Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2 órája 0 0 63184

Egészen biztosan lengyel gyártás és az osztályjelző felirat betűtípusa alapján az is többnyire valószínű hogy PKP-s.

Előzmény: RhB (63181)
rezgaras Creative Commons License 3 órája -1 0 63183

Nagyoj jó kép! Kár, hogy nem készítek Kandó-modellt.

Előzmény: alkotasu (63175)
rezgaras Creative Commons License 3 órája -1 0 63182

Nem a lengyel kocsiknak volt ilyen szögletes ablaka?

Előzmény: RhB (63181)
RhB Creative Commons License 4 órája 0 0 63181

A jobb szélén az milyen kocsi lehet? Először olasznak tippeltem a szögletes ablakok és az ajtó fölötti eresz miatt, de azokon az ablak felső sarka kicsit íves és az eresz jóval feljebb van. Az SNCF UIC-Y ilyen szögletes ablakos még, eresz is van, de azon meg van egy kis szoknya. Esetleg lengyel, jugó, román?

 

 

 

Barnabás Retter Creative Commons License 7 órája 0 0 63180

Nagyon szépen köszönöm, esetleg egy linket tudnál hozzá küldeni?

Előzmény: MTU-890 (63177)
RhB Creative Commons License 16 órája -1 2 63179

Egy 1991-es film a személykocsikról. Biztos volt már, de én még nem láttam, egy újszülöttnek... :-)

 

https://www.youtube.com/watch?v=aIkdWuwVYDw

 

RhB Creative Commons License 17 órája 0 0 63178

Méltem...

Előzmény: MTU-890 (63177)
MTU-890 Creative Commons License 19 órája 0 2 63177

20-37 sor. kocsin a két legnagyobb légtartály a két készletlégtartály: 75 és 125 literes. Az 125 literes tartály 1164mm hosszú és 388mm átmérőjű (egy 1978-as lengyel rajz szerint).

Előzmény: Barnabás Retter (63170)
alkotasu Creative Commons License 19 órája -1 0 63176

A kép szerintem 1966-ban készült a MOROP idején. Abból a képsorozatból van a száma alapján.

Előzmény: RhB (63173)
alkotasu Creative Commons License 19 órája 0 2 63175

Nézd csak, mit találtam a képeim között?

Van a Kandó mögött minden, mi szem-száj ingere: Dnz(?), 2Bah, 2 Bak, Aa1600, Bak, etc.

 

 

 

Aztán van egy másik is:

https://archivum.mtva.hu/images/watermark/MTI-FOTO-eXljd0xqMzN2NWJVQXVyWTVjZnFqQ3I0TDhaQ2hqL3ZLUUxIU2VtQmlxbz0

Előzmény: rezgaras (63157)
alkotasu Creative Commons License 20 órája -1 1 63174

"mindig elfelejtem, mikor tették az osztályjelölést az ablakok közé?"

 

1965-től, akkor jelent meg egy új MÁV feliratozási szabvány.

 

Előzmény: RhB (63173)
RhB Creative Commons License 21 órája 0 0 63173

Igen az egy vezérlő a Bat 5961-5999, 5945-5949 sorozatból, de lehet, hogy jobban be lehet szűkíteni - mindig elfelejtem, mikor tették az osztályjelölést az ablakok közé?

 

Amúgy ne kérdezz egy sorban hármat, úgyis csak egyre fognak válaszolni. :D Most erre csak azért, mert emlékeztem a kérdésre és k***va rendes vagyok. :D A harmadikra nem tudom a választ...

Előzmény: rezgaras (63157)
tom sawyer Creative Commons License 23 órája -1 0 63172

Ezen a kocsin van kb. 4 db légtartály, ránézésre 5-100 l űrtartalommal. Pontosat ne kérdezz, se geometriai  méretet.

