Ide várom a barkácsoló kedvű lakás-háztulajdonosokat, illetve a szakmában érdekelt szakembereket. Szeretném, ha kitárgyalnánk a problémákat és a szakemberek nem irigyelnék a tudásukat, hiszen számukra ez akár REKLÁM is lehet. Tippek, trükkök, tanácsok fűtéstémában.
Régi , öntöttvas vegyes tüzelésű kazánnal szeretnék rásegíteni a nemrég felszerelt kondenzációs rendszerre, takarékossági megfontolásból. A rendszer egy körön van. Félek, hogy a vegyes tüzelésű és a kondenzációs kazán egyidejű üzemeltetésével az utóbbiban kárt teszek. A kondenzációs kazán körén van visszacsapó szelep.
Egy szerelő azt mondta, hogy a visszacsapó szelep automatikusan lezár, ha a vegyes tüzelésű felől melegebb vizet érzékel és ismét kinyit, ha a vízhőmérséklet a kondenzációson beállított vízhőfok alá süllyed.
Nem tudom, hogy ez valóban így van e. Nem akarom a drága pénzen felszerelt kondenzációs kazánt tönkre tenni.
Segítséget szeretnék kérni az alábbi rendszer összerakására, fűtéskorszerűsítést tervezek.
Egy sematikus helyes bekötési sémát tudnátok nekem rajzolni, hogy tudjam csekkolni a szerelőt hogy jól köti-e össze a rendszert. Akár privátba is kereshettek, nem várom el senkitől hogy ingyen megcsinálja, de a szerelőm nem csinál tervet. Mire figyeljek mik a buktatók, gravitációs hurok, stb.
Szóval az elképzelés: Fűtő kondenzációs kazán Baxi Luna Duo-Tec E 1.24 + Hajdú két hőcserélős indirekt tároló, fűtőpatronnal + iszapleválasztó. A cél, hogy ha nincsen gáz, vagy úgy döntök, akkor csak villannyal menjen a tároló. Mindkét kígyó be lenne kötve. Csak radiátor van, műanyag csővel. A hajdú indirekt tárolóra tudtok konkrét jó típust? Kazánnál még a Baxi nem a végleges a WESTEN Pulsar Condens 1.24 és a Viessmann Vitodens 100-W kazánokat néztem.
Kaptam egy ígéretet. Kijönnek, megpróbáljuk. Attól tartanak, nagy lesz a "sávszélesség" amit a műszer mutat. 16 mm a csőátmérő és kb. 80 mm aljzatbeton + hidegburkolat van fölötte. Mérünk egy próbát .
Lakásunk kialakított tetőtérének átalakítása előtt állunk. Wc áthelyezés miatt a padozaton (fszt-i lakótér mennyezet) szükséges a szennyvíz cső részére áttörést készíteni, ami nagyon abban a környezetben van ahol a tetőtéri fűtés osztó - gyűjtő csövei (16-os lágyacél cső) mennek - jönnek az aljzatbetonban. Nem a technikai kialakítás a probléma, hanem csöveknek nem tudom a nyomvonalát! Rajz, szerelés közben készített fotó sajnos nincs.
Hogy tudnám kideríteni? Rétegvizsgáló műszerrel kerestük, nem adott megbízható eredményt.
Arra gondoltam: fő fűtési szezonban 45 ~ 50 fokkal megy a fűtés. Mezítláb érezhető. Most még a nagyobb felmelegedés előtt előtt kiszakaszolom az egész lakás többi körét, hogy csak a tetőtér kérdéses köre (amely szóba jöhet a födémfúrásnál) dolgozzon és megemelem a fűtő víz hőfokot, remélve nagyobb biztonsággal tudnánk kitapogatni cső nyomvonalat. Természetesen ésszel emelném a hőfokot és nem nagy időtartamig.
Majd elfelejtettem: a födémáthidalás szolnoki PK-60-as panelekből készült a 70-es évek végén. A periódus a padló alsó felületén lévő hajszálrepedési nyomokból kikövetkeztethető, ebből a panelban lévő körkeresztmetszetű üregek. Ez lenne alkalmas a függőleges átfúrásra, csak a csövek a kritikus elemek a folyamatban. A t.tér padozat padlólap borítású
Tudom ez csak egy szoba! Nekem jóval nagyobb értékek jöttek ki.. Kiszámoltam egy oldalon talált segédprogrammal a helyiségek pontos hőigényét mely számításba veszi az adott szigetelést,ablakokat,külső falakat is..A példának említett szoba esetén ez 1706W a hőigény,ha 90/70/20 az 3276W ha 70W légköbbel számolom..Továbbmegyek mert van egy számolóprogram https://gepesz.hu/blog/meretezo-kalkulator.php mi kiszámítja mekkora a radiátor teljesítménye ha 55/45/20 van a képletben akkor,hogy a radiátor tudja az 1706 Wattot kell belőle 33k600/1400 mi a képletben 1705W-ra jön ki azon a vízhőmérsékleten..Én is először gondoltam a régi radiátor helyett elég egy 22k600/1500 ,de már nagyon elbizonytalanodtam..
Egy db. szobához egy db. helyiséghez kondezációs kazánt nem igen telepítünk.
Mondjuk 40 -45 nm felett viszont igen.
