Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Jó napot mindenkinek! Lehet, hogy az emlékezetem csal, de lehetséges az, hogy Metropolitan EC-ben 26,90 méteres (nem 26,40 m) kocsit láttam? Vannak ilyenek? Sajnos nem fényképeztem le, pedig csodálkoztam rajta.
Azt hittem, csak a 24,50 és a 26,40 a tipukus nemzetközi kocsihosszúságok.
A tárcsás és tuskós fék kombinációja a futófelület kondícionálása, tisztítása miatt alakult ki a régebbi tárcsás fékes kocsik egy részén, alapvetően a csúszásgátló nélküli, vagy egyszerűbb csúszásgátlós kocsikon.
Nálunk (pillanatnyilag) nincs faji megkülönböztetés, de vannak országok, ahol, ha a tuskós fékre nem jut több a fékteljesítmény 25 %-ánál, akkor tárcsás fékként kezelik, ha 25 % felett van, akkor egyéb hókuszpókuszok jönnek.
Lehet, hogy csak valamiért félre volt lökve a két kocsi a raktári vágányra, mellette pedig az elsőről indult rendszeresen a nosztalgia Esztergomba, de valójában semmi közük egymáshoz? Nem tudom.
Google mapsen keresgéltem, és 2012-es utcatérképen Bük állomáson találtam a 44 55 941 8027-2 psz. kocsit. Rákerestem már többször, de nem találtam róla semmiféle adatot. Ennek a történetéről tudna nekem valaki mesélni?
Mint már írták ez az egy volt ilyen egyedi, de ennek is - mint minden főjavított 20-27/20-07-esnek - befalazták az egyik kis ablakát (kapcsoló fülke > kapcsoló szekrény). Kép a netról. Sok eltérés van, szóval korrektül megcsinálni macerás! A Fuggerth csak egy sima Bhv kocsi By véggel, és ennél még megvan az összes kis ablak, amit a behúzott végű verziónál már befalaztak.
(Ui: bakker, egy csomó mindenre kéne válaszolni/írni, de nem jutok hozzá... :( )
Ezt a szegedit ismerem, ami eredeti, a többi kocsi már sajnos volt kiállítva az elmúlt 60 évben, és átfestve restaurálva is...
A nem fekete gőzmozdonyok pl. sötétednek, az igazi járműveknél jellemző a kikrétásodás. A TVV Szikszó nevű mozdonya pl. zöld, de sokadik ránézésre is feketének látod, viszont erős vakuval készült fényképen látni az eredeti zöld színt.
Az az írás már 34 éves, néhány dolog már előkerült ami nem úgy volt például volt a MÁV-nál is kék Bam kocsi. De István is mindig azt mondja a kutatás sosem ér véget.
Gondolom, hogy a "vörösbarna" eredeti színárnyalatához csak a KM modelljei szolgáltathatnak alapot (a "vörösbarna" nem egy pontos definíció). A modellek előnye az is, hogy nem érte őket napfény. Viszont a festék az idők során megváltozhatott, akár fakulhatott vagy sótétedhetett is. Hány ilyen színű modell elhető fel és mennyire egyformák a színek?