Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Igen az egy vezérlő a Bat 5961-5999, 5945-5949 sorozatból, de lehet, hogy jobban be lehet szűkíteni - mindig elfelejtem, mikor tették az osztályjelölést az ablakok közé?
Amúgy ne kérdezz egy sorban hármat, úgyis csak egyre fognak válaszolni. :D Most erre csak azért, mert emlékeztem a kérdésre és k***va rendes vagyok. :D A harmadikra nem tudom a választ...
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki nem tudja e esetleg, hogy átlagosan körülbelül mekkorák a fékrendszerhez tartozó főlégtartályok ezeken a személyszállító kocsikon?
Na látod, megy ez neked. :-))) Amúgy már én is összeszedtem, csak van itt-ott ellentmondás a gyári számok körül, ami elbizonytalanít. Igazából a Ba 3003-nál van a legzavaróbb, ami elvileg 1959-es kocsi, a gyári száma meg 45810. Viszont más forrásból 45808, amin túl tudnék lépni, de a legelső feljegyzések szerint, amikor még mi is a gyári táblákat kapargattuk, szintén 45808. Máshol is előfordul, hogy nem tudtuk jól leolvasni, de ott 9 helyett 0 és hasonlók, de 10 vs. 08?
Szóval elvileg stimmel, csak itt
00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 040 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 Aba
kicsit belegabalyodtál a 17 és 40 áradatba. :-)
00-29 010 Post (átépítés: 1986.) <- 39-17 017 AB <- 39-40 017 AB <- 2017 Aba
A 00-29 utáni pályaszámokat most nem néztem, nincsenek kéznél a szanaszét lévő izék.
Ez így van, 1967-ben selejtezték a sorozat maradékát. Ekkor ugyan még 16 kV-tal vontatnak a hegyesi oldalban, több részletben majd csak 1970-72 között állnak át, de a rendelkezésre álló V41-V42-V43 sorozatú mozdonyok a kieső Kandókat és Bocókat már tudják pótolni. Még a selejtezési hullám előtt, 1966-ban a V40 018-ast könyvjóváírással átvette a a Közlekedési Múzeum, viszont ez időközben köddé vált, így ma az 1967.12.30-i selejtezését követően az Északi Járműjavító területén, egy fészerben bujkáló 016-nak örülhetünk. Rajtuk kívül a V55 004 (ez sokáig V55 006 számon éldegélt, de 1983-ban lebukott, ma már megint 004), a V55 005 és a V60 003 maradt meg Kísérleti Fékjármű I., II. és III. hangzatos elnevezésekkel. A II-est, a V55 005-öst 1973.05.24-én végleg selejtezték, de a Gigantok rendszerbe állításával a maradék fékmozdonyok sorsa is végképp beteljesedett. 1979-ben, két részletben az Abda fázishatár - Hegyeshalom között 16 kV-tal is táplálható szakaszt átépítették, a 16 kV-os táplálás lehetőségét végleg megszüntették. Szerencsére a két fékmozdony megmaradt.
A Wikipedia írja az üzemeltetés végének az 1967-et, de úgy tudom, akkor már közforgalomban nem vettek részt. Még 1971-ben is láttam Kandót a Bartók Béla út fölött a hídon, de később tudtam meg, hogy nyilván fékmozdonynak vitték Győrbe, ahol a vonalfeszültséget a féktesztekhez még át lehetett kapcsolni 16kV-ra.
Szerintem a Fortepanon a legtöbb képdátum nem autentikus, mert az eredeti fotóhoz nem áll rendelkezésre, a fényképekhez legtöbbször utólag határozzák meg a dátumot.
RhB: teljesen jogos a felvetés, nem jutott eszembe, hogy a Bz topikba jobban illene a kérdés, de akkor így, hogy már megválaszolásra került, nem másolom át oda is.
Feltűnt, miért dolgoznak a mentésnél a fotókon azon a kocsirészen is, ahol senki sem volt (bár ezt nem tudhatták és a vonatvezető testét is ki kellett szabadítani.) Az idézett riportból később kiderült, hogy onnan is mentetek ki túlélőket és emeltek ki áldozatokat. Vagyis a teljes első fele nem lehetett lezárva. Ezután néztem alaposabban utána.
Úgy van, ahogy mondod. A csehek és a szlovákok is meghagyták a 3+2-t a különféle modernizációkban,is, csak az iker és tripla egységekben lett 2+2-re változtatva.