Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2009.02.03 0 0 8095
Csak nem az albán vasutak festésében rohangálnak a kocsik?
Előzmény: koller andor (8094)
koller andor Creative Commons License 2009.02.03 0 0 8094
Igen.
Előzmény: braun (8093)
braun Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8093
Azokban a bizonyos Ggs kocsikban feladott gabona?
Előzmény: koller andor (8070)
róbertke Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8092
Maradj amíg csak tudsz, ha gondolod időnként egy kis morzsát szórsz nekünk..:-)))
Előzmény: FAV 20 (8091)
FAV 20 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8091
Az jó,ha bevesztek a csapatba. Az USA vagont jól kiveséztük. Erre tényleg inni kell.
Előzmény: róbertke (8088)
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8090
Valahol láttam fotót róluk, de nem tudom, merre :-(((
Előzmény: division by zero (8083)
division by zero Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8089
Kisvasúti, Balatonfenyvesről került oda.
Előzmény: róbertke (8084)
róbertke Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8088
Most már igazán tölthetnél az Unikumból, a csapat már igencsak szomjas...:-)))
Előzmény: FAV 20 (8086)
FAV 20 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8087
 Mivel teherkocsis a topik, jobbra nézzetek. Talán ezek a kocsik részt vettek Budapest romeltakarításában a háború után. 1974-ben fotóztam az Ana utcában Kőbányán. Ekkor még nem érdekeltek a teherkocsik,mert voltak érdekesebb járművek.
FAV 20 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8086
Én az akna utcába jártam fotózni,bontottak héveket,villamost,de még a kis földalatti régi kocsjait is. Rengeteg fotóm van. 1974-fotózom a bontókban. Volt egy lóvasúti kocsi is,de nem tudtam,hogy az. Abban lakott az őr,akinek mérges kutyái voltak.
Előzmény: division by zero (8083)
róbertke Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8085
Mert talán odasem ért! :-)) Eszedbe ne jusson folytatni Digóföldre feladottakkal! :-))))
Előzmény: koller andor (8070)
róbertke Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8084
Legalsó képen a háttérben mintha egy keskennyomközű személykocsi állna vagy az is HÉV lenne?
Előzmény: division by zero (8071)
division by zero Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8083
Ha már így szóba kerültek a héves kocsik: Kőbánya teheren nem fotózott anno valaki? 90-es évek elején volt még ott egy csomó leállított kocsi.
róbertke Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8082
Nagyon jók a képek. Azok a fedett kocsik, amiknek nyitható volt a homlokfaluk (van a skanzenban egy felújított), lapraszerelt faházakat szállítottak. A teljes tetőszerkezet homlokzati része egyben befért. Van egy másik kocsi is, aminek az oldalán szellőzőnyilásokat látsz, az viszont gyümölcsszállításra készült. Mikor készítetted a képeket?
Előzmény: paca664 (8069)
FAV 20 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8081
Jó ezt tudni! Köszönöm. Ezért járok ide,hogy művelődjek.  Gondoltam arra is,hogy valami olaj cégé volt a kocsi.Sajnos nem tudok angolul,de igy kez derengeni.
Előzmény: wrn30601 (8076)
FAV 20 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8080

NR  2044 BHÉV 387801  3-0  RKLMM    F      Erősített kocsi

KR  2044 BHÉV 387801  2-2  RKLMMO  F      Erősített kocsi

NR  2044 BHÉV 387800  4-9  RKPM      L

LR  2044 BHÉV 387800  5-6  KLMMO    F

KR  2044 BHÉV 387800  7-2  RKMP      L

KR  2044 BHÉV 387800  6-4  RKPM       L

UII 2044 BHÉV 387801  1-4  RKPM      L

NR  2044 BHÉV 387800  8-0  RKLMMP  L

NR  2044 BHÉV 387800  9-8                 L

KR  2044 BHÉV 387800  1-5                 L     Ez a leg régebbi!

 

 

Ezeket láttam letolva az epreserdőnél.  Igy áttekinthetőbb az egész. Az első kettő és az utolsó egy betű egy kőrben helyezkedik el,amit nem tudtam megoldani.

Zolcsi67 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8079
Közben azt is megtaláltam: Városi Közlekedés 2005/3.
Előzmény: Zolcsi67 (8078)
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8078

Na akkor (Galla Miklós után szabadon) egy újabb érdekes adat:

SNCF 95714 -> MÁV II. -> MÁV Xnayesu 93998 -> MÁV (HÉV?) Nayu 2002 -> 20 44 389 9050-7 -> 20 44 387 8000-7 Rkmmp

Gyártó ismeretlen.

A szentendrei parajosban heverő kocsi élettörténete.

 

Forrás: valamelyik Városi Közlekedésben jelent meg a múzeumi megőrzésre kijelölt járművek listája, Lovász István tollából.

wrn30601 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8077
Kíváncsi lennék, hogy folytatta-e valaki ezt tovább ...

