Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5115

A képen egy teljes átszelési kitérő (ismertebb nevén angolváltó) két középső csúcssínje.

Ha jól tévedek, ez Budapest-Keleti pu. 6b. kitérője, ami — tekintve hogy átmenőben fekszik — A csoportos kitérő, így havonta vizsgálja a bizt. ber. és a pft.

 

Előzmény: Nem vagyok pályaszám! (5110)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5114
Ez úgy lenne az igazi, mint a rejtvényekben. Két fotó egymás mellett az alábbi szöveggel:
"A bal oldali képen X különbség található a jobb oldalihoz képest. Keresse meg ezeket, a megfejtést pedig küldje az alábbi címre:..." :-)
Előzmény: exmv (5113)
exmv Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5113
Innen mintha csavarok hiányoznának.
Előzmény: Nem vagyok pályaszám! (5110)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5112
Azért pár szó a váltók szerkezetéhez nem/keveset értők számára talán idekívánkozna, mert a fotóból az avatatlan szem nem sokat lát...
Előzmény: Nem vagyok pályaszám! (5110)
WOREK Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5111
Nájsz!
Előzmény: Nem vagyok pályaszám! (5110)
Nem vagyok pályaszám! Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5110
Előzmény: Frankyeinstein (5109)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5109
Köszönöm!
Igen hálás lennék, ha - amennyiben persze megtudsz valamit a viszgálat eredményéről - tájékoztatnál Minket a részletekről.
Különösen az alább említett gyorsulás, meg a baleset tényleges kiváltó oka (anyagfáradás? karbantartás hiánya?) érdekelne...
Előre is köszönöm!

Más:
Van esetleg más is, itt a fórumon, aki élt már át hasonlót?
Előzmény: Bárdos Imre (5106)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5108
Igazán nem tudom.
A helyzet az, hogy kb. akkor kezdhetett gyorsítani a mozdonyvezető kolléga, mert épp elhagytuk a váltókörzetet, már csak a líra váltói voltak hátra (ahol egyébként a baleset végülis bekövetkezett).
Szóval még most sem tudom, valós gyorsításról volt-e szó, vagy csak a képzeletem játszott-e velem. Mindkettő könnyen elképzelhető, hisz a gép mind a négy tengelyével a vágányokon maradt, tehát a vonóerőt akár ki is fejthette. (Sőt, de ezt csak nagyon halkan írom le, akár az is lehet, hogy a mozdonyvezető kolléga, észlelvén a lassulást, még növelte esetleg a vonóerőt... De ez már tényleg csak fikcionálás részemről!)
Persze, az is könnyen elképzelhető, hogy a kocsi megdőlése, a rázkódás, a felkavarodó porfelhő okozta azt a kényszerképzetet, hogy gyorsulunk.
Erre - valószínűleg - a szalag értékelése fog majd választ adni.
Előzmény: trancegod (5107)
trancegod Creative Commons License 2007.09.09 0 0 5107
A gyorsulási érzet feltehetően a tehetetlenség miatt volt? Vagy csak ez olyan képzelt érzet?
Előzmény: Frankyeinstein (5105)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.09.08 0 0 5106
Köszönjük a belekotyogást, érdekes volt a beszámolód!
Előzmény: Frankyeinstein (5105)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.09.08 0 0 5105
A Keletiben történt balesetről kicsit részletesebben, mondhatni "első kézből" olvashattok itt:

http://www.frankye.extra.hu/baleset/keletibaleset.htm

Képek a cikk után, a linkre kattintva.

Szörnyű volt! Kalauzként, anno, átéltem már siklást, de ez sokkal rosszabb volt. A legszörnyűbb az volt, hogy éreztem/tudtam, hogy kisiklottunk, mégis gyorsultunk. (Legalábbis így éreztem.)
Egyébként a baleset pontos helye Keleti első bejárati jelzője után, közvetlen az első lírán. A Ferenci balon (ferenci érkezőn) mentünk kifelé, és tértünk a Kőbánya balra (kőbánya indulóra), amikor szerény véleményem szerint megnyílt alattunk a váltó. Erre utal, hogy 40 körül mentünk, tehát nem Hívóval, így nem lehetett "sziki"-vel aláváltani.

