Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.23 0 1 13187

"a hazai remotorizációk egytől-egyig kimerítik a tákolás fogalmát, még akkor is ha esetenként egész használhatóra sikerült (m47 1200, 1300). "

 

A remot szempontjából jól sikerültek.A többiből meg a hazai műszaki "értelmiség" csődje.

Előzmény: tom sawyer (13183)
Dash 9 Creative Commons License 2018.06.23 0 0 13186

Igen. Végül is az eredeti Púposból talán csak a jáműszekrényt és a forgóvázakat lehetne megtartani.

Előzmény: tom sawyer (13184)
sörösgigant Creative Commons License 2018.06.23 0 0 13185

Arról n em is beszélve, hogy megérné-e egy drága, szinte új m ozdony vagy érdemesebb bérelni valami külföldi vackot....

A másik: azok az átépített gépek, illetve a mostani retrottyoknak a Puposhoz semmi, de semmi közük nincs. Vegyük tudomásul, hogy a Puposoknak végük, 1-1 túlélő van de....

A hörgő-haldokló zom biknak meg......Kegyeleti okokból nem is folytatnám....

 

 

Sajnos a mai időkben kevesek, hasznuk szinte semmi sem lenne. Az eredeti állapotuknak megfelelően  meg minek kellene felújítani ? Ami párádézni, anyagolni hogy legyen miből parádézni arra van elég mozdony.....

Előzmény: tom sawyer (13184)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.22 0 2 13184

Inkább a pénz, de az agyon. De játsszunk el a gondolattal mi kéne még hozzá a motoron és a vontatómotorokon kívül:

 

-a motorhoz kell egy új kipufogó rendszer

-át kell építeni a gázolajrendszert

-a régi levegőszűrőt kidobni, a Cat motornak van sajátja

-át kell alakítani a teljes hűtőrendszert, illik kicserélni a hűtőelemeket is

-kell egy új főgenerátor, valószínűleg 3 fázisú lenne

-át kell alakítani hozzá a teljes főáramkört, illetve illik kicserélni a kábeleket is

-ki kéne cserélni, ill felujítani a főáramkörű készülékekeket, kontaktorokat

-át kell alakítani a teljes vezérlési kábel hálózatot, külön választani a motor és a mozdony vezérlését az eltérő feszültségek miatt

-ésszerű korszerűsíteni a segédüzemet is, átalakítani szakaszos üzeműre (villamos vagy hidrosztatikus)

-kell egy hőntartó kazán

-egy segédüzemi dízelmotor

-a VV450/150-es légsűrítő helyett tennék valami korszerűbbet

-át kéne alakítani a levegős rendszert, ki kéne dobni a régi kétnyomásos kormányszelepeket (csere KE0-ra), és a knorr 3 állású pótfékszelepeket (csere MWF-re), beépíteni egy rellumix szűrőt a fővezetékbe, ill egy légszárító is jól jönne.

-értelemszerűen korszerűsíteni a vezetőállást, klímát, hűtőszekrényt, ill melegítő készséget beépíteni

-mivel kikerült egy csomó fölösleges dolog ezért ballaszt súlyra is szükség van

-fel kell ujítani a forgóvázakat, abroncsozni a kerekeket, fékrudazatot stb.

-meg kell terveztetni és legyártatni az új nagyobb teljesítményű vontatómotorokat (aszinkronban gondolkodnék)

-fel kell ujítani a járműszerkezetet

-a szükséges javításokat, átalakításokat el kell végezni a mozdonyszekrényen

-újra kell fényezni az egészet

-mindezt úgy kell elvégezni ,hogy megfeleljen a vonatkozó előírásoknak

-meg kell tervezni, engedélyeztetni, ha kész hatósági vizsga, futópróba, stb.

-mivel egy teljesen új paraméterekkel bíró mozdonyt építettünk a hatósági eljárások is lényegesen bonyolultabbak és költségesebbek.

 

És van egy csomó kérdés: Alkalmas a forgóvázak a nagyobb nyomatékú vontatómotorok alkalmazására vagy millió helyen módosítani kell (megjegyzem, hogy meglehetősen bonyolult tengelynyomás kiegyenlítő rendszer van az eredeti forgóvázban, így emiatt is kell egy rakás módosítás)? Elbírja a járműszerkezet a nagyobb vonóerőt? Hosszabb távon megéri a beruházás (megtérül valaha)? 

 

Mivel horribilis mennyiségű mérnöki órát kell belepakolni, illetve az egész átépítésnek sem elhanyagolható az anyag és munka költsége, így egy-két darabnál igencsak megkérdőjelezhető a dolog és még nem beszéltünk a gyerekbetegségekről. 

 

Ha a hajtáslánc lényegi elemei (vontatómotorok, főgenerátor marad az eredeti (a mávos átalakításokhoz hasonlóan), már jobb lehet a matek, de akkor búcsút lehet inteni a majd 2x-es teljesítmény növekedésnek (ebben az esetben 735-ről 1500 kW-ra ).

