Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2021.02.25 0 0 63173

Igen az egy vezérlő a Bat 5961-5999, 5945-5949 sorozatból, de lehet, hogy jobban be lehet szűkíteni - mindig elfelejtem, mikor tették az osztályjelölést az ablakok közé?

 

Amúgy ne kérdezz egy sorban hármat, úgyis csak egyre fognak válaszolni. :D Most erre csak azért, mert emlékeztem a kérdésre és k***va rendes vagyok. :D A harmadikra nem tudom a választ...

Előzmény: rezgaras (63157)
tom sawyer Creative Commons License 2021.02.25 -1 0 63172

Ezen a kocsin van kb. 4 db légtartály, ránézésre 5-100 l űrtartalommal. Pontosat ne kérdezz, se geometriai  méretet.

Előzmény: Barnabás Retter (63170)
rezgaras Creative Commons License 2021.02.25 -3 0 63171

Akkor sajnos nem tudok segíteni. Számomra 1940-ben véget ért a vasút. :-))

Előzmény: Barnabás Retter (63169)
Barnabás Retter Creative Commons License 2021.02.25 0 1 63170

Előzmény: rezgaras (63168)
Barnabás Retter Creative Commons License 2021.02.25 0 0 63169

Nem vagyok otthon a témában annyira, 2 hete kellett elkezdenem foglalkozni a témával, de például ilyen személyszállító kocsi légtartályára gondolok

rezgaras Creative Commons License 2021.02.25 -1 0 63168

Mik az "ezek"?

Előzmény: Barnabás Retter (63167)
Barnabás Retter Creative Commons License 2021.02.25 0 0 63167

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki nem tudja e esetleg, hogy átlagosan körülbelül mekkorák a fékrendszerhez tartozó  főlégtartályok ezeken a személyszállító kocsikon? 

RhB Creative Commons License 2021.02.24 0 1 63166

Nekem csak egy kisgyőri képem van a 39-17 025-ről. Talán másnak, aki gyűjtögette is a képeket.

Előzmény: alkotasu (63165)
alkotasu Creative Commons License 2021.02.24 -1 2 63165

"00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 017 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 ABa"

Na, meg:

"00-29 008 Post (átépítés: 1985.) <- 29-17 088 B <- 29-40 013 B <- 3014 Ba"

 

Van ezekről a kocsikról az alábbiakon kívül valamilyen kép?

Eltenném a későbbi (vagy korabeli) állapotukról emlékbe...

Előzmény: RhB (63163)
szivats Creative Commons License 2021.02.24 -1 2 63164

Köszönöm a biztatást! :-)

Köszönöm a pontosítást!

A 2005. előtti dolgok között találtam még ezt-azt, úgyhogy még biztos, hogy fogok kérdezni!

Előzmény: RhB (63163)
RhB Creative Commons License 2021.02.24 0 1 63163

Na látod, megy ez neked. :-))) Amúgy már én is összeszedtem, csak van itt-ott ellentmondás a gyári számok körül, ami elbizonytalanít. Igazából a Ba 3003-nál van a legzavaróbb, ami elvileg 1959-es kocsi, a gyári száma meg 45810. Viszont más forrásból 45808, amin túl tudnék lépni, de a legelső feljegyzések szerint, amikor még mi is a gyári táblákat kapargattuk, szintén 45808. Máshol is előfordul, hogy nem tudtuk jól leolvasni, de ott 9 helyett 0 és hasonlók, de 10 vs. 08?

 

Szóval elvileg stimmel, csak itt

 

00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 040 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 Aba

 

kicsit belegabalyodtál a 17 és 40 áradatba. :-)

 

00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 017 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 Aba

 

A 00-29 utáni pályaszámokat most nem néztem, nincsenek kéznél a szanaszét lévő izék.

 

 

Előzmény: szivats (63161)
rutthin Creative Commons License 2021.02.24 0 0 63162

De az a két személykocsis jó. A személykocsikkal is fűszerezett kandós viszont nem.

 

A Kandó mellett jobbra az a személykocsi  az milyen? Valami vezérlő korai változata?

