Keresés

Részletes keresés

2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1440

Ez egy használhatatlan fénysorompó volt.

 

EL KELL OLVASNI AZ F2-ES UTASÍTÁS 15.70. PONTJÁT ÉS MINDEN VILÁGOS LESSZ!

Előzmény: Törölt nick (1434)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1439
Utátjáróban történt jármű elütést elkövetett mozdonyvezetőt kellett vona írnom? Nem értem, mi a baj?
Előzmény: Törölt nick (1434)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1438
Köszi !
Előzmény: M41-2142 (1435)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1437
Legyünk reálisak a vonatnak viszont 15k/h sebességgel kellett volna mennie!
Előzmény: Törölt nick (1436)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1436

"gépkocsivezető sem volt ártatlan "

 

A gépkocsivezető volt a fő hibás, ugyanis ő hajtott a vonat elé.

Előzmény: 2241 198-7 (1433)
M41-2142 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1435
Ketten voltak ott. Aki nem ült börtönben ő a legelső az Almanachban, aki meg ült ő a legutolsó de nem vezet. Ha jól tudom lakatos munkákat lát el Bátaszéken. Vezethetne de nem akar. Valahogy megértem őt.
Előzmény: 2241 198-7 (1433)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1434
"buszt gázolt mozdonyvezető "

Nem értek egyet az ilyen, és hasonló véleménnyel!!!!

Buszt csak akkor tud gázolni mozdonyvezető, ha a busz a mozdony elé hajt!!
SZVSZ a busz ne hajtson a vonat elé. Nem szeretném az ide vonatkozó utasításokat forszírozni.


Előzmény: Bárdos Imre (1432)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1433

    Sziastok!

 

Bárdos Imrének:köszönöm én is a megértésed.

 

Pörbölynél sem az kapta az igazi büntetést aki megérdemelte volna,hol vannak az akkumulátor tolvajok? a tény viszont tény,hogy a mot.vez is HIBÁZOTT! Az élet fintora,hogy baracskán a végzettségénél fogva AUTÓBUSZOKAT javított.

Még egy dolog ha ő az aki a MOZDONYVEZETŐK ALMANACHJÁBAN benne van akkor ma is mot.vez.

Utoljára annyit a családban van VOLÁNOS és ott is terjednek a hírek a gépkocsivezető sem volt ártatlan mive nemegészen kipihenten ment dolgozni ill. ilyenkor nemszokott vonat és jönni megállás nélkül hajtott a sinekre!

Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1432
Sajnos erre nem tudok válaszolni.

A Pörbölynél buszt gázolt mozdonyvezető 2 és fél évet kapott, amit tudtommal le is ült. Pár éve volt egy riport vele a TV-ben és abban ezt mondták, én meg nem jártam utána.

A kutasi sorompókezelő ügyében nem tudom milyen ítélet született, nem kutattam még utána komolyabban az ott történteknek.

A szajoli váltókezelőről egy HVG-ben olvastam pár évvel ezelőtt. A cikk a köztársasági elnök kegyelmi jogkörével foglakozott és abban említették meg, hogy a balesetért hibáztatott váltókezelő néhány börtönben tölltött év után elnöki kegyelemmel szabadult.
Előzmény: Törölt nick (1423)
Infós Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1431

Azért ez megy neki is, szerintem csak szúrkálódni szeretne. :)

Előzmény: pista88 (1429)
Infós Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1430

Ha egy szál vezeték elég, akkor az már nem elég.

Én ráfújnék egy porral oltót, hátha elég. :)

Előzmény: Vendégsín (1428)
pista88 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1429
Megszakad az áramkör és felvágásjelzést ad
Előzmény: Vendégsín (1428)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1428
Elég egy szál vezeték

És ha elégett, mi lesz?
Előzmény: Infós (1427)
Infós Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1427

"(...) 2 szál vezetékkel és 2 mikrokapcsolóval váltónként (...)"

Elég egy szál vezeték, mikrokapcsoló nélkül.

Előzmény: GyöBzs (1424)
M41-2142 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1426
Az egyik mv 3 évet kapot úgy tudom, aki leülte, a másik meg felfüggesztett kapott.
Előzmény: vaskerék (1425)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1425
"Tudtommal a pörbölyi mv sem ülte le."

Leülte.
Kegyelmi kérvényét Gönc Árpád elutasította.

GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1424
A 80-nal szerintem nem sokat érhetünk el, következhet a 40... csak nehogy valaki komolyan vegye.

