Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30587

Elírtam...

Szóval az 50.000 disznyó kizárható.

Szóval a 25.000 disznyó kizárható.

Előzmény: alkotasu (30584)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 1 30586

A Ganz könyvben szereplő 1883-as gyártású M kocsik tengelytávja 3700 mm, alvázhossza 6550 mm, rakterülete 6500 mm x 2550 mm.

 

1883-84-ben 298 db-ot szállított a Ganz.

Pályaszámok: 36.049-36.180, illetve 36.665-36.830

 

 

Korábban egy kb. 1870-es EMVK-s rajzon az szerepel pályaszámcsoportként, hogy:

 

 

fékes XXVa: M 36.001- (tengelytáv 2900 mm, alvázhossz 6300 mm, rakterület: 5750x2550)

fék nélküli XXVc: M 36.501-  (tengelytáv 2900 mm, alvázhossz 5800 mm, rakterület: 5750x2550)

 

 

Tehát valószínűleg sorban mentek a számok 1884-ig. Azaz volt 180 fékes, és 330 fék nélküli sertésszállító kocsi (ha nem volt balesetes egy sem). Az 510 db. összesen. Esetleg vehettek még más gyáraktól is, de a pályaszámok azt mutatják, hogy biztosan nem nőtt ezen kocsik száma százasával 1887-ig.

 

Fentiekből következik, hogy bizonyosan nem állították oda az M jelű járműállomány nagy részét Gyulára, ahol egyébként ennyi hely sem lett volna. De még a környéken sem.

 

Előzmény: György barát (30583)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30585

No és 75 000 sèrtés már a NAV-nak is szemet szúrt volna. 

 

Előzmény: alkotasu (30584)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30584

Nehéz az 1887-ben rendelkezésre álló kisállatszállító vagonok számát meghatározni. Ez a lista a 2 vh. közötti pályaszámok egy részét tartalmazza, mert nem tudom, mennyi egyéb hasonló célú kocsi lehetett. De abban igazat adok, hogy az is egy szűk keresztmetszet lehetett.

 

Ráadásul: az írás az állomásfőnököt dicséri, hogy készenlétben tartotta az állatok elszállításához szükséges kocsikat. Kizárnak tartom, hogy 1887-ben kb. 500 kocsit egy gyulai állomásfőnök készenlétben tudott tartani. És ennek az elszállításához nem kevés mozdony is kellett volna - szintén készenlétben. Szóval az 50.000 disznyó kizárható. Régen is tudtak hülyeségeket írni, vagy éppen számokat elírni.

Előzmény: Zsivany2 (30581)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30583

Az 5 méteres tengelytávú vagontípusra. 

 

De a táblázatban a többi mind rövidebb. Föltételezhetően öregebb is. 

 

Előzmény: Zsivany2 (30582)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30582

A 67-es album 1926-os szállítás ír, v.ö.1887-tel.

Előzmény: alkotasu (30577)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.09 -1 1 30581

A táblázatba felsorolt pályaszámok alapján érdemes lenne újragondolni a rendelkezésre állható kocsik darabszámát...

Előzmény: alkotasu (30577)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.09 -1 1 30580

Egy az állomás mellet végighúzódó 500 m hosszú 100 m széles terület is kétszer akkora férőhelyet ad egy disznónak, tehát ez szerintem nem lehetett akadály.

Előzmény: alkotasu (30578)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30579

Milyen fejet? Karalábé fejet.   😉 

 

"Van nekem egy kutyusom, 

Igen okos állat." 

 

A terelést elvégzi a puli. 

 

Egyébiránt éppen a helyigény miatt szóltam az egyszintes jármű ellen. 

 

Kösz a rajzot és a láncot (linket)! 

 

Előzmény: alkotasu (30578)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30578

Na, azért megnézném, hogy milyen fejet vágnál, amikor a sertéseidet terelgetve egy 200 kilós példány a tyúkszemedre lép. De ha vásár van, akkor ott mozogni is kell tudni.

