Ketten voltak ott. Aki nem ült börtönben ő a legelső az Almanachban, aki meg ült ő a legutolsó de nem vezet. Ha jól tudom lakatos munkákat lát el Bátaszéken. Vezethetne de nem akar. Valahogy megértem őt.
Nem értek egyet az ilyen, és hasonló véleménnyel!!!!
Buszt csak akkor tud gázolni mozdonyvezető, ha a busz a mozdony elé hajt!! SZVSZ a busz ne hajtson a vonat elé. Nem szeretném az ide vonatkozó utasításokat forszírozni.
Pörbölynél sem az kapta az igazi büntetést aki megérdemelte volna,hol vannak az akkumulátor tolvajok? a tény viszont tény,hogy a mot.vez is HIBÁZOTT! Az élet fintora,hogy baracskán a végzettségénél fogva AUTÓBUSZOKAT javított.
Még egy dolog ha ő az aki a MOZDONYVEZETŐK ALMANACHJÁBAN benne van akkor ma is mot.vez.
Utoljára annyit a családban van VOLÁNOS és ott is terjednek a hírek a gépkocsivezető sem volt ártatlan mive nemegészen kipihenten ment dolgozni ill. ilyenkor nemszokott vonat és jönni megállás nélkül hajtott a sinekre!
A Pörbölynél buszt gázolt mozdonyvezető 2 és fél évet kapott, amit tudtommal le is ült. Pár éve volt egy riport vele a TV-ben és abban ezt mondták, én meg nem jártam utána.
A kutasi sorompókezelő ügyében nem tudom milyen ítélet született, nem kutattam még utána komolyabban az ott történteknek.
A szajoli váltókezelőről egy HVG-ben olvastam pár évvel ezelőtt. A cikk a köztársasági elnök kegyelmi jogkörével foglakozott és abban említették meg, hogy a balesetért hibáztatott váltókezelő néhány börtönben tölltött év után elnöki kegyelemmel szabadult.
A 80-nal szerintem nem sokat érhetünk el, következhet a 40... csak nehogy valaki komolyan vegye.
Valahol olvastam, hogy volt ennek a bizbtbernek a felvágásjelzővel kiegészített változata, ahol felvágáskor megszólalt egy csengő. Ha már nincsen pénz ezeket a berendezéseket kicserélni, akkor legalább egy ilyen, 2 szál vezetékkel és 2 mikrokapcsolóval váltónként, valamint egy csengővel állítóközpontonként megvalósítható kiegészítés jobban szolgálná a biztonságot. Tudom, hogy a szakma álláspontja valami olyasmi, hogy ezekre már ne költsünk, mert akkor konzerváljuk a régit... de hát ugye Szabadkígyóson és Kétegyházán elvileg ETCS-illesztése is lesz...
Szajolnál az volt a sötét, hogy tolatás közben miért volt lereteszelve az az ominózus váltó, illetve a felvágása, a retesz összetörésével kinn és az állítóközpontban is jár némi zajjal, ez miért nem tűnt fel senkinek. Az is tény, hogy 1974 húsvét vasárnap után már kellett volna lépni, ez után a baleset után mindenki ígért mindent, ennek ellenére a technika ma is ugyanaz ott.
A baleset után a TV-ben nyilatkozott a mozdonyvezető és ekkor azt mondta, hogy észlelte a váltó helytelen állását, de már későn. Feltételezem, hogy Ő nem a váltójelzőt, hanem a sínszálakat nézte és így szúrhatta ki a rosszul álló váltót. Tudtommal az Ő felelőssége fel sem merült (sebességtúllépés nem volt), de mivel nem találkoztam még a baleset irataival, így ezt nem állítom biztosan.
Természetesen minden érdekel a balesettel kapcsolatban, várom a leveledet.
Még egy dolgot szeretnék mondani,nem elfogultságból bár nekünk részletesen felolvasták a jegyzőkönyveket de igazából nem emlékszem a leírtakra de mintha a mozdony vezető nem is láthatta a válltó jelzőt mivel az ellenkező oldlról adják a jelzést tehát ő nem annyira volt hunyó. Ha érdekel e-mailban még egy dolgot elkűldök.
Bocsánat, ha kissé hosszúra sikerült, de nem akartam csak úgy odaírni, hogy "nem az volt a baj, hanem amaz". Remélem nem vetted kioktatásnak, mert nem az volt a célom... Próbálok mindig úgy írni, hogy aki csak most ismerkedik a vasúttal, az is megérthesse.
Az ott is alkalmazott Soulavy váltóállító dob csinál a váltóállító központból érkező zárt vonóvezeték-kör mozgásából (lánckorong forgó mozgásából ) egy egy dimenziós mozgást, ami már tulajdonképpen az állítórud mozgatásának felel meg. Amikor felvágódik a váltó, akkor a lánckorong és az állítórúd közötti kényszerkapcsolat megszakad. Ennek utólagos bizonyíthatóságára egy ólomzárral össze van kötve a kettő, annak elszakadása egyértelmű jelzés a vizsgálat során. Ha az ólomzár kötözőzsinórja helyére egy vékony, szigetelt drótot húznának be, és ezen keresztül záródna a vágányúti blokkmező, akkor nem lehetne lezárni a vágányutat, ha lenne benne felvágott váltó —> csak hívóval lehetne közlekedni. Mivel első körben a váltókezelő valszeg. úgysem a a váltó felvágásra gyanakodna, ezért kéne egy látjelző, ami jelzi a vágányúti kallantyú elfektetésekor kapna tápot, a megfelelő váltókon keresztül. Eddig egy db. sem épült belőle. :(
Köszi a pontosítást! Nekem úgy mesélték, hogy mivel ha a KÖFI nyomja a KO-t akkor 3 perc, ezért visszaadta a jelenlétesnek a kezelést, mert úgy azonnal tudott vgutat bontani és újat beállítani. Taktaharkány viszont nem köfi. Valszeg kiszínezték az elbeszélést...
Igen, a Nyugatiban is szerencsénk volt, mert lassan ment a vonat. Különben jöhetett volna a hiradó, meg a többi. - - - Nyilván nem én találtam fel a spanyolviaszt, aki ezzel foglalkozik, már régen rájött akár jobb megoldásra is. Nyilván nem ötlethiány a gond, hanem a pénz. Csak aki kompetens lenne ilyen döntésben, talán úgy gondolja, hogy ez még bevállalható kockázat, kár pénzt költeni rá. Ha meg baj van, úgyis a baktert viszik. Egy felkészült riporter jól megforgathatná ilyenkor az "illetékes elvtársat", de nincs is ilyen riporter és a nézők többsége nem értené...