Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Ha már témánál vagyunk, valakinek van esetleg képe a GySEV felklasszált Bh kocsijáról a 90-es évek első felében? Valószínűleg rövid ideig lehetett ez a kummantás...
... vagy 1992/93-ban, amikor a BDV 017...020-asokból a szegedi gyorsokba csempészték át a 100-as Bmx-ek mellé az Amx-eket, cserébe a váciak/szobiak megkapták elsőosztályúra felklasszálva a 100-as Bmx-ek néhányát.
Pár éve, mikor Győrbe mentem IC-vel, pont ezért nem vettem 1. o. jegyet, mert tudtam, hogy GySEV-es lesz a szerelvény, és nem akartam plusz pénzt fizetni egy gyakorlatilag nem létező szolgáltatásért. (Aztán a sors iróniája volt, hogy Rába kocsik voltak a vonatba sorozva, de ezt előre nem tudtam. De mindegy, kibírtam így is az olcsóbb jeggyel az olcsóbb helyen.)
Egyáltalán nem értem, a GySEV-nek hogy van joga a 31-90 "ABmz" fülkés kocsijaiba elsőosztályú helyjegyet kiadni. Erősen az a gyanúm, hogy ha jobban át lennének vizsgálva, akkor vissza lennének fokozva csak másodosztályúra, mert az elsőosztály semmit nem nyúlt a másodosztályhoz képest, és a termes elsőosztállyal se száll versenybe szerintem. Ez eredetileg is csak másodosztályú kocsitípus volt, a fülkék mérete ennek megfelelő. A (mű?)bőrülés meg függöny kb. "+0" értékű. A hely attól még szűkös, hat ember nem fog kényelmesen elférni.
Másodosztályúnak teljesen megfelel ez a kocsitípus, de az elsőosztálynak gúnyolás-gányolás egy vicc, ami talán jogilag se stimmel, bár én ehhez nem értek.
igen, ráadásul szerintem szemből balesetveszélyes is (Henschelnél egy nagy sötét tömb közeledik).
korábban máshol ezt már végigzongoráztuk, de engem nem győztek meg a "lámpa elég látványos" magyarázattal. 2 erősen különböző kontrasztú homlokzati szín kell rá (egy a napsütésbe, egy a szürkület-takony időbe. sötétben meg ott a reflektor).
Egyrészt semmi szükség nincs időről időre újabb szinterveket készíttetni és azokat megvalósítani. Egyszer kell egy normálisat kiagyalni és slussz. A vasúti személyszállítás dolga több, mint 100 éve változatlan. Így nem is igényel újabbnál újabb dekorációt.
Másrészt egy olyan cégnek, amelynek millió megoldatlan problémája van, aljasság ilyen hülyeségre pocsékolnia akár egy forintot is. Olyan mintha a balesetet szenvedettet a szükséges gyógykezelés helyett csak kisminkelnék.
Harmadrészt a mostani - szerintem - egyszerűen ronda. De ízlésekről nem érdemes vitatkozni.
Szerintem kocsikon, motorvonatokon elmegy az új színterv, legalábbis az IC-s. (A személyvonati színterv szerintem túl rikító, nem kellemes, de pár dolognak okésan áll, nekem pont a régebbi járműveken jön be inkább.) Mozdonyokon szerintem szörnyű az IC-s és a személyvonati is. Még jó, hogy Gigantról és Csörgőről nem láttam látványtervet, azokhoz hátha nem nyúlnak. (Bocs a kis OFFért)
Nem tudom ki hogy van vele, én nagyon rühellem ezt az új dizájnt. Pótcselekvésnek tartom. Semmi gond nem volt a kék alapszín/fehér csíkok kombinációval.
Ember, alkatrészt is kéne venni hozzá.Amíg meg nincs, a többiből vannak összerakva azok is, másik kettő már eleve hiányosból bontunk rá ezt-azt, hogy el tudjon menni belőle egy harmadik. Duma fentről mindig van, de kétlem én jövőre azt a plusz 100 kocsit. Spórolás megy ezerrel a kiprivatizált főműhelyekben is. Jövőre meg a fűtőházakat is ki akarjàk mellé privatizàlni.
Megvannak esetleg valakinek a csehszlovákoknak szállított Ba 4.4200, majd Ba 20-80 és 20-10), illetve Bai 4.5000, majd Bai 21-18 sorozatok gyári számai? Eddig összesen kettő darabhoz jutottam hozzá, egy fényképről, illetve egy fórumos hozzászólásból.
(Milyen érdekes egyébként, hogy az általunk is ismert magas profillal már akkor elkezdtek szállítani a ČSD-nek, amikor mi még nagyban a pápaszemeseket vettük át.)
HA az MVJ is beszáll a buliba, én nem tartom lehetetlennek. Gysev kocsikat már vizsgáztatnak.
Illetve ezeknek egy része csak futójavítás. Rendelkeznek érvényes fővizsgával csak bizonyos alkatrészek hiányoznak mert a minisztérium nem adott zsetont.