A právě to je ten problém. Nael jsem předpis, kdy vekeré kotlové vozy po roce 1940 jsou natírány edou barvou, aby se ztíil letci odstřelování takové elezniční soupravy. Moná, e takové nařízení platilo i v Maďarsku. Ale zda jsou natřeny i sudové vozy, tak to opravdu netuím. Po roce 1950 jsou u sudy natřeny zelenou barvou. Pro časté krádee vína v elezničních stanicích jsou sundávány reklamní tabule a moná se mění i barva sudu.
Překlad google:
És ez a probléma. Találtam egy előírást, miszerint az összes kazánkocsi 1940 után szürkén van festett, hogy megkönnyítsék a pilóták számára az ilyen vonat robbantását. Talán egy ilyen szabályozás Magyarországon is érvényes volt. De ha a hordóautók festettek, akkor fogalmam sincs. 1950 után a hordókat zöldre festették. A vasútállomásokon a bor gyakori lopása érdekében a reklámtáblákat eltávolítják, és a hordó színe megváltozhat.
Větina sudů podobných elezničních vozů má barvu dřeva nebo edivý odstín.
Na určení barev jsem vzal tuto fotku. Zde je sud o malinko tmaví ne brzdařská budka. Ale jiný odstín můe být vinnou světla, stářím fotky, fotoaparátem, vyvoláním atd. U předelého vozu G 99868 jsou sudy a bílé. Mám právě několik dobrých fotek, kde jsou v zavřených vagonech sudy a jejich barva je skutečně světlá. Dále zelená barva je problém, jaká zelená, světlá nebo tmavá. Na černobílé fotce se zelená barva tváří a skoro černě.
Bohuel je to oříek, který je bohuel při stavbě historických vozidel.
Překladač Google:
Sajnos nem ismerem a hordók színét.
A legtöbb hasonló kocsik hordója fa vagy szürke árnyalatú.
Ezt a fényképet készítettem a színek meghatározására. Itt a hordó kissé sötétebb, mint a fékállvány. De a másik árnyék lehet a bűnös fények, a fotókor, a fényképezőgép, a fejlődő stb. Az előző G 99868 modell szerint a hordók fehérek. Csak néhány jó fotóm van, ahol hordók vannak zárt kocsikban, és színe nagyon világos. Ezenkívül a zöld probléma, akár zöld, világos vagy sötét. A fekete-fehér fotón a zöld szín szinte fekete.
Sajnos ez egy anya, amely sajnos a történelmi járművek gyártásában van.
Ez igaz, de a MÁV-os kocsit is fékbódéval csinálták meg, ami ugyan nem tökéletes, mert a MÁV fékbódéja eltért attól, ami a modellen van, de legalább létezett fékbódés Kzn.
Gondolom, hogy itt is hasonló a helyzet, mint a G kocsiknál, hogy volt ilyen a németeknek, meg nekünk is, hasonlítottak is egymásra, de messze nem voltak azonosak. (A modellgyár meg kihozza abból, amije van.)
Készítettek Magyarországon is kocsikat a DR "egység alvázzal", de azok a II.Vh. alatt készült tartálykocsik voltak, ha jól emlékszem, főképp német exportra, de maradt belőlük az országban is.
Igen jól emlékszel, a DRG részére készűltek tartálykocsik.
Szécsey István -féle GANZ könyvben szerepelnek is.
Sajnos, mint az összes "volt NDK-s" teherkocsi modell, a DR "egység alvázát" mutatja. Szerintem Kz kocsi nem készült azzal. Készítettek Magyarországon is kocsikat a DR "egység alvázzal", de azok a II.Vh. alatt készült tartálykocsik voltak, ha jól emlékszem, főképp német exportra, de maradt belőlük az országban is.
Szerintem a minium festék nem felel meg a RAL 3020-nak, nem annyira vörös. A Wikipedián van egy fénykép a miniumról (ha jól emlékszem, por formájában), az szerintem, megfelelő monitoron, tényleg olyan, mint amire a gyerekkoromból emlékszem (akkoriban vas felületre még a miniumos olajfesték volt a szokásos alapozó). A bauxitvörös pedig szerintem sokkal barnásabb.
Az Ónozó-féle Kz modell színét egész jónak találom. Nekem nem sikerült a helyes színt kikeverni, de a Jh kocsi újrafestése talán már a jó irányba mutat.
MÁV-os Kz(n) kocsi volt fék nélküli 1440 db, fékes (fékbódés) 1040 db. Előbbi 8290 mm hosszú, utóbbi 8990 mm hosszú 7,2 ill. 8,2 t össztömeggel. Forrást nem tudom, valószínűleg a Ganzos könyvekből írtam ki, de nem biztos.