Köszönöm a választ. Ez érdekes. Mintha ezen kívül a Bobótól a Hernyóig minden MÁV kezeibe kerülő Ganz-MÁVAG járműhöz találtam volna típusjelet. Akkor csak ehhez nem volt.
A szerkezetszámot, illetve gyári típusjelet a MÁVAG használt. A Ganznál nem volt ilyen jelölés, ott alapvetően pl. jellegrajz-számon, illetve bizonyos körülírásokkal (megrendelő vasút neve, a típus vasúti megjelölése, fantázianeve, stb), de alapvetően nem egységes nevezéktan szerint tartották nyilván a gyártmányokat. Ez (és bizonyos egyéb eltérő szokások) a MÁVAG és a Ganz egyesítése után is megmaradt(ak), márminthogy "vagongyár" (ex Ganz) által tervezett és épített motorkocsik, motorvonatok nem viseltek a MÁVAG-rendszere típusjelet. Ilyennek minősült az MDa is - annak ellenére, hogy a gyártásuk kapacitásokokból fizikailag a "mozdonygyárban" (ex MÁVAG) történt (ahol állítólag küzdöttek is a nehéz mozdonyszerkezetekhez szokott szakik a "papírvékony" MD-kasztnik gyártásával).
Csak jóval később, ha jól rémlik, már a Ganz-Hunsletes időkben adtak csak a motorkocsiknak, mellékkocsiknak MÁVAG-szerű típusjelet.
MD-knek mi volt a gyári típusjelük? (Mint pl. a Csörgőknek a DHM7 vagy Hernyóknak a VM17) Eddig sehol se találtam, mintha nem is lett volna nekik. Mondjuk kicsit egyedülállóak, mert hidromechanikusak és a "DHM" nem biztos, illene rájuk.
Bocsánat, béna vagyok a keresésben és már kifáradtam. Hány MD van még? Csak egy bordó szokott járni permetező vonattal? Vagy van még piros is? Betét/vezérlőkocsiból is van még működő? Rákosrendező környékén az MVP felé nézve mintha láttam volna piros betétkocsikat a kerítésen túl, de nem tűntek nagyon jó állapotúnak.
A pörbölyi baleset után kipofozták a 3016-ost Dombóváron.
2006-ban lett selejt, így ez az állítás igaz.
Azután volt még egy (a motorvonat szemponjából komolyabb) balesete a 46-os vonalon (talán Szedres)
Így igaz, Szedresen volt végzetes balesete a 2000-es évek elején. De annál a balesetnél "durván látható" sérülése nem keletkezett. Nekem az van meg, hogy ott siklott. Így gondolom az "alja" sérült. Ha tényleg csak siklott.
(Saját fotó. Pécs, 2006.)
az általad betett képen ez az állapot szerepel.
A topiktárs által betett kép nem a szedresi baleset után készült, hanem valóban a "pörbölyi" után.
Nekem nincs az MD-ről helyszínen készült telibe fotóm, de van ez, ahol részlete látszódik. Tessék jól megnézni. Ugyanaz a sérülés látható a veztőállás oldal ablakánál.
Ennyi. :)
(A helyszíni fotó forrásának nálam Szolnok TV van megjelölve.)
A pörbölyi baleset után kipofozták a 3016-ost Dombóváron. Azután volt még egy (a motorvonat szemponjából komolyabb) balesete a 46-os vonalon (talán Szedres) - az általad betett képen ez az állapot szerepel. Én pontosabb infót nem tudok adni.
a köznyelvben pörbölyi balesetnek hívják ezt a tragédiát, nem pedig alsónyéki, vagy nyékipusztai balesetnek, ezért bátorkodtam én is így hivatkozni rá....A hozzászólásod így nem más, mint nettó okoskodás, szőrszálhasogatás.
Egyébként jelzem, hogy továbbra sem sikerült senkinek megcáfolni, amit írtam a 3016-osról.....
Ebbe a topicba fogyatékosok írogatnak? Beraktam egy képet a Pörbölyön balesetező 3016-osról, erre az egyik nagyokos azt írja, hogy nem is ott sérült meg ( pedig DE), a többi idióta meg nyomja a mínuszokat....Hallgatom, hogy akkor szerintetek hol tört össze a 3016....?
Fotót keresek az MDmotról, felülnézetit, amelyen jól látszanak a tető elemei és a ventillátor is. Ha esetleg a Btx tetejéről is lenne fotó az remek lenne.