Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2019.10.18 0 0 59195

Ezt az állításodat készséggel elfogadtam.

De továbbra is kíváncsi vagyik arra, mire alapozod azt, hogy

Előzmény: György barát (59193)
RhB Creative Commons License 2019.10.18 0 0 59194

Engem leginkább a német (DRG) élőhal-szállító kocsira emlékeztet.

 

https://www.bimmelbahn24.de/produkt/dis274-fleischmann-5307-k-fischtransportwagen-der-dr-ovp-top/

 

 

 

Előzmény: alkotasu (59184)
György barát Creative Commons License 2019.10.18 -2 0 59193

Kérlek, ne viccelj már! Nem voltam ott. 

Éppen azért dobtam be, mert én reméltem választ. 

 

Az viszont hihetetlen (számomra), hogy a max. két éves   MCi-43   ilyen nagy változtatáson essen át. 

(1956-tól már az acélvázasítás zajlott. A teherforma személyvagon viszont korábbi: C 49 0xx.) 

 

Előzmény: gumidani (59192)
gumidani Creative Commons License 2019.10.18 0 0 59192

Hát, ez nem volt meggyőző válasz.

Nem azt kérdeztem, hogy Mh sorozatú teherkocsit gyártottak-e Magyarországon, hanem azt, hogy SZÜKSÉG-SZEMÉLYKOCSIT újonnan.

Előzmény: György barát (59190)
paca664 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 59191

Mintha szerepelt volna már.

20-91.4

84-91.4

Előzmény: gjovar (59180)
György barát Creative Commons License 2019.10.18 -2 0 59190

Mire hármat számolsz, én megalapozom a feltételezést.   :-) 

Érzés, logika. 

Az   Mh-t   például a Ganz (is) gyártotta. 

 

Előzmény: gumidani (59189)
gumidani Creative Commons License 2019.10.18 0 0 59189

"Én úgy gondolom, valamikor (1944-ben?) átvettük a német ötletet, és mi is gyártottunk saját szükségkocsit"

 

Melyik gyártóra gondolsz? És mire alapozod ezt a feltételezést?

Előzmény: György barát (59188)
György barát Creative Commons License 2019.10.18 -1 0 59188

Itt nagy a kavarodás. 

 

Az   MCi-43   Behelfspersonenwagen (szükség-személykocsi) sorozat 1943-tól épült. és gyári új járművek. Csak éppen egy már korábbi teherkocsi elemeit használták föl a sorozat készítésénél. (A Leipzig rajz fölött az utolsó mondat hamis.) 

 

Nagy valószínűséggel hozzánk is kerültek ilyen járművek. De mi lenne a logika abban, hogy éppen egy "negyedosztályút" építsünk át "negyedosztályúvá"? Ráadásul ilyen jelentős mértékben! (Feszmű, fék, hordrugók, szekrényhossz és forma.) 

[Az MCi-43 alatt a főfékhenger vízszintes. A   B 49031 alatt jól láthatóan függőleges, a rugó hosszab a kérékátmérőnél.] 

 

Itt van a német vagon rajza: a hordrugók hossza 970 mm. (Kisebb, mint a kerékátmérő. Az utóbbi 1000 mm.) 

A Leipzig alváz meg van "patkolva" és a végenkénti 150 mm plusz tartja a beszállóperont. 

 

Én úgy gondolom, valamikor (1944-ben?) átvettük a német ötletet, és mi is gyártottunk saját szükségkocsit

A méretek ismerete nélkül csak saccolom az   Mh 117 xxx   sertésszállító alját. (Akkoriban gyártásban volt.) 

 

 

Előzmény: gumidani (59185)
György barát Creative Commons License 2019.10.18 -1 0 59187

Ezt nem felejtettem el. (De azt megmondhatnád, hol tettem le a szemüvegem?) 

 

Próbálkoztam a "hátúlról mellbe" kereséssel. Az "eredmény" nem sok jóval kecsegtet. 

És volt egy korábbi fülesem – így azt is ellenőriztem. 

 

Előzmény: alkotasu (59183)
gumidani Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59186

Én is látom a különbségeket, de gondolom, hogy a háború idején a klf. átalakítást végzők nem voltak teljes egységben.

