Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 4 órája 0 2 67665

Tudomásom szerint Egyiptomi kocsi alvázak Dunakeszi részére.

 

Előzmény: MCA-001 (67662)
Adamsand93 Creative Commons License 19 órája 0 0 67664

Nem hinném hogy nekünk készülnek a vagonok!:(

Előzmény: MCA-001 (67662)
Train79 Creative Commons License 1 napja 0 1 67663
Előzmény: MCA-001 (67662)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 2 67662

Vajon mi készül Székesfehérváron?

forrás: FB-SZG oldala

division by zero Creative Commons License 1 napja -1 2 67661
Adamsand93 Creative Commons License 1 napja 0 1 67660

Wrbumz 

Egészen 2013-ig.

Adamsand93 Creative Commons License 1 napja -1 0 67659

Köszönöm a választ!:)

Ebben az időszakban!

2011-2012.

Dráva IC nemzetközi kocsijai is ezek voltak.

Szarajevóba közlekedett Dombóvár- Pécs viszonylaton keresztül.

A legkevesebb vonatom volt.

Meg a Zengő,  Tubes IC szlovák,  cseh kocsikkal. 

Hz vagonjait se akarom kihagyni.

Szintén a Dráva meg a Kvarner IC-ben is voltak.

Sztenderd Bpee, Bp , Gosa, étkező kocsikkal.

Előzmény: Zsivany3 (67658)
Zsivany3 Creative Commons License 1 napja -1 0 67658
Előzmény: Zsivany3 (67657)
Zsivany3 Creative Commons License 1 napja -1 0 67657
Előzmény: Zsivany3 (67656)
Zsivany3 Creative Commons License 1 napja -1 1 67656

Felváltva járt ŽRS és ŽFBH kocsi a Déliből, majd később a Keletiből.

 

ŽRS az ex DR végajtós "Halberstadti" kocsi volt, 21-10 Blm néven. Eleinte eredeti DR bézs-zöld színben, később teljesen szürkére festve, piros-kék-fehér csíkkal.

 

ŽFBH kocsi vagy GOSA Z 21-80 Blm kocsi volt, vagy GOSA Y 19-70 Al kocsi volt a szokásos szürke-kék színekben.

 

 

Fotók részben a netről származnak.

Előzmény: Adamsand93 (67652)
Adamsand93 Creative Commons License 2 napja 0 0 67655

Köszönöm a választ!:)

Felkeresem!:)

Előzmény: róbertke (67654)
róbertke Creative Commons License 2 napja -1 2 67654

Eredetileg DR kocsi volt, Déliből indult és Pécsett vált le az IC-ről, Villányon át ment Magyarbóly határátmenetben Boszniába. 

Erről Zsivany3 tudna veled értekezni.. 

Előzmény: Adamsand93 (67652)
Tractron Creative Commons License 2 napja 0 1 67653

Nagyon köszönöm!

Előzmény: imi972 (67651)
Adamsand93 Creative Commons License 2 napja 0 0 67652

Nem tudom ki emlékszik erre?

Jó tízen x éve ( 2012 környékén) még bosnyák kocsival is járt Kaposvárra.

Egy MÁV-os kocsi pluszba.

E kettő kocsira emlékszem. 

IC szerű képződmény lehetett. 

És utaztam is rajta. 

Csak az IC neve és pontosan melyik bosnyák zöld személykocsi lehetett.

Segítségért hatalmas köszönet!

imi972 Creative Commons License 2 napja 0 2 67651
Előzmény: Tractron (67645)
Tractron Creative Commons License 2 napja 0 0 67650

A nemzetközi jelölések nagyjából szabványkövetőek.
Az "m" egy ideig itthon 24 méter felettit jelentett (a (nagy)győriek is m-esek voltak), aztán később lett 24,5 méter a határ (nemzetközileg). (Nyílt intervallum, 24,5 nem tartozik még bele.)
A "z" és az "ee" mindketten csak központi áramellátást jelölnek elvileg. IC és nemzetközi forgalmú kocsikon kb. szigorúan is veszik.
A megkülönböztetés, hogy a "z" légkondis, az "ee" pedig nem, szokvány csupán, vagy talán még az se. Lehet, hogy csak én képzelem bele. Minden esetre a 3G esetén nincs érvényben.

