Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2019.12.13 0 0 30631

Szia! 

 

Akkor jó a látásod. Ezek tényleg modernkori amfórák. Úgy száz éve készülhettek az első ilyen vagonok. Mázas cserép csupor, savaknak. 

 

Előzmény: Atis57 (30630)
Atis57 Creative Commons License 2019.12.13 0 1 30630

Szia!

 

Köszi ....      --- inkább vmi modernkori amforának, néztem volna.

Előzmény: SÜNÖCSKe (30629)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2019.12.13 0 0 30629

A táblák és a cégnév alapján kénsavat.

Előzmény: Atis57 (30628)
Atis57 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 30628

Szia!

 

 Ez miféle tartály? mit visznek benne?                     köszi..

Előzmény: György barát (30627)
György barát Creative Commons License 2019.12.13 0 0 30627

SNCF 8-as. 

 

 

Forrás: világháló. 

 

Előzmény: róbertke (26397)
alkotasu Creative Commons License 2019.12.07 -2 1 30626

Van igazság abban, amit mondasz...

Előzmény: Zsivany2 (30625)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.12.07 -1 1 30625

Én 748-at mondanék rá.

A 348-nál alul is gömbölyödni kellene a szám aljának, de nem ezt teszi.

Előzmény: MIHOK1 (30622)
C50 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 30624

Inkább az a baj hogy el van mosódva de a 348 esélyes.

Előzmény: alkotasu (30623)
alkotasu Creative Commons License 2019.12.07 -2 1 30623

A szememet nem mondanám élesnek, de én 348-nak olvasom. De túl homályos ahhoz, hogy bizton állítsam. Meg nem tudom, hány más szám lehet még előtte.

Előzmény: MIHOK1 (30622)
MIHOK1 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 30622

 

 

Urak,

Valaki éles szemű legyen szíves segítsen kisilabizálni az A.Cs.E.V. kocsi számát

 

 

https://images-03.delcampe-static.net/img_large/auction/000/476/927/316_001.jpg?v=26

 

Szeretném befejezni a modelljét

 

 

 

 

 

Előzmény: alkotasu (30618)
György barát Creative Commons License 2019.12.07 -1 0 30621

Ez igen! 

 

Nem elég, hogy közúti, ráadásul billencs is. 

A kaszinók közül melyiket ajánlod? 

Ne is mondd! A Mirabell csak "kurta kocsma". 

 

:-) 

 

Előzmény: gumidani (30619)
gumidani Creative Commons License 2019.12.06 0 0 30620

Genfi autószalon, 1936.

Előzmény: gumidani (30619)
gumidani Creative Commons License 2019.12.06 0 0 30619
alkotasu Creative Commons License 2019.12.04 -2 1 30618

Békéscsaba mindenféle régi szekerekkel, köztük ACSEV-es marhaszállítóval:

 

https://images-03.delcampe-static.net/img_large/auction/000/476/927/316_001.jpg?v=26

György barát Creative Commons License 2019.11.28 -3 0 30617

Szia! 

 

Ne izgulj! A föl NEM bontott iparvágányokat bárhol megtalálhatod.   :-( 

 

Előzmény: Atis57 (30615)
gumidani Creative Commons License 2019.11.27 0 0 30616

Egyszer volt szerencsém látni ezt a szerelvényt az Egressy úti garázsban. Kb. 1967-68-ban.

Előzmény: Atis57 (30615)
Atis57 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 30615

Szia!

 Köszonom-----akkor  nagyon le vagyok maradva ....

Előzmény: gumidani (30613)
gumidani Creative Commons License 2019.11.27 0 2 30614

https://www.youtube.com/watch?v=_ODxu9PRSBs

 

Itt bemutatják a rendszert.

Előzmény: gumidani (30613)
gumidani Creative Commons License 2019.11.27 0 1 30613

Fiatalnak tetszik lenni.

Előzmény: Atis57 (30612)
Atis57 Creative Commons License 2019.11.27 0 1 30612

Szia!

 A vasútikocsin  henyélő kamionokat már láttam .De ez a forditottja !

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2019.11.24 0 0 30611
505519570004 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 30610

munkabiztonság

Előzmény: Felek Ferenc (30609)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.11.23 0 0 30609
Atis57 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 30608

Szia!

 

György barát Creative Commons License 2019.11.17 -1 1 30607

Jó reggelt kívánok! 

 

Ma reggel érdemes volt fölébredni. Hat órakor mevilágosodtam, mint az ég. Ezek után ellent kell mondanom Neked (és korábbi önmagamnak). 

 

25 011 sertés elosztva 63 kocsiban = 397/vagon. 

397 db 25 kg-os átlagsúlyú utas együtt 9925 kg. 

A 63 jármű az állomáson rendelkezésre állítható. 

Három mozdony kell még, és három vonatot képezni. 

Egy vonat rakodásához négy óra szükséges (és elégséges). 

Egy kocsi önsúlya 7700 kg. A raksúly 9925 kg (lásd fönt). 

