Mivel teherkocsis a topik, jobbra nézzetek. Talán ezek a kocsik részt vettek Budapest romeltakarításában a háború után. 1974-ben fotóztam az Ana utcában Kőbányán. Ekkor még nem érdekeltek a teherkocsik,mert voltak érdekesebb járművek.
Én az akna utcába jártam fotózni,bontottak héveket,villamost,de még a kis földalatti régi kocsjait is. Rengeteg fotóm van. 1974-fotózom a bontókban. Volt egy lóvasúti kocsi is,de nem tudtam,hogy az. Abban lakott az őr,akinek mérges kutyái voltak.
Nagyon jók a képek. Azok a fedett kocsik, amiknek nyitható volt a homlokfaluk (van a skanzenban egy felújított), lapraszerelt faházakat szállítottak. A teljes tetőszerkezet homlokzati része egyben befért. Van egy másik kocsi is, aminek az oldalán szellőzőnyilásokat látsz, az viszont gyümölcsszállításra készült. Mikor készítetted a képeket?
Jó ezt tudni! Köszönöm. Ezért járok ide,hogy művelődjek. Gondoltam arra is,hogy valami olaj cégé volt a kocsi.Sajnos nem tudok angolul,de igy kez derengeni.
Ezeket láttam letolva az epreserdőnél. Igy áttekinthetőbb az egész. Az első kettő és az utolsó egy betű egy kőrben helyezkedik el,amit nem tudtam megoldani.
Itt valami tévedés van ... A csapágyfedélre felírt dátum (APR 23 1907) nem a kocsi gyártási dátuma, hanem a "NATIONAL OILED SPRING PADT" kenési rendszer "JU No-161814" számú szabadalmának dátuma.
Itt ülök OKU30-nál és teljesen véletlenül belelapoztam a Vasúthistoria Évkönyv 2003-2007-be (nekem nincs meg). Az 54. oldalon néhány adatba botlottam ezekkel a kocsikkal kapcsolatban. Most nincs időm bemásolni, de ha valakinek megvan és beszkenneli...
A lényeg az az, hogy a BHÉV a pályaépítéshez keresett pőrekocsikat. Ehhez választották ki a 13 db, 1907-ben az USA-ban gyártott kocsit, amely az 1 vh. után a francia ill. a lengyel vasúthoz került, majd a 2. vh. után Magyarországra. A kocsik egy része üzemi kocsiként szolgált, mások ipari kocsik voltak, egy pedig a MÁV-nál. Ehhez a 13 kocsihoz jött még egy BHÉV-es (20 44 389 9050-7). A kocsikat 1979-81 között újították fel, és a 20 44 387 8000...8013 számon állz szolgálatba, a sorozatjele Rkmmp ill. Rklmmo lett. A 8002 és 8003 számú kocsikat végül a MÁV nem adta át, ezek lukak maradtak.
Ígen-igen, határozottan emlékszem rájuk. Köszönöm a képeket, kedves emlékek fűznek ezekhez a kocsikhoz (és a két mukihoz). Párszáz méterre innen nőttem fel, gyerekkoromban sokat jártam erre. Mire az adatgyűjtéssel kezdtem foglalkozni, rég nyomuk veszett, a pályaudvart (mert több vágány is volt!) is felszedték.
Ha segít, egy ilyen pőrekocsit még 1999-ben láttam a metró Kőér utcai telephelyén, de csak távcsővel tudtam volna leolvasni a feliratait, annyira messze volt. Valószínűleg ez van Szentendrén, a parajosban félreállítva:
Na akkor kapaszkodj az asztal sarkába: 1996 Augusztusában feladtak Budafok-Háros állomáson Záhony átmenettel 1 Gags kocsiban palackozott bort Oroszország végcéllal. Az akkor még gyerekcipőben járó SZIR hibájából eredően a kocsi a rendszer szerint Budafokon ácsingózott még 2006-ban is. Tíz év alatt félévente valakinek eszébe jutott a baszogatás miatta, az istennek sem akarták elhinni, hogy tényleg elment a kocsi, időközben a fuvarlevél állomási példányát is be kellett küldeni a Bevételellenőrzéshez, mert Záhonyból sohasem kapták meg a papírokat. Eljött 2006 novembere, s egyszercsak ripsz-ropsz eltünt a kocsi a jelentésekről. Felhívtam az ismerős Vagondívízióst, és kérdésemre megnyugtató választ adott, a kocsit kissé viharvert állapotban, de visszakaptuk az Ukrán vasúttól. (K.A.-nak: ez ha hiszed ha nem, szóról szóra így igaz!)
Most Szombathelyen a járműjavítóban van egy ilyen. És emlékszem, hogy 90-es évek elején Cinkotán a HÉV állomáson is láttam pár darabot, nem tudom, hogy az epreserdőiek kerültek-e át oda, vagy másikak voltak.