 

Tehát megannyi kérdést és problémát kell megoldani az akaráson kívül és még továbbra is ott van az a huncut gazdasági oldal (ki fizeti a révészt? Megéri egyáltalán?). 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Dash 9 (13182)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.22 0 0 13183

Aha. Életszerű. Egy magán vasútnak pont egy üzemképtelen roncsra van szüksége amire ráköltheti egy új mozdony árát mire elkészül. És nem, a hazai remotorizációk egytől-egyig kimerítik a tákolás fogalmát, még akkor is ha esetenként egész használhatóra sikerült (m47 1200, 1300). 

Előzmény: m40 117 (13180)
Dash 9 Creative Commons License 2018.06.22 0 0 13182

Ja, és ott a hozzászólásod végén a lényeg: "Csak akarni kell!" Na, ezek szerint pont az akarat hiányzik.

Előzmény: m40 117 (13180)
Dash 9 Creative Commons License 2018.06.22 0 0 13181

Hát akkor rajta!

 

Csak éppen melyik magánvasút vállalná ezt be? A külföldi gépeknél a gyártó megcsinálta, saját költségén fejlesztett, kísérletezett. Itthon miért nem lépte meg ezt egy járműjavító?

Előzmény: m40 117 (13180)
m40 117 Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 13180

Én ha magánvasutak helyébe megvenném őket ha eladja a MÁV, és tennék a belsejükben egy 1500KW Cat motor + a TC motorokat is ehhez mérten kicserélni. Már is univerzális feladatokra fel lehetne használni, nem a Csehektől venni a felújított szarjaikat, miközben mi is tudunk olyanokat csinálni, csak akarni kell! 

50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.22 0 1 13179

A 006-os púpos úgy néz ki, hogy sajnos marad eddigi állapotában. Közben Szolnokon összegyűjtötték az oda vitt selejt gépeket.

(M43 1142, M40 911, M40 910, M44 214, 448 207) A személypályaudvar leghátsó vágányán vannak Szolnokon. 

Előzmény: cseuztompi (13178)
cseuztompi Creative Commons License 2018.06.21 0 0 13178

...bízzunk benne!

Előzmény: 50558227103-5 (13176)
Sabee Gigant Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13177

Hát S.újhelyre decemberig biztos nem jut el semmi, maximum Kassán és Kisújhelyen keresztül, lévén Sárospatak és S.újhely között átépül a pálya.

Előzmény: hkv (13163)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13176

Reméljük ez mind nem hiába lesz.

Előzmény: hkv (13174)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13175

Megnézik őt is Záhonyban. 

Előzmény: hkv (13174)
hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13174

arról nem tudok, hogy megnézik e, ma csak a két 900-as gépről volt szó.

Előzmény: 50558227103-5 (13173)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13173

Igen. A 006-ost is megnézik Záhonyban.

Előzmény: hkv (13171)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13172

A 220-asból meg lett a 219-es. 

Előzmény: zsiráftotya (13169)
hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 1 13171

Nézd ma elindult a két M40-es ügyében valami. Az, hogy mi jelenleg még nem publikus, de ha sikeres lesz, akkor megmenekülnek. 

Előzmény: 50558227103-5 (13170)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13170

Jó lenne legalább 1 db 900-ast meghagyni ( ez vonatkozik a két 0-ásra is ). 

Előzmény: hkv (13168)
zsiráftotya Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13169

A 105 pédig valszeg 112 lesz

 

Előzmény: zsiráftotya (13166)
hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13168

A mai nap elindult valami, és reméljük a két púpos életében pozitív fordulatot fog hozni. 

Előzmény: 50558227103-5 (13165)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 1 13167

A 105-ből meg lett 112. 

Előzmény: zsiráftotya (13166)
zsiráftotya Creative Commons License 2018.06.20 0 1 13166

A 105-225 már nincs Ud n a 225 ből lett a 209....

Előzmény: 50558227103-5 (13160)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13165

Igaz. Szolnokon nem csak ők az egyetlen leselejtezett gépek. Szegedről is elhozták a 207, 214 bobókat.

 

Előzmény: hkv (13163)
hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13164

Ritka hogy valami nem újhelyen bontódik!

Előzmény: 50558227103-5 (13162)
hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13163

Igen, de Újhelyen bontódnak a járművek és nem Szolnokon! És van egy utolsó esélyük még.

Előzmény: 50558227103-5 (13162)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 1 13162

Szolnokon vannak már. Debrecenben csatlakozott a kép púposhoz az M43 1142-es dácsia.

Előzmény: hkv (13161)
hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13161

Hát nem olyan biztos, hogy darabolják őket! 

Előzmény: 50558227103-5 (13160)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 1 13160

Sajnos darabolás. A 909 még maradt Záhonyban, de őt is selejtezték, mint a 910, 911-est 2017.09.20-án Záhonyban.

Egyelőre a két nullás, a 003, 006 még megvan Záhonyban, még nem is selejtezték őket. A 115, 228 púposok sem lettek

állományból törölve. Reméljük még menekülni fog néhány gép még Záhonyból, mint a 103-as, bár itt felhozhatnám a 

105, 225 púposokat is Dombóvárról.

Előzmény: szalamander007 (13158)
cseuztompi Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13159

Vajon a megfékezettség miatt vannak így besorozva?

Előzmény: szalamander007 (13158)
szalamander007 Creative Commons License 2018.06.19 0 1 13158

Ezekkel vajon mi lesz?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!