Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Érdekes madár ez a 209 es, jelenleg is az eredeti 1303 gysz van a tábláján...A 219 en meg a 220as 1314 gyári száma szerepel,ott nincs probléma az átszámozással...
Az mondjuk érdekelne, mi a konkrét oka annak, hogy a nosztaligás Púposok nem kaphatják vissza az eredeti pályaszámukat. Ez alól eddig csak a 114-es volt kivétel, a többi azonban - általam ismeretlen okból - pályaszámcserés lett, lesz. Ezt valaki bennfentes részletesen is kifejthetné, szerintem sokakat érdekelne.
Általánosságban voltak varázslatok, de a konkrét esetekben szerintem nem, vagy nem így. Az eredeti 209-es Sátoraljaújhelyen került szétvágásra 1999-ben 114-es számon.
Szóval az a helyzet,hogy a gép az eredeti törzskönyv,/gépkönyv/ szerinti számát kapta vissza,amin a főkeret száma az eredeti pályaszámot is megadja.A selejtezések során elkövetett varázslatok miatt lettek a pályaszám cserék
A 31/2010 NFM rendelet alapján szabja meg a hatóság a sorozatjelet (de itt is lehet alku, ha többesélyes a dolog, erre példa volt annak idején a Bz motorkocsi új sorozatjele), a sorszám pedig szintén lehet alku tárgya (józan keretek között persze). A baj inkább az, hogy a mostani vontatójármű számozási rendszer egy rakás szar, és ennek legfőbb oka az, hogy akik annak idején kitalálták, integrálni akarták a régi sorozatjeleket. Ami teljes zsákutcának bizonyult.
Tudomásom szerint csak a sorozatszámot adja a hatóság, sorszámot a jármű tulajdonosa szabadon választhatja (nyilván csak úgy, hogy nem lehet több, azonos pályaszám). Így lettek a Kárpát Vasút "új" Nohabjai 459 021 és -022 és nem 459 002 és -002.
Azért a pályaszámok kiadása olykor lehet egyezség kérdése is. Nem példa nélküli az eset, amikor a hatóság figyelembe veszi az üzembentartó/tulajdonos igényeit. A pályaszám használatára vonatkozó kikötés miatt meg vélhetően valami könyvelési bűvészkedés állhat.
Ennek mi értelme volt? Miért nem kaphatta meg az eredeti pályaszámát? Ráadásul a pályaszámot nem a Nosztalicska adja, hanem a hatóság. A MÁV-Start meg milyen alapon ír elő bármit is egy hatóságnak? Szóval nekem ez egy kicsit zavaros.
Nincs itt semmi látnivaló, a Nosztalgia úgy vehette meg és állítja üzembe, hogy nem használhatják a régi psz-t. Mindhárom Púpos más psz-t kapott a rendbetétel után, valamelyik, már nem létező gépét.
Ha abból az átszámozásból indulunk ki, akkor ez a mostani is egyértelmű. Kitaláció, semmi köze a gép eredetéhez. Azaz nem volt 219<--->220 cserebere régen.