Előzmény: Barnabás Retter (63170)
rezgaras Creative Commons License 23 órája -3 0 63171

Akkor sajnos nem tudok segíteni. Számomra 1940-ben véget ért a vasút. :-))

Előzmény: Barnabás Retter (63169)
Barnabás Retter Creative Commons License 27 órája 0 1 63170

Előzmény: rezgaras (63168)
Barnabás Retter Creative Commons License 27 órája 0 0 63169

Nem vagyok otthon a témában annyira, 2 hete kellett elkezdenem foglalkozni a témával, de például ilyen személyszállító kocsi légtartályára gondolok

rezgaras Creative Commons License 27 órája -1 0 63168

Mik az "ezek"?

Előzmény: Barnabás Retter (63167)
Barnabás Retter Creative Commons License 1 napja 0 0 63167

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki nem tudja e esetleg, hogy átlagosan körülbelül mekkorák a fékrendszerhez tartozó  főlégtartályok ezeken a személyszállító kocsikon? 

RhB Creative Commons License 1 napja 0 1 63166

Nekem csak egy kisgyőri képem van a 39-17 025-ről. Talán másnak, aki gyűjtögette is a képeket.

Előzmény: alkotasu (63165)
alkotasu Creative Commons License 1 napja -1 2 63165

"00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 017 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 ABa"

Na, meg:

"00-29 008 Post (átépítés: 1985.) <- 29-17 088 B <- 29-40 013 B <- 3014 Ba"

 

Van ezekről a kocsikról az alábbiakon kívül valamilyen kép?

Eltenném a későbbi (vagy korabeli) állapotukról emlékbe...

Előzmény: RhB (63163)
szivats Creative Commons License 2 napja -1 2 63164

Köszönöm a biztatást! :-)

Köszönöm a pontosítást!

A 2005. előtti dolgok között találtam még ezt-azt, úgyhogy még biztos, hogy fogok kérdezni!

Előzmény: RhB (63163)
RhB Creative Commons License 2 napja 0 1 63163

Na látod, megy ez neked. :-))) Amúgy már én is összeszedtem, csak van itt-ott ellentmondás a gyári számok körül, ami elbizonytalanít. Igazából a Ba 3003-nál van a legzavaróbb, ami elvileg 1959-es kocsi, a gyári száma meg 45810. Viszont más forrásból 45808, amin túl tudnék lépni, de a legelső feljegyzések szerint, amikor még mi is a gyári táblákat kapargattuk, szintén 45808. Máshol is előfordul, hogy nem tudtuk jól leolvasni, de ott 9 helyett 0 és hasonlók, de 10 vs. 08?

 

Szóval elvileg stimmel, csak itt

 

00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 040 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 Aba

 

kicsit belegabalyodtál a 17 és 40 áradatba. :-)

 

00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 017 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 Aba

 

A 00-29 utáni pályaszámokat most nem néztem, nincsenek kéznél a szanaszét lévő izék.

 

 

Előzmény: szivats (63161)
rutthin Creative Commons License 2 napja 0 0 63162

De az a két személykocsis jó. A személykocsikkal is fűszerezett kandós viszont nem.

 

A Kandó mellett jobbra az a személykocsi  az milyen? Valami vezérlő korai változata?

Előzmény: alkotasu (63156)
szivats Creative Commons License 2 napja -1 1 63161

Többek közt a #3036-os hozzászólás megtalálása után az alábbinak gondolom a 00-29-esek életét (00-29-re sorba rendezve):

 

00-29 000 Post (átépítés: 1983.) <- 29-17 006 B <- 3086 Ba

 

937 4001 Yg <- 971 0008 <- 117 1988 <- 00-29 001 Post (átépítés: 1983.) <- 29-19 003 <- 29-17 086 B <- 29-40 010 B <- 3011 Ba

 

979 0006 <- 117 1989 <- 00-29 002 Post (átépítés: 1983.) <- 39-17 016 AB <- 39-40 016 AB <- 2016 ABa (Magyar Vagon- és Gépgyár Győr 44590/1961)

 

00-29 003 Post (átépítés: 1983.) 39-17 019 AB <- 39-40 019 AB <- 2019 ABa (Győr 1961, gyári szám: 44593)

 

00-29 004 Post (átépítés: 1983.) 39-17 001 AB <- 39-40 001 AB <- 2001 ABa

 

937 4009 Yg <- 979 0051 Yg <- 117 2533 Yg <- 00-29 005 Post (átépítés: 1983.) 29-17 080 B <- 29-40 003 B <- 3003 Ba (gyártás: 1959.)