(Elnézéseteket, hogy csak így belekotyogtam a fórumba, de más, indexes fórumon régóta tag vagyok, és ezt a fórumot is elég régóta olvasom.)
Siemens113 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5104
Már akkor is a 12:55-ös volt a "ludas"....
Előzmény: Bárdos Imre (5101)
Bahn Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5103
Fedvény: Örüllni helyesen Örülni.
Előzmény: Bahn (5102)
Bahn Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5102
Nagyon köszönöm!
Nagyapám azon a vonaton utazott. Most vasárnap jutott eszébe.:-) Örüllni fog a részleteknek, köszönöm mégegyszer!
Előzmény: Bárdos Imre (5101)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5101
A baleset 1971.01.23-án történt, de összesen ennyit tudok róla! (forrás: Népszabadság, 1971.01.24).:

Előzmény: Bahn (5066)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5100
1974.07.17. Vác : V43 1192 V43 1183

5,25-kor a II. vágányon tolató villamos mozdony (V43 1192) a 21. és 17. sz. váltók közötti egyenes szakaszon fékhiba miatt összeütközött a III. vágányra bejáró 239. sz. személyvonattal. (V43 1183).
A mozdony az 5,17-kor érkezett 220. sz. vonat körüljáró gépe volt. Ez ingavonatként közlekedett volna, de vezérlőkocsiját a Nyugatiban meghibásodás miatt kisorozták. Vezetője észlelve a veszélyt minkét fékkel fékezett, de mivel fékhatást nem tapasztalt kiugrott mozdonyából. A gép felvágott egy váltót, majd ütközött a személyvonattal. Ennek ereje a 31 km/h haladó gépet 87 m-t visszalökte. Minden tengelyével siklott, a II. és III. vágány között keresztbefordult, vezetőállása összetört, ütközői leszakadtak. A V43 1183 psz. gép egy tengellyel siklott, mindkét vége összetört. Az ütközés következtében a szerelvényről leszakadva állt meg úgy, hogy közte és szerelvénye között 3,5 m távolság volt. A személyvonat 60 km/h sebességgel haladt. Ennyire sikerült lefékeznie, miután 240 m-re az ütközés helyétől a vészhelyzetet észlelte. Két utas a helyszí-nen meghalt, a vonatvezető és 3 utas életveszélyes, 22 utas 8 napon túl gyógyuló, 54 könnyebb sérü-léseket szenvedett.
A balesetben a fékhibán kívül szerepet játszott a F2. utasítás megszegése is, ugyanis vonat bejárása előtt/alatt a tolató mozgást fel kellett volna függeszteni illetve azt meg sem lehetett volna kezdeni.

1989.08.26. Polgárdi - Polgárdi-Ipartelepek között: M41 2159

23,37-kor a Polgárdi-Ipartelepekről visszjel nélkül elmenesztett Balatonfüredre tartó, két kocsiból álló 9738 sz. személyvonat 64 km/h sebességgel hátulról beleütközött a 195+60 szelvényben, Polgárdi bejáraton álló 79540 sz. üres dozátor szerelvénybe. Ennek két utolsó kocsija kisiklott. A mozdony „B” vége a jelzőkocsi alá fúródott. vezetőállása teljesen összetört. Az ott tartózkodó Göbölös Ferenc, Sv VF. 28 éves mozdonyvezetője a helyszínen meghalt, 6 utas megsérült. A forgalom 8 órán keresztül szünetelt.
A balesetet elsősorban Polgárdi-Ipartelepek forgalmi szolgálattevőjének és váltókezelőjének figyelmetlensége okozta. Közre játszott azonban a mozdonyok akkori időkben igencsak gyenge világítása is. Vasutasok véleménye szerint erős fényszórókkal felszerelt mozdonnyal, ha elkerülni nem is, de mérsékelni lehetett volna a baleset súlyosságát. A baleset után a MÁV összes vontatójárművére halogén fényszórókat szerelt és bevezette a fényvisszaverő zárjelzőket. Az M41 2159 selejtezve 1990.07.11.