Úgyhogy az 1 disznyó/m2 igen kevés.

Előzmény: György barát (30576)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30577

Itt van egy ilyen:

http://vasutikocsi.hu/jelleg/j1967(055).jpg

 

Meg egy ilyen:

Előzmény: György barát (30576)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30576

Szia! 

 

Légy szíves az öreg M kocsik lapját betenni! 

 

   A szabad tér (rét) nem jelentene gondot. 160 × 160 méter a 25600 négyzetméter. Tehát egy poszára több, mint egy. Ennek ellenére nekem is egy másik állat jutott először eszembe: a kacsa. (Lásd ott, ahol kezdtem!) 

 

Előzmény: alkotasu (30575)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30575

Azért nekem gyanús, hogy ez elírás. 25.000 disznyó még a népet is kiszorítaná a városból. Gyula teljes lakossága 1930-ban 25.000 volt, tehát egy fél évszázaddal korábban bizonyosan sokkal kevesebb. Ráadásul mekkora területen fértek volna el ezek az állatok, hány kondás kellett volna ezek terelgetéséhez. Ha 2.500-at írnának, azt inkább elhinném.

Előzmény: Felek Ferenc (30561)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30574

A disznyókat inkább M kocsikban szállították akkoriban.

 

 

A nagyobb állatoknak volt szükséges a G kocsi, pontosabban volt külön marhavagon, L betűvel:

Előzmény: Zsivany2 (30562)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 0 0 30573

Így igaz. Közelítettem az álláspontokat. 

De ő is fölveti a kocsik számát, és a 26 vonat menesztése is nagyon kérdőjeles. 

 

(Ferenc újságcikke föladta a leckét.   🤔) 

 

Előzmény: Sinbiciklis1 (30572)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 30572

240kg 50db > 500 vagon Mintha Zsivány2 is ezzel számolt volna egyszintes kocsiban.

Előzmény: György barát (30570)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30571

Jó a kérdés. Ezért én is fölteszem. 

 

1887-ben létezett-e emeletes kisállatszállító? 

 

Előzmény: Zsivany2 (30569)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30570

Újra tervezés! (Mert túl modern vagonnal kalkuláltam.) 

 

A mozdony teljesítménye: 385 tonna. 

Emeletes vagon önsúlya: 8000 kg. 

Sertésszállító raksúlya: 12 000 kg. 

Gördülősúly: 20 tonna.

Összesen 19 db vagon: 380 tonna (171 m).  

 

Ezek után a rakomány egyedi átlagsúlya szerint lehet: 

150 kg, 80 db > 333 vagon = 18 vonat; 

170 kg, 70 db > 357 vagon = 19 vonat; 

200 kg, 60 db > 417 vagon = 22 vonat; 

240 kg, 50 db > 500 vagon = 26 vonat. 

Innen kezdve már CSAK a rakodási idő számít. 

 

Előzmény: Felek Ferenc (30561)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30569

Létezett már 1887-ben emeletes sertésszállító?

Előzmény: György barát (30565)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 1 30568

Köszönöm, hogy nekem címezted.   😉 

 

Előzmény: C50 (30566)
gumidani Creative Commons License 2019.11.09 0 1 30567

Szerintem egy ilyen kocsi átalakítása lehetett.

Előzmény: Gashpy (30557)
C50 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 30566

Az L sorozatú kocsik marhaszállításra valók, azért egy szintesek.

https://indafoto.hu/c50/image/26118582-e6d2f17d/461881

Mögötte a két szintes sertés szállító.

Előzmény: György barát (30565)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 1 30565

Szia! 

 

Az 1967-es kocsialbum az M, Mh és Mn vagonokat illeti "sertésszállító" névvel. Mind a három típus kétszintes. 

 

Az L 115xxx vagon rakterülete 17 négyzetméter, egy szint. Ez esetben az állatokat kell emeletesen rakni. (Koedukált utaztatással megvalósítható.) 