Egy embert biztosan ismerek (Lovász István, az ominózus 3 kötet értelmi szerzője), aki bizonyára folytatta. Kérdés, hogy valaha megjelenik-e.
Előzmény: Cheew (8062)
wrn30601 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8076
Itt valami tévedés van ... A csapágyfedélre felírt dátum (APR 23 1907) nem a kocsi gyártási dátuma, hanem a "NATIONAL OILED SPRING PADT" kenési rendszer "JU No-161814" számú szabadalmának dátuma.
Előzmény: FAV 20 (8061)
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8075

Nekem kéne egy "facér" 3. kötet, sajnos elázott :-(((

A másik kettő ép.

Előzmény: Cheew (8062)
FAV 20 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8074
Ez a kocsi állt az epreserdőnél! Csak jobb állapotban. Igaz 20 évvel ezelött.
Előzmény: division by zero (8071)
FAV 20 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8073
Igen ez az!
Előzmény: gumidani (8067)
RhB Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8072

Itt ülök OKU30-nál és teljesen véletlenül belelapoztam a Vasúthistoria Évkönyv 2003-2007-be (nekem nincs meg). Az 54. oldalon néhány adatba botlottam ezekkel a kocsikkal kapcsolatban. Most nincs időm bemásolni, de ha valakinek megvan és beszkenneli...

 

A lényeg az az, hogy a BHÉV a pályaépítéshez keresett pőrekocsikat. Ehhez választották ki a 13 db, 1907-ben az USA-ban gyártott kocsit, amely az 1 vh. után a francia ill. a lengyel vasúthoz került, majd a 2. vh. után Magyarországra. A kocsik egy része üzemi kocsiként szolgált, mások ipari kocsik voltak, egy pedig a MÁV-nál. Ehhez a 13 kocsihoz jött még egy BHÉV-es (20 44 389 9050-7). A kocsikat 1979-81 között újították fel, és a 20 44 387 8000...8013 számon állz szolgálatba, a sorozatjele Rkmmp ill. Rklmmo lett. A 8002 és 8003 számú kocsikat végül a MÁV nem adta át, ezek lukak maradtak.

 

 

 

division by zero Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8071
Szombathely, 2005.11.04:
Előzmény: paca664 (8069)
koller andor Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8070
Küldtünk mi EU finanszírozta segélyt 1992.-ben Albániába. Soha nem jött vissza egyik kocsi sem.
Előzmény: róbertke (8068)
paca664 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8069

Ígen-igen, határozottan emlékszem rájuk. Köszönöm a képeket, kedves emlékek fűznek ezekhez a kocsikhoz (és a két mukihoz). Párszáz méterre innen nőttem fel, gyerekkoromban sokat jártam erre. Mire az adatgyűjtéssel kezdtem foglalkozni, rég nyomuk veszett, a pályaudvart (mert több vágány is volt!) is felszedték.

 

Ha segít, egy ilyen pőrekocsit még 1999-ben láttam a metró Kőér utcai telephelyén, de csak távcsővel tudtam volna leolvasni a feliratait, annyira messze volt. Valószínűleg ez van Szentendrén, a parajosban félreállítva:

http://hampage.hu/trams/sze1/index.html

http://hampage.hu/trams/sze3/09194668.jpg

Érdemes végignézni, több érdekes teherkocsi is van!

 

A forgóváz típusa egyébként Diamond, a XX. század elején személykocsik alatt is használták.

 

-OFF

A mukik pályaszáma 7205 és 7206.

ON-

Előzmény: RhB (8059)
róbertke Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8068
Na akkor kapaszkodj az asztal sarkába: 1996 Augusztusában feladtak Budafok-Háros állomáson Záhony átmenettel 1 Gags kocsiban palackozott bort Oroszország végcéllal. Az akkor még gyerekcipőben járó SZIR hibájából eredően a kocsi a rendszer szerint Budafokon ácsingózott még 2006-ban is. Tíz év alatt félévente valakinek eszébe jutott a baszogatás miatta, az istennek sem akarták elhinni, hogy tényleg elment a kocsi, időközben a fuvarlevél állomási példányát is be kellett küldeni a Bevételellenőrzéshez, mert Záhonyból sohasem kapták meg a papírokat. Eljött 2006 novembere, s egyszercsak ripsz-ropsz eltünt a kocsi a jelentésekről. Felhívtam az ismerős Vagondívízióst, és kérdésemre megnyugtató választ adott, a kocsit kissé viharvert állapotban, de visszakaptuk az Ukrán vasúttól. (K.A.-nak: ez ha hiszed ha nem, szóról szóra így igaz!)
Előzmény: Cheew (8062)
gumidani Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8067
Lehet, hogy ilyen volt? Nem tudok közelebbit a járműről, illetve a képről.
Előzmény: FAV 20 (8036)
division by zero Creative Commons License 2009.02.02 0 0 8066
Most Szombathelyen a járműjavítóban van egy ilyen.
És emlékszem, hogy 90-es évek elején Cinkotán a HÉV állomáson is láttam pár darabot, nem tudom, hogy az epreserdőiek kerültek-e át oda, vagy másikak voltak.
Előzmény: RhB (8053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!