Mivel a baleseteket kutatom, természetesen érdekel minden részlet egy-egy eseményről. Ha megosztanád velünk az általad átélteket, nagyon megköszönném.
(Nehogy félre értsd, engem nem a véres részletek érdekelnek, hanem elsősorban az, hogy miért történt meg az adott baleset és hogyan lehetett volna azt elkerülni.)
Van egy kérdésem is mindjárt: melyik herendi balesetben voltál benne, az elsőben 1969-ben, vagy a másodikban 1983-ban?
Lehet , hogy elég régi ez a topic bejegyzés és régi sebeket sem akarok feltépni, de Én benne voltam a herendi balhéban. Akit érdekel az kérdezzen valószínü elég sok minden megmaradt még bennem. Habár én nem tudok ennyit a következményekről, mint , ahogy a topic életben tartói,ebben ti vagytok a profik.
Tudom melyik átjáró az, csak arra nem emlékeztem, hogy egyirányú. Elég sokat döglöttem ott, hideg sört vedelve és midenféle járművkeet fotózva 1996-1999-ig nyaranta..
Azt hiszem pontosan azért van így, mert olyan az átjáró, hogy ha a 71-esről hajtanál rá, szinte azonnal a síneken vagy, alig van egy kis felvezető szakasz és nagyon balesetveszélyes.
Gödnél volt egy hasonló, ahol évente sokan meghaltak, aztán átépítették.
Akkor majd megnézwem mégegyszer...sokat mászkálok arra felé, de sajna csak hajnalban, mikor a Rózsabokor nevű szórakozóhelységből közlekedek hazafelé:)
Nem jól tudod! A 71-ről fel lehet (kicsit magasabban van mit a közút) hajtani a sínekre, de a strand felől nem lehet már kihajtani rá, mert az átjáró egyirányú a 71 felől. Azon a napon nagy volt a forgalom a sínekkel párhuzamos 71 sz küzúton.
A vonat a Fiesta háta mögött jött a bal oldalon érkezett, a fiestás be akart csusszanni a szemből érkező kocsi előtt balra a strand felé és gondolom a fényeket nem nézte.
Kár, hogy itt nincs félkarú sorompó, pedig az előtte és utánna levő átjáróban van.
Abban az időben egy "gyárlátogatásról" tudok, de az nem Solymáron volt, hanem az Óbudai Hajógyárban. Ide rontott be - előttem ismeretlen okbó - 15 kocsival együtt néhány zárt kapun keresztül a fordított állású 324,421. A gépet - melynek személyzete ijedtében kiugrott - végül a gyár teületén lévő egyik ütközőbak fogta meg. Az esemény 1965.10.06-án reggel történt.
A két Janit (illetve az, amelyikkel előbb találkozom), majd kifaggatom a dologról.
Ráadásul ez egy olyan vasúti átjáró, ahonna a 71-ről tilos behajtani, mert mindkét irányba ki van rakva a kötelező haladási irány tábla, és tiltja a behajtást. Csak szemből-ha jól emléxem-és csak ki lehet hajtani a kereszteződésből.
"Hegedűs János és Molnár János (Istvántelki mozdonyjavítóból) mesélik:
Negyven évvel ezelőtt együtt, ugyanabban a vezetőállásban vizsgáztunk gőzmozdonyvezetésből.
- Forró nap volt az is.
Emlékeznek mindenre.
Olyan mozdonyt kellett vezetnünk, amelyik ebből a javítóműhelyből tért vissza a forgalomba, mert előzőleg, ledöntve a solymári csonkavágány bakját, belerohant
a téglagyárba."
Tudtok erről valamit részletesebben?-mármint a balestről- (esetleg volt már téma itt?)
Ebben az esetben az autót vezető férfi "gondatlanságból" megölte a -valószínüleg- feleségét/barátnőjét és a születendő gyerekét. A döbbenet majd akkor jön amikor felfogja, hogy mit tett! A következő döbbenet meg az lessz, hogy eljárást indítanak ellene gondatlanságból elkövetett emberölésért!