Előzmény: gumidani (59185)
gumidani Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59185

Szerintem az már így, szükség-személykocsiként, került hozzánk.

Itt van egy odahaza maradtnak a képe. És itt a donor:

Előzmény: alkotasu (59184)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59184

Ezzel?

 

Valami német teherkocsiból készült. Korábban szóba került, hogy az E kocsikat is általában Gu kocsikból.

Előzmény: György barát (59179)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.17 -1 1 59183

Elfelejtetted azt, amit beidéztem korábban GEORGIE klaviatúrájából és Lovász Gy. adatszolgáltatásából. Íme annak egy részlete:

 

3. A 117 6565-ös kocsi 1936-ban vagy Görlitzben vagy Breslauban készült (nem egyértelmű, a forgóvázon Görlitz tábla volt). A JDZS-nél 14200-as számon állították forgalomba, majd 1941-ben a MÁV-nál ABau 2703-as számot kapott. 1951-ben Bau 3333, 1954-ben Bau 3497, 1956-ban tévesen Aa 1273 lett, majd a helyes pályaszáma Aa 1408 lett. 1974-től üzemi kocsi 117 6565 pályaszámon. Forgócsaptávolsága 14,85 m a karton szerint.

 

Tehát szó nincs poggyászról. Az Aa 1273 pályaszám azért volt téves, mert oda az 1. o. favázasokat sorolták.

 

A másik - mint korábban írtam - egy favázas volt.

Előzmény: György barát (59175)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59182

Köszönöm, Te egy gentlemanus vagy.   🖒 

 

Előzmény: RhB (59181)
RhB Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59181

KPM I Vasúti Főosztály (MÁV vezig-nek is nevezték)

psz.csop.   szakszolgálat

00xx           3 - ??
05xx         10 - Jjü
1xxx           7 - gépészet
20xx           8 - kereskedelem, árufuvarozás, forgalom
25xx         11 - kereskedelem, árufuvarozás, forgalom
3xxx           9 - távközlés és biz.ber.
5xxx           5 - anyaggazdálkodás (AJ)
6xxx           6 - pályafenntartás
7xxx           6 - pályafenntartás
8xxx                kft-k   (ez csak a 9xx-es számrendszerben van)
9xxx                megőrzendő

 

Ezek a psz.csoportok kezdetei, pl. a 25xx a 117-es kocsiknál  2830-ig ment. Ha egy kocsi az egyik szakszolgálattól átkerült egy másikhoz, az átszámozással is járt.

 

Előzmény: György barát (59177)
gjovar Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59180

Köszi, de én nem vagyok ilyen profi mint Ti,  mire felmérném az alvázat,  már el is ment...  de kösz.  A  másik kérdés:  az uj IC plusz-ok  milyen számon futnak?

Előzmény: gumidani (59169)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59179

Találkoztam a C 49.0xx > B 49.0xx vagonok fényképével. 

Mennyi a hosszuk, tengelytávolságuk? Avagy melyik teherkocsi alvázára építették? Köszönöm a választ. 

 

paca664 Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59178
Előzmény: gjovar (59166)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59177

Perverz vagyok. Elképzelem, hogy a főkeretbe beütött számok elkezdődnek az egyik mellgerendánál, aztán sorakoznak a másikig. És ha betelt, akkor átépítik a kocsit hosszabbra. 

Légy szíves, írd le a szakágakat és az ő számcsoportjukat. (Csak modellező vagyok, nem vasutas.) 

 

Előzmény: RhB (59176)
RhB Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59176

Semmi köze, szakágtól függő pályaszám csoportok vannak, amik ugyanazok fedett, nyitott/pőre és tartálykocsik esetében is. A 6xxx/7xxx a pályafenntartás.

 

És pl. a fedett kocsik esetében totál vegyesen, akár egymás után lehet 2-tengelyes személy, 2-tengelyes fedett teher majd 4-tengelyes személykocsi is. A sorszám kiadása a pályaszám csoporton belül nagyjából sorfolytonos.

Előzmény: György barát (59175)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59175

Ez aranyos. 

Nekem az előző életemben - és álmomban - azt súgta egy tündér, hogy az UIC számok kiadásakor igyekeztek az eredetit megtartani. Így mindkettőt poggyászkocsinak véltem. 