Belföldi forgalmú kocsiknál bőven van olyan, hogy se z, se ee nincs, pedig van központi áramellátás (Bmx, patkány/posta/fecske).

Előzmény: gumidani (67648)
Tractron Creative Commons License 2 napja 0 1 67649

Annyiféle nem volt, két külön kocsitípus a kiskomfort (ARp->Apee) és a nagykomfort (WSPz) elvileg. 

Előzmény: gumidani (67648)
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 0 67648

Ne keressen következetességet ott, ahol nincs!

Az "m" melléksorozatjel más időben szerepelt, mint a "z".

Amikor az "m" dívott, akkor még nem voltak 26,4 m hosszú kocsik. Így az "m" a 24,5 m hosszúak megkülönböztetésére szolgált. Aztán már nem használták.

A "z" a 26,4 m hosszú kocsikon jelent meg. 

Annak a néhány 24,5 méteres komfortkocsinak a jelölése már annyiszor változott, hogy csak na. A teljesség igénye nélkül: 17-37 Apee, 84-35 ARp, 89-70 5 WSpz, meg amit még nem tudok.  

Előzmény: Tractron (67647)
Tractron Creative Commons License 2 napja 0 0 67647

De a hosszra az "m" utal elvileg, nem a "z". Tudtommal az UIC-Z kocsiszekrény és a z indexbetű nem ugyanaz.
A komfort WSPz kocsi is 24,5 méteres, mégis z-t kapott. Ugyanígy a GySEV-es rövid Schlierenek.

Az 50-91 2xx Bcmz és 59-91 Bcbmz kocsik se Z, hanem X típusúak, mégis z indexbetűsek. Bár az X és Z hossza ugyanaz.

Előzmény: C50 (67646)
C50 Creative Commons License 2 napja -1 0 67646

A z kocsik 26,4 méteresek a 3G csak 24,5.

Előzmény: Tractron (67644)
Tractron Creative Commons License 2 napja 0 0 67645

Hívójelekről van esetleg táblázat valahol? Én csak távírókódokról találtam. (kapella2.hu-n)

Előzmény: imi972 (67617)
Tractron Creative Commons License 3 napja -1 1 67644

Zavarja a lelkemet, hogy a harmadik generációs IC kocsik (1957, 2957) sorozatjelében ee van, nem z. Pedig légkondisak és kb. az a szokvány, hogy z a klímás, ee a klímátlan központi áramellátásos.
Apz, Bpz jobban állna nekik.

rm40 Creative Commons License 4 napja -1 5 67643

A bűn útján:

György barát Creative Commons License 5 napja 0 0 67642

Az 1928-as Rheingold expresszben minden második vagonban volt konyha, és minden üléscsoportban asztal. (A konyha nélküli kocsikban is. Tehát egy séf két vagont szolgált ki.)

 

rezgaras Creative Commons License 5 napja -1 0 67641

Az már nem "pár órás utazás". :-))

Előzmény: juxx (67640)
juxx Creative Commons License 6 napja 0 0 67640

Ha.München-Hamburgon tette, akkor nagyon respect ;)

 

Én a Railjeten szoktam néha ott kezdeni, és amikor abbahagytam valamivel a leszállás előtt, döbbentem meg a vonat tömöttségén és bántam meg egyben, hogy nem rendeltem tovább...

Előzmény: rezgaras (67639)
rezgaras Creative Commons License 6 napja -1 0 67639

Egész jó ötlet! "Étkezővonat".

 

A feleségem utazott Németországban többször úgy, hogy az ICE-ben eleve az étkezőkocsiba szállt be és a végén onnét is szállt le a vonatról. Először rendelt egy kávét, amikor az lassan elfogyott, akkor egy kis süteményt majd egy teát. Kellően lassú fogyasztással ki lehet húzni egy pár órás utazást...

Előzmény: Zsivany3 (67636)
róbertke Creative Commons License 6 napja 0 1 67638

Igen

Előzmény: Zsivany3 (67636)
szergely22 Creative Commons License 6 napja 0 0 67637

Tatai állomáson...

Előzmény: Zsivany3 (67636)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.04.18 -1 0 67636

Jól látom, hogy ennek a vonatnak a végén 4 db étkező van?

https://youtu.be/UTZSaGE3NsQ?t=1106

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!