Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16151
Ahh, megint tanultam valamit! Sosem tudtam, hogy amit a tolóhajó tol, az nem uszály és azt sem értettem, miért mondják néha, hogy elszabadult néhány bárka a hajótól. Most már ez is tiszta! Köszönet az információért!
Előzmény: gumidani (16148)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16150
Felkerült a KBSZ honlapjára a tavaly decemberi devecseri vonatmegfutamodás vizsgálati jegyzőkönyve:
http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2009-627-5_zarojel.pdf
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16149
Ez az eset volt a Katasztrófák Nyomában műsorban is, én is emlékszem rá. A vízi jármű volt a hibás, mert arra nem is mehetett volna,mert nem volt az a folyó viziközlekedésre megnyitva, csak túlszaladt. A hídon meg elhajlott a vágány, ha eltörik akkor azt a bizt. ber észrevette volna és megállj ad. De csak elhajlott, ezt meg nem érzékelte így zöldet jelzett vissza. Mikor meg észrevette a vezér a pályahibát késő volt, nem tudott megállni és a siklott a vonat.
Előzmény: gumidani (16148)
gumidani Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16148

Az uszályt ly-nal muszáj írni!

 

Nem uszály minden vizijármű!

Csak kutyafuttában: Az uszály a vontatóhajó által kötélen maga után húzott olyan vizijármű, amelynek saját kormányszerkezete van és azt a rajta levő személy kormányozza. A bárkát tolóhajó tolja. (vagy géphajó mellé van kötve) A bárkának nincs kormányszerkezete és így személyzet sincs rajta. 

 

Az általad említett balesetben tolóhajóból és bárkákból álló kötelék ütközött a híd pillérjének.

 

A fentiekkel csak azért terhelem a nagyérdeműt, mert a laikusok által hibásan használt vasúti fogalmakon gyakran szokás itt (is) gúnyolódni. (pl. mozdonyvezető - vonatvezető) Akkor pedig illő lenne más közlekedési ág alapfogalmait helyesen használni.

ROCOman Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16147
Aztatat én jól tudom. :-)))
Előzmény: Törölt nick (16135)
tfmb Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16146
Szép napot kívánok!:-))
Volt talán a Discoverin?
Amerikában egy uszáj elvitte ,vagy csak elmozdította a fél hidat.Sajnos a fémes vezetés miatt a sínáramkör folytonossága megmaradt.A vonat pedig egy zőld fény mellet 110 k/h sebességgel zuhant bele a folyóba.A mozdonyok belefúródtak a túlpart iszapjába.
sörösgigant Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16145
Háháááááááááááá!!!!!!!!!!!!!!!!
Előzmény: M62-238 (16142)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16144
Érdekes a probléma. Tegyük fel (bár sose legyen ilyen), hogy egy szabad állomásközben leszakad egy híd. A közelítő vonat sátorjelzője ebben a marginális esetben zöldből fehér lesz. Mi ilyen esetben a vezér teendője? Előírja valami a sebességcsökkentést?
Előzmény: Vendégsín (16140)
_Nyuszi Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16143
"fehér után ugye nem jön fel a vörös?"
Közvetlenül utána nem. :)
Előzmény: M62-238 (16138)
M62-238 Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16142
"Remélem, hogy nem mozdonyvezető tetszik lenni, mert ennél kicsit pontosabban kellene ismerni az eszközeink működését..."


A vizsgán eleget faggattál erről és ez a zöld utáni fehér még mindig gyakori.
Előzmény: Vendégsín (16140)
Vendégsín Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16141

ez a fémekkel teli iszap

 

Inkább a lúgos oldat. Az iszap szárazon elég jó szigetelő.

Előzmény: V63-017 (16137)
Vendégsín Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16140

Sokszor előfordult hogy a vb zöldről fehérre esett és több km-en át az is maradt,nálad ilyen sosem volt?fehér után ugye nem jön fel a vörös?

 

Remélem, hogy nem mozdonyvezető tetszik lenni, mert ennél kicsit pontosabban kellene ismerni az eszközeink működését...

