEV-nél mennyi?

Előzmény: 1047 005-2 (30866)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.09.28 -1 0 30866

"A sebesség max. 40 lehet, asszem (MÁV-nál nyilván 15)."

 

 

A MÁV-nál nincs Indusi telepítve.

Előzmény: _Nyuszi (30865)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.09.27 0 0 30865

Ohh...

Valami olyasmi, hogy a M! állású főjelzőt (és a hívó is végülis megállj állású főjelzőn van) úgy tudod meghaladni kényszerfékezés nélkül, ha addig, amíg a vonat eleje a jelzőnél el nem halad (gyakorlatban a 2000 Hz-es pályamágnes felett elmegy a vevő), addig nyomni kell a Befehl gombot, különben kényszerfékez. A sebesség max. 40 lehet, asszem (MÁV-nál nyilván 15).

Előzmény: LoviGabi (30864)
LoviGabi Creative Commons License 2019.09.27 -1 0 30864

Sem németül, sem INDUSI-ul nem tudok...

Előzmény: _Nyuszi (30862)
LoviGabi Creative Commons License 2019.09.27 0 0 30863

Elképzelhető, hogy erre nem figyeltem rendesen :) engem már a főjelző fényjelzősítése is kizökkentett (a többi jelenlevővel együtt). Az Alstom(ok)ra meg nincs típusom (s remélem nem is lesz).

Előzmény: Lipooth (30861)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.09.27 0 0 30862

Kb. mint az INDUSI-ban a Befehlstaste?

Előzmény: LoviGabi (30860)
Lipooth Creative Commons License 2019.09.27 -1 0 30861

Rosszul tetszett figyelni. Azt a gombot Hívójelzés esetén kell nyomni, és ekkor lehet a hívót meghaladni. Más tészta, hogy erre példa még nem nagyon volt...

Előzmény: LoviGabi (30860)
LoviGabi Creative Commons License 2019.09.27 0 1 30860

Félig a pálya széléről: tavaly le kellett oktatódnom a 2-es metró infra és vonalismeretéből, ennek keretében értelemszerűen el kellett mélyedni a jelzési utasítás különbözőségeiben (pl. ami nálunk a 3-a vonalán főjelző az már itt fényjelző... na mindegy). A lényeg, hogy az itteni CBTC-hez kapcsolódó jelzési képek során a Hívójelzés kivezérlése (állítólag) annyira bonyolult biztonságkritikus kezelési művelet, hogy inkább felszereltek az Alstom vezetőpultjaira egy "Jelzőmeghaladás" gombot, amivel -természetesen- engedéllyel meghaladhatják a vöröset, ha szükséges...

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2019.09.26 0 0 30859

Mindenféle német SpDrS szimulátorokban hívót kivezérelni csak letiltott váltóállítással tudsz (váltólezárás + állomás szimbólum gombok).

Aztán hogy ez a valóságban is így van-e, azt nem tudom.

Előzmény: keszekusza76 (30856)
keszekusza76 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 30858

Természetesen,persze ha benne van:)

Előzmény: _Nyuszi (30857)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.09.26 0 1 30857

Abban benne szokott lenni. ;-)

Előzmény: keszekusza76 (30856)
keszekusza76 Creative Commons License 2019.09.26 0 1 30856

Viszont a Kezelési szabályzatban lehetne az állító biztosítékok kivételét megkövetelni ilyen esetben is:)

 

Előzmény: _Nyuszi (30855)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.09.26 0 3 30855

Nagy munka. Túl nagy.

Gondold el, ha egy nagyobb állomáson kivezérelsz egy hívót a S2 kiégése miatt, az egész állomáson nem tudsz váltót állítani? Neee.

Ha nem ÉS, hanem VAGY kapcsolat van: melyik hívó melyik adó- vagy nyugtázóláncot akassza? Mindet? Neem, ezt alapáramkörösíteni nem érdemes szerintem. Ez tipikusan az az eset, amikor a kezelőnek kell odafigyelnie, hogy ne csináljon butaságot, ezt pedig megfelelő edukációval lehet elérni.

Előzmény: Áthaladójelző (30854)
Áthaladójelző Creative Commons License 2019.09.26 0 1 30854
Mekkora munka lenne megoldani, hogy kivezérelt hívójelzés mellett:
a) nem fut le adólánc
b) nem fut le nyugtázólánc
c) nyomógombismétlő jelfogók "reteszelve", gyak. a "pultból nem jön ki a parancs"
d) nincs állítóáram?
Előzmény: _Nyuszi (30808)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.09.25 -1 2 30847

Hívóval járt ki a vonat, viszont sem a szolgálattevő, sem a mozdonyszemélyzet nem volt éppen topon szakmailag, különböző  okokból.

Előzmény: tfmb (30836)
r1232 Creative Commons License 2019.09.25 0 0 30846

Nagyon nem mindegy, hogy jelzőkezeléssel vagy anélkül járna ki a vonat helytelen vágányra. A két esetnek nem ugyanazok a feltételei!

Előzmény: tfmb (30827)
BaGira-79 Creative Commons License 2019.09.25 0 0 30845

A HÉV-nél. ☺️

Előzmény: tfmb (30829)
BaGira-79 Creative Commons License 2019.09.25 0 3 30844

Tisztában vagyok vele. Azt írtad, hogy a szemét forgalmisták játszanak életekkel, hogy kinyomják a hívót, bezzeg a hős masiniszták simán mentek fehér sátorjelzővel, amíg az MFB vagy az előttes elegy engedte. Mende-Sülysáp egy volt, eszetlen utolérés meg már rengeteg. 

Előzmény: tfmb (30811)
tfmb Creative Commons License 2019.09.25 -1 0 30843

Végül is jogos,mert csak Kazincbarcikáig jártam!

Valóban kétvágányú az a 16 km.

És Sajószentpéteren van egy fekete pont.

Előzmény: Bbmot_634 (30840)
Fizolti Creative Commons License 2019.09.25 0 0 30842

Több kétvágányú* térközös állomásköz nem önműködő térközzel, ami általában együtt jár a kötött menetiránnyal. És ezek közül van olyan, ami az egyik legforgalmasabb elővárosi állomásközben van. 

(kétvágányú pálya mellett előfordul párhuzamos vonal, egy, vagy két vágányú pályával.

Előzmény: tfmb (30829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!