Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4876
Nem, ez a filmezés leírása. "Magyar Filmgyártó Vállatanak Almamellék és Gálosfa volt vasútállomásokon való külső felvételeivel kapcsolatos kérelme" igen hangzatos címet viseli az irat. Az is kederül belőle, hogy a film eredeti címe "Tartályvonat Pest Felől" lett volna és a jelzett vonal ekkor már megszünt, de a bontási engedélyt még nem adták ki rá.

Temészetesen megírom Naked a filmet.
Előzmény: m61019andras (4874)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4875
6619
Előzmény: cs1014 (4873)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4874

Ez annak a balesetnek a valós leírása?

Tényleg úgy történt ahogy a filmben?

"Nem jelzett tartályvonat"?

Előzmény: Bárdos Imre (4871)
cs1014 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4873
Melyik vonat haladta meg a jelzőt?
Előzmény: Bárdos Imre (4867)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4872

Valamikor majd légyszi írd meg nekem, én is viszek cserébe egy csemegét. :-)

 

Előzmény: Bárdos Imre (4869)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4871
Sőt, egy kis csemegém is van róla.


Előzmény: m61019andras (4868)
kenyér. Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4870
Csúnya vége lett a Btx-035-nek.
Előzmény: Bárdos Imre (4867)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4869
Már hogy ne lenne meg? :))
Előzmény: m61019andras (4868)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4868

Imrém, nincs meg Neked véletlenül digizve a "Kihajolni veszélyes"?

 

Előzmény: Bárdos Imre (4866)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4867
A dátum 1991.02.20. 6:09-kor a Macs állomás III vágányára behaladó 6619 sz. vonat (M41 2186) a bejárati jelzőtől 163,1 méterre, 71 km/h sebességgel ütközött az átállást végző, határon kívülre húzó 6670 sz. vonattal ( Btx 035). A 6619 vezetőállásán ellenörzést végző T. Gy. utazó felvigyázó, valamint S. Gy., a 6670 számu vonat mozdonyvezetője a helyszínen, M. I. a 6619 számu vonat mozdonyvezetője a baleset után tíz nappal a kórházban belehalt sérüléseibe. Rajtuk kívül egy vasutas és 19 utas szenvedett különböző foku sérüléseket.

Az M41 2186 "A" vége súlyosan megsérült, de a gép túlélte a balesetet. A Btx 035 azonban nem volt ilyen szerencsés.

A baleset oka "Megállj" állású jelző meghaladása és tolatás időbeni befejezésének elmulasztása volt.

A képek minőségéért elnézést, újságból vannak.

Előzmény: tamasi 48.-49. (4825)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4866
Túl sokat információm nincs, de legalább egy pontos dátumot tudok mondani. 1992.02.16. (vasárnap) a Hungarocamion Iveco márkáju pótkocsis kamionját gázolta el a vonat a Méta utcai átjáróban (Sajnos nem ez volt ott az első és nem is az utolsó gázolás.) Valamiért az rémlik, hogy a 2814-es volt, de erre nem mernék megesküdni. Ha összefutok a mozdonyvezetővel, megkérdezem tőle.
Előzmény: hol_itt_hol_ott (4827)
Bazsi75 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4865
Már mindegy :) A fekete autó úton van feléd :))))
Előzmény: Törölt nick (4864)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4864
köszi ;) (ha napokban vmi ebből fakadó baleset történne, semmi közöm hozzá :P )
Előzmény: Infós (4861)
m41 2197 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4863
Nem brahi.Én is olvastam a 7o-es évek elején Mo.-on terjeszkedő IPM.-ben.Komolyabb ujság mint a ma megjelenő "bulvárlapok".Bocs nem is ujság,MAGAZIN.Ettől függetlenül biztos hogy nem ezae leg elterjedtebb módszer az USA.-ban,de létezett.
Előzmény: manhattani (4851)
Infós Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4862

Tehát:

"(...), a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni."

Helyesen:

"(...), a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen ellenállás (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni. A 6000 kg-s előírás a megfelelő csuszmákolás miatt van előírva, ám lehet, ennél kevesebb is működteti."

Előzmény: Infós (4861)
Infós Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4861

Több fajta megoldás létezik, a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni.

A tengelyszámláló jellemzően egy hangolt rezgőkör, amit a kerék, mint nagy fém, elhangol, így megváltozik a szűrt frekvencia értéke, azaz a gerjesztő frekvenciával szemben nagyobb (vagy kisebb, attól függ) ellállással lép fel. Ha ügyes az ember, egy lapáttal is be tud számoltatni vele pár tengelyt (azaz akármennyit), de nem biztos, hogy érdemes. :-)

 

(Egyrészt a sinen állva egy lapáttal veszélyes lehet, ha elkap a vonat, mert belemerültél a tengelyszámlálók rejtelmeibe, arról nem is beszélve, ha valaki csak annyit lát, hogy nagyon nézegeted a pályát, mindenféle szerszámokkal: ha egy jóvágású hazánkfiával találkozol, még lehet, hogy meg is ver, mint potenciális kábeltolvaj-jelöltet.)