Előzmény: eric35 (5091)
jim32 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5099
Előzmény: Sabee Gigant (5096)
ROCOman Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5098
Részletek: Itt
ROCOman Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5097
Üdv Mindenkinek!

A Keleti-ben gebasz van. A sülyi személy keresztbefeküdt...
Sabee Gigant Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5096
Vonat gyűrte maga alá az autót

 

MTI

 

2007. szeptember 7., péntek 06:47

 

Maga alá gyűrt egy autót a vonat péntek reggel 5 óra 30 perckor Kőszegfalva megállóhelynél. Az első értesülés szerint az autó vezetője és utasa meghalt - közölte Both Ferenc, a MÁV-Inform ügyeletese. Az autó a jól működő fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott rá a sínekre egy átjáróban éppen akkor, amikor odaért egy Szombathelyről Kőszegre tartó személyvonat. A helyszínelés idején az utasokat vonatpótló autóbuszok szállítják.

 

http://www.index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/326329/

Előzmény: Törölt nick (5095)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 5095
Ma reggel a Szombathelyről Kőszegre tartó vonat Kőszegfalvánál személygépkocsival ütközött, első, meg nem erősített hírek szerint az autó sofőrje és utasa életét vesztette. - Juventus Rádió.
Zolcsi67 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 5094
Az 1974-es baleset nem az, ami a Moldova-könyvben is szerepel? Az ingavonatból kisorozták a vezérkocsit, a gépet körüljáratták Vácon, és ütközött a bejáró személyvonattal.
Előzmény: eric35 (5091)
abdhulbin Creative Commons License 2007.09.04 0 0 5093
Most szerinted minden tiszta arrafelé?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (4987)
monor-21 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 5092

Erre, ilyen sorozatra gondoltam.

Köszönöm.

Előzmény: HegedűsBalázs (5073)
eric35 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 5091

Úgy látom,itt igazán tájékozottak vagytok baleset-ügyekben...

Én kettőről szeretnék többet tudni,bár mindegyik régi ügy...de azért,hátha...

Az első:

1974. július 17.-én volt egy súlyos baleset Vácon.Ha jól tudom,egy V43-as is érintett volt benne...Erről szeretnék többet tudni.

A második:

A 2159-es Csörgőről csak annyit tudok,hogy baleset miatt selejtezték.Milyen baleset volt,és mikor?

 

HegedűsBalázs Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5090
Egyszerre akartak áthaladni egy váltón, a Bz kicsit megborult, azon az oldalon amerről az M41-sel találkozott elemelkedtek a kerekek a sínről..
Előzmény: M41 2312 (5089)
M41 2312 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5089
Köszi. Az M41-es sérüléseiről tudni valamit? Jókor kapott friss fv-ket, reméljük nem sérült.
Előzmény: hoparu (5087)
m61019andras Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5088

Köszönjük szépen az infót.

 

Előzmény: hoparu (5087)
hoparu Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5087

"Tugja valaki, hogy melyik Bz és melyik M41-es ment egymásba ma hajnalban"

Az M41-2135 és a Bz-358 reggel fél 6 körül Debrecen Vontatási Telepen ütközött.
A Bz siklott, személy nem sérült, a fűtőház meg bezárt... úgy 14 óráig.

Előzmény: M41 2312 (5076)
M41 2312 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5086
peti 19: Ezt honnan szeded?
Hallottam vkitől.

m61019andras: Mi volt?
Nem tudok semmit, ezért kérdeztem hátha itt tud róla valaki. Csak azt lefelejtettem:D.
Előzmény: m61019andras (5084)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!