Radiátor méret ? Úgy általában normál kazánoknál az 1 - 1,5 kW teljesítmény kell egy ekkora szobához, a kondis mivel alacsonyabb hőfokon megy kicsit nagyobb.
Ha beteszel egy 1200 x 600 -as KK radiátort meg fog felelni.
Jó reggelt!Kérdezném akkor úgy,hogy viszonyítani tudjak valamihez,hogy egy 16 négyzetméter 3 méter magas szoba közepes szigeteléssel (50cm fal,10cm kőzetgyapot rajt, alul lábazati 5 cm xps 60cm méllységben leásva a föld alá is hol kell 20cm kőzetgyapot a padláson nem terített hanem táblás átlapolva lerakva) . Mekkora radiátor kéne,hogy ha már megcsinálom a kondenzáció is működjön? Egy megközelítő átlagos értéket szeretnék kérni lemezradiátor méretből. Köszönöm.
Még lenne egy olyan kérdésem is,hogy mekkora légköbméter/W kell egy közepesen szigetelt épületnél,illetve,hogyan számoljam a radiátorméretet kondenzációs kazánhoz?
Köszönöm!Lenne még egy kérdésem. Szeretnék majd a radiátorcsere után erre vegyestüzelésű nyitott renddszerre (28KW Totya) rátenni egy kondenzációs kazánt ,de nem közvetlenül hanem egy KM3 Fég hőcserélőn keresztül (ezt javasolták) .Mi lenne a legegyszerűbb megoldás,hogy átkapcsolni ne kelljen ha begyujtok a Totyába és áramszünet esetén is képes legyen a víz áramlani mint,hogy most a sima vegyestüzelésű szivattyús rendszerben is képes mivel a víz nem tud felforrni mert annyit mozog a nyomástól.A gázkazán vezérlése leválasztása (ha ég a tűz a kazánban) számomra nem okoz problémát és a szivattyúk vezérésee sem mivel elektrnikában meglehetősen jártas vagyok,most is egyedi vezérés működteti a vegyestüzelést.
Ha ez a tagszám megfelelő Neked 60°C-os előremenővel, akkor nem kell átszámolni semmit, olyan radiátort keress, ami 90/70/20- nál tudja ezt a teljesítményt.
érdekesség: olvastam valahol, hogyha forgatjuk a levegőt egy szobában, akkor alul melegebb lesz mint volt, mivel ügye a meleg felfelé megy, és a szoba tetején melegebb van.
na, kipróbáltam ezt. egy kis szobában konvektoros fűtésem van. így télen 18 fok elég nekem :) szóval ennyit szoktam tartani általában.
egy kis usb-s 15cm-s ventillátort állítottam felfelé és így megy egész nap.
bekapcsolás után pár órával 19.5 fokot mutat a hőmérő a szoba másik sarkában!
több hete csinálom már, hogy folyamatosan tudjam nézni, tehát nem egy alkalommal próbáltam ki!
ha lekapcsolom a ventit, pár óra után visszaáll 18 fokra!
na most a kérdés, hogy vajon ez mennyivel több gázfogyasztással járhat?
Tiszteletem mindekinek! Szeretném a régi kerigetőszivattyús tagos lemezradiátoros fűtési rendszeremben lecserélni a radiátorokat új lemezradiátorokra.. Azzal vagyok bajban,hogy nem tudom pontosan mekkora egy ilyen tag teljesítménye Wattban (220x700mm/ tag 50mm tagszélesség régi 40 éves )Most kivállóan működik,de festés előtt le akarom őket selejtezni mivel már nagyon rondák,de meg szeretném tartani ezt a teljesítményt mi most van mert ez kiválló számomra minden helyiségben .Nem újraszámolni akarom az új radiátorok teljesítményét (már kiszámoltam) hanem a régihez akarom igazítani Wattban. Ehhez kéne segítség..Szóval az említet radiátortagból egy 30 tagos mi van a szobában mekkora teljesítményű Wattban 60 fokos víz és 20 fokos belső hőmérsékletre számolva?
A bekötés jó, de lehet hogy újra kell szabályozni a radiátorokat. Ha nagyon kicsi egy radiátorkör ellenállása, akkor arra fordul meg a víz és a angyobb ellenállású helyekre nem jut. Ezért a szivattyúhoz közeli radiátorokat jobban fojtjuk. Ha a szivattyú máshová kerül, akkor ez szükséges lehet, de a valószínű, hogy ha nem is tökéletes, de "elég jó" lesz újraszabályozás nélkül is.
Vastag csöveknél ez a távolság nem nagy, plusz keringető nem kell.
Tágulási, ami eddig volt a rendszerben, azt hagyd benne. Ha nincs benne, akkor a kazáné ekkora vízmennyiséghez kevés.
Automata légtelenítőt a legmagasabb pontra tegyél.
Szerintem a villanykazán ár/érték arányban rossz megoldás. Én inkább pár villanyradiátorral temperálnék/fagymentesítenék, amíg nem lakom ott, utána viszont beruháznék egy hőszivattyúra a padlófűtéshez. Az 1kW-ból eleve lehalább 3kW hőt csinál, ah meg H tarifát igényelsz hozzá, akkor az 1kW-ot is olcsóbban kapod.