Ahh, megint tanultam valamit! Sosem tudtam, hogy amit a tolóhajó tol, az nem uszály és azt sem értettem, miért mondják néha, hogy elszabadult néhány bárka a hajótól. Most már ez is tiszta! Köszönet az információért!
Ez az eset volt a Katasztrófák Nyomában műsorban is, én is emlékszem rá. A vízi jármű volt a hibás, mert arra nem is mehetett volna,mert nem volt az a folyó viziközlekedésre megnyitva, csak túlszaladt. A hídon meg elhajlott a vágány, ha eltörik akkor azt a bizt. ber észrevette volna és megállj ad. De csak elhajlott, ezt meg nem érzékelte így zöldet jelzett vissza. Mikor meg észrevette a vezér a pályahibát késő volt, nem tudott megállni és a siklott a vonat.
Csak kutyafuttában: Az uszály a vontatóhajó által kötélen maga után húzott olyan vizijármű, amelynek saját kormányszerkezete van és azt a rajta levő személy kormányozza. A bárkát tolóhajó tolja. (vagy géphajó mellé van kötve) A bárkának nincs kormányszerkezete és így személyzet sincs rajta.
Az általad említett balesetben tolóhajóból és bárkákból álló kötelék ütközött a híd pillérjének.
A fentiekkel csak azért terhelem a nagyérdeműt, mert a laikusok által hibásan használt vasúti fogalmakon gyakran szokás itt (is) gúnyolódni. (pl. mozdonyvezető - vonatvezető) Akkor pedig illő lenne más közlekedési ág alapfogalmait helyesen használni.
Szép napot kívánok!:-)) Volt talán a Discoverin? Amerikában egy uszáj elvitte ,vagy csak elmozdította a fél hidat.Sajnos a fémes vezetés miatt a sínáramkör folytonossága megmaradt.A vonat pedig egy zőld fény mellet 110 k/h sebességgel zuhant bele a folyóba.A mozdonyok belefúródtak a túlpart iszapjába.
Érdekes a probléma. Tegyük fel (bár sose legyen ilyen), hogy egy szabad állomásközben leszakad egy híd. A közelítő vonat sátorjelzője ebben a marginális esetben zöldből fehér lesz. Mi ilyen esetben a vezér teendője? Előírja valami a sebességcsökkentést?
A képeket nézve még szerencse a szerencsétlenségben,hogy nem volt útban vonat a két állomás között. Még belegondolni is szörnyű,hogy mi történt volna ha erre a pályára 100 km/h-val egy vonat rászalad.
A MÁV vegyi mentesítő egysége kb arra való, hogy pld egy kocsiból a vegyi anyag csepegését megszüntesse, vagy ha megszüntetni nem tudja, akkor csökkentse addig, amíg átfejtik. 1500 méter pálya mentesítéshez sokkal komolyabb technika kell.
Hogy 1500 vfm pályát és pályamelléket megtisztítsanak, hogy mihamarabb neki lehessen fogni visszapótolni az elsodort ágyazatot (nem láttad a fotókat?) és aláverni a pályát.
Tavaly még volt, Gyulán gyakorlatoztak is, ha nem tévedek, Békéscsabán van az egyik, 2 db 4 tg személykocsi és 2 db 2 tg fedett teherkocsi. Békéscsabán levágott egy gázszállító tartálykocsi szelepe, szökött a gáz, akkor is ottvoltak. Szerintem minden Igazgatóságnak van egy ilyen szerelvénye.