Valahol olvastam, hogy volt ennek a bizbtbernek a felvágásjelzővel kiegészített változata, ahol felvágáskor megszólalt egy csengő. Ha már nincsen pénz ezeket a berendezéseket kicserélni, akkor legalább egy ilyen, 2 szál vezetékkel és 2 mikrokapcsolóval váltónként, valamint egy csengővel állítóközpontonként megvalósítható kiegészítés jobban szolgálná a biztonságot. Tudom, hogy a szakma álláspontja valami olyasmi, hogy ezekre már ne költsünk, mert akkor konzerváljuk a régit... de hát ugye Szabadkígyóson és Kétegyházán elvileg ETCS-illesztése is lesz...
Előzmény: Füsti-67 (1407)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1422
Elment az E-mail.
Előzmény: Bárdos Imre (1417)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1421
Annyi válltozott, hogy újjra 2 válltókezelő van azóta is.
Előzmény: Vendégsín (1420)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1420
Szajolnál az volt a sötét, hogy tolatás közben miért volt lereteszelve az az ominózus váltó, illetve a felvágása, a retesz összetörésével kinn és az állítóközpontban is jár némi zajjal, ez miért nem tűnt fel senkinek.
Az is tény, hogy 1974 húsvét vasárnap után már kellett volna lépni, ez után a baleset után mindenki ígért mindent, ennek ellenére a technika ma is ugyanaz ott.
Előzmény: Füsti-67 (1407)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1419
Akkor nem egyről beszéltünk.
Előzmény: 2241 198-7 (1418)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1418
Én a tolató mozdony vezetőjére gondoltam.
Előzmény: Bárdos Imre (1417)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1417
A baleset után a TV-ben nyilatkozott a mozdonyvezető és ekkor azt mondta, hogy észlelte a váltó helytelen állását, de már későn. Feltételezem, hogy Ő nem a váltójelzőt, hanem a sínszálakat nézte és így szúrhatta ki a rosszul álló váltót. Tudtommal az Ő felelőssége fel sem merült (sebességtúllépés nem volt), de mivel nem találkoztam még a baleset irataival, így ezt nem állítom biztosan.

Természetesen minden érdekel a balesettel kapcsolatban, várom a leveledet.
Előzmény: 2241 198-7 (1416)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1416
Még egy dolgot szeretnék mondani,nem elfogultságból bár nekünk részletesen felolvasták a jegyzőkönyveket de igazából nem emlékszem a leírtakra de mintha a mozdony vezető nem is láthatta a válltó jelzőt mivel az ellenkező oldlról adják a jelzést tehát ő nem annyira volt hunyó. Ha érdekel e-mailban még egy dolgot elkűldök.
Előzmény: Bárdos Imre (1411)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1415
Bocsánat, ha kissé hosszúra sikerült, de nem akartam csak úgy odaírni, hogy "nem az volt a baj, hanem amaz". Remélem nem vetted kioktatásnak, mert nem az volt a célom... Próbálok mindig úgy írni, hogy aki csak most ismerkedik a vasúttal, az is megérthesse.
Előzmény: Bárdos Imre (1410)
Infós Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1414
Az ott is alkalmazott Soulavy váltóállító dob csinál a váltóállító központból érkező zárt vonóvezeték-kör mozgásából (lánckorong forgó mozgásából ) egy egy dimenziós mozgást, ami már tulajdonképpen az állítórud mozgatásának felel meg. Amikor felvágódik a váltó, akkor a lánckorong és az állítórúd közötti kényszerkapcsolat megszakad. Ennek utólagos bizonyíthatóságára egy ólomzárral össze van kötve a kettő, annak elszakadása egyértelmű jelzés a vizsgálat során. Ha az ólomzár kötözőzsinórja helyére egy vékony, szigetelt drótot húznának be, és ezen keresztül záródna a vágányúti blokkmező, akkor nem lehetne lezárni a vágányutat, ha lenne benne felvágott váltó —> csak hívóval lehetne közlekedni. Mivel első körben a váltókezelő valszeg. úgysem a a váltó felvágásra gyanakodna, ezért kéne egy látjelző, ami jelzi a vágányúti kallantyú elfektetésekor kapna tápot, a megfelelő váltókon keresztül. Eddig egy db. sem épült belőle. :(
Előzmény: Füsti-67 (1407)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1413
Köszi a pontosítást! Nekem úgy mesélték, hogy mivel ha a KÖFI nyomja a KO-t akkor 3 perc, ezért visszaadta a jelenlétesnek a kezelést, mert úgy azonnal tudott vgutat bontani és újat beállítani. Taktaharkány viszont nem köfi. Valszeg kiszínezték az elbeszélést...
Előzmény: Vendégsín (1374)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1412
Igen, a Nyugatiban is szerencsénk volt, mert lassan ment a vonat. Különben jöhetett volna a hiradó, meg a többi. - - - Nyilván nem én találtam fel a spanyolviaszt, aki ezzel foglalkozik, már régen rájött akár jobb megoldásra is. Nyilván nem ötlethiány a gond, hanem a pénz. Csak aki kompetens lenne ilyen döntésben, talán úgy gondolja, hogy ez még bevállalható kockázat, kár pénzt költeni rá. Ha meg baj van, úgyis a baktert viszik. Egy felkészült riporter jól megforgathatná ilyenkor az "illetékes elvtársat", de nincs is ilyen riporter és a nézők többsége nem értené...
Előzmény: Infós (1409)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1411
Köszi a pontosítást!
Előzmény: 2241 198-7 (1404)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1410
Köszönöm az igen aprólékos magyarázatot!
Előzmény: Füsti-67 (1406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!