Keresés

Részletes keresés

Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.23 -1 0 30405

Csak 300 Ft a belépő, nincs kedve egy pesti kollégának elmenni?

 

https://www.dreherzrt.hu/sorutazas/sormuzeum/

Előzmény: Zsivany2 (30404)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.23 -1 0 30404
Előzmény: róbertke (30399)
róbertke Creative Commons License 2019.09.23 0 0 30403

Szerinted így fesse a 100 évvel ezelőtti kocsíkra a feliratot?

Előzmény: Sinbiciklis1 (30402)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.09.23 0 1 30402

A létező gyárban a kép hátterében

az aktuális színek

 

Előzmény: róbertke (30399)
róbertke Creative Commons License 2019.09.23 0 1 30401

Kezelje az a rögzítőféket aki kitalálta! Komphorog mellé rakni, guggolva tekerni q.rva jó móka a tolatós csapatnak..... :-(( 

Előzmény: Sinbiciklis1 (30393)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.23 0 0 30400

Mea culpa.

Előzmény: róbertke (30397)
róbertke Creative Commons License 2019.09.22 0 0 30399

Korabeli plakátokon amiket lehet még látni, maga a Dreher szó zölddel van írva. Fel kéne venni a kapcsolatot a még létező gyárral. 

 

Na současných plakátech, které lze stále vidět, je slovo Dreher napsáno zeleně. Měli byste kontaktovat továrnu, která stále existuje.

Előzmény: tempotaxi (30395)
róbertke Creative Commons License 2019.09.22 0 0 30398

Ezt szeretted volna írni:
Szerintem piros a felirat, fekete árnyékkal.

 

Chtěli jste napsat toto:
Myslím, že nápis je červený s černým stínem.

Előzmény: Zsivany2 (30396)
róbertke Creative Commons License 2019.09.22 0 0 30397

Prios az milyen szín möszijő?

Előzmény: Zsivany2 (30396)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.22 -1 0 30396

Szerintem prios a felirat, fekete árnyékkal.

 

Myslím, že prios je nápis s černým stínem.

 

 

Előzmény: tempotaxi (30395)
tempotaxi Creative Commons License 2019.09.22 0 1 30395

Dreher – pivovary.

Více zde: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=4&t=12272&p=261449#p261449

 

Prosím, zda někdo nemá další fotky, popřípadě plánek, výkres vozu a pokud někdo zná barvu písma.

Děkuji předem.

 

Kérem, hogy valakinek vannak más fotói, vagy terve, rajzautója, és valakinek ismeri-e a betűtípus színét.

Előre köszönöm.

Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.22 -1 0 30394

Érdekes a forgóváza.

Előzmény: Sinbiciklis1 (30393)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.09.22 0 1 30393

Budaörs:

MTU-890 Creative Commons License 2019.09.18 0 0 30392
tempotaxi Creative Commons License 2019.09.15 0 0 30391

A právě to je ten problém. Našel jsem předpis, kdy veškeré kotlové vozy po roce 1940 jsou natírány šedou barvou, aby se ztížil letci odstřelování takové železniční soupravy. Možná, že takové nařízení platilo i v Maďarsku. Ale zda jsou natřeny i sudové vozy, tak to opravdu netuším. Po roce 1950 jsou už sudy natřeny zelenou barvou. Pro časté krádeže vína v železničních stanicích jsou sundávány reklamní tabule a možná se mění i barva sudu.

 

Překlad google:

És ez a probléma. Találtam egy előírást, miszerint az összes kazánkocsi 1940 után szürkén van festett, hogy megkönnyítsék a pilóták számára az ilyen vonat robbantását. Talán egy ilyen szabályozás Magyarországon is érvényes volt. De ha a hordóautók festettek, akkor fogalmam sincs. 1950 után a hordókat zöldre festették. A vasútállomásokon a bor gyakori lopása érdekében a reklámtáblákat eltávolítják, és a hordó színe megváltozhat.

Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.15 -1 1 30390

Našli jsme pozdější obrázek (po roce 1945) zeleného sudu. Otázkou tedy je, bylo to dříve zelené?

 

 

Találtunk egy későbbi képet (1945 után), ahol zöld színű a hordó. Ezért kérdés, hogy korábban is zöld volt-?

Előzmény: tempotaxi (30388)
tempotaxi Creative Commons License 2019.09.15 -1 3 30389

MÁV Hungaria Palugay R 505019 a R 505008 rok 1944 Stokholm.

tempotaxi Creative Commons License 2019.09.15 -1 2 30388

Bohužel barvu sudů neznám.

Většina sudů podobných železničních vozů má barvu dřeva nebo šedivý odstín.

Na určení barev jsem vzal tuto fotku. Zde je sud o malinko tmavší než brzdařská budka. Ale jiný odstín může být vinnou světla, stářím fotky, fotoaparátem, vyvoláním atd. U předešlého vozu G 99868 jsou sudy až bílé. Mám právě několik dobrých fotek, kde jsou v zavřených vagonech sudy a jejich barva je skutečně světlá. Dále zelená barva je problém, jaká zelená, světlá nebo tmavá. Na černobílé fotce se zelená barva tváří až skoro černě.

Bohužel je to oříšek, který je bohužel při stavbě historických vozidel.

 

Překladač Google:

Sajnos nem ismerem a hordók színét.

A legtöbb hasonló kocsik hordója fa vagy szürke árnyalatú.