 

Előzmény: RhB (59173)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.10.17 -1 1 59174

Olyan mintha HDR lenne.

Előzmény: C50 (59170)
RhB Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59173

Na, itt jön be, amit említettem. :-))) Viszont így lehet belőni, hogy melyik ÁK mikori lehet. :-) (Az ÁK3 az 1983-as, jól emlékeztem.)

 

117 6465-9

ÁK1: csak annyi, hogy ex-Xp 4465

ÁK2: ugyanez, kiegészítve, hogy S 1978

ÁK3: érthető módon már nincs benne

 

Ezzel szemben/ezt kiegészítve ott van alkotásu által beírt életút, ahonnan pont ez az Xp 4465 hiányzik, de a selejt éve stimmel. :-)

 

117 6565-6

ÁK1: csak annyi, hogy ex-1408

ÁK2: ex-Aa 1273, fölé írva ceruzával, hogy 1408

ÁK3: ex-Aa 1273, selejt 1993, ceruzával PFT Dunaújv (? eléggé olvashatatlan kézírás)

 

Hogy a 1408 mi lehet nem tudom? A régi üzemi számoknál ez elvileg nyitott kocsi lenne. Talán ez is személykocsi szám?

 

(Nincs kiírva, hogy ex-..., ez egy oszlop a vonalazott lapon. Azt hiszem alapvetően valami leltárkönyvnek szánt izék ezek.)

 

Előzmény: György barát (59161)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59172

Majd az ifjú graffi-Titánok megoldják (a rózsaszínt). Zöld meg sárga így is van (az ablakok tükrözik). 

 

Előzmény: gumidani (59169)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 1 59171

Kész dili! De köszönöm a felvilágosítást. 

 

(Ha a sok papírból repülőgépeket hajtogatnánk, akkor a Magyar Légierő lenne a legnagyobb.) 

 

Előzmény: RhB (59167)
C50 Creative Commons License 2019.10.17 -1 1 59170

Mitől olyanok a képeid mint egy festmény?

Előzmény: gumidani (59169)
gumidani Creative Commons License 2019.10.17 0 2 59169

CAF, 1994.

61 55 10-91 107-1 Apmz eredeti színezésben (saját kép) és csiricsáréban (gyűjtött kép)

 Szerintem még ráfért volna néhány bugyirózsaszín szívecske és valami zöld fenyőfa képe is.

 

A CAF kocsikat az ilyen jellegzetes forgóvázról gyorsan fel lehet ismerni.

 

Előzmény: gjovar (59166)
gumidani Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59168

A képet gumidanitól tarháltam el valamikor

Ő pedig Bárdos Imrétől kapta.

Előzmény: alkotasu (59164)
RhB Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59167

Még annyit, hogy az előző pályaszámnál is csak a közvetlen előtte lévő van, a korábbi számok sincsenek meg! Tehát ha régi számozású üzemi kocsi volt (pl. Xg 1234), azt sem tudni, hogy ez teher vagy személykocsi-e?

 

A sorozatjelek is csak elvétve szerepelnek, akár az üzeminél*, akár az előzőnél, ami szintén okozhat zavart ill. jól kell ismerni a régi számozásokat.

 

Tehát amikor beírom egy kocsi életútját, akkor azt akár 5-6 forrásból kell összeszedni ill. keresztbe ellenőrizni. És bizony akad szép számmal ellentmondás meg egyéb apróság. Pl. előfordul, hogy csak kijelölt pályaszám, de a kocsira ténylegesen soha nem írták rá (ez a papírokból nem derül ki), ill. ennek ellenére kapott más számot is.

 

És különösen a régi üzemi kocsiknál előfordul dupla ill. tripla kiadás is, ez igen szép kavart tud okozni. Duplázás van a 117-es és a 900-as számozási rendszerben is.

 

*Ez a pályaszám csoportból valamennyire sejthető.

 

(Még itthon vagyok "adatmentesen".)

Előzmény: György barát (59161)
gjovar Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59166

Kösz, utólag én is gondoltam rá...  Most megnéztem,   az 55 után  10-91 ...  van.  Ez milyen  gyártó, v tip.ra hallgat?  Másik kérdés,  az uj  ICplusz  kocsiknál  milyen számsor van?  Köszi.

Előzmény: gumidani (59136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!