21 vagon együtt 370 tonna. Minden harmadik jármű lehet fékes. Ez még 7×1 tonna. Így a gép kapacitásába még belefér egy tehervonati kalauzkocsi is (max. 8 tonna). 

 

Ferenc újságcikke teljesen korrekt. Rendszertani besorolás szerint az áru: házi sertés. Csak éppen apró választási malacka

Ám ennek alapján a vagonrakományként való továbbítás valószínűsége csökken. Sebaj! Mindhárom vonat mehet együtt valamelyik hizlalóba (Kőbánya, Nagytétény). 

 

Szép napot: 

György 

 

Előzmény: alkotasu (30606)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.17 -2 0 30606

Azért egy kis pontosítást engedj meg a tanulmány szövegét idézve: "általában 25-30.000 körül mozgott, de előfordult 80-100.000-es felhajtás is".

 

A kérdéses évben valószínűbb lehet a 25.000-es felhajtás, az 1887-es szöveg is ezt a számot említi. Azonban azt kizártnak tartanám, hogy mind a 25.000 állatot vasúton hozták-vitték volna; 140 éve még messze nem történt minden szállítás vasúton, a hálózat is távol volt a teljes kiterjedésétől. (A hivatkozott dokumentumban később írják is, hogy a csapadékos, sáros idő jelentősen befolyásolta a vásárok nagyságát, mert az állathajtóknak lehetetlen volt átkelni a megáradt folyókon, ereken, és csak nagy kerülővel tudtak volna eljutni Gyulára. Magyarul: az állatok jelentős része lábon került oda - meg nyilván onnan el is.)

 

Az igazság a fentiek alapján szerintem ott lehet, hogy a 25.000 állat hamar elszállításra került, de messze nem mind vasúton, hanem csak egy része, és ennek a meg nem nevezett rész (darabszám) elszállításában lehetett érdeme az állomásfőnöknek. Azt meg valószínűleg soha nem fogjuk megtudni, pontosan hány disznó utazott el vonaton.

Előzmény: fantal (30602)
György barát Creative Commons License 2019.11.16 0 0 30605

Köszönöm a kimerítő választ. (Le is fáradtam.   😃) 

Ellenben sokat megtudtam. 

 

Előzmény: hmsoft (30603)
György barát Creative Commons License 2019.11.16 0 0 30604

A januári vásárra a felhajtás már novemberben elkezdődött. (Ott áll a könyvben.) Nem is az egybe gyűlt állatok száma a tét. 

Januárban pirkadattól fáklyafényig (tehát tíz óra alatt) egy négyvágányú állomason 25000 sertést, hiányzó kocsikba bevagonírozni és meneszteni. Ez itt a kérdés. 

Kérlek, indítsd el a fantáziám: hogyan is lehet? 

 

Előzmény: fantal (30602)
hmsoft Creative Commons License 2019.11.16 0 0 30603

El kellett viselnie, elvégre a szilárdsági teszteknél az egyik beugró a 2,5 MN (plusz rátartás) maradó alakváltozás, törések-repedések nélküli felvétele, és ebből a szempontból mindegy, hogy a két vonókészülék között egy gerinctartó van (vagy azt kiváltó vázszerkezet), vagy azt valahol megszakítja egy vagy több csuklós kapcsolat. Ennek ellenére "hernyókat" még nem dobtak piacra az 1520 mm-es térség gyártói. A buktathatóknál ez érthető, hiszen speciális buktatóra lenne szükség, ami önmagában véve persze megoldható (létezik is ilyesmi), de a szerkezet akkor csak ilyen kocsikhoz lesz használható, és maguknál a kocsiknál szintén feltételez speciális berendezéseket. Szigetüzemben rendben van, de annál általánosabb használati esetekre már nem volna népszerű a járműtulajdonosok körében. Egyébként a két ízből állók között, a "kötelező" konténerszállító pőréken kívül, meg a már bemutatott magasoldalfalún kívül, jelenleg tartálykocsi és önürítős (műtrágyás) kocsi létezik. A konténerszállító pőrés műfajban pedig, az ércnél könnyebb áruk szállításához, az OVK ezt a koncepciót próbálja most lenyomni a reménybeli vevők torkán. (A két ízből álló kocsira három "puttony" megy fel: gabonához doboz, ömlesztettáruhoz felül nyitott doboz, faáruhoz rácsos doboz.)

hm

Előzmény: György barát (30601)
fantal Creative Commons License 2019.11.16 -1 0 30602

Ferenc újságcikkében a 14 fölsorolt kereskedő azért mond köszönetet, mert ők már az első naponelvihették a maguk 2500 - 2800 disznaját.

**

Ne "költsél". A beidézett cikkben egy napon 25 ezer állat elszállítása szerepel. Nem 2500. Ezt ti találtátok ki, mert nem tudtátok elképzelni, hogy egyáltalán 25 ezer állat lett volna ott. MIHOK beidézte azt a visszaemlékezést ami szerint egy ilyen vásárra 90-100 ezer (!!) sertés lett felhajtva. Csak a Wenckheim uradalomból hajtottak fel 10 ezret!

Előzmény: György barát (30597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!