Ezt a fényképet készítettem a színek meghatározására. Itt a hordó kissé sötétebb, mint a fékállvány. De a másik árnyék lehet a bűnös fények, a fotókor, a fényképezőgép, a fejlődő stb. Az előző G 99868 modell szerint a hordók fehérek. Csak néhány jó fotóm van, ahol hordók vannak zárt kocsikban, és színe nagyon világos. Ezenkívül a zöld probléma, akár zöld, világos vagy sötét. A fekete-fehér fotón a zöld szín szinte fekete.

Sajnos ez egy anya, amely sajnos a történelmi járművek gyártásában van.

róbertke Creative Commons License 2019.09.15 -1 0 30387

Dobré odpoledne!
Byla to barva nádrže?
Není to zelené? 

(Překlad Google)

 

Jó napot kívánok!
Ilyen lehetett a tartály színe?
Nem inkább zöld?

Előzmény: tempotaxi (30386)
tempotaxi Creative Commons License 2019.09.15 -1 4 30386

MÁV Hungaria R 505019

róbertke Creative Commons License 2019.09.14 0 0 30385

Helló kedves Fórumtárs! 

Az általad 30378 h.sz. berakott MÁV Hungária feliratos kocsi Pécs-Bányaendezőn van kiállítva. 

Eredetileg a Mohács-Pécsi Vasút részére készűlt 1915-1916 között a társaival együtt Kistarcsán.

Nem biztos, hogy kivitelében teljesen megegyezik a MÁV részére gyártottal. 

Amit a héten átküldtem neked anyagot, a 18. oldalát nézd meg légyszíves ... 

Előzmény: Zsivany2 (30378)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.14 -2 0 30384

Ez igaz, de a MÁV-os kocsit is fékbódéval csinálták meg, ami ugyan nem tökéletes, mert a MÁV fékbódéja eltért attól, ami a modellen van, de legalább létezett fékbódés Kzn.

 

 

Gondolom, hogy itt is hasonló a helyzet, mint a G kocsiknál, hogy volt ilyen a németeknek, meg nekünk is, hasonlítottak is egymásra, de messze nem voltak azonosak. (A modellgyár meg kihozza abból, amije van.)

Előzmény: rezgaras (30382)
róbertke Creative Commons License 2019.09.14 0 0 30383

Készítettek Magyarországon is kocsikat a DR "egység alvázzal", de azok a II.Vh. alatt készült tartálykocsik voltak, ha jól emlékszem, főképp német exportra, de maradt belőlük az országban is.

 

Igen jól emlékszel, a DRG részére készűltek tartálykocsik. 

Szécsey István -féle GANZ könyvben szerepelnek is.

Előzmény: rezgaras (30382)
rezgaras Creative Commons License 2019.09.14 0 1 30382

Sajnos, mint az összes "volt NDK-s" teherkocsi modell, a DR "egység alvázát" mutatja. Szerintem Kz kocsi nem készült azzal. Készítettek Magyarországon is kocsikat a DR "egység alvázzal", de azok a II.Vh. alatt készült tartálykocsik voltak, ha jól emlékszem, főképp német exportra, de maradt belőlük az országban is.

Előzmény: alkotasu (30377)
rezgaras Creative Commons License 2019.09.14 0 1 30381

Szerintem a minium festék nem felel meg a RAL 3020-nak, nem annyira vörös. A Wikipedián van egy fénykép a miniumról (ha jól emlékszem, por formájában), az szerintem, megfelelő monitoron, tényleg olyan, mint amire a gyerekkoromból emlékszem (akkoriban vas felületre még a miniumos olajfesték volt a szokásos alapozó). A bauxitvörös pedig szerintem sokkal barnásabb.

 

Az Ónozó-féle Kz modell színét egész jónak találom. Nekem nem sikerült a helyes színt kikeverni, de a Jh kocsi újrafestése talán már a jó irányba mutat.

Előzmény: fantal (30360)
róbertke Creative Commons License 2019.09.14 0 0 30380

Modellben nagyon szépeket készített  "Ónozó" >>>> keres rá, ha érdekel 

Előzmény: alkotasu (30379)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.14 0 1 30379

A fékbódésról tudtam, volt is pár régebbi képem egy kocsiról (amiket talán innen mentettem le jó régen):

 

 

Gondolom, hogy ez ugyanaz a kocsi, amiről a Te képed készült.

Előzmény: Zsivany2 (30378)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.14 -1 0 30378

MÁV-os Kz(n) kocsi volt fék nélküli 1440 db, fékes (fékbódés) 1040 db. Előbbi 8290 mm hosszú, utóbbi 8990 mm hosszú 7,2 ill. 8,2 t össztömeggel. Forrást nem tudom, valószínűleg a Ganzos könyvekből írtam ki, de nem biztos.

 

Fékbódés biztos volt a GySEVnek.

Kimondottan fékállásosat csak ezt találtam:

Előzmény: alkotasu (30377)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.14 -1 0 30377

Illetve fékházas változat. Olyat nem hozott ki a PIKO.
(Kérdés, hogy más készített-e ilyet, vagy át lehet-e műteni egy fékállásos kocsi alvázára?)

 

 

 

 

 

 

 

 

Más: A TILLIG kihozta a GySEV Kzn kocsiját fékállásos változatban. Volt a GySEV-nek ilyen? (MÁV-osban eddig nem láttam.)

Előzmény: Zsivany2 (30376)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.14 -1 0 30376

Eléggé annak tűnik.

Előzmény: alkotasu (30375)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!