 

937 4002 Yg <- 979 0017 Yg <- 117 1991 Yg <- 00-29 006 Post (átépítés: 1985.) <- 39-17 011 AB <- 39-40 011 ABa <- 2011 ABa (gyártás: 1960.)

 

00-29 007 Post (átépítés: 1985.) <- 29-17 024 B <- 29-40 075 B <- 3076 Ba

 

00-29 008 Post (átépítés: 1985.) <- 29-17 088 B <- 29-40 013 B <- 3014 Ba

 

00-29 009 Post (átépítés: 1985.) <- 29-17 059 B <- 29-40 027 B <- 3028 Ba

 

00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 040 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 Aba

 

00-29 011 Post (átépítés: 1986.) <- 29-17 034 B <- 29-40 034 B <- 3035 Ba

 

 

Bízom benne, hogy nem esik szét!

Jól gondolom őket?

Előzmény: szivats (62888)
Bárdos Imre Creative Commons License 3 napja 0 4 63160

Ez így van, 1967-ben selejtezték a sorozat maradékát. Ekkor ugyan még 16 kV-tal vontatnak a hegyesi oldalban, több részletben majd csak 1970-72 között állnak át, de a rendelkezésre álló V41-V42-V43 sorozatú mozdonyok a kieső Kandókat és Bocókat már tudják pótolni. Még a selejtezési hullám előtt, 1966-ban a V40 018-ast könyvjóváírással átvette a a Közlekedési Múzeum, viszont ez időközben köddé vált, így ma az 1967.12.30-i selejtezését követően az Északi Járműjavító területén, egy fészerben bujkáló 016-nak örülhetünk. Rajtuk kívül a V55 004 (ez sokáig V55 006 számon éldegélt, de 1983-ban lebukott, ma már megint 004), a V55 005 és a V60 003 maradt meg Kísérleti Fékjármű I., II. és III. hangzatos elnevezésekkel. A II-est, a V55 005-öst 1973.05.24-én végleg selejtezték, de a Gigantok rendszerbe állításával a maradék  fékmozdonyok sorsa is végképp beteljesedett. 1979-ben, két részletben az Abda fázishatár - Hegyeshalom között 16 kV-tal is táplálható szakaszt átépítették, a 16 kV-os táplálás lehetőségét végleg megszüntették. Szerencsére a két fékmozdony megmaradt.

Előzmény: rezgaras (63159)
rezgaras Creative Commons License 3 napja -1 2 63159

A Wikipedia írja az üzemeltetés végének az 1967-et, de úgy tudom, akkor már közforgalomban nem vettek részt. Még 1971-ben is láttam Kandót a Bartók Béla út fölött a hídon, de később tudtam meg, hogy nyilván fékmozdonynak vitték Győrbe, ahol a vonalfeszültséget a féktesztekhez még át lehetett kapcsolni 16kV-ra.

Előzmény: róbertke (63158)
róbertke Creative Commons License 3 napja 0 0 63158

Hivatalosan 1967-ig vettek részt a Közforgalomban.

Előzmény: rezgaras (63157)
rezgaras Creative Commons License 3 napja -1 0 63157

Meddig jártak a Kandók közforgalomban? Itt egy Csukát húz, a háttérben egy vezérlő? Van olyan kép, ahol Kandó húz Bah-ot vagy győrit?

Előzmény: alkotasu (63156)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -1 1 63156

Hogy legtöbb-e, nem tudom, de biztos, hogy van közte elég sok. Jeleztem is nekik:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157483627&t=9217910

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157484876&t=9217910

 

De az a két személykocsis jó. A személykocsikkal is fűszerezett kandós viszont nem.

 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (63154)
division by zero Creative Commons License 4 napja 0 0 63155

Igen, sokszor találni olyat is, amikor egyazon fényképsorozat képei több évre lesznek szétszórva.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (63154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!