Előzmény: M62-238 (16138)
Vendégsín Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16139

Mi is történt pontosan?

 

Azt sokan szeretnék tudni. 9 kicsit, 12 jóval jobban.

Előzmény: gGAbesz (16136)
M62-238 Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16138
"Nem tudott volna belerohanni, ugyanis ez a fémekkel teli iszap hamis foglaltságot idézett elő."


Sokszor előfordult hogy a vb zöldről fehérre esett és több km-en át az is maradt,nálad ilyen sosem volt?fehér után ugye nem jön fel a vörös?
Előzmény: V63-017 (16137)
V63-017 Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16137
Nem tudott volna belerohanni, ugyanis ez a fémekkel teli iszap hamis foglaltságot idézett elő.
Előzmény: M62-238 (16134)
gGAbesz Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16136
A Nyugatiban összetört desirókról nincs valakinek képanyaga? Mi is történt pontosan? A peronpletyi már teljes jármű selejtről szólt.....
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16135
A gyomirtó vonat nem a MÁV-é, meg egyébként is nem permet mennyiség kell a semlegesítéshez, hanem mondjuk tűzoltó fecskendő :-)
Előzmény: ROCOman (16133)
M62-238 Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16134
"http://picasaweb.google.hu/irft2009/Devecser20101005?authkey=Gv1sRgCJ2Ghr_nlpTElgE#"

A képeket nézve még szerencse a szerencsétlenségben,hogy nem volt útban vonat a két állomás között.
Még belegondolni is szörnyű,hogy mi történt volna ha erre a pályára 100 km/h-val egy vonat rászalad.
Előzmény: Felek Ferenc (16131)
ROCOman Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16133
Esetleg oda lehetne küldeni a gyomirtó szerelvényt is locsolni, nem? Vihetne magával gipszet meg műtrágyát is mentesíteni...
Előzmény: Felek Ferenc (16128)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16132
A MÁV vegyi mentesítő egysége kb arra való, hogy pld egy kocsiból a vegyi anyag csepegését megszüntesse, vagy ha megszüntetni nem tudja, akkor csökkentse addig, amíg átfejtik. 1500 méter pálya mentesítéshez sokkal komolyabb technika kell.
Előzmény: Felek Ferenc (16128)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16131
Ami nem megy, ne erőltessük...

http://picasaweb.google.hu/irft2009/Devecser20101005?authkey=Gv1sRgCJ2Ghr_nlpTElgE#
Előzmény: Felek Ferenc (16130)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16130
Előzmény: Felek Ferenc (16129)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16129
Előzmény: Vendégsín (16126)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.10.07 0 0 16128
Hogy 1500 vfm pályát és pályamelléket megtisztítsanak, hogy mihamarabb neki lehessen fogni visszapótolni az elsodort ágyazatot (nem láttad a fotókat?) és aláverni a pályát.
Előzmény: Vendégsín (16126)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.06 0 0 16127
A vasúti területen kellene semlegesíteniük ezt a vegyszert.
Előzmény: Vendégsín (16126)
Vendégsín Creative Commons License 2010.10.06 0 0 16126
És vajh mi a fenének kellene ott lenniük?
Előzmény: Felek Ferenc (16122)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.10.06 0 0 16125
Tavaly még volt, Gyulán gyakorlatoztak is, ha nem tévedek, Békéscsabán van az egyik, 2 db 4 tg személykocsi és 2 db 2 tg fedett teherkocsi. Békéscsabán levágott egy gázszállító tartálykocsi szelepe, szökött a gáz, akkor is ottvoltak. Szerintem minden Igazgatóságnak van egy ilyen szerelvénye.
Előzmény: division by zero (16124)
division by zero Creative Commons License 2010.10.06 0 0 16124
Van olyan?
Előzmény: Felek Ferenc (16122)
_Nyuszi Creative Commons License 2010.10.06 0 0 16123
Kik? :o
Előzmény: Vendégsín (16121)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.10.06 0 0 16122
DE A MÁV VEGYIELHÁRÍTÓ SZERELVÉNYEI MIÉRT NINCSENEK MÉG DEVECSEREN???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!