Előzmény: alkotasu (63156)
szivats Creative Commons License 2021.02.24 -1 1 63161

Többek közt a #3036-os hozzászólás megtalálása után az alábbinak gondolom a 00-29-esek életét (00-29-re sorba rendezve):

 

00-29 000 Post (átépítés: 1983.) <- 29-17 006 B <- 3086 Ba

 

937 4001 Yg <- 971 0008 <- 117 1988 <- 00-29 001 Post (átépítés: 1983.) <- 29-19 003 <- 29-17 086 B <- 29-40 010 B <- 3011 Ba

 

979 0006 <- 117 1989 <- 00-29 002 Post (átépítés: 1983.) <- 39-17 016 AB <- 39-40 016 AB <- 2016 ABa (Magyar Vagon- és Gépgyár Győr 44590/1961)

 

00-29 003 Post (átépítés: 1983.) 39-17 019 AB <- 39-40 019 AB <- 2019 ABa (Győr 1961, gyári szám: 44593)

 

00-29 004 Post (átépítés: 1983.) 39-17 001 AB <- 39-40 001 AB <- 2001 ABa

 

937 4009 Yg <- 979 0051 Yg <- 117 2533 Yg <- 00-29 005 Post (átépítés: 1983.) 29-17 080 B <- 29-40 003 B <- 3003 Ba (gyártás: 1959.)

 

937 4002 Yg <- 979 0017 Yg <- 117 1991 Yg <- 00-29 006 Post (átépítés: 1985.) <- 39-17 011 AB <- 39-40 011 ABa <- 2011 ABa (gyártás: 1960.)

 

00-29 007 Post (átépítés: 1985.) <- 29-17 024 B <- 29-40 075 B <- 3076 Ba

 

00-29 008 Post (átépítés: 1985.) <- 29-17 088 B <- 29-40 013 B <- 3014 Ba

 

00-29 009 Post (átépítés: 1985.) <- 29-17 059 B <- 29-40 027 B <- 3028 Ba

 

00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 040 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 Aba

 

00-29 011 Post (átépítés: 1986.) <- 29-17 034 B <- 29-40 034 B <- 3035 Ba

 

 

Bízom benne, hogy nem esik szét!

Jól gondolom őket?

Előzmény: szivats (62888)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.02.23 0 4 63160

Ez így van, 1967-ben selejtezték a sorozat maradékát. Ekkor ugyan még 16 kV-tal vontatnak a hegyesi oldalban, több részletben majd csak 1970-72 között állnak át, de a rendelkezésre álló V41-V42-V43 sorozatú mozdonyok a kieső Kandókat és Bocókat már tudják pótolni. Még a selejtezési hullám előtt, 1966-ban a V40 018-ast könyvjóváírással átvette a a Közlekedési Múzeum, viszont ez időközben köddé vált, így ma az 1967.12.30-i selejtezését követően az Északi Járműjavító területén, egy fészerben bujkáló 016-nak örülhetünk. Rajtuk kívül a V55 004 (ez sokáig V55 006 számon éldegélt, de 1983-ban lebukott, ma már megint 004), a V55 005 és a V60 003 maradt meg Kísérleti Fékjármű I., II. és III. hangzatos elnevezésekkel. A II-est, a V55 005-öst 1973.05.24-én végleg selejtezték, de a Gigantok rendszerbe állításával a maradék  fékmozdonyok sorsa is végképp beteljesedett. 1979-ben, két részletben az Abda fázishatár - Hegyeshalom között 16 kV-tal is táplálható szakaszt átépítették, a 16 kV-os táplálás lehetőségét végleg megszüntették. Szerencsére a két fékmozdony megmaradt.

Előzmény: rezgaras (63159)
rezgaras Creative Commons License 2021.02.23 -1 2 63159

A Wikipedia írja az üzemeltetés végének az 1967-et, de úgy tudom, akkor már közforgalomban nem vettek részt. Még 1971-ben is láttam Kandót a Bartók Béla út fölött a hídon, de később tudtam meg, hogy nyilván fékmozdonynak vitték Győrbe, ahol a vonalfeszültséget a féktesztekhez még át lehetett kapcsolni 16kV-ra.

