Nem, ez a filmezés leírása. "Magyar Filmgyártó Vállatanak Almamellék és Gálosfa volt vasútállomásokon való külső felvételeivel kapcsolatos kérelme" igen hangzatos címet viseli az irat. Az is kederül belőle, hogy a film eredeti címe "Tartályvonat Pest Felől" lett volna és a jelzett vonal ekkor már megszünt, de a bontási engedélyt még nem adták ki rá.
A dátum 1991.02.20. 6:09-kor a Macs állomás III vágányára behaladó 6619 sz. vonat (M41 2186) a bejárati jelzőtől 163,1 méterre, 71 km/h sebességgel ütközött az átállást végző, határon kívülre húzó 6670 sz. vonattal ( Btx 035). A 6619 vezetőállásán ellenörzést végző T. Gy. utazó felvigyázó, valamint S. Gy., a 6670 számu vonat mozdonyvezetője a helyszínen, M. I. a 6619 számu vonat mozdonyvezetője a baleset után tíz nappal a kórházban belehalt sérüléseibe. Rajtuk kívül egy vasutas és 19 utas szenvedett különböző foku sérüléseket.
Az M41 2186 "A" vége súlyosan megsérült, de a gép túlélte a balesetet. A Btx 035 azonban nem volt ilyen szerencsés.
A baleset oka "Megállj" állású jelző meghaladása és tolatás időbeni befejezésének elmulasztása volt.
Túl sokat információm nincs, de legalább egy pontos dátumot tudok mondani. 1992.02.16. (vasárnap) a Hungarocamion Iveco márkáju pótkocsis kamionját gázolta el a vonat a Méta utcai átjáróban (Sajnos nem ez volt ott az első és nem is az utolsó gázolás.) Valamiért az rémlik, hogy a 2814-es volt, de erre nem mernék megesküdni. Ha összefutok a mozdonyvezetővel, megkérdezem tőle.
Nem brahi.Én is olvastam a 7o-es évek elején Mo.-on terjeszkedő IPM.-ben.Komolyabb ujság mint a ma megjelenő "bulvárlapok".Bocs nem is ujság,MAGAZIN.Ettől függetlenül biztos hogy nem ezae leg elterjedtebb módszer az USA.-ban,de létezett.
"(...), a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni."
Helyesen:
"(...), a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen ellenállás (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni. A 6000 kg-s előírás a megfelelő csuszmákolás miatt van előírva, ám lehet, ennél kevesebb is működteti."
Több fajta megoldás létezik, a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni.
A tengelyszámláló jellemzően egy hangolt rezgőkör, amit a kerék, mint nagy fém, elhangol, így megváltozik a szűrt frekvencia értéke, azaz a gerjesztő frekvenciával szemben nagyobb (vagy kisebb, attól függ) ellállással lép fel. Ha ügyes az ember, egy lapáttal is be tud számoltatni vele pár tengelyt (azaz akármennyit), de nem biztos, hogy érdemes. :-)
(Egyrészt a sinen állva egy lapáttal veszélyes lehet, ha elkap a vonat, mert belemerültél a tengelyszámlálók rejtelmeibe, arról nem is beszélve, ha valaki csak annyit lát, hogy nagyon nézegeted a pályát, mindenféle szerszámokkal: ha egy jóvágású hazánkfiával találkozol, még lehet, hogy meg is ver, mint potenciális kábeltolvaj-jelöltet.)
Tehát maradjunk inkább annyiban, hogy mindent lehet, a kérdés, hogy érdemes- (és szabad-) e. :-)
De. Lassan kezdem megérteni...És tényleg, manuálisan, emberi erővel-ésszel, lehet befolyásloni, zavarni egy fénysorompó működését? Gondolok én itt az érzékelő rongálására, vagy bármi másra :D
Nem azért, de ha nem látom, hogy milyen jelzést ad, akkor megállok és megnézem, nem? A kreszben azt tanítják (ha azóta nem változott), hogy ha a fénysorompó nem ad jelzést, akkor meg kell állni és meg kell győződni arról, hogy jön-e a vonat vagy sem. Ha nem látom, hogy villog a piros, akkor akár sötét is lehet, tehát megállok és körülnézek. Nem? A nem villog a piros nem jelenti azt, hogy villog a fehér...
>Úgy hallottam, hogy valahol a távoli Amerikában van ilyen... Az adott átjáróban nincs, ami azt fedezze, csak egy nagy tábla, amin ez áll: "ezen a kereszteződésen az XY Expressz 100-al megy át. Akkoris, ha ön éppen a sineken áll... "
Ezt brahiból kiírhatta valaki, nem kell komolyan venni. Ami az igazság: lakott területtől még távoli útátjárókban is olyan vörös fényözön fogadja az autóst, ha a vonat is jön, hogy inkább megáll. Az út fölött is, és a bal oldalon is, és nem két olyan kis vacak pislogó nyavalya, hanem nappal is erős fényű jó nagy vörös.
Egy svéd vitt egy Barcs környéki úton, és egyszerűen nem vette észre a vörös útátjáró jelzőt. Pedig a svéd szabálytisztelő nép. Szóltam, és meg is állt, aztán ő is szörnyülködött, hogy mi történt. Pedig nem csak az ő hibája volt.
Adott helyzetben a vasút előbb volt, mivel az M0-ás híd még gondolatban sem létezett (ugyanez elmondható az ideiglenes átjáróról), amikor 424-esek szambáztak vígan a péceli szántóföldek mentén...
Miki egyébként nem a sorompó feloldó szigsínre gondolt? Ott a lényeg az, hogy nem akkor old amikor a vonat a szigetelt sínen van hanem akkor amikor a a szigsín foglalt volt és szabad lesz.