 

L kocsi önsúly: 7700 kg, raksúly 10 tonna. A Te vonatod 50 járműve együtt 885 tonna. Mivel továbbították? (Mivel volt megrendelő.   😃) 1887-ben a 335-ös sík pályán 385 tonnát tudott. A "vadi új" 420-asok a Salgótarján-Ruttka vonalat szolgálták. (Értem én: előfogat + tológép.   😁) 

 

 

Előzmény: Zsivany2 (30564)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.09 -1 1 30564

"Hol van olyan feladó-..."

 

Gyula

 

"...és célállomás, ahol 180 méter hosszú,..."

 

Szerintem egy vonat nem egy állomásra ment, hanem kocsirakományként kezehették. 1 kocsi ide, a másik oda...

 

 

kétszintes állatrakodó (rámpa) lenne?"

 

Miért kellene 2 szintes rámpa? Szerintem 2 szintes kocsiból sem volt 4-500 db. Sima 10 tonnás LM kocsi és kész.

 

 

Előzmény: György barát (30563)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 2 30563

Jó reggelt kívánok! 

 

Lehet, hogy a cikkben szereplő állatfajta nem sertés, hanem kacsa? 

 

De komolyan! 

Tehervagonokról lévén szó nem az ülőhelyszám a lényeges, hanem a raksúly. Ezt vegyük 15 tonnának! Akkor a csenevész kis százötven kilós poszákból akár százat is bevagonírozhatunk. Két és fél mázsás nagy disznókból ellenben csak hatvanat. (Ezzel számolok tovább.) Szükség van tehát (több, mint) négyszáz kocsira. 

 

Hajnaltól fáklyalángig húsz óra munkaidő (rendkívüli műszak, váltó személyzet megoldható). Egyidejűleg tehát húsz vagont kell rakodni, és a tolatás is be kell férjen! A húsz kocsi együtt ötszáz tonna (önsúly 10 000 kg), és 180 méter hosszú; vagyis egy komplett vonat. Óránkénti indulással még a menetrendbe is beszúrható. 

 

A kirakodásról semmit sem ír a zsurnaliszta. Ám az talán rövidebb időt vesz igénybe, hiszen az utasok jönnek kifelé, mint az állatok. Nekem ezek után két kérdés maradt nyitva. Hol van olyan feladó- és célállomás, ahol 180 méter hosszú, kétszintes állatrakodó (rámpa) lenne? És hol volt 25 000 család, amely ugyanaznap megvette a leendő hurkát, kolbászt, szalonnát? 

 

Szép napokat (legalább disznóölésig)! 

György 

Dagadó- és combszakértő 

 

Előzmény: Felek Ferenc (30561)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.08 -1 0 30562

Állattenyésztési törvény biztos leírta akkoriban is, hogy mekkora helyet kell biztosítani.

 

Én egy G kocsira kb. 50 db állatot tippelnék. Az 500 kocsi, 10 vonat, 2 óránként 1.

Előzmény: Felek Ferenc (30561)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.11.08 -1 1 30561

Szakértő urak! 1887-ben mennyi sertés fért egy vasúti kocsiba?

Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.08 -1 0 30560

Ha jól emlékszem csak odáig jutottunk, hogy kár, hogy nincs meg a pályaszáma.

Előzmény: Gashpy (30557)
Gashpy Creative Commons License 2019.11.08 0 0 30559

Kétnyelvű. Magyar és német.

Olvasatom szerint:

 

Honállomás

Heimat Station:  Budapest-Kelenföld

 

Óvatosan tolatni

Vorsichtig verschieben

Előzmény: RhB (30558)
RhB Creative Commons License 2019.11.07 0 0 30558

Ez magyar kocsi egyáltalán? Mintha a jobb sarokban valami "Vorsichtig..." lenne.

Előzmény: Gashpy (30557)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!