 

Tehát maradjunk inkább annyiban, hogy mindent lehet, a kérdés, hogy érdemes- (és szabad-) e. :-)

Előzmény: Törölt nick (4860)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4860

A franc akar börtönbe kerülni !! :D Hová süllyedne ez a világ, ha már a vasútbarátok is szabotálni akarnak :DD

 

De azért gondolom olyan könnyen nem lehet befolyásolni...A súlyt is érzékeli?vagy csak a tengelyekkel számol?

Előzmény: Infós (4858)
Infós Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4859
Előzmény: Hentes2 (4855)
Infós Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4858
Lehet, ha mindenképpen börtönbe akarsz kerülni vasúti közlekedés veszélyeztetése vagy milyen címen.
Előzmény: Törölt nick (4857)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4857
De. Lassan kezdem megérteni...És tényleg, manuálisan, emberi erővel-ésszel, lehet befolyásloni, zavarni egy fénysorompó működését? Gondolok én itt az érzékelő rongálására, vagy bármi másra :D
Előzmény: Bazsi75 (4846)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4856

köszi mindent! nagyon érdekes... :)

Előzmény: Infós (4828)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4853
Nem azért, de ha nem látom, hogy milyen jelzést ad, akkor megállok és megnézem, nem? A kreszben azt tanítják (ha azóta nem változott), hogy ha a fénysorompó nem ad jelzést, akkor meg kell állni és meg kell győződni arról, hogy jön-e a vonat vagy sem. Ha nem látom, hogy villog a piros, akkor akár sötét is lehet, tehát megállok és körülnézek. Nem? A nem villog a piros nem jelenti azt, hogy villog a fehér...
Előzmény: manhattani (4851)
manhattani Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4852

>Szerintem ha a közútkezelőnek bármennyirre is érdeke lenne a biztonság, neki is be kéne szállnia a finanszírozásba!

 

Az egész vasutat az egész ország fizeti, amiben a közútiak adója nagyon jelentős részt képvisel.......

 

Előzmény: L45H (4834)
manhattani Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4851

>Úgy hallottam, hogy valahol a távoli Amerikában van ilyen... Az adott átjáróban nincs, ami azt fedezze, csak egy nagy tábla, amin ez áll: "ezen a kereszteződésen az XY Expressz 100-al megy át. Akkoris, ha ön éppen a sineken áll... "

 

Ezt brahiból kiírhatta valaki, nem kell komolyan venni. Ami az igazság: lakott területtől még távoli útátjárókban is olyan vörös fényözön fogadja az autóst, ha a vonat is jön, hogy inkább megáll. Az út fölött is, és a bal oldalon is, és nem két olyan kis vacak pislogó nyavalya, hanem nappal is erős fényű jó nagy vörös.

 

Egy svéd vitt egy Barcs környéki úton, és egyszerűen nem vette észre a vörös útátjáró jelzőt. Pedig a svéd szabálytisztelő nép. Szóltam, és meg is állt, aztán ő is szörnyülködött, hogy mi történt. Pedig nem csak az ő hibája volt.

 

Előzmény: Hernyofan (4844)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4850

Ez lemaradt :)

 

Még mielőtt valaki azt hinné, hogy... :P :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (4849)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4849

Ha már szőrszálhasogatunk, akkor én jövök.

 

Adott helyzetben a vasút előbb volt, mivel az M0-ás híd még gondolatban sem létezett (ugyanez elmondható az ideiglenes átjáróról), amikor 424-esek szambáztak vígan a péceli szántóföldek mentén...

 

Naszóvalakkor hogy van ez?

Előzmény: Infós (4838)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4848
Előzmény: dzcsiga (4839)
L45H Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4847
Oks, akkor megnyugodtam, nem én látom rosszul a dolgokat, hanem a divat hüle...
Előzmény: Infós (4835)
Bazsi75 Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4846
Miki egyébként nem a sorompó feloldó szigsínre gondolt?
Ott a lényeg az, hogy nem akkor old amikor a vonat a szigetelt sínen van hanem akkor amikor a a szigsín foglalt volt és szabad lesz.
Előzmény: Bazsi75 (4845)
Bazsi75 Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4845
Még a régi van de már az újból évesvizsgáztunk. Miután beírtam rájöttem, hogy korán lőttem le a poént.
Előzmény: Infós (4831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!