Előzmény: róbertke (63158)
róbertke Creative Commons License 2021.02.23 0 0 63158

Hivatalosan 1967-ig vettek részt a Közforgalomban.

Előzmény: rezgaras (63157)
rezgaras Creative Commons License 2021.02.23 -1 0 63157

Meddig jártak a Kandók közforgalomban? Itt egy Csukát húz, a háttérben egy vezérlő? Van olyan kép, ahol Kandó húz Bah-ot vagy győrit?

Előzmény: alkotasu (63156)
alkotasu Creative Commons License 2021.02.22 -1 1 63156

Hogy legtöbb-e, nem tudom, de biztos, hogy van közte elég sok. Jeleztem is nekik:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157483627&t=9217910

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157484876&t=9217910

 

De az a két személykocsis jó. A személykocsikkal is fűszerezett kandós viszont nem.

 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (63154)
division by zero Creative Commons License 2021.02.22 0 0 63155

Igen, sokszor találni olyat is, amikor egyazon fényképsorozat képei több évre lesznek szétszórva.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (63154)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2021.02.22 0 2 63154

Szerintem a Fortepanon a legtöbb képdátum nem autentikus, mert az eredeti fotóhoz nem áll rendelkezésre, a fényképekhez legtöbbször utólag határozzák meg a dátumot.

Előzmény: alkotasu (63153)
alkotasu Creative Commons License 2021.02.21 -1 1 63153

'60-as évek közepe. De ha képszám szerint rákeresel a honlapon, megtalálod pontosan.

Előzmény: RhB (63152)
RhB Creative Commons License 2021.02.21 0 0 63152

Klassz, tényleg kár. Mikori fotók lehetnek?

Előzmény: alkotasu (63150)
RhB Creative Commons License 2021.02.21 0 0 63151

Elvileg jól nézte meg. :-)

Előzmény: szivats (63149)
alkotasu Creative Commons License 2021.02.21 -1 1 63150
szivats Creative Commons License 2021.02.21 -1 0 63149

"Yg 84 55 117 7636-9 Jászkisér, FKG Kft. ... ->ex 50 55 21-26 106

Ennyit bírtam a kocsiról helyszínen leolvasni. (Remélem az exet jól néztem meg.)"

 

hol_itt_hol_ott topictárs az exet jól nézte meg?

Előzmény: hol_itt_hol_ott (58182)
V63-017 Creative Commons License 2021.02.21 0 1 63148

Azért az kemény, hogy a forgóvázkeret szemmel láthatóan meghajlott.

Előzmény: szergely22 (63106)
v43 1341 Creative Commons License 2021.02.21 0 1 63147

Köszönöm szépen a segítséget!

RhB: teljesen jogos a felvetés, nem jutott eszembe, hogy a Bz topikba jobban illene a kérdés, de akkor így, hogy már megválaszolásra került, nem másolom át oda is.

Előzmény: division by zero (63143)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.02.21 0 1 63146

Feltűnt, miért dolgoznak a mentésnél a fotókon azon a kocsirészen is, ahol senki sem volt (bár ezt nem tudhatták és a vonatvezető testét is ki kellett szabadítani.) Az idézett riportból később kiderült, hogy onnan is mentetek ki túlélőket és emeltek ki áldozatokat. Vagyis a teljes első fele nem lehetett lezárva. Ezután néztem alaposabban utána. 

Előzmény: alkotasu (63142)
BahnScorper Creative Commons License 2021.02.21 0 2 63145

Úgy van, ahogy mondod. A csehek és a szlovákok is meghagyták a 3+2-t a különféle modernizációkban,is, csak az iker és tripla egységekben lett 2+2-re változtatva.

Előzmény: division by zero (63143)
Zsoltikarus Creative Commons License 2021.02.21 0 1 63144

Én bármi ilyet! :D Köszönjük!

Előzmény: M41 2180 (63132)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!